Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható.
Május 1: Új létesítményeket avattak Kőbányán. Új létesítményeket adtak át pénteken Kőbányán. A Harmat utcai lakótelepen, ahol az eddig elkészült 400 korszerű lakásba néhány hónapja költöztek be az első családok, iskolaavató ünnepséget tartottak, amelyen dr. Orbán László, az MSZMP Központi Bizottságának tagja, a kerület országgyűlési képviselője mondott beszédet. A másik új intézmény a kerületi öregek számára létesített napközi otthon, amelyet Bozsóki Mihályné, a kerületi tanács végrehajtó bizottságának titkára adott át. (Népszabadság)
Az Iparművészeti Vállalat kártyanaptára, 1965
Május 4: Kivonják a forgalomból az első trolibuszokat - Két járatot ritkítanak - Száz szovjet kocsit rendeltünk. Az autóiparban általában 8-10 év a kocsik futási ideje. A Szovjetuniótól vásárolt trolilbuszok derekasan megállták a helyüket; 16 éve vesznek részt Budapest közlekedésében, a tömegszállítás lebonyolításában. Most azonban már kiszolgáltak ezek a kocsik, napról napra többet vonnak ki a forgalomból. A nemrég még üzemben volt 31 trolibuszból a napokban vontak ki 16-ot, a megmaradt 15 kocsi kiselejtezésére is sor kerül ez év elejéig.
A szovjet kocsik kiesését a troliforgalom erősen megérzi, hiszen az FVV troli-üzemegysége nem kap helyettük pótlást és ez a járatok ritkítását vonja maga után. Amint a troli-üzemegység vezetőitől megtudtuk, a 75/A járat szinte teljesen elsorvadt már, pedig ez a betétjárat igen hasznosnak bizonyult a Thököly út és a Népliget közötti útvonalon, csúcsforgalmi időben, az Angyalföld, Zugló, Újpest, Pestújhely, Rákospalota felől érkező és a kőbányai, ferencvárosi üzemekbe igyekvő dolgozók szállítására. A 75-ös járathoz - éppen fontossága miatt - ameddig csak lehet, nem nyúlnak, ezt a járatot nem ritkítják. A 74-es és 76-os járatok azonban előreláthatólag ritkábban közelekdnek majd, amíg a troliüzem nem kap a kiselejtezettek helyett új kocsikat. Erre azonban csak jövőre kerülhet sor, amikor a Szovjetuniótól rendelt 100 új trolibusz első 20 kocsija megérkezik. (Esti Hírlap)
Május 6: Megvalósult egy jó ötlet: Új sportszálló a Népstadionban. Új létesítménnyel gazdagodott a Népstadion. Hónapokkal ezelőtt felvetődött, hogy a toronyépületben levő helyiségek átalakításával sportszállót lehetne létesíteni. A kitűnő ötlet megvalósult: a Népstadion és intézményei mérnökkollektívája elkészítette a terveket, s alig hat hónappal később kényelmes, modern berendezéssel felszerelt 26 három- és négyágyas szoba 101 sportolónak nyújt pihenési lehetőséget. A "kapunyitás" megtörtént, első vendégek a Londonba készülő magyar labdarúgók voltak. A sportszálló ízléses berendezését a szegedi Tisza Bútorgyár és a Budapesti Fémbútorgyár készítette. (...) (Népszabadság)
Május 7: Piros és zöld út Óbudáról Kelenföldre - Hétezerhétszáz lakás a kelenföldi új lakótelepen. Budapest térképe fölé hajolunk. Ujjunk piros vonalat követ a Szentendrei úttól Kelenföldig. Nagy viták előzték meg, amíg ezt a vonalat a térképre rajzolták és ide került a Fővárosi Építőipari Beruházó Vállalathoz a többi dokumentáció közé. Ezen az útvonalon szállítják majd a házgyár termékeit a felhasználási helyre, a kelenföldi új lakótelepre. Mintegy 7700 lakás épül itt a következő ötéves tervben és ebből 5200 a házgyár terméke lesz. (...) Az útvonal: Szentendrei út - Flórián tér - Tavasz utca - Árpád fejedelem útja - majd a Duna alsó rakpartján végig a Déli Összekötő Vasúti-hídig - Dombóvári út - Budafoki út - Hengermalom utca. Ez az útvonal kikerüli a nagy forgalmi gócokat.
-Arra az esetre, ha az alsó rakparton a tavaszi zöldár akadályozná a szállítást, kijelöltek egy másik útvonalat is - mondja Obert Gábor, a FŐBER mérnöke. -Ebben az esetben a trélekre a zölddel jelzett útvonalon: Moszkva tér - Attila utca - Erzsébet-híd - Bartók Béla úton át jutnak el Kelenföldre. A napokban tartják meg a két útvonal próbabejárását.
"Társadalmi bontás"
A leendő lakótelepen még veteményeskertek húzódnak, és több száz családi ház áll szétszórtan. Összesen 729 lakást kell szanálni. A kisajátítás az 1. ütem területén megtörtént. A régi lakók nagy részének az újonnan felépített házakban adnak majd lakást. Azon a területen, ahol az első házak építését az idén megkezdik, már hozzáfogtak a bontáshoz.
-Az úgynevezett "társadalmi bontást" valósítottuk meg. (...) A lényege: üzemekkel kötnék szerződést és a szakszervezet jelöli ki az építtetni szándékozó dolgozók közül azokat, akiket bontási lehetőséghez juttat. Néha egész műhelyek kollektívái, szocialista brigádok bontják a házakat, segítenek dolgozótársaiknak. A bontási anyagért sík területet adnak át a kivitelezőknek. (...) A kivitelező az ÉM 43. Építőipari Vállalat felvonulásához szükséges organizációs dokumentációk már megvannak és elkészültek a mélyépítési tervek is. (...)
Jó tervek szépséghibával
A magasépítési tervdokumentáció is ütemesen készül. A Lakóterv az idei kezdéshez szükséges első három hatlépcsőházas épület tervét már február 28-án leszállította. A tervek szerint a nagy lakások lesznek többségében a telepen. Az átlagos lakásnagyság 2,5 szoba lesz a házgyári épületekben. A 15-16 emeletes öntött technológiával emelt házaknál 1-1,5 szobás Minden lakás beépített konyhával, szekrénnyel épül, távfűtést, és állandó meleg vizet kap.
A tervekkel csak az a baj, hogy leszállításuk nem szabályosan történt. A tűzrendészet ugyanis nem tette rá a pecsétjét, mivel az Építésügyi Minisztérium vele nem egyeztette le a terveket. Típusterveknél pedig ez előírás. Ha most a FŐBER szintén paragrafusokhoz, a Beruházási Kódexhez tartja magát, akkor nyomban visszaadja a dokumentációt a Lakótervnek, mivel a tűzrendészet jóváhagyása nélkül nem kapna rá kivitelezési engedélyt. A beruházók azonban rugalmasak voltak, csak elvileg utasították el a terveket. A gyarkolatban a legfontosabb szempontokból megvizsgálták az észrevételeiket, közölték a tervezőkkel, hogy amíg eldöntik: ki követett el mulasztást, addig is dolgozhassanak a tervek kijavításán. (...) (Magyar Nemzet)
Május 8: A 15 éves Ferihegyi repülőtér múlt évi mérlege: 165 567 MALÉV-utas. Tizenöt éves fennállását ünnepli a Ferihegyi repülőtér, hazai és nemzetközi repülőjáratok - elmondhatjuk - világszerte ismert repülőtere. 1950-ben május 9-én szállt fel Ferihegyről az első repülőgép, s ezt a dátumot megünnepelve a MALÉV, a Budapesten kirendeltségi irodákat fenntartó nemzetközi légitársaságok képviselőinek jelenlétében, sajtófogadáson számolt be Rédei György, a magyarországi repülőterek igazgatója a 15 év utasforgalmának ugrásszerű alakulásáról és a repülőtér további fejlesztési terveiről. 1950-ben az ötvenezret sem haladta meg a jórészt belföldi járatokon repülő utasok száma. A nemzetközi utasforgalom 2548 főt tett ki. Ezzel szemben a múlt évben 165 567 utast szállított a MALÉV, és ebből 131 064-en a nemzetközi járatokon utaztak. A 15 év nemcsak jelentős utas- és áruszállítási fejlődést könyvelhet el a MALÉV javára, hiszen jól emlékszünk rá, hogy közben épült meg a Tranzit Szálloda, a radarberendezés, az éjszakai leszállásokat biztosító szegélyfénysor, továbbá rádiólaboratóriumok sora és a meteorológiai szolgálat. Az idén megkezdték ötven kilométeres körzetben a légtér-ellenőrző radar telepítését, hogy a leszálló pályát ködös időben is biztonságosabban közelíthessék meg a repülőgépek. A közeli évek programja: bővítik a forgalmi előteret, nagyobbítják a várócsarnokot és az útlevél-ellenőrzés termeit. (Magyar Nemzet)
Május 8: Rövidesen benépesül a Nemzeti üres telke. Még üresen ásítozik a lebontott Nemzeti Színház helyén körülkerített telek, de már nem sokáig. Talán egy kissé különösen hangzik, de a hét közepén megtörtént az elhagyott terület műszaki átvétele; az új "gazda", a Földalatti Vasút Vállalat küldte ki szemlére szakembereit ,hogy a további munkára készen hagyták-e ott a telket a bontók. (...) A soron következő munkálatokat ugyanis az egykori "randevúóra", a színészbejáró helyén végzik. Itt ássák a négy-öt méter mélységű aknát, ahonnan valószínűleg már a nyár végére egy hatalmas vasbeton szekrény, a keszon emelkedik majd ki. A 30-40 méter hosszú, 15-20 méter széles óriás keszont, az Astoria-sarokról és a Baross térről jól ismert építmények "ikertestvérét", körülbelül fél évig tartó munkával fokozatosan a mélybe süllyesztik, hogy a földalatti gyorsvasút itteni állomásán a mozgólépcső kapujául szolgáljon. (...) Számolnak a kereszteződés későbbi forgalmi rendezésével, ezért a gyalogos-aluljárót úgy építik meg, hogy alkalmas legyen az esetleges közúti aluljáró céljaira is. A gyalogos-aluljáró lépcsőit egyébként a kereszteződés három sarkán levő árkádsor alatt helyezik el olyan szélességben, hogy később mozgólépcsőket is elhelyezhessenek rajtuk. (...)
A tervek egy része kétszintes keresztezést javasol, miután az ilyen megoldások óránként 10 ezer gépjármű zavartalan forgalmát tennék lehetővé. Ennek értelmében a gyalogos-aluljáró elkészülte után a kereszteződésben vagy a Nagykörutat süllyesztenék a Rákóczi út alá, vagy a Rákóczi utat emelnék a Nagykörút fölé. Az előző megoldás, főleg a közművek, a főgyűjtőcsatorna áthelyezése miatt, negyedmilliárdos költséget jelentene, szemben az utóbbi százmillilóba kerülő kivitelezésével, ezenkívül 28 hónap helyett mindössze 12 hónapot venne igénybe a Rákóczi út "felemelése"; döntés azonban egyelőre mégsem született ez utóbbi megoldás javára, elsősorban városesztétikai megfontolások miatt. A keskeny Rákóczi úton vezető felüljárók ugyanis túlságosan közel kerülnének a házakhoz, a forgalom szinte az ablakok előtt zajlana.
Jelenleg azonban már biztos az építkezés első ütemének programja. A keszon és a gyalogos-aluljáró megépítése utáni időre - 1967 végére - a Földalatti Vasút Vállalatnál kialakultak az elképzelések a Blaha Lujza tér rendezésére. A lebontott színház egy részén parkot, a Népszabadság székháza elé pedig tágas autóparkírozó helyet terveznek, lépcsőlejárattal az aluljáróba. (Népszabadság)
Május 9: Ezerhétszázhúsz lakás készül el 1967 végéig Zuglóban, a Kacsóh Pongrác úti új település mintegy 25 hektárnyi területén. Az építkezésnél korszerű technológiát alkalmaznak. (Magyar Nemzet)
Május 9: A budapesti Műszaki Egyetem 10 emeletes új tanulmányi épülete, amelyben számos tanszék és 48 előadóterem kap helyet, az őszi tanévnyitásra elkészül. A múlt évben elkezdett 1000 személyes fiúkollégium és 400 személyes lánykollégium, valamint a menza építését a jövőre fejezik be. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem is új diáklétesítménnyel gazdagodik: 1966 tavaszára felépül a Nándorfehérvári úti 300 személyes kollégium. (Magyar Nemzet)
Május 13: Ülést tartott a Fővárosi Tanács vb - Új beruházásokkal gyarapodott Budapest. Korzó és park lesz a Petőfi-híd pesti hídfőjénél. (...) Az idén befejzett nagyobb beruházások listáján szerepel például a IX. kerületi Napfény utcai ABC-áruház, a rákoshegyi bölcsőde és az Apáthy István Kórházban létesített új, 120 ágyas osztály. (...)
Az ülésen megvitatták a ferencvárosi Duna-part rendezésének tervét is. A Petőfi-híd pesti hídfőjének szomszédságában, a Közraktár utca és a Duna között körülbelül 2,5 hektár kiterjedésű zöld területet létesítenek. A rendezési terv szerint a Duna-parton széles, korláttal védett korzót alakítanak ki, a parkban pihenőket, bekerített gyermekjátszótereket és nagyobb labdázótereket építenek. A jövőben reprezentatív cukrászdát is berendeznek a parkban. (Népszabadság)
Május 15: Mától: új forgalomirányító berendezés a Madách téren. Ma reggel a Tanács körúton, a Madách térnél üzembe helyezték a gyalogos átkelést, a közúti forgalommal is kombinált első, újszerű irányító berendezést. Amikor a Fővárosi Tanács közlekedési állandó bizottságának tegnap délutáni ülésén ülésén Nagy Rudolf főmérnök ezt bejelentette, egyben a zöldhullám-hálózat további kiépítésével kapcsolatos intézkedéseket is ismertette. Kiemelte, hogy azokon az útvonalakon, ahol most új útburkolatot építenek, már most elhelyezik a későbbi zöldhullám kábeleinek csatornáját, nehogy majd sor kerüljön az útburkolat felbontására, ha az útvonal mentén felállított és ma még önállóan működő forgalomirányító lámpákat később összehangolják. (...) (Esti Hírlap)
(Népszabadság, 1965 május 16.)
Május 18: Újszülött a csuklóscsaládban. Hetek óta közlekedik a Rákóczi úton egy, a megszokottól eltérő külsejű 44-es villamos. Kísérleti példány. A formatervezők munkáját dícsérő tetszetős, modern kivitelű kocsi a Ganz-MÁVAG vagonrészlege és a Ganz Villamossági Művek dolgozóinak közös alkotása.
A hazai tervezésű és gyártású berendezésekkel felszerelt nyolctengelyű csuklós villamos 25,6 méter hosszú, és 265 utast képes egyszerre szállítani. A kétirányú forgalomnak megfelelően, a kocsi mindkét oldalán öt-öt, iletőleg a hattengelyű kivitelnél négy-négy - villanymotorral működtetett - ajtó kapott helyet. Felszállni a kocsi két végén, leszállni a középső ajtókon lehet. Az új villamos formája a legújabb gépjárművek modern vonalát követi. A kocsiszekrény szögletes, a tető egészen lapos, az ablakok viszont ennek következtében jóval magasabbak az eddigieknél, úgyhogy az álló utasok is kényelmesen kiláthatnak a kocsiból. Az ablakok bármely magasságra nyithatók.
A villamost az eddig alkalmazottaknál nagyobb teljesítményű motorok hajtják, és olyan elektromos és mechanikus fékberendezéseket építettek a kocsiba, amelyek egyszerre és külön is működtethetők: két tengelyt egymástól független módon is lehet fékezni. Ez nagyban növeli a fékezés, s ezzel a közlekedés biztonságát. A felszállóajtó és az ülő kalauz közötti részen ülőhelyet egyáltalán nem helyeztek el, s az így kialakított nagy felszállótér gyorsítja a felszállást, segít elkerülni a torlódást.
A motorikus elemek és a kapcsolóberendezések a padló alatt nyertek elhelyezést, úgyhogy az új kocsi kevésbé zajos, mint elődei. A zajt és a rázkódást azzal is nagymértékben csökkentették, hogy a villamost gumibetétes kerekekre helyezték.
Az új csuklóst fűtőberendezéssel is ellátták, mely télen kellemesen temperálja a kocsi levegőjét, s ventilátoros szerkezettel a vezető előtti ablak páramentességét is biztosítja. A szellőzést az ablakok és a villamos elején elhelyezett szellőztető biztosítja: a beáramló levegő a mennyezeten végigfutó szellőzőcsatornán jut a kocsi belsejébe. A légmozgást beépített ventilátorokkal fokozni is lehet.
Az új villamos a szakértők szerint felveszi a versenyt a legújabb nyugati konstrukciókkal. Az eddig készült két példány egyike a Budapesti Nemzetközi Vásáron lesz látható, míg a másikon folytatják a megfigyeléseket a próbajáratással. A tervezők véleménye szerint a kísérleti üzemeltetés adatainak értékelése után előreláthatóan a nyolctengelyűt fogják sorozatban gyártani. (Népszabadság, kép: villamosok.hu)
Május 19: Már működik a Traffipax. A rendőrség beveti új "fegyverét" az országúti autóskalandorok ellen. A Német Szövetségi Köztársaságból vásárolt készülékkel éjjel-nappal fényképezhetik, dokumentálhatják a szabálytalanul közlekedő gépkocsikat. Egyszerre két felvevőgéppel "tüzelnek" a balesetveszélyes gépkocsira. A találat mutatja a gépkocsi rendszámát, a napot, az órát, a percet, gyorshajtáskor a kilométert is. Egy hónapig kísérleteznek a traffipax készülékkel, majd szakemberek határoznak: hány gépet állítsanak munkába. (Esti Hírlap)
Május 20: Panelházak, zuhanysorok, autószervizek az új budapesti campingekben. (...) A 3. sz. Fővárosi Építőipari Vállalat június közepére befejezi a Margitszigeti Szabadtéri Színpad korszerűsítését. Megtörtént már a tribünök terhelési próbája is. Négyszáz vízzel teli hordót helyeztek el a nézőtéren, 100 tonnányi súlyban. A festés és a mázolás is hamarosan véget ér; modernizálták az öltözőket, az elektromos hálózatot és a hangosítóberendezést. (...) Tavaly, ezer férőhelyen 55 ezer hazai és külföldi vendéget fogadott a római-parti sátortábor, az idén azonban egyszerre már háromezer kempingező számára jut hely Budapesten: az 1. sz. Fővárosi Építőipari Vállalat az átlagos 15 hónapos beruházási idő helyett három hónap alatt végezte el a római-parti kemping bővítését, s fejezi be az új, 1500 személyes hárs-hegyi, Dénes úti camping építését. A Római-parton földút helyett szilárd burkolatú autóutat, zuhanysorokat, élelmiszert és népművészeti cikkeket árusító pavilonokat is építettek. A július 1-én nyíló hárs-hegyi kempingben ugyancsak nagy gondot fordítottak a higiénikus, kultúrált táborozás előfeltételeinek megteremtésére. Itt 15 panelházat is építettek a vendégek számára, s kölcsönzőboltot, nyilvános telefonállomást is berendeznek. A budapesti Autójavító Ktsz-szel folytatott tárgyalások eredményeként előreláthatólag mindkét campingnél külön gépkocsiszervíz-állomást állítanak fel. (Népszabadság)
Május 20: Kertészek dolgoznak már a Jubileumi parkban. A Fővárosi Kertészeti Vállalat dolgozói szorgos munkával készülődnek már a Jubileumi park alkotmányünnepi felavatására. A Gellérthegy déli lejtőjén, ahol az utóbbi években sok ezer társadalmi munkás, a főváros lakossága dolgozott a tízhektáros park előkészítésén, ma már szakemberek végzik az utolsó simításokat a Citadellától lefelé a Szirtes út, a Kelenhegyi út és Rezeda utca közötti hatalmas területen. Szorgos kezek ültetnek itt 600 fát, több tízezer négyzetméteren füvet, gyeptéglát a készülő rózsateraszra a műkővel szegélyezett virágágyak közé más-más fajta rózsatőből 20000-et, évelő növényből 35000-et és több ezer díszcserjét. Alkotmányunk ünnepére már sétautak hálózzák be az egész területet, amelyen terméskőből készült támfalak tartják a teraszokat. A gyermekek különböző korosztályok szerint több játszótéren is játszhatnak majd. (Népszabadság)
Május 21: A Bosnyák térre helyezik át a Hámán Kató téri nagybani piacot. A Hámán Kató téren az utolsó árusítási nap 1965. május 31-e lesz. Az új Bosnyák téri piac a következő napon, június 1-én - kedden - nyílik meg az állami gazdaságok, a tsz-ek és egyéni termelők számára. (Magyar Nemzet)
Május 21: Készül az új zuglói távbeszélő-központ. Új távbeszélőközpont épül Zuglóban, a Lumumba utcában. A központ épülete már áll, befogadóképességét évek során fokozatosan növelik: az idén 8000 állomás kapcsolására lesz alkalmas. Mégis, ez évben csak kétezer új zuglói előfizető kaphat készüléket. Miért? A Budapesti Távbeszélő Igazgatóság vezetői elmondották: az új távbeszélőközpont építésével együtt, a hálózatot is bővíteni kell. A hálózat bővítéséhez viszont kábelekre van szükség, s abból a kábelgyár nem tud eleget szállítani. (...) (Esti Hírlap)
Május 22: Megnyílt az Astoria étterem pénteken délben, több mint egyéves szünet után. Az Astoria Szálló rekonstrukciója során az idén készült el, s néhány hete már működik a szálló 48 szobás új szárnya. (Magyar Nemzet)
Május 25: Milyen legyen a város szíve - Üzleti-idegenforgalmi és igazgatási központ - A kultúra és a Városliget. Milyen legyen a jövő Belvárosa, Budapest városközpontjának magva? A BUVÁTI városrendezési szakemberei elkészítették a Belváros rendezési tervét, amelyről Preisich Gábor építész előadást tartott a Magyar Építőművészek Szövetségében.
A tervezést részletes vizsgálat előzte meg. Érdekes adatokat tártak fel. A Belvárosban lakók száma 66611 - a kerületben foglalkoztatottaké 112699. A napközben tartózkodó, tehát az úgynevezett nappali népesség száma átlagosan 300-350 ezer. Ebben a kerületben 1595 intézmény működik, a legtöbbjük - szám szerint 498 - raktár, az ország egész árukészletének 10 százalékát Budapest e szűk területén tárolják. A raktárak kis része működik olyan helyiségekben, amley eredetileg is erre a célra épült, többségük üzlethelyiségekben, lakóházak pincéjében van. (...) A Gellérthegyről és a Vár-hegyről feltáruló panorámának két szépséghibája van: az egyik a Duna-part beépítetlensége, a másik a Belváros sziluettje. Feltűnően zavaró hatásúak a Duna-part közelében éktelenkedő szabad tűzfalak is. (...) Hogyan határozható meg a Belváros jövője?
A Belváros északi része, amely a Parlamentet és az államigazgatási szervek többségét foglalja magában, már ma is az állami és a gazdasági igazgatás központja: 78 háztömbje közül 45 ilyen jellegű. Az intézmények egymás közti forgalmának és az ügyfélforgalomnak egyaránt érdeke, hogy ezt a területet továbbra is Budapest legfőbb igazgatási központjának tekintsék, ilyen jellegét továbbfejlesszék. Két helyen: az Árpád-híd pesti hídfőjénél, később pedig a belső Erzsébetvárosban alakítható ki új igazgatási központ. A Belváros középső - a József Attila utcától a Kossuth Lajos utcáig terjedő - része az előbbinél vegyesebb rendeltetésű. Az itt már kialakult sok színvonalas üzletutca és szállodaépítésre alkalmas Duna-part indokolja, hogy a jövőben ez a terület Budapest idegenforgalmi és kereskedelmi fő központja legyen. (...) (Esti Hírlap)
Május 28: Erőteljes útépítkezés Budapesttől Siófokig. (...) Az első útépítők még Budapesten, a kivezető úton dolgoznak. Az Osztapenko-szobor környékén a leendő balatoni sztráda építkezései folynak, itt az idei főszezonban még terelőúton kell haladniuk a gépkocsiknak. A régi vámháztól egészen a főváros határáig javítják, foltozzák a burkolatot, szélesítik a pályát. A kamaraerdei hajtűkanyarban - az autósok nem kis örömére - 60 centiméterrel bővítik az ívet, e munkának a befejezését június 1-re ígéri a Fővárosi Út- és Vasútépítő Vállalat. A Panoráma Étterem előtti szakaszon két kilométeres hosszúságban a téli felfagyás okozta sebeket gyógyítják az úton. (...) (Népszabadság)
A Hungarotex székház a hetvenes években. Kép: fortepan.hu
Május 30: A Belváros legmagasabb épülete, a Kossuth Lajos és a Szép utca sarkán épülő Hungarotex Külkereskedelmi Vállalat új székháza tető alá került. A Szép utcai szárnyépület 14 emeletes. Ilyen magas ház még nem épült a Belvárosban. (Magyar Nemzet)
Május 30: Eredménytelenül végződött a népligeti mélyfúrás. Új kutatás kezdődik a Pascal-malomnál. Befejeződött a népligeti kútfúrás. A fúrógép 1888 méter mélységre hatolt le, gyakorlatilag értékesíthető termálvízre azonban nem bukkant. Rátalált viszont egy olyan képződményre, amely egészen újszerű adalékokat szolgáltat a főváros alatti mélyebb rétegekről. A fúró ugyanis anélkül, hogy átjárta volna a triászkori üledéket, amelyben a termálvizet feltételezték, az utolsó, több mint 250 méteren át már egy kemény, tömör, dolomittömbben haladt lefelé. (...) ...mindössze az bizonyosodott be, hogy a főváros alatt nemcsak szabályos rendben lerakódott üledékrétegek fekszenek egymáson, még az is lehetséges, hogy helyenként hiányzik a triász-üledék. A népligeti kút tehát egészen új helyzet elé állította a geológusokat. A fúróberendezést most az Egressy út és a Rákospatak kereszteződéséhez, a Pascal-malom mellé telepítik át, és rövidesen ott kezdődik meg az új kutatófúrás. (Magyar Nemzet)
A Fővárosi Blog az alábbi helyeken is elérhető:
csoio csagasz 2015.05.07. 08:10:01
A két méterrel mellettem a villamos végébe cirka 60-as tempóval becsapódó másik villamos után ezzel azért nem teljesen értek egyet.
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2015.05.07. 09:44:32
lutria 2015.05.07. 13:45:29