Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

BKV kronológia 2011

2012. január 14. - fovarosi.blog.hu

Milyen volt a 2011-es év a BKV életében? Lejtmenetek, építkezések, tervek az elmúlt esztendőből, időrendi sorrendben. Nem fonódó villamos, TW6000-esek, közterület-felügyelők, FUTÁR rendszer és Google útvonaltervező is jön.

2010.01.10: Január 11-től a közterület-felügyelők is részt vesznek a jegyellenőrzésben - adta hírül az Index. Először 3 hónapos próbaidőre vezették be az új ellenőrzést a nagykörúti villamoson és a Rákóczi úti buszjáratokon. A BKV úgy becsülte, az utasok 13 százaléka bliccel - ez kb. 10 milliárdos kiesést jelent a vállalatnak.

2011.01.10: November 19-én a BKV bejelentette, hogy az Orangeways nyerte meg a midibuszok üzemeltetésének pályázatát. Január 10-én erről a tenderről mondta ki a Közbeszerzési Döntőbizottság, hogy érvénytelen.

2011.01.12: A BKV használt villamosokra írt ki új tendert. A kiírás szerint TW6000-es ("hannoveri"), vagy ehhez hasonló villamosokat keresett a cég.


2011.01.18
: Akár el is bukhattuk volna az 5,4 milliárd forintos EU támogatást, ha nem sikerül megállapodni a budai fonódó villamosprojektről. A II. kerületi önkormányzati vezetés ugyanis elutasította a projekt támogatását. Az építési engedélyezési eljárást így fel kellett függeszteni. "A projekt tartalma alapvetően nem változott, de a II. kerület korábbi kritikáinak egy részét figyelembe vették és beépítették. Ennek köszönhetően akadálymentes lesz a 17-es villamos közlekedése, előkészítették a BKV-nál a teljes vonal felújítását, a Kolosy téren kulturált átszállási kapcsolatot alakítanak ki, a Lukács fürdő előtt lesz balra kanyarodási lehetőség és megmarad a Frankel Leó út kétirányú forgalma is." - írta a Hírszerző. Január 11-én Tarlós levélben fordult a kerülethez, az ügy mielőbbi megoldását sürgetve, Láng Zsolt kerületi polgármester pedig a Magyar Hírlapnak fejtette ki érveit. A Levegő Munkacsoport, a VEKE és a Greenpeace közös levélben kérte a projekt támogatását, miközben a III. kerület is a megépítést javasolta. (A vitáról részletesebben itt.)

2011.01.27: 25 millió eurós beruházással építhetik ki a BKV infokommunikációs hálózatát. A rendszer 2500 jármű között teszi lehetővé az egyéni, csoportos és vészhelyzeti hangszolgáltatást, valamint az adatok cseréjét. A "Futár" (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) projekt rendszere a Selex milánói üzemében készül.

2011.02.06: Február 6-tól betiltották a dohányzást a BKV megállóiban. A Fővárosi Közgyűlés decemberi rendelete alapján a közterület-felügyelők akár 50 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak a megállóban dohányzókra. Ahol nem egyértelmű a megálló, ott a járdaszegélytől számítva két métert kell számolni, és az utasváró pavilonok teljes területét tiltott zónának kell érteni.

2011.02.06: A BKV anyagi helyzetének rendezésére több ötlet is felmerült. Szóba került a jegyek és bérletek ÁFA-tartalmának csökkentése, a dugódíj bevezetése, a szigorúbb bérpolitika, és a finanszírozási rendszer teljes átalakítása is. Az elmúlt évek során a BKV eljutott odáig, hogy az áremelések nem hoztak bevétel növekedést - inkább elpártoltak vagy blicceltek az utasok. A főváros reményét fejezte ki, hogy az állam is beszáll a helyzet rendezésébe - a fővárosnak nincsenek felesleges milliárdjai.

2011.02.10: A főváros már elő is készítette a kisajátítási eljárást arra az esetre, ha a II. kerület nem járulna hozzá a fonódó villamos projekt elindításához. "Egyeztetni kell a Földhivatallal, 100 ezer forintos illetéket befizetni, és más apróságok szükségesek a kisajátítás elindításához, de ezeket már elkezdtük, hogy ne veszítsünk időt, ha úgy dönt a Közgyűlés" - nyilatkozta egy névtelen városházi illetékes.

2011.02.14: A főváros fokozta a nyomást a II. kerület vezetésén: bedobták, hogy ha nem támogatják a fonódó villamos projektet, válaszul buszsávot alakíthatnak ki a Margit híd alatt, ezzel jelentősen csökkentve a híd alatti útpálya autós áteresztőképességét. (A környék térképe és az egy vágányon "fonódó" villamossín itt megtekinthető.)


A Főmterv szimulációja szerint megmaradna az óránkénti 1250 szgk áteresztőképesség a villamos fejlesztés után is

2011.02.17: Miután korábban a Közbeszerzési Döntőbizottság elmeszelte, a BKV is eredménytelennek és lezártnak nyilvánította a midibusz-tendert.

2011.02.22: Tarlós István szerint márciusban 19 milliárd forint érkezhet az államtól a BKV megsegítésére. Cserébe a főváros az Operettszínház, illetve a Műcsarnok mögötti területet átadja az államnak - utóbbi helyen tervezték felépíteni az Andrássy-negyed kulturális központját.

2011.02.28: Az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, mivel szerinte a BKV indoklása nem felelt meg a közbeszerzési törvénynek.

2011.03.02: Nyílt levélben kérték a fonódó villamos projekt támogatását a főváros vezetői.

2011.03.02: Tarlós bejelentette, hogy a BKV megkapja a korábban ígért 19 milliárd forintot, majd júliusban az állam átvállal 77 milliárd forint adósságot is a BKV-tól.

2011.03.29: A KDB döntése szerint a BKV jogszerűen utasította vissza az Orangeways midibusz-ajánlatát, így nem lesznek Webasto S91-es buszok a Várbusz vonalán és egyéb vonalakon.

2011.04.01: A BKV megvalósíthatósági tanulmány készítésébe kezdett egy új jegyrendszer bevezetéséhez. A rendszernek bankkártyákat és mobiltelefonokat is tudnia kell használni. Az utasok egy feltöltőkártyát kapnának, amelyről az olvasó egyszerűen levonná az egységeket. Ezzel lehetne jegyet, bérletet venni, fizetős parkolást fizetni, vagy éppen bér-kerékpárra pattanni. A rendszer kialakítása 100-200 millió euróba kerülne, és 2-4 évet venne igénybe.

2011.04.02: A BKV közölte: szeretné minél több járművét bekamerázni, hogy visszaszorítsa a rongálásokat. Több közterület-felügyelőt is kértek a járatokra, hogy a bliccelést minél jobban visszaszoríthassák.

2011.04.21: Közel száz új villamost és ugyanennyi trolit vásárolhat a főváros 2014-ig, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén - írta az Origo. 96 darab 35 és 54 méter hosszú villamost, és 93 trolibuszt vennének 156,5 milliárd forintért, EU-s támogatásra is pályázva. Jelenleg egyedül a 40 db Combino villamos mondható igazán korszerűnek, a trolibuszok jó része, elsősorban a 40 éves ZIU-k selejtezésre várnak.

2011.05.02: A BKK 15 darab használt trolibuszt vásárolt Németországból. Az alacsonypadlós, csuklós járművek Eberswalde városából érkeztek Budapestre, a ZIU trolik kiváltására. Akkor úgy volt, hogy már ősszel forgalomba állhatnak az "új" járművek.

2011.05.10: A Fővárosi Önkormányzat és a BKK is megkapta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kompromisszumos javaslatát a fonódó villamosok megvalósítására. Ez alapján a projekt két részre vált szét: első ütemben a Moszkva tér felé valósul meg az összeköttetés, második ütemben pedig a Margit híd alatti ág épül meg. Tarlós István jelezte: ezt támogatja, de csak úgy, ha mindkét ütem szerződését egyidejűleg írják alá.

2011.05.18: A BKK bejelentette, hogy 13 használt Van Hool autóbuszt vásárolnak Budapest számára. A Van Hool A 300-as szóló, alacsonypadlós használt autóbuszok 26 250 euró/jármű áron kerül a BKV Zrt. tulajdonába.

2011.06.30: A Google a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködésben Budapesten is elindította tömegközlekedési útvonaltervezőjét. Az oldal itt érhető el.

2011.07.12: Elkezdődhet az elektronikus jegyrendszer bevezetése. A főváros megbízta a BKK-t a projekt előkészítésével. György István főpolgármester-helyettes szerint a rendszer bevezetése eddig minden városban megtérült.

2011.08.19: A főváros 9 milliárd forintot adott a BKV-nak "a fővárosi közösségi közlekedés zavartalan működésének biztosítása érdekében". Az átcsoportosítást a 4-es metró terhére hajtották végre.

2011.09.19: A korábban bejelentett trolibusz és villamos beszerzés a Fejlesztési Minisztériumnál megállt. A támogató levelet egy hónap alatt sem kapta meg a minisztériumtól a főváros. A kétszáz elektromos jármű vétele ott akadt el, hogy a KIKSZ Zrt. a főváros nagy meglepetésére augusztus elején - formai okokból - elmeszelte a tervet, mivel hiányzott az irat- és tervcsomaghoz a fejlesztési miniszter támogató levele. (A KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházásokat koordináló és ellenőrző közreműködő szervezet, amely a magyarországi közlekedésfejlesztési projektek EU-konform előkészítéséért és megvalósításáért felelős.)

2011.10.28: A londoni buszok mintájára cserélhető felülhetekkel reklámozna a járművek oldalán a BKV. Reklámfelületeinek hasznosítására ugyanis pályázatot írt ki a BKV. A plakátok így akár újra felhasználhatók lennének. Az új rendszerben az összes reklámfelület tíz százalékát a BKK és a BKV visszatartja, ezeket társadalmi célú, közérdekű hirdetési lehetőségekre és a környezetbarát közlekedési módok népszerűsítésére használják majd.

2011.11.21: Amennyiben a BKV nem jut jelentős állami támogatáshoz, hamarosan csődbe jut - jelentette ki Tarlós István. Az MNO szerint "Tarlós István 12 pontba szedte össze a BKV legsúlyosabb problémáit. Ezek közé sorolta a járművek magas átlagéletkorát, az adósságállományt, a lejáró hiteleket, az agglomerációs közlekedés finanszírozatlanságát. Jelezte azt is: a főváros számos kezdeményezése elakadt az Országgyűlésben, vagy már korábbi szakaszban, így a közlekedési adó, a gépjárműadó átalakítása, a dugódíj, az iparűzési adó megosztásának módosítása."

2011.11.30: A Fővárosi Közgyűlés döntött a BKV új kollektív szerződéséről és a jövő évi tarifákról. Új jegyfajták bevezetéséről döntöttek. Az autópótló csoportos napijegyet 2–5 fő használhatja 24 órán át együttes utazásra, ára a napi jegy mindenkori árának duplája lesz. A kisgyerekesbérlet érvényességét kiterjesztik a gyeden és a terhességi-gyermekágyi segélyben részesülőkre. Harminchárom százalékkal emelkedett a pótdíj összege, 30 napon belül fizetve így 16 000, ezen túl 32 000 forint lesz.

2011.12.20: Kedd hajnalban, a költségvetési vitában megszavazták, hogy a főváros 32 milliárd forintot kapjon a BKV finanszírozására.

2011.12.28: A BKV módosította a biztosítási feltételeit. Közleményük szerint a BKV "2012-től felmondta a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-vel kötött utas-balesetbiztosítását - mivel annak fenntartása gazdaságtalan, előnytelen, illetve fenntartását a BKV Zrt. részére jogszabályi kötelezettség nem írja elő. Az érvényes jeggyel és bérlettel utazók azonban nem maradnak biztosítás nélkül, társaságunk felelősségbiztosítása továbbra is a kár teljes összegéig fedezetet nyújt azokban az esetekben, amikor a BKV felelőssége megállapítható. Ezzel a BKV Zrt. éves szinten mintegy 50 millió Ft-os megtakarítást ér el."

A 2010-es év eseményeinek összefoglalójához katt ide. A fonódó villamos térkép a varoskoz.blog.hu-rol származik. A buszokkal, metróval kapcsolatos híreket a közeljövőben külön szemlézzük e blogon.


Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinka-Panka 2012.01.14. 11:33:29

Mindig váltok jegyet és nagyon tapló dolognak tartom, ha valaki lóg. Pedig a BKV után a Posta, ami egy igazi komcsi cég. Pff,..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.14. 12:03:19

Arról nncs adat, mibe kerül a BKV-nak, hogy a gázolaj ára csak emelkedik, a jegyár meg nem? Szerény becslésem szerint az utolsó áremelés óta napi 25 millió Ft.

Pinka-Panka 2012.01.14. 12:07:53

Én is azt szeretném tudni, hogy azt a néphülyítő, Metropol újságot ki finanszírozza? - mert semmi szükség rá.

2012.01.14. 13:18:57

Kérje el az árát a hajléktalanktól, a kátrányos helyzetűektől, a kigyúrtaktól, vagy másoktól, akiktől szintén nem meri, vagy fizesse ki a bérletemet meg a jegyemet a BKV. Vagy ne fizesse, de akkor emeltesse meg a fizetésemet. Felőlem meg menjen csődbe, és vessék be sóval. Ez a cég egy szégyen és közröhej.

TH 2012.01.14. 13:24:27

@Pinka-Panka: a hirdetések, amik megjelennek benne. Ha nem tetszik, akkor ne olvasd, hol itt a porbléma?

skaven 2012.01.14. 13:30:11

Ez a négy pont így együtt azért kicsit erős:

2011.03.02: Tarlós bejelentette, hogy a BKV megkapja a korábban ígért 19 milliárd forintot, majd júliusban az állam átvállal 77 milliárd forint adósságot is a BKV-tól.

2011.08.19: A főváros 9 milliárd forintot adott a BKV-nak ...

2011.11.21: Amennyiben a BKV nem jut jelentős állami támogatáshoz, hamarosan csődbe jut - jelentette ki Tarlós István.

2011.12.20: Kedd hajnalban, a költségvetési vitában megszavazták, hogy a főváros 32 milliárd forintot kapjon a BKV finanszírozására.

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2012.01.14. 13:51:18

Számomra a BKV kronológia meglehetősen egyszerűen és együgyűen fogalmazva:
Adó belelapátolva - haveri kör által kilopva vezetői ismerősi fizetések, jutalmak, mutyik által - csődközeli állapot - adó belapátolva - ......

Komolytalannak tartom bármilyen számolgatást is ide oda illetve bármi olyat is feltételezni, hogy az ottani vezetői poszton lévők bármilyen érdemi munkát is tesznek vagy akarnak tenni.
Ez is csak egy jó kis kifizető hely pár embernek, ahogyan az egész állami szférában/vállalatokban mindenhol.

Kivlov 2012.01.14. 15:14:30

"A BKV úgy becsülte, az utasok 13 százaléka bliccel - ez kb. 10 milliárdos kiesést jelent a vállalatnak. "

Azt is megbecsülhetnék már, hogy a BKV irreálisan magas árai (a fizetésekhez és a szolgáltatási színvonalhoz képest is), mekkora kárt okoznak az utasoknak...

Amúgy meg a vízfejet le kéne építeni. A lehető legtöbb buszjáratot kiszervezni. Állami szinten fizettetni jegyet 65 felett is.

sanche_ 2012.01.14. 15:36:35

A leges legundorítóbb az, hogy az a cirka 150 milliárd(nem emlékszem a pontos számra), amivel majdnem minden villamost és trolit kicserélnének nagyrészt EU pénzből lehetne fizetni. De nem, ezek hülyék, idióták, rosszindulatúak és mocskok ehhez!
EU-s pályázatból nehezebb lopniuk, úgyhogy az nem kell.

Továbbá undorító ez a BKK is. Pofáznak arról, hogy nincs pénz, erre csinálnak egy ilyen szervezetet egy csomó milliókat kereső, autókat ajándékba kapó emberrel. Konkrétan a BKK LÉTE teljesen értelmetlen. Amit csinál, vagy elvileg csinál, az a BKV feladata. Ha nem csinálja, akkor rúgják ki az embereket és legyen az az emberszabású vándorpatkány a Vitézy a BKV élén. Teljesen mindegy, a lényeg, hogy egy szervezet legyen feleannyi emberrel.

A postból amit hiányoltam(vagy csak nem vettem észre míg átfutottam?O.o )--> az 1-es villamos, ami átmegy a Lágymányosi hídon, azzal mi van? Elvileg ezen már semmit nem kell gondolkodni, megkapták rá a pénzt, az engedélyeket, mindent.. mire várunk? És végülis meddig fog menni? Kulturáltan a Fehérváriig bekötik, vagy 150 méterrel előtte megáll, hogy használhatatlan legyen?
Mondanom se kell, az épeszű megoldás az lett volna, ha a hídról levezetve a villamost majdnem a 103-as vonalán ment volna végig, aztán fenn a Hengermalom úton egyenesen az Etele térig. De ugye ez is túl élhető környezetet csinált volna, mert kevesebb dízel füst és kevesebb átszállást okozott volna.

A fonódó projekttel akkor mi van? Aláírták, hogy lesz, két ütemben. És mikor? A 17-es villamos végül meddig fog menni?

Az elektronikus jegyrendszerre is mindenki rábólintott, 2-4 évet mondtak rá, abból egy év lassan letelik. Tudja valaki, hogy mire lehet számítani? minden ajtónál egy külön kis kapuszerűség lesz? Engem nem érdekel, hogy lassabban szállok fel a villamosra, ha cserébe nem kell szartól csöpögő nadrágú, villamoson elterpeszkedő hajléktalannal utazni.. És emellett a többi bliccelő sem foglalná a helyet..

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.01.14. 15:52:23

Korábban az utasbiztosításról a bérletet vásárló döntött (70. évek vége, 80. évek). Úgy emlékszem, 2 Ft.- volt a bérlet árán felül a biztosítás összege, és aki megvásárolta, egy kis bélyeget is kapott a bérletszerlvényére. Annyira népszerű volt, hogy a BKV úgy döntött, hogy beépíti a jegy árába a biztosítást is, így mindenki ezáltal biztosítottá válik, aki érvényes jeggyel illetve bérlettel utazik a járművein.

sanche_ 2012.01.14. 16:25:08

@Kivlov: Bécsben a tömegközlekedés finanszírozása kb ilyen: 1/3 rész jegybevétel, 1/3 város, 1/3 állam.

Pesten 50% jegy és 25-25 város-állam.
Úgyhogy részben ezért is szálltak el ezek a jegyárak..és ez nem annyira a BKV hibája.
A szolgáltatásokkal meg nem lenne annyi gond, ha a buszok felét kidobnák a francba és tartós, megbízható elektromos járműveket vennének EU-s pénzekből.. Mert lehet pályázni, csak, mint mondtam azt nem szeretik itthon annyira, mert kevesebbet tudnak lopni belőle.
+ az elektromos jegyrendszer, amivel a hajléktalanokat kitakarítanák... és máris elégedett lennék.

pán-európai romastratéga 2012.01.14. 17:02:28

2051: 4-es metró első szakaszának átadása

Kivlov 2012.01.14. 17:17:00

@lokotus:
Majd akkor példálózzunk Béccsel, ha mi is annyit keresünk, mint Bécsben.

sanche_ 2012.01.14. 18:15:27

@Kivlov:
Ezek szerint nem értetted meg a szavaimat..
Hova az istenbe képzelted be, hogy mennyit keres egy bécsi?

Azt mondtam, hogy egy normális országban a jegybevételekből nem a működés 50%át, hanem annál jóval kevesebbet várnak el. Nálunk az eszementek kitalálták, hogy a jegybevételeknek nagyobb részt kell kivenniük az egészből, így persze, hogy magasak a jegyárak és kevés a tér arra, hogy változtatgassanak rajta.
És mint mondtam _ez_ nem a BKV, hanem az ország és a főváros hibája
Ne haragudj, ennél érthetőbben már nem lehet ezt megfogalmazni..

Sicc 2012.01.14. 19:02:24

Mivel köztudottan a BKV járművei illetve a kamionok teszik tönkre a mi pénzünkből épített és fenntartott főközlekedési útvonalakat Budapesten, illetve az agglomerációban, szeretnék látni egy kimutatást, hogy a BKV mennyi súlyadót fizetett be a fővárosi és agglomerációs települések kasszáiba!!!

ember100 2012.01.14. 23:09:32

Ez biztosan a Hagyó ( Nokiás dobozok ) miatt van , kilopja még most is a pénzt a BKV ból :)
Emberek mi a fene van itt ??? Itt a FIDESZ Tarlós 1,5 éve és hol a változás ?? EKŰZ KELLETT NEKÜNK ??????

Hajdú Intercity 2012.01.15. 00:04:10

@Sicc: Én úgy tudom az agglomeráció nem sokat fizet a BKV-nak a járatokért, és ebből is időről időre gond van.

Kivlov 2012.01.15. 08:25:13

@lokotus:
Te sem értetted az enyémet. kutyát nem érdekelné, hogy 10E egy havibérlet, ha nem 90br lenne a minimálbér, meg 120n az átlag, hanem legalább a duplája. Még ilyen sz*r szolg színvonal mellett is megvenné az ember.

különvélemény 2012.01.15. 09:14:53

@ember100:
Ki a tököm vette fel azt a sok hitelt, amit most nem tud visszafizetni a bkv?
Még trollkodásnak is gyenge volt a hsz-ed.

Shadwell 2012.01.15. 11:23:14

@Pinka-Panka: "Én is azt szeretném tudni, hogy azt a néphülyítő, Metropol újságot ki finanszírozza? - mert semmi szükség rá."

Olyanról hallottál már hogy "piac"?

sanche_ 2012.01.15. 12:12:04

@Kivlov:
De ez egy teljesen más téma.Ami te írtál az egy valós dolog, csak köze nincs ahhoz, amit írtam.

Amúgy meg aki nem veszi meg az egy mocskos szemétláda tolvaj és nem azért nem veszi meg, mert drága.

Nyilván nagyobb keresetből könnyebb kifizetni az ilyen tételeket, de ahhoz, hogy ennyibe kerül a bérlet, ahogy fent mondtam, kevéssé a BKV hibája. Ezzel nem mentegetem őket, csak mikor arról beszélünk, hogy milyen szemtelenül drága, akkor sokan megfeledkeznek arról, hogy a finanszírozási rendszer alapjaival van a gond..ez meg állami szint.
Úgyhogy igenis példálózni kell Béccsel, mert a Bécsi tömegközlekedés nem csak a pénz miatt jobb. Normálisan van megszervezve a finanszírozása..itt kezdődik.
Ráadásul a fejlesztéseik általában hosszútávúak, nálunk pedig a buszokba fektettek be, mert az rövidtávon olcsóbb, hosszabb távon persze drágább..

Measurer 2012.01.15. 12:15:36

A Moody's 2011 november 26-án Budapest hitelminősitését is lerontotta bóvli kategóriára. Talán ezt is fel lehetett volna venni a BKV eseménynaptárába. Miután leminősitették a főváros legnagyobb hitelgarancia nyújtóját a magyar államot (59%). Súlyos dolog!

nol.hu/gazdasag/bud
index.hu/gazdasag/2011/11/26/budapestet_is_leminositette_a_moody_s/

ember100 2012.01.15. 21:39:57

@különvélemény:
Öreg , a BKV nem a hitelek miatt van ebben a helyzetben hanem mert most is talicskával tolják ki a pénzt :) pl. vagy 7 milla a kis Vitézi Dávidkának :) és ez csak a jéghegy csúcsa :) erról ennyit és ennyit a trollkodásról...

különvélemény 2012.01.16. 07:07:53

@ember100:
Ja, népszava olvasó vagy, akkor mind1.

2012.01.17. 17:15:34

Február 1-től közös megegyezéssel távozik Atkári, Tarlós bizalmasa.

"kölcsönösen arra a megállapításra jutottunk, hogy jelen körülmények között a munkakapcsolatot fenntartani nincs értelme. "

www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20120117-cikk-atkari

Ez azt jelenti, hogy kormány csődbiztost fog kinevezni a BKV-nál, illetve a fővárosban? A népszabi szerint államosítják a BKV-t. Ami az elmúlt időszak fényében nem meglepő (kórházak, iskolák, hulladékgazdálkodás, kajajegy, Rába, stb.)
Jön a kormánybiztos, aki személyesen Orbánnak jelent, és még a vécépapírról szóló számláról is ő dönt.
Csak nem elküldték a selyemzsinórt a külön utakon járó, nehezen kezelhető, öntörvényű főpolgármesternek?
Nagyon remélem nem így lesz, és hagyják Tarlóst és csapatát dolgozni.

ember100 2012.01.18. 20:54:55

@különvélemény:
Miért lennék az ? de megnyugtatlak több forrásból informálódok , az zavar hogy 1,5 éve nem történt semmi ,csak szájtépés ?
süti beállítások módosítása