Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

A Margit-híd felújítása

2008. augusztus 08. - fovarosi.blog.hu

Korábban már volt szó ezen a blogon a Margit-híd felújításáról. Most kezdjünk két híranyaggal. Az első 2007 végéről:

(Forrás)

És egy frissebb videó, 2008 júniusából:



(Forrás)

A Margit-hídon 50 000 autó halad át naponta. Plusz a villamos, a buszok, a gyalogosok, és a bicajosok. A helyreállításnál igyekeznek az eredeti állapotot helyreállítani: az eredeti kandeláberek és díszek kerülnek vissza - ennek nagyon örülök, szerintem sokkal karakteresebb, szebb lesz a híd összképe. Az északi oldalt kiszélesítik, a híd közepén pedig az eddigi - igencsak rossz állapotú - aluljáró helyett lámpás gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki. A gyalogos aluljárót nem építik vissza. A lámpákat természetesen összehangolják majd a két hídfő lámpáival. A kapcsolódó közművek is megújulnak. A villamosvágányokat 3,4 méterről 3,8 méteresre szélesítik, így középen lesz majd hely egy felsővezeték-tartó oszlopsor számára. (Ezzel nyilván eltűnnek a veszélyessé vált régi villanyoszlopok is.) A kivitelezés október 30-án indul, az autóforgalom 2009 elejétől 2010 májusáig szünetel majd a hídon. A gyalogosforgalom, a BKV villamosai és buszai azonban végig megmaradnak. A teljes beruházás 12 milliárd forintba kerül, ennek felét EU-s forrásból reméljük beszerezni. http://index.hu/cikkepek/0705/belfold/margit08.jpg
(A kép forrása)

Én speciel nagyon örülök a felújításnak, még akkor is, ha a felújítással nyilván egy újabb adag bosszúság is szakad a nyakunkba. És te?

A Margit híd története
Budapest második hídját 1876 április 30-án avatták fel, 5 évvel a tervpályázat kiírása után. A híd érdekessége, hogy mivel a Margitszigetet is érinti, a Duna két ágának folyási irányához igazodva a híd két fele megtörik. A szigeti lehajtó csak 1900-re készült el, addig csak csónakon lehetett oda eljutni. A hidat 1935-37 során kiszélesítették, azóta 2x2 sávos, és azóta halad rajta középen a villamos. (Azelőtt a hídpálya két szélén voltak a vágányok.) 1944. november 4-én a Dunába robbantották a Pest felőli részét - a délutáni csúcsforgalom idején nagyon sok ember halt meg ott és akkor. A robbanást ugyanis nem ekkorra tervezték: a villamos kerekén levő áramszedő hozzáért a sín alatt futó alsóvezetékhez, amihez a gyújtózsinórokat kötötték, és ez okozta a robbanást. Aztán 1945 január 18-án a budai ágat is felrobbantották. A háború utáni felújítás során 1947 őszén a fél hidat már átadhadták a forgalomnak, a teljes felújítás 1948 nyarára készült el. Legutóbb 1978-ban volt komoly rekonstrukció a hídon, ezért mára nagyon lerobbant állapotúvá vált.Érdekesség, hogy ha vesszük a hídközepet és Margit-szigetet összekötő szakaszt, és az úpályát tartó szerezetet megtükrözzük az útpálya felé, akkor kirajzolódik előttünk az elfektetett Eiffel torony képe.

Források:

http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/02/07/Vegre_felujitjak_a_Margit_hidat/

Rövidesen megújul a Margit híd. Budapesti7Nap, 2008. július 24.

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20080610-cikk-kozlekedesi_beruhazasok

http://hu.wikipedia.org/wiki/Margit_híd

http://dbridges.fw.hu/hidak/margithid.html
 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása