Fővárosi Blog

Gyalogos rakpartot!

2008. október 31. - fovarosi.blog.hu

Amióta a budai oldalon a csepeli szennyvíztisztítóhoz kapcsolódó csatornaépítési munkálatok miatt lezárták az alsó rakpartokat, korábban nem tapasztalt csend ülte meg a tájat. Persze leszámítva az építéssel járó zajokat. Ez adta a lendületet egy lelkes csapatnak, hogy…

Tovább

Mi legyen a Déli pályaudvar sorsa?

A 4-es metró építése kapcsán sokfelé ágazó építészeti-várostervezési vita indult meg a vasút és a főváros kapcsolatáról, illetve a kapcsolódó hálózati elemek jövőjéről. A Kelenföldi pályaudvar fejlesztésének igénye egyértelmű, a megvalósítás azonban még várat…

Tovább

Tűzraktár - Tűzraktér - Tűztate - The Gallery: 2. rész

A több mint 100 méter hosszú Tűzoltó utcai épületet nem bontják le, abban irodák, szálloda és üzletek kapnak majd helyet. (Mi más is épülhetne ebben a városban?) A ház a hatvanas években épült, modernista stílusban, 4 méteres beltéri magassággal. Annak idején műszergyárnak…

Tovább

Tűzraktár - Tűzraktér - Tűztate - The Gallery: 1. rész

"...a lehetetlent megpróbálni: erről szól minden, amit három éve elkezdtünk." A Tűzoltó utcában nem csak a Trafó volt híres kultúrközpont. Kisebb költségvetéssel, de volt ott egy nagyon jó kis "lepukkant" hely is - az 54-56. szám alatt, a Thaly Kálmán…

Tovább

Kiáltvány Budapestért

Budapest egyik legfőbb értéke az előző századfordulón épült belső várostest. Ez adja a főváros egyedi s büszkén vállalható, szép építészeti arcvonásait. Az eklektika, a historizmus meghatározta különleges városkép, épített örökségünk e gazdag szövete számos helyen…

Tovább