Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Dugódíj Budapesten? 1. rész

2008. január 30. - fovarosi.blog.hu

Többek között a Városkutatás Kft., a BKV, a Levegő Munkacsoport, a Fővárosi Önkormányzat és a Studio Metropolitana is képviseltette magát a Budapest Kör 2008. január 14-iki rendezvényén. A téma a dugódíj bevezetésének lehetősége volt, apropóját egy készülő tanulmány…

Tovább

Dugódíj Budapesten? 2. rész

Az első részben az autós behajtási díj ("dugódíj") bevezetésének néhány fontos szempontját és néhány külföldi példáját vettük szemügyre. A második rész a lehetséges budapesti zónahatárokról szól. Fontos megjegyezni, hogy ez nem egy "vagy-vagy" lista,…

Tovább

4 kép elmélkedésre

A Budapest Kör 2008. január 14-iki rendezvényén a téma a dugódíj bevezetésének lehetősége volt. Itt láttam az alábbi képeket, amit szeretnék megosztani a Nyájas Olvasóval. Egy stuttgarti példa a 80-as évekből, amit egy 2004-es lyoni brossúrában nyomtattak ki újra. Az elsőn az…

Tovább

Mundo - városközpont Zuglóban

Átdolgozták a Mundo terveit.    A Bánáti-Hartvig iroda és a Mofo Architects közös munkáját a július 11-iki tervtanácsi ülés elutasította. Az indoklás szerint a benyújtott terv megvalósulása olyan szigetszerűen elzárkózó épületegyüttest eredményezett volna,…

Tovább

Kormányzati negyed: de mi lesz a helyén?

Nagy bejelentés volt, hogy lefújták a kormányzat negyed megépítését. Pontosabban "nem leállították, hanem megállították", ahogy a kormányszóvivői tájékoztatón elhangzott. "A kormányzati negyed ugyan lekerült a napirendről, de a kormány nem tett le arról a…

Tovább

Kossuth téri pályázatok: meg nem valósuló tervek 1.

6. 4D Tájépítész iroda (kizárt) A tervezők a biztonsági előírásokat úgy igyekeztek kielégíteni, hogy a tér mégse alakuljon "falanszterré", túlzottan bezárttá. Az északi kert (a Károlyi-szoborral) inkább csendes pihenőövezetként funkcionálna. A déli térrész a…

Tovább

Kossuth téri pályázatok: meg nem valósuló tervek 2.

1. VTCS (14 sz. pályamű, 2. helyezett) Kezdjük a második helyezettel. A Városi Tájkép Csoport és a Zsuffa és Kalmár Építésziroda terve "flexibilis teret" mutat be, amelynek határai attól függnek, hogyan változik a mozgatható zöldfelületi elemek helye a tér faragottkő…

Tovább

Gyorshír: Kormányzati negyed is dead

2008. január 8-án a kormányzati negyed megépítésének ötletét hivatalosan is törölték. Pontosabban nem leállították, hanem megállították az építkezést. Ugyanakkor nincsenek illúzióim: ez de facto a projekt halálát jelenti.Három érvet hoztak fel a törlés mellett:1) A…

Tovább

Budapest közlekedési gondjai 1: autóval, teherautóval...

A kép csak illusztráció. (Forrás) Milyen autóval közlekedni Budapesten? Én nem annyira ismerem ezt a világot, mert ritkán vezetek itt, inkább a tömegközlekedést használom. De kevés élményem alapján is feltűnő néhány probléma: -a felfestések sokszor annyira elkopottak,…

Tovább

Budapest közlekedési gondjai 2: tömegközlekedéssel...

2008-ban 8250 Ft a 30 napos bérlet. A BKV 2007-ben több mint 8 milliárd forintos veszteséget halmoz fel. Egyre több budapesti hagyja el a tömegközlekedést, miközben egyre több az autó a városban. Épül a 4-es metró, egyre távolabbi átadási időkkel és egyre nagyobb költségekkel.…

Tovább
süti beállítások módosítása