Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Ilyen is lehetne Ferihegy

2012. április 07. - fovarosi.blog.hu

Budapest másmilyen is lehetne, mint amilyennek megépült. Ha másként történnek az események, egészen más épületek valósulnak meg. Ha 2004-ben nem privatizálják a repteret, ha kitartanak egy korábbi pályázat eredménye mellett, akkor most ilyen lenne Ferihegy:


A 2003-as nyertes pályamű felülnézetből. Terv és kép: 4D Építész Stúdió

2003-ban még állami üzemeltetésben volt a reptér. Az akkori Budapest Airport azzal a problémával nézett szembe, hogy a csúcsidőszakokban az érkezési oldalon óriási a tumultus a 2A és a 2B terminálon is. (Ferihegy 1 csak néhány évvel később lett a fapados járatok reptere.) A megoldást a reptér bővítésében látták, így nyílt pályázatot írtak ki a reptér fejlesztésére.

A pályázat első fordulóján 2003-ban a 4D Építész Stúdió nyert, a nyertes pályamű vezető tervezője Kószó József volt. Az első négy pályamű jutott tovább a második fordulóba, ezek tervezőit meghívásos pályázaton versenyeztették tovább. Itt a 4D Építész Stúdió és a Projekt Stúdió 5 Kft. is indult, ezt a fordulót is megnyerték (első+második díjat nyertek) és: hivatalosan is ők lettek a pályázat nyertesei (és közösen létrehozták a repülőtér komplex továbbfejlesztésének tervezésére az 5D Projekt Konzorciumot). Hogy nézne ki ma a 2-es terminál, ha a 2003-as nyertes terv meg is valósul?

A bővítés nem új terminált jelentett volna, funkciója inkább egy központi utaselosztónak nevezhető. A jelenlegi terminálok előtti parkoló terét tervezték beépíteni. Mélyen, a -4. szinten kezdődött volna az építés. Ezen a szinten érkezett volna be a vasút. A vonalvezetésre később több tervet is kidolgoztak, mindkét érintett vasútvonalból érkezhetett volna a vonal. (Akkor még Demján Sándor is nagyon érdeklődőnek mutatkozott ezen ügy iránt, pártolva egy Nyugati pu. - Ferihegy 2 vonal megépítését.) A vasútállomás felett a három pinceszinten a mélygarázst helyezték el, összesen 3500 férőhellyel. Ez felett kapott volna helyet a több szintes elosztótér.

Ennek közepét egy hatalmas, 90 méter átmérőjű üveg kupola jelöli ki a terven, amely alatt az induló utasok számára éttermeket, üzleteket alakítottak volna ki. (Tulajdonképpen ez a funkció valósult meg részben a két terminálépület közé helyezett SkyCourt-tal.)

A 4D Építész Stúdió terve tett először javaslatot továbbá arra, hogy kialakításra kerüljön a 2A és 2B terminálok mellett szállodaépület, konferenciaközpont, irodaépületek. A 4D tervjavaslatával összhangban azóta csak egy négy csillagos szálloda megvalósulásának reménye csillant fel - egy 2009-es szállodafejlesztési tender formájában - az utóbbi néhány évben).

A nyertes terv megvalósíthatóságát azt is alátámasztotta, hogy teljesen piaci alapon, lényegében állami pénz nélkül megvalósítható lett volna az állami kézben lévő reptér fejlesztése. Az állam egy ponton vállalta volna a finanszírozást: a vasutat az állam hozta volna el a 2-es terminálhoz.


Terv és kép: 4D Építész Stúdió

Képzeljük el, hogy a terv már megvalósult, és nézzük meg, hogy hogy kellene így közlekedni a reptéren utasként. Az induló utasok a kép alján látható úton érkeznek autóval, busszal vagy taxival, és kiszállás után a járművek már rögtön el is hagyják a repteret. Az utas ezután a nagy kupola alatti térbe érkezik az ellenőrzések után. Itt találja az éttermeket, üzleteket, szolgáltatásokat. Innen az üvegfalú, mozgójárdás folyosókon át jut tovább a 2A, illetve 2B terminál felé. Mint a rajzon látható, a terv úgy készült el, hogy egy jövőbeli 2C terminálhoz is meglegyen a kapcsolat. Az utashidak, a beszállás a repülőgépekbe továbbra is a már meglévő terminálokon keresztül történik. Az érkező utasok a terminálokra érkeznek, onnan az üvegfalú folyosók alsóbb szintjén érnek át az új épületbe, onnan pedig a jelenlegi emelt útpálya elbontásával, a felszín alatti szinten megépített új úton távozhatnak. Az üvegfalas folyosókat tehát az induló és az érkező utasok is használhatják, de térben elválasztva: a felső szint az induló, az alsó szint az érkező utasoké.

A tervezés idejében már voltak fapados légitársaságok, de az 1-es terminált csak 2004-05-ben újították fel, így a fapados járatok utasait igencsak fapados körülmények fogadták akkoriban.
Miért nem lett volna elég egy parkolóház? Egyrészt azért, mert nem ez jelentette a szűk keresztmetszetet. Másrészt pedig egy mélygarázs még a ferihegyi tarifák mellett sem lett volna önmagában rentábilis. Ezért több más funkciót is párosítottak a projekthez, hogy együtt már finanszírozhatóvá váljanak. A teljes épületegyüttes kb. 150 ezer négyzetmétert tett volna ki. (Összevetésül: a Westend a szállodával együtt kb. 200 ezer, a megépült SkyCourt pedig kb. 40 ezer négyzetméteres.) Több beruházó cég részéről volt már előzetes érdeklődés a megépítésre, de érdemi tárgyalásokig már nem juthattak el. Bár a megvalósíthatóságot nagyon jónak ítélték, közbejött valami. A politika más irányba terelte a reptér további életét. 2004-ben megszületett a döntés a reptér privatizációjáról. Így, mivel az üzemeltetést több évtizedre kiadta az állam a kezéből, nem volt értelme állami beruházásban fejlesztetni a repteret. A szerződés ezt a feladatot az új üzemeltetőre rótta. A fent leírt tervek további kidolgozására már nem volt megrendelő, így az engedélyezési tervekig már el sem jutottak. Az új angol üzemeltető pedig nem bizonyult nagy reptérfejlesztőnek...

A privatizációval 2005 decemberében a BAA kezébe került az üzemeltetés, ők azonban nem bizonyultak nagy reptérfejlesztőnek Budapesten. A helyzet 2007-ben változott meg, amikor is az üzemeltetés átkerült a német Hochtief-hez. Ők elsősorban a kereskedelmi funkció erősítését látták sürgősnek, de a növekvő utasforgalomnak köszönhetően az utasok folyosóit, ellenőrzőpontjait is növelni kívánták. E fejlesztés öltött testet a 2A és 2B terminálok között megépült SkyCourt.



Az addig folyamatos utasszám növekedés 2012 február 3-án omlott össze. A MALÉV csődjét követően évi 1,5-2 millió fős utasszám-csökkenést becsül a reptér, így viszont semmi szükség nincsen a 2-es terminál bővítésére. Sőt, az 1-es terminál bezárását jelentették be. Így a 4D Építész Stúdió terve a hasonló törekvésekkel együtt a fiókban maradt - bár az 5D Projekt Konzorcium a mai napig is létezik.


A Fővárosi Blog az alábbi helyeken is elérhető:


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2012.04.07. 20:31:53

eléggé egyoldalú cikk, sajnos tele ősmagyar populizmussal és számos tárgyi tévedéssel.

maradjunk annyiban: a magyar állam kezében nem hogy a fenti tervek, de még a mostani sky court sem valósult volna meg.

Pierr Kardán 2012.04.07. 21:14:46

Meg kellett volna építeni, meg a MALÉV-ot is meg kellett volna menteni!!!

Igaz, hogy ennek fejében 50 %-ra kellett volna emelni az ÁFÁ-t, de egy turbómagyart ez nem szabad, hogy zavarjon!

Joe84 2012.04.07. 21:48:51

Szánalmas ez a turbómagyarozás. Ezek szerint az az igaz magyar, aki támogatja, hogy az állam minden tulajdonát külföldiek kezére juttassa és ezzel párhuzamosan újabb és újabb hiteleket vegyen fel. Ez inkább a hithű baloldali, liberális ismérve, aki azonnal "magyarozik", ha valaki védené a tulajdonát.
A végén nem marad semmink, mert mindent elkótyavetyéltek, csak egyre növekvő visszafizethetetlen adósságok.

esef 2012.04.07. 22:13:27

csak annyit bátorkodnék megkérdezni, hogy minderre honnan lett volna pénz? turbómagyar pénzverdéből?

Káposztakukac 2012.04.07. 23:05:17

@Joe84: csak úgy szólok, hogy a ferihegyi reptér privatizációjából (ami igazából csak koncesszióba adás) a magyar államnak több, mint 100 milliárd forintos (majdnem 200 mrd) bevétele keletkezett. most meg ugye még jó kis telekadót ki akarnak vetni (évi 2 mrd), egy olyan reptérre, amely a malév csődje után a túlélésért küzd.

Káposztakukac 2012.04.07. 23:06:27

@esef: ne viccelj, a Zemberek büszkén fizettek volna erre is különadót.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 23:19:06

"Az addig folyamatos utasszám növekedés"

nem növekedett az utasszám folyamatosan, 2007 után erős visszaesés jött.

lifelike 2012.04.07. 23:29:53

utálok kimenni ferihegy2-re, annyira gyökér, hogy nem lehet parkolni sehol csak lent a méregdrága lehúzósba, schwechat-on miért lehetett megoldani, még most is az átépítés alatt, és miért nincs 200 unatkozó rendőr a parkolóknál mint nálunk, és miért nem gyökerek a taxisok? stb. stb.
a 2B érkezési terminál meg olyan, mint egy volán pályaudvar, pozdorja bútorokkal... omg.
van okunk büszkének lenni

ninimimi 2012.04.07. 23:33:09

@Joe84: "valaki védené a tulajdonát"

Tied a gyár, magadnak építed. Ezt mondta Rákosi elvtárs is, ugyebár.
A csúnya kapitalista, nyugati, német, amerikai, stb. tőkés tulajdonában senyvedő cégekben igaz, hogy kilencszer annyi fizetést kapnak arrafelé az alkalmazottak, de az a csúnya gyár nem az "övék"! Így aztán amellett, hogy sokkal több a fizetésük, még a tőlük elszedett adót se azokra a csúnya cégekre költi az állam, merhogyugye, "nem az övék". Jajdesz@r nekik!

Nemúgyminnálunk, efftársak!

iSten 2012.04.07. 23:54:06

Hála Istennek, hogy nem költöttek akkor ennyit a reptérre. Ráér majd akkor, ha tényleg indokolt lesz.

mojoking77 2012.04.08. 00:43:25

@lifelike: Gyokerek a taxisok? Mert? Valaki azt mondta egyszer, azert? Nem lehet parkolni ingyen? Szornyu, tenyleg. Szolok, a vilag egy repteren sem lehet ingyen parkolni. Ja persze a Schwehatin lehet. Sot az olcsobb is gondolom. Tudnam, akkor mi a fenenek jarsz ki Ferihegyre? Ja, hogy nem is jarsz, csak jol esett megint beirni valami hulyeseget. Gratula.
A Sky Court teljesen kulturalt lett, az eg adta vilagon semmi problema nincs vele, foleg, ha kesz lesznek a kiszolgalo egysegek az A terminalon is. Talan par ev mulva megint ertelme is lesz az egesznek (ertsd, legalabb a csodot megelozo forgalom 75-80%-a ujra visszater Ferihegyre)

portyazo 2012.04.08. 00:46:31

Turbómagyar! Ez jó!
Ettől nevetnem kell és ha nevetek, akkor a könnyeim is jönnek, majd sírok is: Te turbómagyar!
Fel sem tudjátok azt fogni (a plágiumos pont- agyatokkal), hogy mit is tesztek:
Csak emlékeztetőül: Malév, mint Nemzeti légitársaság és nem is sorolom tovább, mert ahol ott vagytok, csak kéziirányítás, fejetlenség, lenyúlás honol. Ezért tartunk itt: Turbómagyarok.

Sosevót 2012.04.08. 02:18:21

Rendszeresen járok a reptérre, s szerintem a vázolt koncepció remek.
Taxisok. Ne általánosítsunk lécci, mert ha valaki ahhoz hülye, hogy az adott lehetőségek közt korrekt taxist találjon... hát... no komment.

Sosevót 2012.04.08. 02:30:27

Demján. Észre kéne venni végre, hogy egy politikai szerencse lovaggal van dolgunk. Ha ő vmilyen projekt mögé áll, abban az államnak nem biztos, hogy haszna származik. Emberünk ha a mai viszonyok közt saját eszéből újra kezdené pont éhen halna. Ennyit erről a felszopóról.

Marco Soprano 2012.04.08. 07:57:18

Ha a hirekben arrol van szo, hogy mi fog epulni v atalakulni, mindig felteteles modot hasznalnak: ilyen lesz majd ha, ilyen lenne ha, ilyen lehetett volna ha stb. A irekben igy beharangozott dolgok 90%a soha nem epult meg, de makketteket meg terveket mindig mutogatnak. En mar annak is orulok, hogy a Skycourt megepult es nem basztak el. Ennyi.

Marco Soprano 2012.04.08. 07:58:30

Makett egy k-val termeszetesen, elutottem.

potyus 2012.04.08. 08:13:16

@Joe84: Miért? Most mi következik? Visszaállamosítás. Régi közhely, a legroszabb tulajdonos az állam.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.08. 09:21:07

@Joe84: ennél csak a "turbómagyarok" szánalmasabbak, akik többsége még magyarul sem tud, gondolkodni sem képes, de csak akkor lehet jó valami, ha magyar (sőt! Ha Magyar! :D)
Lásd CBA - az egyik legundorítóbb rablóbanda kis hazánkban, a "turbómagyarság" mégis támogatja őket, mert a Lázár testvérek közéjük valók...

Aviator 2012.04.08. 09:42:22

A cikkben ismertetett rémálom szerencsére eltünt a süllyesztőben. Ránézésre tetszetős, de szembe megy a reptér alapvető funkciójával - az érkező és induló utasokat a leghatékonyabban eljuttatni a földi közlekedésig/től. Ez a koncepció három terminál induló és érkező utasait összeeresztve keresztül paszirozta volna egy bevásárló központon. Nagyjából úgy kell elképzelni, mintha a Nyugati pályaudvart csak a Westend Váci úti bejáratán keresztül lehetne megközelíteni. A világon mindenhol az üzletek 'air side'-on vannak, túl a biztonsági ellenőrzésen, ahol az induló utasok ráérnek (és az átszálló utasok is hozzáférnek, szemben a vázolt koncepcióval). A Sky Court is ilyen, az sem ad semmit a reptér valódi funkciójához, de legalább nem zavarja. Lehet hogy a tervező nagyon magyar volt, de hogy repülőteret még az életben nem látott, az biztos...

harcsapaprikás 2012.04.08. 09:46:19

A piacgazdaság nem a magyar embernek való. A Kádár féle langyos fosban éreztük jól magunkat. Kár, hogy a mocsok imperialisták tönkre tették.

allas11 · http://joallas.net 2012.04.08. 09:49:20

Kar,hogy egy jo posztot tonkretesztek a (szokasos) jobb vs baloldal frocsogessel

ninimimi 2012.04.08. 09:59:56

@allas11: Kár, hogy a hasznos véleménycserét mindig tönkre áztatják az okostojások, akik ráhúzzák a "jobb vs baloldal fröcsögés" vizes lepedőjét.

Tudom, hogy nem leszel képes felfogni, de itt a hazai bajok alapkérdéséről van szó. A nemzeti mázba bújtatott kommunista gazdaság-"elmélet" - amely úgy egyébként totális kudarcot vallott, mint azt saját bőrünkön megtapasztaltuk - harcol még mindig, 22 évvel látványos bukása után a normális, tízszeres életszínvonalat biztosító nyugati gazdaságfelfogással. Amit, hogy "egyszerűbb" legyen hazudozni, le-"balosoznak", le-"kapitalistáznak". Az sem zavarja őket, hogy ez önmagában is nonszensz "érvelés", kedves okostojás!

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.04.08. 10:38:46

@Aviator: "szembe megy a reptér alapvető funkciójával - az érkező és induló utasokat a leghatékonyabban eljuttatni a földi közlekedésig/től"

Itt elég jól kiviláglik az érdekkülönbség a reptér és az utas érdekei között. Az utas minél előbb szeretne érkézésnek pontjától (pl. a buszmegállótól) eljutni a gate-ig, hogy beszállhasson a gépbe. A reptér viszont azt szeretné, hogy az utas indulása előtt még egyen, vásároljon stb. Ez a különbség jól kibukik mostanában Berlinben. A Tegel reptéren alig kellett sétálni, az újon, ami idén majd nyílik, ott meg már majd jó sokat kell sétálni.

ninimimi 2012.04.08. 10:58:44

@allas11: Még annyit teszek hozzá, mivel a "cui prodest" vagyis kinek az érdeke, ki húz belőle hasznot, minden tárgyalt ügynél ez az első, a legfontosabb:

természetesen az állami, politikai hatalmat birtoklók számára a legkényelmesebb pénznyerő, ha az általuk tulajdonolt állami "cégek" költik az állam - tehát a mi - pénzünket.
De könyörgöm, ez már volt, csak akkor "kommunizmusnak", "szocializmusnak" hívták! Legalább a saját kárunkon tanuljunk!

zsitva 2012.04.08. 11:02:54

Jó terv.

Cement még csak-csak lett volna hozzá.

de pénz ?

KissGecihuszár 2012.04.08. 11:33:21

"ilyen is lehetett volna, HA..." Már megint egy olyan cikk, mely a "ha"-val kezdi! Istenem, mennyi- mennyi nagy-nagy monológot hallottam, hallhattunk az elmúlt 22 évben a "ha" kezdéssel, melyek teljesen felesleges eszmefuttatások arról, hogy mi lett volna, ha. Ha ezt, vagy azt az embert nem tesik ide, vagy oda, ha nem ez, meg az a "policy" érvényesül, ha süt a nap, vagy ha esik az eső. Ezek oly értelmetlen disputák, még akkor is, ha nyilván vannak bennük érdekes, figyelem keltő infók is, mert a végén csak az a resume kerekedik ki belőlük, hogy "na ,ezt is elkúrtuk, nem kicsit, nagyon..." Ez van, ez egy megerőszakolt, szétlopott, mutyiország, mely erre képes, aki ennél többre, jobbra, szebbre vágyik, nos az húzzon el innét és meg se álljon legalább az USA-ig, de inkább Ausztrália felé vegye az irányt, bár ha mindenképp Ojrópoában akar maradni, akkor legalább Norvégiába tegye át a popsiját, mert az nem EU! S hogy miért mondom, hogy nem EU-s országot válasszon? Hát "csak" azért, mert jelenkori problémáink igen jelentős részének okozója a féktelen EU segg nyalás, elvtelenül, ellentmondás nélkül! Ennek köszönhetjük, hogy az egykor világhírű Magyar cukorgyártás gyakorlatilag éhező Etióp képe önmagának, pedig 2004-ben még !6! cukorgyárunk volt a módszerváltás kori 13-mal szemben, mely lehet, hogy kissé túlméretezett volt, de a 6 már korántsem! Aztán az EU segg ellentmondás nélküli nyalásának a következménye lett a Malév halála is, illetve annak a gondolkodásmódnak, mely a bal-lib bagázstól soha nem állt távol, azaz mindent eladni, kiárusítani még a stratégiai ágazatokat is, természetesen a jó komáknak, tesóknak, cimbiknek, s természetesen úgy, hogy abból nekünk is bőven jusson, az országunk, a szülőhazánk érdekei pedig magasról le vannak szarva! Kb ez az attitűd tette tönkre a vidéket, s különösen Kelet és Dél-Magyarországot és ugyanez küldte padlóra a vízfejet, azaz budapestet (szándékos a kisbetű!)is, hiszen "ezek" itt is pusztítottak, romboltak, elvtelenül (az erkölcstelent azért nem említem, mert ezeknek úgy alapból nem volt erkölcsi nívójuk!) verték szét mindazt, amit a kádáréra (szintén szándékos a kis k, mert azért nem szerettem az „öreget”!) legalább értékként alkotott. Nos, akkor miről is beszélünk mi most itt???

PonDrow 2012.04.08. 11:52:17

Vajon mikor veszi észre majd a MÁV, hogy Ferihegy megállóhelyen majd nem kéne megállnia minden vonatnak, mert a terminált már bezárták? :)

mormix 2012.04.08. 12:03:01

Aviatornak van igaza, az indulási oldal légoldali (tranzit)üzletei az elsődlegesek, a nyilvános oldaliak a városi boltokkal egyenértékűek, normális megközelítés nélkül kétséges az életképességük.

A SkyCourt viszont eltervezett, ezért a galériára kevesen mennek fel, a lépcsők, kioszkok pedig eltakarják az indulási szinti boltok nem kis részét.

Mesterlövész 2012.04.08. 12:12:44

@KissGecihuszár: Így van, hiszen olyan tökéletes volt itt minden, de jött az a szemét Eu...

ninimimi 2012.04.08. 12:59:43

@KissGecihuszár: "...kádáréra (szintén szándékos a kis k, mert azért nem szerettem az „öreget”!) legalább értékként alkotott."

Csak egyetlen példát lécci: mi az, amit a szovjet tankok fenntartotta kádárdiktatúra "értékként alkotott"!

krausz2 2012.04.08. 13:04:20

Nem tudom, hogy ebből a "világfájdalomból"nem kellene -értelmes-állami vezetőknek a következőket leszűrni:

A MALÉV tökkelütött vezetői közül egy sem kopogtatott be a repülőtér tulajdonosához hogy HALLÓ itt én hozom nektek a profitot nehogy már a nyúl vigye a puskát ha én tönkre megyek TI is buktok,előbb utóbb,szóval ugy számoljunk el hogy nekünk is jó legyen.

A állam tökkelütött vezetői ha már eladták magánkézbe a Ferihegyet miért adták el a I:-II terminált együtt.
Csak nem azért hogy a MALÉV állami támogatása magán zsebeket töltsön meg.TÖLTÖTT MEG.
Gratulálok! ÉS felelős nincs.Pedig ehhez nem is kell doktorátus "csak" rendőr és bilincs...
Magyarország legnagyobb átverése a rendszer váltás óta.
És nincs vége...
Negyed óra parkolás a pusztában 1000 ft.Mert nincs hely biztos parkolót építeni a pusztában!!!
Gazemberek folytatják folytathatják a tevékenységüket versenytárs nélkül!
Éljen a "demokratikus" MAGYARORSZÁG!

ninimimi 2012.04.08. 13:27:41

@krausz2: Rendben, csak nehogy már a demokráciát okoljuk azért, mert nem valósulhatott meg minálunk!
Mégpedig azért nem, mert nem takarítottunk 22 éve, a rendszerváltás óta - sem!
Ki emlékszik már az MDF országos hazugságára, amivel megnyerte a szovjet hadsereg fenntartotta kommunista diktatúrát követő első szabad választást:

"Országos tavaszi nagytakarítást!"

Tudták azok, mit kell hazudni, akik a legjobban érdekeltek - máig is - a "országos tavaszi nagytakarítás" elodázásában.

Martian (törölt) 2012.04.08. 13:35:49

@krausz2: én azt nem értem, hogy minek mennek el egyáltalán négyévente választani az emberek, ha nincs felelősség a választók irányába és az eddigi mandátumokért küzdő pártok képviselőinek már régen a sitten lenne a helyük...

ninimimi 2012.04.08. 13:50:19

@Martian:
Kérdés: miért nem teszi fel a nép - a neki fenntartott médiában - az őt képviselőknek a következő kérdéseket:

a választások előtt nekem ígérgető politikus,

1. tévedésbe ejtett ?
2. tévedésben tartott ?
3. ezzel kárt okozott ?
4. anyagi haszonszerzés céljával tette?

Ha mind a 4 kérdésre igen a válasz, akkor elkövette a csalás bűntettét, ami - ha jól emlékszem - kettőtől nyolc év szabadságvesztéssel honorálandó.

Szóval miért is nem hangzanak el - előző kormányerők esetében sem - ezek a kérdések?

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.04.08. 14:10:52

@ninimimi: azért tegyük hozzá azt is, hogy a 90-es évekre jellemző komparatív előnyünk is ugyanannak köszönhető, mint az utóbbi évek kifulladása: a lusztrációs törvények hiányának.

alapvetően két út állt előttünk (focis hasonlattal): 1) maradunk NB1-ben, de bundásokkal, tolvajokkal és idiótákkal; 2) alámerülünk az NB2-be, de megtisztulva jutunk vissza arra a szintre ahol kiinduláskor voltunk.

az elsőt választottuk (vagy inkább választották, helyettünk), kezdetben úgy is tűnt, hogy ez a jó út (jó volt a feedback), de aztán fejjel fogtunk talajt az iszapban.

@poszt
bevallom, nekem ez a terv finoman szólva sem tetszik, ellenben a SkyCourt igen, bár ugye almát körtéhez. tulajdonképpen annyi a lényeg, hogy a lehető legkevesebb közpénzből kellene megvalósulnia a reptér komplex fejlesztésének, de lehet hogy a kecske-káposzta duett újfent elesik a viharban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.04.08. 14:12:43

@Káposztakukac: Egyetértek, állami kézben nem lett volna fejlesztés, legfeljebb 2 újabb tervpályázat százmilliókért.

Martian (törölt) 2012.04.08. 14:26:14

@ninimimi: "Szóval miért is nem hangzanak el - előző kormányerők esetében sem - ezek a kérdések?"

Mert a "kormánypárt" és az "ellenzék" között sok tekintetben hallgatólagos véd- és dacszövetség működik... ld. képviselők számlával történő költségelszámolása.

szaunas 2012.04.08. 14:36:00

@ninimimi: Nem akarlak meggyőzni, mert gyakorlatilag tök nem számít a véleményed, és Kádárt sem akarom védeni.
Annyit említenék meg, hogy Kádár felépített 2 metrót, ami még mindig ugyanúgy működik, amíg az átalad demokráciának csúfolt bohózat kétszer annyiből egyet sem volt képes megépíteni.
Akkor lehetett vidéken élni emberi életet, ma szinte lehetetlen.
Felhívnám továbbá a figyelmedet, hogy vélhetően téged is egy panelben gyártottak a szüleid, amiből kb. egymillió épült szerte az országban. Most ugyanannyi bádogviskó van a nagyvárosok körül.
"2 éve a kádári ipar és mezőgazdaság romjait és piacait árulják, s abból él egy réteg kiemelkedően.
A te demokráciád abból áll, hogy 4 évente az ország garantáltan a legnagyobb barmai közül választhatsz - akiknek előre be kell ordítani hogy milyen gombot nyomjanak - még azt is eltévesztik - szóval ha te ezt nevezed demokráciának, akkor bizony igen nagy a sötétség felétek...

ninimimi 2012.04.08. 14:43:27

@Martian: "Mert a "kormánypárt" és az "ellenzék" között sok tekintetben hallgatólagos véd- és dacszövetség működik... "

Továbbfejlesztem, amit írsz:
ugyanannak a sárkánynak 5 - vagy hány parlamenti párt is van - feje, ami a "politikai küzdelem" című színjátékot játssza nekünk a színpadon.
Nos, "csak" ezt a lényt kell legyőznünk ahhoz, hogy történelmi léptékkel pillanatok alatt jobban éljünk!

ninimimi 2012.04.08. 14:54:45

@szaunas: Tudod, engem ott "gyártottak", ahonnan pár kilométerre - az osztrák oldalon - a szovjetek által le nem igázott Európában, emberi módon élhettek volna a szüleim.

Az, hogy 22 évvel a ruszkik eltakarodása után még mindig abban a szargödörben tocsogunk, amibe ők taszítottak minket, amikor rommá lőtték Budapestet 1956-ban és kivégezték miniszterelnökünket, az nem a mi bűnünk. Itt hagyták vazallusaikat, akik valóban, mint a barmok, azóta is nyomkodják a gombokat - immár a demokrácia díszleteit használva.

Hogy mindezzel a - Nyugattal összevetve - borzalommal, amit a szovjet birodalom létrehozta kádári rendszer "pozitívumai" amiről beszélsz (metró, panel pl.), hogyan állnak "arányban", inkább nem is beszélek. Túl hosszú lenne. Elég csak a kommunizmus által alapjában megkímélt jelenlegi Ausztria és a mi helyzetünket összehasonlítani!

Fikalnyik Eugén 2012.04.08. 14:55:34

@potyus: "Régi közhely, a legroszabb tulajdonos az állam."

Mint a Schipholnál? ja, minden évben az első tízben van a World Airport Awardson...

flippant 2012.04.08. 15:01:24

@Káposztakukac:
Sármelléki ingatlanmaffia állhat a Malév csődje mögött:
nol.hu/gazdasag/sarmellekig_ernek_a_malev-csod_szalai

KissGecihuszár 2012.04.08. 15:18:26

@szaunas & @ninimimi: mivel én 40 lennék, épp ezért hadd árnyaljam az általad kissé gyűlöletesre sikeredett képet, éspedig: valóban a kádáréra (továbbra is kisbetű) sok embernek -különösen az '57-'63 közti időszakban- okozott maradandó "élményeket", hiszen '56-os cselekedeteik okán ezreket végeztek ki, további 10ezrek kerültek böribe, illetve további 10ezreknek lett elérhetetlen álom pl az egyetemi tanulás, egyéb előrehaladás, akár a melóhelyen, ahol elötte mondjuk több kitüntetést is kaptak. a rezsimnek pont ez volt egy nagy szívfájdalma, hogy a legnagyobb hepajt a munkások okozták -amúgy logikusan-,hiszen ők éltek a szoba-konyhát, vizes, lepukkant kűlvárosi munkáslakásokban, ők nem kaptak normális kaját, hisz a rákosiérában olyan is előfordult, hogy a Dunaújvárosi "prozsé" miatt sehol nem lehetett téliszalámit kapni, csak a D.újvárosi boltokban, de sokszor még néhány alapvető élelmiszert is csak nagy nehézségek árán lehetett beszerezni. Szóval, ilyen előzmények után nem volt csoda, hogy '56-ban a munkásság lett az egyetemisták 23-i felvonulása után a "sajnálatos őszi események" fő motorja, azaz ők lövöldöztek és -amúgy helyesen- ők akasztották fejjel lefelé, majd gyújtottak alá a sok zsidó-komcsinak, ex ÁVÓ-snak, egyéb nettó gyilkosnak, népellenségnek. Tehát, a kádáréra '63 után igyekezett legitimmé varázsolni magát, hiszen rájöttek arra, hogy amennyiben ott folytatják, ahol rákosi rothmanóék abbahagyták, illetve ahol '56 után kádár folytatta, nos abból könnyen ismét hepaj lehet. Épp ezért igyekeztek kedvezni mindenkinek, olcsó, könnyen elérhető lakásokat építeni a városokba -főként az akkor vízfejesedő budapestre- költöző egykori vidéki parasztságnak, normális életfeltételeket, EÜ ellátást -némi paraszolvenciával, mely azóta is tart-, a gyerekeknek bölcsődét, óvodát, iskolát, új üzemeket, az ismét összetákolt TSZ-eknek lehetőséget a korszerű berendezések megvásárlására, autópályát -az M7-es '66-tól '74-ig épült és olyan lett, hogy azért máshol statáriális tarkón lövés jár-, metrókat, egyáltalán infrastruktúrát épített ki, mind budapesten, mind pedig a vidéki nagyvárosokban. Ez a folyamat a '60-as években, ill a '70-es évtized közepéig az ország saját erőforrásaiból tudott haladni, azonban a nagy olaj árrobbanást követően, illetve a Nyugat gazdasági elhúzását követően kialakuló állandósult "cserearány-romlás" okán '75-től kezdődően már egyre inkább, majd a '82-es IMF csatlakozás után szinte teljes egészében az "imperilaista" ellenségek által adott kölcsönökből lehetett egyáltalán életben tartani az országot. Pl '82 nyarán volt olyan időszak ,hogy Hazánknak mindössze !3!, azaz három napi valutatartaléka volt! Tehát, kb így nézett ki az a kádáréra, melyre sokan akkora nosztalgiával tekintenek vissza, hogy ezek az "apróságok" már csak haloványan derengnek, vagy még úgy sem...

szaunas 2012.04.08. 15:20:03

@ninimimi: Nézd, nekem megadatott, hogy a világ boldogabb s kevésbé boldogabb felén is megforduljak egy párszor életemben.
A szovjetekre kenni nem lehet minden szart, mert már olyan dolgok sem működnek, amik akkor működtek... Élelmiszeripar, konzervipar, járműipar, elektronikai ipar stb.
Én láttam Vilniuszbaqn a Parlamentet égni, láttam az egész Baltikumot a rendszerváltáskor: elhiheted, hogy nagyobb szarból álltak talpra... Láttam Ljubljanát szétbombázva, láttam a Mostari hidat felrobbantva, és robbantása előtt jártam az Újvidéki Duna hídon is...
És nemrég voltam Prágában, Varsóban és Máramarosszigeten is...
És a közelmúltban 2szer körbeautóztam Magyarországot...
Engedd meg hogy ne írjam le a véleményemet: hitem és meggyőződésem, hogy a "szovjet tankiokkal támogatott" Kárár rezsim utolsó tíz éve sztahanovista alkotótábor volt ahhoz a mérhetetlen pusztuláshoz képest ami az országot, s főleg a borsodi-szabolcsi környéket illeti...
Szégyen ami itt történt, a környező országok háborűi ne,m okoztak annyi kárt, mint a mi "demokratikus" "felelős" brutál hülye politikusaink Antalltól kezdve kivétel nélkül!!!

KissGecihuszár 2012.04.08. 15:22:12

tehát imperialista... Sorry, hogy mellétütöttem és úgy copy+pasteztam be, hogy nem checkoltam le! Elnézést!

KissGecihuszár 2012.04.08. 15:27:14

@szaunas: így igaz, teljesen jól látod,hogy mi történt nálunk és mi a velünk egy ívású -pl. a Visegrádi- országokban! Azonban ezért csak és kizárólag magunkat okolhatjuk, ugyanis ha már '92 környékén esetleg tetszünk némi kis forradalmat csinálni és mondjuk -amúgy educatív és preventív célzattal- fellógatunk 1-2 tucat komcsi-zsidó, azaz ex ÁVÓ-s, III/III-as real népellenséget, nos akkor ma nem itt tartanánk, ugyanis akkor mindegyik geci-patkány politikus és azok hű vazallusai is 1000x meggondolnának minden rosszban sántikálást!

mormix 2012.04.08. 15:29:39

@Káposztakukac: a reptér koncesszióba adásától nem 100 Mrd, hanem 464,5 Mrd került az állam zsebébe. Miként fizethetett a BAA-nak ugyanennyit a jelenlegi tulajdonos, miközben nem is volt más vevő, ám közben rövidebb lett a futamidő és elvittek-eladtak közben ezt-azt? A fejlesztéseikről kiderül, rosszul tervezettek, nem tudják hozni a bevételt, másik részüket felelőtlenül garancia nélküli kezdték, a MALÉV-ra alapítva. Csak fizessék ki az ingatlanadót, a lakosság mindössze a zajt érzékeli.

ninimimi 2012.04.08. 15:30:22

@KissGecihuszár: @szaunas:
Így elsőre semmi ellentéteset nem látok azzal, amit írtatok (azzal sem, amit én írtam) - sajnos...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.04.08. 16:51:04

@Aviator: "A világon mindenhol az üzletek 'air side'-on vannak, túl a biztonsági ellenőrzésen, ahol az induló utasok ráérnek (és az átszálló utasok is hozzáférnek, szemben a vázolt koncepcióval)."

Szerintem figyelmetlenül olvastál, ugyanis a posztban (a második kép utáni bekezdésben) ez áll: "Az induló utasok a kép alján látható úton érkeznek autóval, busszal vagy taxival... Az utas ezután a nagy kupola alatti térbe érkezik az ellenőrzések után."

Azaz az üzletek itt is az "air" oldalon vannak.

Szerintem ilyesfajta "nagy központi tranzitcsarnok betrokolló terminálfolyosókkal" jellegű elhelyezés több nagy reptéren is van. Kétségtelen, hogy sokat gyalogoltatják az utast, de ahogy a bloggazda írta, ez a reptér érdeke, magyarán ez van, ezt köll szeretni.

Hogy aztán a ferihegyi utasforgalom indokolja-e a posztban vázolt méretet, azügyben vannak kételyeim. Pontosabban azt gyanítom, hogy a jelenlegi nem indokolja és ez egy darabig még így is marad.

Martian (törölt) 2012.04.08. 18:23:14

@ninimimi: "ugyanannak a sárkánynak 5 - vagy hány parlamenti párt is van - feje, ami a "politikai küzdelem" című színjátékot játssza nekünk a színpadon."

Pontosan erről van szó!!

ninimimi 2012.04.08. 19:05:26

@Martian: Örülök, hogy egyetértesz, de az egyik szemem nevet csak, a másik meg sír.
Mert egy ugyanerről szóló röplapot én már 1990. tavaszán rajzoltam és terjesztettem. MDF volt a sárkány egyik feje, a másik meg MSZP. Kardoztak egymással a felszínen, miközben a testük ugyanaz volt.
22 év után ugyanott tartunk, csak a sárkánynak lett több és más címkéjű feje.
Jó érzés, hogy ennyivel a jövőbe láttam, de mélységesen szomorú is, hogy azóta semmivel se jutottunk előbbre.

szaunas 2012.04.09. 04:04:17

@KissGecihuszár: "Azonban ezért csak és kizárólag magunkat okolhatjuk, ugyanis ha már '92 környékén esetleg tetszünk némi kis forradalmat csinálni és mondjuk -amúgy educatív és preventív célzattal- fellógatunk 1-2 tucat komcsi-zsidó, azaz ex ÁVÓ-s, III/III-as real népellenséget, nos akkor ma nem itt tartanánk, ugyanis akkor mindegyik geci-patkány politikus és azok hű vazallusai is 1000x meggondolnának minden rosszban sántikálást!"
Nem akarom szét offolmi ezt a témát, de a hátamon feláll a szőr, amikor ezzel az Antalli baromsággal jönnek: tetszettek volna forradalmat csinálni: nos, nemzetünk sokadik tragédiája, hogy a kritikus pillanatban Antall került az ország élére. Soha nem látott, s talán ezer évig sem újra adódó lehetőségeket herdált el ez a középszerű ember. Ha akkor sikerül egy államférfit választanunk (ami azóta sem adatott meg) akkor most nem ekkora országban nem itt tartanánk...
Mindegy, ez a szekér elment: körülöttünk sohasem volt országok dugnak fel a seggükbe, miközben az államadósságot megsokszoroztuk úgy, hogy semmi látszata nem lett, s az állami tulajdont büntetlenül szétlopták a ma is mentelmi jogot élvező idióták!
Ez az ország - termelés híján - a horribilis adókból, illetékekből és büntetésekből tángálja magát - de ez nem vezet sehova! (nem tudom, hogy figyeltétek-e: a büntetések olyan mértékben nőttek, hogy ha valakit valamin rajta kapnak, akkor már egzisztenciális problémái lehetnek! Persze a mentelmi jogosultakra és droidjaikra ez nem vonatkozik!)
Miniszterelnökökből is szép sort tudtunk produkálni: pitiáner történész, komcsi vendéglátós,, pufajkás, karrierista csökevény (talán az a 4 év volt viszonylag normális) majd D209-es ügynök, libatolvaj, aztán ismét a bocifing, aki azóta ahelyett hogy okosodott volna, sötétebb mint a néger segge!No, ezt sikerült űberelni egy szellemi tolvaj államfővel, aki pedig valóban hűen képviselte és megjelenítette szegény országunk szégyenteljes valóságát!
Ferihegyről meg annyit: az is egy elcseszett valami lett: Európa közepén egy Szingapúr nagyságrendű forgalomnak kellene lennie, ehelyett a kisebb Prága is toronymagasan lever minket!
Talán annyi vigasz van, hogy amióta ez a BA-s balhé, meg a MALÉV elherdálása megy, azóta a vidéki repterek talán levegőhöz jutnak: Hévíz-Sármellék, Debrecen, Győr... Jobb is ez így, a vízfej kipukkanóban...

szaunas 2012.04.09. 04:34:10

Az alap-témához: emlékszem, hogy akkor repültem először Szingapúrba amikor átadták a 2/A-t. Hát én olyan büszke voltam, hogy az nem is igaz: igen, ez már repülőtér: fény, pompa, ragyogás (az egyes után mindenképp)
Aztán leszálltunk a 154-essel Frankfurtban, kitettek valahol a külső-szélső "vágányra", majd maga a reptér...
Na, jó, de hát ez azért mégis csak Európa elosztó-központja, nagyobb is meg gazdagabb is mint a miénk - viszont a miénk vadi új!
Aztán beszálltunk a 747-esbe és vég-elláthatatlan repülés következett ragyogó kiszolgálással (Lufthansa) remek német sörökkel.
Aztán megérkeztünk a Changi-ra... volt idő szétnézni - Jakarta felé 6 órát kellett várni - hát igen: a negyedikről dübörög a vízesés a légkondis váróba, a süppedős szőnyegeken hemzsegnek az utasok - lépten-nyomon lehet OLCSÓN KAJÁLNI, s a kilométeres mozgójárdák mellett - hogy ne unatkozzunk - az akvárium-falban cápák úszkálnak velünk...
Aztán jött a Garuda 747-ese, s amíg kigurultunk a futópályáig, addig a Jumbóval átgurultunk 2 autópálya felett...
Akkor is büszke voltam a 2/A-ra, mert új, meg szép, meg brillantinos... de hogy Frankfurt milyen lepukkant is volt (akkor) Szingapúrhoz képest...?
És azóta ezek csak fejlődnek, gyarapodnak, nőnek - nem pedig bezárják őket...
Ja: arrafelé azokat zárják be, akik kárt okoznak...
Csak ennyi a különbség...

KissGecihuszár 2012.04.09. 15:29:13

@szaunas: Egyrészt leborulok nemes nagyságod előtt, olyannyira jól foglaltad össze az elmúlt 22 év történéseit, másrészt viszont szeretnék eloszlatni egy súlyos félreértést, mégpedig azt, hogy én nem szerettem és egyre inkább nem szeretem antall józsit, a múzeumigazgató-történészt, akinél nagyobb seggfejet keveset hordott magán ez a szerencsétlen Magyar Anyaföld! Viszont, tőle függetlenűl igenis -olyan '92-'93 tájékán- kellett volna némi hepajt csinálni, hogy ezek a senkiháziak, azaz a honi politikai "elit" és vazallusaik egyszer,s mindenkorra megjegyezzék, hogy eddig és nem tovább az önös érdekeink gátlástalan kielégítésében, a nettó bűnözésben, végső soron szeretett országunk szétrablásában!

szaunas 2012.04.09. 16:05:22

@KissGecihuszár: Ha emlékeim nem csalnak, akkor volt egy taxis-blokád, amikor utoljára kialakult egy nemzeti egység: én 2 éjszaka voltam kinn a barikádon, és állítom hogy köze nem volt a Szadesznek az egészhez, bár most egyes megmondókák úgy állítják be... Bod Péter Ákos folyton vizelni akart, Palotás volt a "kemény" gyerek - utólag igen nagy honoráriumot kapott az egyezségért - ma ia jól él belőle, Horváth takony részeg volt, a rendőrségi autóval hozták hajnalban INGYEN a kenyeret, a szomszédban lakó népek meg hordták le a forró teát, a kaját, a süteményt. Mindenki a benzin ár miatt volt kiborulva, és magasról leszarta az SZDSZ-t, akik nem lettek volna képesek egy ország lezárására. Különben nem kötöttek volna paktumot antallal, akinek minden mindegy volt, csak hatalmon maradjon! Ő verte a mellét, hogy már az összes szomszédos országban megbukott a kormány, de nálunk nem...
Na, nálam akkor ment el a gyorsvonat, amikor Göncz és Antall bejelentette, hogy közkegyelmet gyakorolnak a blokádban résztvevőkkel szemben! Sem akkor, sem most nincs szükségem a kegyelmükre, leszarom őket, Antall egy kártékony féreg a nemzet történetében, Göncz meg az utódnemzésével cseszett ki az országgal!
Antall valóban az első szabadon választott miniszterelnök volt (azóta mindegyik csalással lett azzá)és ennyi az összes "érdeme"!
A bűneit látjuk nap mint nap...
Viszont hogy ne legyek OFF, így örülök hogy Sármellékre járni fog a Lufthansa, mert nagy szükség van a német beutazókra!!!

2012.04.11. 17:13:55

Ha már idekeveredtem ... Nem nagyon érdekel, milyen is lehetne Ferihegy, az viszont annál inkább, hogy milyen is lehetne Budapest. (?) Pontosabban a pesti oldal több kerülete LÉGTÉRZAJ szempontból. Jelenleg katasztrofális! Ezen is érdemes lenne elvitázgatni egy keveset!

KissGecihuszár 2012.04.11. 23:05:32

@Borosné: Maximálisan igaza(d) van! Azonban több szempontból kell vizsgálni a légtérzaj témát, ugyanis a reptér sokkal régebb óta van ott, ahol, mint pl a XVII., XVIII. kerületi kertes részek. De valóban -mivel ezidáig európai szinten igen vízfejűre sikeredett szeretett országunk, nos ezen okból- az ex Ferihegyi reptér túl lett méretezve, hiszen az ország nemzetközi légi kapcsolatának a 98%-át bonyolította le. Mi is lehetne ezen súlyos problémákra a végső megnyugtató megoldás? Egyszerű, azaz az európai méretekben is -az ország méretéhez képest- brutálisra terebélyesedett vízfej csökkentése, azaz a bp-n és az agglomerációban található cégek 70%-nak a keleti és dél országrészbe történő átköltöztetése, s ezzel a bp-n, ill az agglomerációban élő lakosság felére csökkentése. Ezzel egy csapásra megtizedelődne a légtérzaj, a pesti és agglomerációs zsúfoltság, az állandósult torlódások, a szennyezett levegő, s eközben új melólehetőségek ezreit kaphatná a 22 éve is egyre jobban kizsigerelt, megerőszakolt Kelet és Dél-Magyarország. Igaz, ezzel a lépéssel Debrecenben, Pécsen, Miskolcon, Taszáron nőne meg a légtérzaj, de korántsem olya mértékben, mint a vízfejben!

2012.04.12. 14:34:25

@KissGecihuszár:
Üdv. Végső megoldásnak nagyon jó ötlet!
Nos, én egyelőre beérném némi átmeneti megoldással is. Bármivel, ami egy kicsit csökkentheti a problémát. De viszonylag sürgősen, mert elég sokak egészségére megy a dolog. Itt és most. És nem csupán a reptér közvetlen közelében (XVII., XVIII. ker.), hanem Kőbányán, Zuglóban, Cinkotán, de még Angyalföld és Ferencváros egyes részein is.
Pl.(?): Forgalomkorlátozás, az éjszakai időszakra (22-06 óra között) kimondottan repülési tilalom bevezetése.
Aztán a repülési magasságokra vonatkozó szabályok felülvizsgálata, szigorítása és azok betarttatása.
Vagy esetleg a fel- leszálló pályák (folyosók) átszervezése kevésbé lakott területek fölé.
Szóval fogalmam sincs, csak ötletelek, de valamit biztosan lehetne tenni. Kellene tenni!!!

KissGecihuszár 2012.04.14. 22:08:13

@Borosné: Pedig kb 1/3-val csökkent Ferkóhegy forgalma, mióta F.A.-ba került a Malév. Ami azt illeti, nehéz ez az éjszakai rep tilalom, bár ha jól tudom, hajnai 1h-kot bezár a reptér és csak olyan 5h után indul ott az élet,tehát éjjel nincs utas szállítás, max 1-2 DHL-es, ill egyéb csomagos gép röpköd. Ami a rep magasságokat illeti, nos ott tényleg kissé lazán veszik a figurát, mert az tényleg nonsence, hogy mondjuk egy Boeing 767-es, vagy még nagyobb gép olyannyira alacsonyra ereszkedik, hogy lehet látni az utasok arcát is. Ami a légi folyosókat illeti, azok adottak, változtatni rajtuk nem egyszerű. Igazán jó megoldás a budapest nevű vízfej csökkentése, mind lakosságilag, mind melóhelyileg és ezen melóhelyek, ill a hozzájuk tartozó dolgozók, tehát a lakosság fokozatos átköltöztetése a Keleti és a déi megyékbe, tehát végső soron egy élhetőbb ,max 6-700ezres,szellős, sok-sok ligettel, parkkal teletűzdelt -immár nem vízfej- főváros kialakítása,azért, hogy mindenki, mindenütt -tehát Bp-n és persze a keleti és déli megyék településein- jól érezze magát, még akkor is, ha a Ferihegyi forgalom 70%-a immár a Debreceni, Miskolci, Pécsi, Taszári repterek közelében élőket fogja zavarni. Bár, amennyiben egy olyan gép jön, amely mondjuk pécsi cégek portékáját röpíti el mondjuk Ausztráliába, s ezáltal bevételt, melót, azaz megélhetést ad az ott melózó mondjuk 800 embernek, nos akkor a 22:40-kor jelentkező zajhatás már egész elviselhető, nem?!

2012.04.16. 11:16:19

@KissGecihuszár:
"Bár, amennyiben egy olyan gép jön, amely mondjuk pécsi cégek portékáját röpíti el mondjuk Ausztráliába, s ezáltal bevételt, melót, azaz megélhetést ad az ott melózó mondjuk 800 embernek, nos akkor a 22:40-kor jelentkező zajhatás már egész elviselhető, nem?!"

Igen, így valószínűleg. Ha ESETENKÉNTI zajhatásról lenne szó, és most sem berzenkednék.
De ...
Nem tudom, hogy tényleg csökkent-e Ferihegy forgalma a MALÉV kiesése miatt, de az biztos, hogy mi ezt nem érzékeljük. FOLYAMATOSAN a fejünk felett dübörögnek a gépek. Itt Zuglóban olyan az élet, mintha egy reptér mellett laknánk. Rettenetes. Még vasárnap is erre a zajra ébredünk reggel 5 óra körül ... Vannak olyan időszakok, főleg reggel és este, amikor (túlzás nélkül mondom) 1-2 percenként jönnek. Egyszer rászánom magam, és tényleg megszámolom majd. Darabra.
Szóval vacak a helyzet!
süti beállítások módosítása