Fővárosi Blog

Ötven éve írták - 1968 február

2018. február 03. - fovarosi.blog.hu

Már épült Újpesten a második házgyár első épülete. Megérkeztek Moszkvából Budapestre az első metrókocsik. 10 ezer új fát ültettek el a tönkrementek pótlására. És megszületett a híres-hírhedt IKV.

fovarosi.blog.hu: KerepesiUtiSzerviz-1967 - indafoto.huFebruár 1: Skoda-szerviz nyílt meg a Kerepesi úton. Szerdán Kiss Dezső közlekedés- és postaügyi miniszterhelyettes a Skoda-gyár és az Autófenntartó Ipari Tröszt vezetőinek jelenlétében megnyitotta a Kerepesi út 85. szám alatt a Skoda-gyár segítségével épített korszerű autószervizt. A különleges, kör alakú épület földszintjén és emeletén speciális műszerekkel, két műszakban javítja az autókat a 2. számú Autójavító Vállalat kilencven dolgozója. (Népszabadság)

Február 1: Gyorsított tempó a főváros közlekedésének javításában. Budapest közlekedésfejlesztésének nagy éve lesz 1970, amikor több új, fontos létesítmény átadásával lényegesen megjavul a közlekedés.

fovarosi.blog.hu: Metro2-1967-DunaAlattiAlagutfuras - indafoto.hu

A metró első szakaszán a mélyépítési munkák már a múlt évben befejeződtek. Az idén már az üzemeltetést szolgáló munkákra kerül sor. Kialakítják a pályát - először a Fehér út és a Baross tér között -, hogy megkezdődhessék a szovjet motorkocsik próbája. Építik és a nyáron már kipróbálják a Baross téren a mozgólépcsőket. Megkezdik a Baross téri, a Blaha Lujza téri, az Astoria és a Deák téri mélyállomások építészeti kialakítását. A második vonalszakasz építésének érdekessége: szovjet mechanikus pajzsok segítségével vonalalagutat fúrnak a Duna alatt.

fovarosi.blog.hu: BarossTer-1969-Metroepites - indafoto.hu

A Baross tér rendezése során az idén tovább folytatják a gyalogos aluljáró kialakítását. Áthelyezik az elektromos és postakábeleket. Készül a nyitott, süllyesztett utaselosztó térség, az úgynevezett kerengő. Új villamos végállomás épül a Festetics György utcában.

A Budapesti Közlekedési Vállalat az idén 95 csuklós autóbuszt vásárolt, tíz csuklós villamost szállít az ipar, 50 új trolibusz érkezik a Szovjetuniótól, 300 új taxi is javítja a főváros közlekedését. A Fővárosi Szállítási Vállalat gépkocsi parkja 210 kis teherautóval és száz kis tehertaxival növekszik.

Még az idén hozzálátnak a Moszkva tér - Déli pályaudvar környékének rendezéséhez. Készül a Batthyány tér rendezési terve. Dolgoznak a 2-es (váci) és a 3-as (miskolci) autópálya budapesti bevezető szakaszának tervezésén. (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: EVMetro-1970esEvek - indafoto.hu

Február 1: Moszkvából elindították Budapestre azt a négy metró motorkocsit, amelyet még az idén kipróbálnak a metró Fehér út - Baross tér közötti szakaszán. A motorkocsik "saját lábukon" - tehát vasúti pályán futva, előreláthatólag február 10 körül érkeznek Budapestre. A motorkocsik százezer kilométer próbautat tesznek meg, s ennek tapasztalatai nyomán lát hozzá a szovjet ipar a budapesti metró motorkocsik sorozatgyártásához. (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: MargitszigetiNagyszallo-20100704-02 - indafoto.hu

Február 1: Az újjáépült margitszigeti Nagyszállót szerdán átadták rendeltetésének. A "házi főpróba" után február 2-án fogadja első vendégeit. A megnyitó ünnepség részvevői Szurdi István belkereskedelmi miniszterrel az élen megtekintették a 160 - jórészt koloniál - és stílbútorral berendezett - szobát. (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: UjpestiLtp-19680202-Nepszabadsag - indafoto.hu(Népszabadság, 1968. február 2.)

fovarosi.blog.hu: EVMetro-1970esEvek-Fortepan.hu - indafoto.huFebruár 3: Jövő héten Budapesten az első szovjet metrókocsik. Elindultak Moszkvából a budapesti metróhoz rendelt első szovjet motorkocsik, és valószínűleg ma a magyar határhoz érkeznek. A százezer kilométeres próbaút előtt álló négy kocsi forgóalvázas tengelyének átszerelése a hazai vasúti nyomtávra néhány napos munkát igényel; így a jövő hét végén lesznek Budapesten a motorkocsik. Vontatásukra a MÁV mozdonyokat küldött Záhonyba. (Népszabadság)

Február 7: Ötvenkét 100 személyes és 35 csuklós autóbuszt kapott a Budapesti Közlekedési Vállalat az Ikarustól. Az új 100 személyes autóbuszok a 4-es és az 5-ös vonalára kerültek. A 6-os és 12-es vonalára a régi csuklósok helyett új, csuklós buszok kerültek, s így ezeken a vonalakon is kényelmesebb az utazás. A 4-eseken, az 5-ösön, a 6-oson és 12-esen felszabadult autóbuszokkal Budafok, Budatétény, Újpest, Rákoskeresztúr, a Várnegyed és a Kerepesi út forgalmát javították. (Magyar Nemzet)

Február 9: Gyógy- és strandfürdő létesül Zuglóban, a Paskál malom mellett feltárt hőforrás felhasználásával. A sikeres tervpályázat anyagát ma délután fél hat órakor Földesi Lajos és Scultéty János építészek ismertetik a Magyar Építőművészek Szövetségében. (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: 196802-Ikarus-GrofjardanhazyTumblr - indafoto.hu

Február 10: Mi van a névváltozás mögött - IKV lett a Házkezelési Igazgatóságból. Tanácstagi klubnapot tartottak az I. kerületi Népfront Klubban. Tárgya: a házkezelőség új szervezete. A vitában feszültség érezhető: a kerületi tanácstagok bizonyos aggodalommal fogadják, hogy a fővárosi tanács határozata megszüntette a kerületi házkezelési igazgatóságok eddigi "kettős alárendeltségét". E határozat értelmében a Házkezelési Igazgatóság új nevet kapott: Ingatlankezelési Vállalat (IKV). És a kerületi IKV felügyeletét 1968. január 1-től kizárólag a Fővárosi Ingatlankezelő Vállalat gyakorolja.

(...) Hogy a házkezelőség mégis "közéletünk fekete báránya" lett, annak nyilván az az oka, hogy a 90-95 százalék magától értetődőnek tartotta jogos kívánságainak teljesítését, viszont rossz társadalmi közérzetet okozott, hogy a jogos igények 5-10 százalékának - a házkezelőségek bizonyos részben saját hibájukból - nem feleltek meg. Sok bajt okoztak a felelőtlen ígérgetések, a felületesen végzett munkák, az idegen kivitelezők okozta, olykor vandál károk liberális elnézése, a néha még megfigyelhető, nem megfelelő tárgyalási modor... Nem lehet azonban figyelmen kívül hagyni a jelentős fejlődést sem: a HKI ugyanis igen mostoha körülmények között felelt meg a jogos igények 90-95 százalékának. A lakóépületek állagának megóvása a többszörösét igényli annak, amit a lakók bér címén befizetnek, a házkezelőségek állandó munkaerő-nehézségekkel bírkóznak, és bajok vannak olykor - hibájukon kívül - az anyagellátással is. (...) (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: ParisiNagyaruhaz-1998-Divatcsarnok-RomanAndrasArchivum - indafoto.huFebruár 10: Igazít a "profilján" a Divatcsarnok: a nagy üzletben feleslegesnek látszik a két emeletnyi cipőosztály, viszont hiányoznak az egész környékről a műszaki cikkek. Az igények alapján átrendezik a Divatcsarnokot. A II. emeletet kiürítik; a lánykacipők a női cipőosztályra kerülnek, a férfi- és fiúcipők pedig a férfi- és fiúkonfekcióhoz. Az egész második emeleten pedig műszaki osztályt rendeznek be. (Magyar Nemzet)

Február 10: Moszkvától a Fehér útig - Tegnap délben Budapestre érkezetek a szovjet metrókocsik. Pénteken, néhány perccel déli 12 óra után a törökőri pályaudvarra gördültek a Diesel-mozdonyok vontatta szovjet gyártmányú metrókocsik, s ezzel megkezdődött budapesti bemutatkozásuk. - A próbaút előtt álló négy motorkocsi valóságos kis diadalutat tett meg Záhonytól - mondja Sulyok Sándor, a Földalatti Vasút Vállalat vontatási osztályának vezetője, aki Csapon vette át, s onnét kísérte Budapestig a szállítmányt. (...)

fovarosi.blog.hu: EVMetro-belsoter - indafoto.huFél egy tájban már a Fehér úti járműtelep nagycsarnokában pihenték ki a hosszú út fáradalmait a tetszetős metrókocsik. A beszélgetést - és a rövid szemlét - immár belsejükben, a rendkívül ízléses, almazöld, mintás falburkolat mellett, a kávébarna, puha műbőr üléseken folytattuk. A kívülről is szemet nyugtató, kék és zöld színekre festett kocsik mindegyikének hossza - ütközőtől ütközőig 19,20 méter, szélessége 2,71 méter. Háttal az ablakoknak kétoldalt, 21-21 utasnak biztosítottak kényelmes, egymástól elválasztott ülőhelyet, közöttük 220-260 álló utas fér el. A metró első szakaszának megnyitásakor háromkocsis szerelvények követik majd egymást, tehát mintegy 900 utas fér el egy-egy kocsisorban. Harminchárom 40 wattos égő sugároz világosságot a belső térben, bár a jövőre már sorozatban készülő újabb 40 kocsiba valószínűleg már fénycsővilágítás kerül. Az ablakok felett világos farácsok takarják a szellőzőberendezéseket és a hangszórókat, amelyek tiszta akusztikával továbbítják a vonatvezető hangját.

(...) A jó rugózást, a zajtalan haladást gumibetétes kerekek, acél- és gumirugók biztosítják. A szerelvény személyzete mindössze két emberből áll majd; a vonatvezetőből, aki kényelmes ülőhelyről irányítja a vonatot és a mellette álló segítőből, aki az ajtók nyitását, zárását végzi egyetlen gombnyomással, illetve az állomások nevét mondja a mikrofonba.

(...) Gondos munkával szerelik kompletté a kocsikat, március közepéig tartanak az üzembe helyezés előkészületei, a bekapcsolások, a motor- és fékpróbák. A százezer kilométeres próbautat, amelyet ez év decemberéig szeretnék befejezni a beruházók, már az a nyolc vezető végzi, aki hathónapos szovjetunióbeli tanfolyamon sajátította el a kocsik kezelését (...) (Népszabadság)

Február 14: 88 és fél millió forint Budapest II. kerületének fejlesztésére. A budapesti II. kerületi tanács megvitatta a kerület idei költségvetését és fejlesztési tervét. (...)

Az eredeti programnak megfelelően megkezdik idén a Marczibányi téren a kerület kultúrközpontjaként az Ifjúsági Ház építését. A Budakeszi úton új nevelőotthon és végleges nyári napközi tábor létesül. Teljesen korszerűsítik a Jurányi utca 1-3. alatti gimnázium épületét. A Fény utcai piac korszerűsítését befejezik és ezzel több, mint 60 új elárusító pavilont adnak át rendeltetésének. A piac udvarának egy részét lefedik, amivel 200 négyzetméterrel növelik az eladóteret. Részleges szanálásra kerül a budagyöngyei piac.

(...) Többek között tatarozzák a Lórántffy Zsuzsanna utcai iskolát, több óvodát, öltözőt építenek a Kolozsvár utcai sporttelepen, bölcsődék, csecsemőotthonok berendezésének felújítására is jelentős összeget költenek. A Marczibányi téri Ifjúsági Ház építési költségelőirányzata 10,5 millió forint, ebből idén 2,8 millió forint kerül beépítésre. A Mechwart téri tanácsházához vezető lépcsősorokat átépítik. (...) Nem kerületi hitelfedezetből hozzákezdenek a Pasaréti téri szolgáltató ház, a Pasaréti csemege ABC-áruház építéséhez. ABC-üzlet nyílik a Budakeszi úton. Megkezdik a SZOT üdülőszálló építését a Rózsadombon. Elkészül a Vadrózsa kisvendéglő is. (Magyar Nemzet)

Február 17: Város a tervezőasztalon. Középületek, parkok, műemléki rekonstrukciók, a fővárosi lakótelepek többségének, illetve ezek kommunális beruházásainak tervezése, de a tanácsi kezelésben levő házak, intézmények felújítási tervezése is a Budapesti Városépítési Tervező Vállalatra hárul. (...) Győry László igazgatóval a vállalat tevékenységéről, feladatairól beszélgettünk. (...)

-Az érdeklődés középpontjában érthetően az új lakótelepek állnak. Milyen koncepció alapján tervezik ezeket?

-(...) Egy-egy új városnegyed tervezéséhez az Akadémiával együttműködve, szociológiai vizsgálatok, demográfiai kutatások tapasztalatait használjuk fel, a számítógépek segítségét is igénybe véve. Jellemző a munka nagyságára, hogy egy olyan lakótelepnek a tervezése, mint például a rákospalotai, amely felépítése után 12 ezer lakosnak ad majd otthont, 250-300 ember háromévi-négyévi munkáját követeli meg. Figyelmet kell fordítanunk a családok nagyságára éppúgy, mint az építőanyag tulajdonságára, a változó társadalmi igényekre, s a gazdaságosságra. Ez a tudatos tevékenység már érződik azokon a különbségeken, amelyek a néhány évvel ezelőtt épült, s a ma épülő, illetve a leendő új lakótelepek tervezése közt fennáll.

fovarosi.blog.hu: JozsefAttilaLtp-1960asEvek-PerenyiAKorszeruVaros - indafoto.hu

Itt van például az Üllői úti lakótelep, amely - bár korszerűbb a Thällmann utcainál - néhány kezdetleges hiba jegyét még magán hordja. Az első házak kályhafűtéssel épültek, a füst épp a toronyházakra száll. A lakónegyed központi helyén eléggé kopár terület alakult ki, néhol az építészeti stílus is elavultnak tűnik, a szobák elrendezése sem mindenütt célszerű. A később épült lakótelepeken már javítottunk az ilyen hibákon. A most tervezett rákospalotai városnegyedben a házak között - falusias jellegű - kis parkkockák helyett az új városnegyed közvetlen közelében, egybefüggő zöldövezetet alakítunk ki. A két fő tervező, Mester Árpád és Tenke Tibor, úgy tervezte a központot, hogy az nagyvárosi hanglatot árasszon. (...)

-Befejezésül hallhatnánk valamit a tervezőkollektíva legfrissebb munkáiról?

-A Fővárosi Tanács megbízásából folyamatosan finomítjuk Budapest távlati városfejlesztési tervét, a régióhoz tartozó községek rendezési tervével együtt. Foglalkozunk a dán házgyár szerkezeti alkalmazásával hazai viszonyokra. Egyelőre két variációt dolgoztunk ki: egy nagy szobából és két hálófülkéből álló, valamint kétszobás konstrukciót. Dolgozunk a Viziváros rekonstrukciójának befejezésén, új parkok, kertek kialakításán. Az utolsó simításokat végezzük az induló lakótelepi építkezések tervein, a zuglói, a rákospalotai és az új-lipótvárosi városnegyedek programjain. Zuglóban két csoportban, a Füredi téren és az Eörs vezér terén 13 ezer családi ottont terveztünk, lakóinak a metró és a létesítendő autóbusz-végállomás jó közlekedést biztosít majd. (Népszabadság)

Február 18: Nincs vízbetörés-veszély a földalatti építésénél. Nem kell tartani vízbetöréstől a budapesti földalatti vasút Duna alatti alagútjait körülvevő talajvízrétegekből - állapította meg Greschik Gyula főmérnök a Földtani Társulat február 16-án megtartott mérnökgeológiai szakülésén. Az évek óta folyó és most eredményesen lezárt vizsgálatok a kérdéses helyeken olyan kőzetrétegek - főleg agyagok - jelenlétét mutatták ki, amelyek természetes duzzadásukkal a rétegek vízáteresztő képességét csökkentik. Így az építésgeológiai és alagútépítési rendszabályok körültekintő betartása elegendő biztosítékot nyújt a falazatot veszélyeztető vízbeszivárgások távoltartására. (Magyar Nemzet)

fovarosi.blog.hu: KerepesiUtiMunkasszallo-19680220-Nepszabadsag - indafoto.hu(Népszabadság, 1968. február 20.)

Február 21: A délpesti városi kórház tanulmánytervének kidolgozását megkezdték a Középületépítő Vállalat tervezői. A megbízás szerint a Pesterzsébetre tervezett kórház 600 ágyas lesz. (Magyar Nemzet)

Február 22: Kétezer új lakás épül az idén Kelenföldön, csaknem félmilliárd forintos beruházással. Ezenkívül 2340 családi otthon építését kezdik meg, járulékos intézményként pedig 16 tantermes általános iskola és 150 személyes óvoda készül el. (Magyar Nemzet)

Február 24: Felavatták az észak-budai új MÁVAUT-pályaudvart a Bécsi út és Vörösvári út sarkán. Ürömre, Pilisborosjenőre, Pilisszentivánra és Szántóra, Vörösvárra és Solymárra utazhatnak innét az utasok naponta körülbelül hat-hétezren. (Magyar Nemzet)

Február 24: A budai gyógybarlang megvalósulásáról tartott előadást a Hazafias Népfront I. kerületi bizottságában dr. Kessler Hubert, az Alutröszt főhidreológusa. Elmondta, hogy az úgynevezett szökevény budai források 43 fokos kénhidrogén tartalmú vizéből naponta ezer köbmétert használ el a Gellért fürdő, de még ugyanennyit használhatnának el a sokszor emlegetett tabáni gyógyfürdő fejlesztésére. Megoldható a Gellért-hegy belsejében egy 200 méteres alagút megépítésével a reumások és magas vérnyomásúak gyógybarlangjának kiképzése. (Magyar Nemzet)

Február 24: A csillebérci úttörőváros a közeljövőben korszerűbb és nagyobb lesz. Márciusban megkezdődik a népszerű hegyi nyaralótelep felújítása 40 millió forintos költséggel. Még versenyuszoda is épül Csillebércen. (Magyar Nemzet)

Február 27: Új játszóparkok, sportkertek Budapesten. (...) Budapest több parkja, sétánya, játszótere varázsolódik újjá fél éven belül. A lágymányosi Feneketlen-tó közelében, a Diószegi úton április 4-ig befejezik a tavaly megkezdett munkákat: egy holdnyi területen elkerített játszótér épül itt, felügyelői épülettel, játszószerraktárral, esőtetővel, mosdóval. A vállalat nyugdíjas pedagógust alkalmaz, aki ügyel majd a gyermekekre; a játszószerek mérsékelt díjazás ellenében kölcsönözhetők. Miniatűr medencét is létesítenek. Naponta cserélt, sekély, gyorsan átmelegedő víz szolgál majd az apróságok lubickolására.

fovarosi.blog.hu: JozsefAttilaLtp-1968Korul-Nagyjatszoter-fortepan.hu-94798 - indafoto.hu(kép: fortepan.hu, 94798)

Május elsejére készül el az Üllői úti lakótelepen a Sportkert újabb része, 14 éven aluli fiatalok számára. Az ügyességi játékokkal jól felszerelt térségen "ministadiont" építenek, lépcsőkkel körülvett kispályán különböző labdasportokra nyílik lehetőség. Teljesen újjáépítik június 30-ig a Tóth Árpád sétányt.

(...) A Városligetben - a trolibuszvonal mentén az Ajtósi Dürer sorig megkezdik a terület teljes felújítását, rendezését. Budán, az I. kerületi Hunfalvy utcai parkot teljesen újjáépítik augusztus 20-ig. (...) A tartósan enyhe idő megérkeztével nyomban hozzálátnak a főváros ékítéséhez is. Összesen 1,1 millió tő egynyári virágot ültetnek ki, ezenkívül 300 ezer árvácskát és százszorszépet, 80 ezer tulipánt, 40 ezer jácintot és 30 ezer muskátlit. A nagy utcai vázákba 10 ezer piros, nagylevelű cineráriát helyeznek el április 4-re; több városrészben összesen 10 ezer sorfát ültetnek el a tönkrementek pótlására. (Népszabadság)

Február 28: Villamoskalauzok a budapesti autóbuszokon. A Budapesti Közlekedési Vállalatnál jelentős lépésre határozták magukat a vezetők a létszámgazdálkodás frontján: az influenzajárvány miatt olyan kevés a kalauz az autóbuszokon, hogy az elmúlt napokban úgy látszott, harmincnál több autóbuszt nem indíthatnak el. Mivel a közlekedés irányítása most már egységes, villamoskalauzokat irányítottak át az autóbuszokra. Amelyik villamoson így kevesebb lett a kalauz, ott a szerelvényeket egy kalauzzal közlekedtetik. Ez annál is inkább egyszerűbb, mert igen sok vonalon a szerelvény első kocsija kalauznélküli, s a kalauz ellenőrizheti az első kocsi utasainak bérletét.

A közelekdési vállalatnál megkezdték az Eörs vezér téri központi pályaudvar tervezését. Korábban külön-külön végállomásokat tervezett a térre a villamosvasút, az autóbuszüzem és a HÉV munkatársi gárdája. Most egybehangolják a terveket és a földalatti vasút üzembe helyezése idejére belép a forgalomba az egységes pályaudvar. (Magyar Nemzet)

Február 29: Nagyszabású munkálatok a Belváros "megfiatalítására" - Megkezdődött az újjáépítés első ütemének végrehajtása. Sokat szerepelt napirenden az utóbbi időben a Belváros rekonstrukciója, amely most elérkezett a megvalósulás küszöbére. Ebben az évben megindul a rekonstrukció első ütemének munkája. (...) Idén lebontják a Veres Pálné utca 42., a Magyar utca 48., a Petőfi Sándorutca 17., a Guszev utca 27. számú házakat és a Váci utca 16., 19. és 20. számú, romos épületmaradványokat. A Kedves eszpresszót, amely a Váci utca 19. számú házban működött, néhány nappal ezelőtt bezárták. Az épületrész lebontása után a Váci 19. és 21. számú telkek az újjáépítés felvonulási területei lesznek. (...) A Haris közben, a Váci utcában levő épületeket teljesen felújítják, az üzleteket új portállal szerelik fel, kicserélik az elektromos berendezést, a központi fűtést, a gázvezetéket és mindenütt helyreállítják a liftet. Három éven belül egyébként a Váci utca - Kígyó utca - Városház utca - Martinelli tér - Vörösmarty tér által határolt területen 45 lakóépület teljes felújítását végzi el a vállalat.

fovarosi.blog.hu: SzervitaTer-1960asEvek-Fortepan.hu - indafoto.hu

A belvárosi rekonstrukcióval függ össze a Martinelli tér sorsa is. Megbízást adtak a tér részbeni beépítési és rendezési tervének előkészítésére. Az építési osztály javaslatot tett a Fővárosi Tanácsnak, hogy a belvárosi rekonstrukció egyes kiemelkedő feladataira készíttessen diplomaterveket. A következő lépés a Molnár utca és környékének rekonstrukciója lesz, amelynek tervein szintén most dolgoznak.

fovarosi.blog.hu: KalvinTer-1950esEvek-Fortepan.hu-16796 - indafoto.hu

A Kálvin tér az 1950-es években, Korona szálló nélkül. (kép: fortepan.hu, 16796)

Megoldásra vár a Kálvin tér és a Kecskeméti utca sarkán levő foghíjak régóta húzódó beépítésének ügye si. Sok különféle alternatíva után, úgy látszik, végre sikerül erre nézve kielégítő javaslatot tenni.

A következő évben kezdődnek majd el a Váci utca romtelkein az új építkezések. A Régiposta utca sarkán, a 16. számú telken, ahol most földszintes üzletsor áll, lakóház épül, amelynek alsó emeleteit üzletek céljára rendezik be. Szemben, a Váci utca és a Régiposta utca sarkán álló, régi műemlék épület Régiposta utcai frontját árkádosítják. Ekkor kezdődik meg az üzletpasszázsok hálózatának kiépítése is, amelynek végrehajtására a tervpályázat eredménye az irányadó. (...) (Magyar Nemzet)


További érdekességek, aktuális infók Budapestről a Fővárosi Blog közösségi oldalain - kattints a logókra!

twitterlogo.jpgfblogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr1113522829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

¿Qué tapas hay? 2018.02.04. 18:35:38

Furcsa ez a február 10-i metrókocsis cikk. A '68-ban érkezett négy prototípus-kocsiban (100-103 pályaszámok) fénycsővilágítás volt (ezek egyike látható a február 1-jei szakaszban lévő fekete-fehér képen). Később érkezett még egy fénycsővilágításos kocsi (104), az izzólámpás kocsik a sorozatkocsik 105-199 psz-mal az EV típusból (ilyen látható a színes képen), illetve a teljes 200-as sorozatú EV3-állomány.