Fővárosi Blog

80+ remek fotó a Fortepanon

2018. március 16. - fovarosi.blog.hu

Márciusban már a második frissítésnél tart a fortepan.hu. Fantasztikus képek kerültek elő ismét. Egy tucatnyit válogattam a budapesti képekből, még több cikk a poszt végi albumban! (A kép azonosítóra kattintva nagyobb változat is megtekinthető.)

fovarosi.blog.hu: Alagut-1934Korul-fortepan.hu-134539 - indafoto.hu
134539: Az Alagúthoz érkező buszon a 4-es szám látható Friss Ildikó 1934-re datált felvételén. Csak pár éve vonták össze a 105-ös buszjárattal, így a 4-es egy igen hosszú életű buszjárat lehetett. Megfigyelhető az is, hogy akkor még bal oldali közlekedés volt érvényben - csak 1941-ben tértünk át a jobb oldali vezetésre.

fovarosi.blog.hu: ArpadHid-1952Korul-fortepan.hu-151470 - indafoto.hu
151470: Ugye, hogy milyen keskenynek tűnik így az Árpád híd? És ez igaz is! Az átadásakor még szűkebb pályával, de már széles pillérekkel épült meg. A nyolcvanas évek óta van csak rajta annyi sáv, ahogy ma is ismerjük.

fovarosi.blog.hu: BudaiTakarekpenztar-1917Korul-fortepan.hu-151644 - indafoto.hu
151644: Tarbay Júlia felvétele az 1910-es években készülhetett. Érdekessége, hogy balra még látszik a Budai Takarékpénztár épülete. Ez Ybl Miklósnak egy kevésbé ismert épülete volt. A második világháborús sérüléséből nem állították helyre, de a romok egy részét még felhasználták arra, hogy itt alakítsák ki a Lánchíd Presszót. Aztán az is eltűnt, most pedig a 2018-ban átadott Clark Hotel áll az időközben szűkebbre szabott telken.

fovarosi.blog.hu: BudaiVar-1933-fortepan.hu-133601 - indafoto.hu
133601: Poór László harmincas évekbeli fotóján még hauszmanni pompájában látható a Budai Vár. Néhány éve még bizottság is alakult arra, hogy majd megint ilyen legyen a vár, építsék át / vissza. Azóta már nem téma, valószínűleg csendben ejtették a túl nagyszabásúnak ítélt terveket. Érdemes pillantást venni a kép alsó felére is, ugyanis még áll a Lánchíd utca házsora is, balra a Fiume szállóval. (A Vár Attila út felőli oldalát mutatja a Lovardával és József főherceg palotájával a 151811-es kép.)

fovarosi.blog.hu: DobrenteiTer-1935Korul-fortepan.hu-135242 - indafoto.hu
135242: Lőrinczi Ákos felvétele a harmincas évek közepén készült. A háttérben a Budai Vár, de ami még érdekesebb, az az előtérben a Tabán. Ez volt a lebontása előtti utolsó állapota. A házakat lebontották, de a két templom megmaradt. Egyikük azóta elveszett - ezt sérüléseire hivatkozva Rákosi bontatta el. (A 135564-es fotó már csak az egyik templomot mutatja.)

fovarosi.blog.hu: ErzsebetHid-1930Korul-fortepan.hu-135206 - indafoto.hu
135206: Őszintén szólva már Dunát lehet rekeszteni a régi Erzsébet hidat ábrázoló fotókkal. Lőrinczi Ákos felvételét azért válogattam mégis be, mert szokatlan perspektívájával érdekes részleteket mutat meg a hídból.

151435, 151436, 151437, 151441, 151462, 151465, 151467, 151471, 151472, 151474: Ez is Erzsébet híd, de már egy másik. A ma is látható Erzsébet híd építésének csak a hatvanas évek elején estek neki, és 1964-re készült el.

Az Erzsébet híd építéstörténetéről itt írt bővebben a Fővárosi Blog.

fovarosi.blog.hu: FovamTer-1950Korul-fortepan.hu-151454 - indafoto.hu
151454: A Fővám tér az ötvenes évek elején, Bujdosó Attila felvétele. A tér parkjába később majd egy benzinkutat telepítenek. De ma már az sincs ott, helyette játszótér épült. Ennek érdekessége, hogy a gumis padlózata a nemzeti színeket adja ki.

fovarosi.blog.hu: GellertHegy-1934Korul-fortepan.hu-134947 - indafoto.hu
134947: Ilyen volt a kilátás a Gellért-hegyről Lőrinczi Ákos felvétele szerint. A távolban még mocsaras, vizes terület Lágymányos, és a hegy is sokkal kopaszabb, mint manapság.

Zeppelin-1931-SzabadsagHiddal-fortepan.hu-136332136332: A Szabadság hídról is láthattunk már sok szép képet, ez mégis különleges. Mert ott van felette a hatalmas Zeppelin léghajó, amely a dátumozásban is segít: Révay Péter 1931-ben készítette a fotót. Csepelen volt kellően nagy hely a leszálláshoz - a teljes sztorit olvasd el itt

 

fovarosi.blog.hu: GorgeySzobor-1935Korul-fortepan.hu-136264 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: GorgeySzobor-1935Korul-fortepan.hu-136265 - indafoto.hu
136264, 136265: Révay Péter 1935-ös felvételein még azért csillog-villog ilyen fényesen Görgey tábornok szobra, mert akkor volt frissen felavatva. 1945-ben ledöntötték, majd 1998-ban Marton László újraöntötte, így ismét felavathatták a szobrot.

fovarosi.blog.hu: KelenfoldiLtp-1975Korul-fortepan.hu-151843 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: KelenfoldiLtp-1975Korul-fortepan.hu-151844 - indafoto.hu 
151843, 151844: Sláger Bolt és Bisztró szolgálta a dolgozó népet a hetvenes évek közepén Kelenföldön. Hol volt még akkor a Burger King, pláne a 4-es metró! Volt viszont egy építészeti kísérlet: felhúztak három toronyházat ún. csúszózsalus technológiával.

fovarosi.blog.hu: MagyarNemzetiBank-1930Korul-fortepan.hu-151633 - indafoto.hu
151633: "Gali" felvételén a Magyar Nemzeti Bank épülete látható az 1930-as években. Az Újépület elbontásával jókora tér keletkezett. E térség határoló oldalaira kerültek U alakban az új beépítések. Az új, hatalmas Tőzsdepalotát és a most a Magyar Nemzeti Bank otthonául szolgáló épületet Alpár Ignác tervezte meg. (Ld. még a 151634-es képet is!)

fovarosi.blog.hu: NapraforgoUtcaiLakotelep-1931Korul-fortepan.hu-135178 - indafoto.hu
135178: Budapest rejtettebb részei közül az egyik kedvencem a Napraforgó utca. A házak itt teljesen egységes stílusúak, és a sokkal nagyobbra nőtt növényeket leszámítva sokat nem változtak azóta, amióta Lőrinczi Ákos (1931-ben) lefotózta a házakat. A teherautó meg mintha egyenesen a Bátor, a gyáva kutya rajzfilmekből csöppent volna oda.

fovarosi.blog.hu: Orszaghaz-1935Korul-fortepan.hu-136261 - indafoto.hu
136261: Révay Péter felvétele azt mutatja, hogy milyen volt az Országház díszkivilágítása 1935 táján. Hosszan exponált felvétel lehet, mert a babakocsis nő alakja egészen bemozdult a képen.

fovarosi.blog.hu: OrszagosLeveltar-1934Korul-fortepan.hu-134560 - indafoto.hu
134560: Friss Ildikó felvétele 1934 körül készült, és a Bécsi kapunál álló Országos Levéltár épületét mutatja. A kép érdekessége, hogy még látszik rajta a levéltár tornya. 1945-ben súlyosan megsérült, és az a döntés született, hogy nem építik újjá.

fovarosi.blog.hu: Varosliget-1975Korul-PetofiCsarnok-fortepan.hu-151841 - indafoto.hu
151841: Kecskés András légifelvételén a Városliget látható a hetvenes évek közepén. A kép alsó felén a négyzetes épület még bútorraktár volt akkoriban, hogy aztán a nyolcvanas években ebből legyen a Petőfi Csarnok. De mi volt a rét közepén az a a hatszögletű, kupolás épület?

A Petőfi Csarnok előzményeiről és építéséről, na meg a benne tartott ismeretlen Nirvana koncertől itt olvashat bővebben a Nyájas.

Ez pedig 80+ fotó a legutóbbi frissítésből válogatva, a budapesti képekre összpontosítva:




További érdekességek, aktuális infók Budapestről a Fővárosi Blog közösségi oldalain - kattints a logókra!

twitterlogo.jpgfblogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr5413744354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissGecihuszár 2018.03.17. 11:41:02

A 6 szögletű épület az ex BNV egyik kioszkja lehetett, ugyanis nem sokkal korábban költözött át a "vásárváros" (személyes véleményem szerint nagyon helyesen) a Dobi Pista útra, azaz Kőbányára., mert kkoriban még komolyan vették a BNV-ket, bár csak 3-szor volt "élet" a Hungexpo területén; ha jók az emlékeim, a Tavaszi fesztivál keretében volt a Hoventa, majd áprilisban volt a "Tavaszi" BNV, azaz a Beruházási Javak Szakvására (gyerekkori emlék volt a csutkára kihasznált vásárterület, ahol tényleg mindenki ott volt, aki akkoriban számított, hiszen akkor még volt hazai ipar és (már) fontosak voltunk pl. az NSZK-nak, Olaszországnak (a legmenőbb Talján gépgyártó cégek kivétel nélkül itt voltak, ők kezdtek el először brutál fullosan kinéző Magyar lányokat "hostessként" foglalkoztatni a standjaikon; sikerrel) , USA, Kanada, Japán is gazdagon képviseltette magát (pl. Mitsubishi konszern, Mitutoyo, Sharp,stb),tehát volt zsezsegés gazdagon a majdnem !2 hetes! Tavaszin. Nyáron emlékeim szerint nem igazán voltak szakvásárok, de jött a szeptember vége és jött az Őszi BNV, a fogyasztási cikkek szakvására, azaz a nyálcsorgatós andalgás a szebbnél szebb nyugati és a sok esetben a hazai boltokban csak a pult alól beszerezhető hazai fullos cuccokkal.

dezsoke007 2018.03.17. 11:49:09

Remek képek. Az egyetlen pontosítás, hogy a kelenföldi házak nem alagútzsalus, hanem csúszózsalus technológiával épületek, mint pl. a Körszálló is.
Ezen a képen jól látszanak az alagútzsalu elemek a legfelső szinten:
www.zaol.hu/wp-content/uploads/2017/09/archiv.jpg

Ádám Kiss 2018.03.17. 12:11:13

Az ybl-takarékpénztár nem pusztult el a háborúban. Az ostrom után készült képeken ép tetővel, kisebb nagyobb belövésekkel látható. Vszeg a körforgalom építése miatt bontották le

Pepibubó 2018.03.17. 12:21:12

@KissGecihuszár:
"hiszen akkor még volt hazai ipar"
Hát "persze"! A hiánygazdaságról, a minden boltban naponta százszor hallható "hiánycikk" kifejezésről bizonyára megfeledkeztél. Ezek a kommunista - a mai "nemzeti-keresztény" Orbán céljaiban szereplő - diktatúra idején rendezett BNV-k egy álomvilágról szóltak a közönségnek, és a "cégvezető" elvtársaknak lerészegedésről. A kiállított termékek elsöprő többsége nem volt kapható a hazai boltokban. A "hazai ipar" ontotta a főleg Nyugaton eladhatatlan, de itthon is vacaknak számító termékeket. Egyértelmű, hogy a piacgazdaság valódi versenyhelyzetében el kellett tűnnie a Patyomkin-termelésnek.

Tschokky 2018.03.17. 13:15:32

A pecsás felvétel szerintem minimum 80-as évek eleje vagy közepe, mert a Hermina úton már fel vannak szedve és le vannak aszfaltozva a valaha volt 25-ös villamos vágányai, melyek ráadásul ún. zártpályás kivitelűek voltak, azaz a sínek nem az úttestbe voltak süllyesztve, így légifelvételen is jellegzetesen máshogy kellene kinézniük.

KissGecihuszár 2018.03.17. 13:38:56

@Pepibubó: Kedvesem, én 1 szóval sem állítottam, hogy "sejj, de jó is volt az ÉLET akkoriban, ugyanis leéltem én 16 évet a kádárérában, viszont az, ami itt '90-től (nagyrészt a báb antall kormány alatt tobzódó ellenzéki szdsz-es nihillel megbolondított ex mszmp-s rablás következtében előállt, melynek egyébként isszuk még most is -főként a keleti, déli megyékben, ahol a rombolást nem követte a "menő" nyugati cégek bevonulása, mint a Győr-Tatabánya-vízfej tengely mentén- isszuk a levét- nos az nagyrészt elkerülhető lett volna!) történt, azt jóérzésű, a Hazáját valóban szerető ember nem kívánta, nem kíváhatta! Bájdövéj; a '68-as Ú.G.M.-et követően számos hazai vállalat vált nettó devizatermelővé, azaz a világ minden pontján, tehát konvertibilis devizáért is gond nélkül eladható termék(ek)et gyártott! Amikor pl. a "kocka" ,azaz a 200-as Ikarust bemutatták, az a legkorszerűbbnek számított a világ nagyrészén. Az már nem az Ikarus cég hibája volt, hogy a késöbbiekben nem jutott elegendő deviza az elkerülhetetlen innovációra, melynek keserű levét a 400-as széria itta meg, aztán a nagy NER és fideszbuzi széles gáborka a '90-es évek végén beleverje a "legendás" Ikarus koporsójába a leghosszabb szeget! De úgyanúgy végig lehet sorolni a MOM-tól, a Medicoron át a Hitekáig, BEAG-tól a Ganz Mávagig hosszasan azon cégeket, melyeket a dögkeselyűk a nettó pancsrerekből álló ÁVÜ-n keresztül, szarér-húgyér megkaparintottak, az értékes üzemrészeket szépen kicsipegették, a korszerűsítésre, reorganizációra szorulókat inkább bezárták, a kapukat behegesztették, majd később az épületeket inkább lerombolták, területüket felszántották, sóval beszorták, hogy aztán jöjjön az izraeli, spanyol ingatlanfejlesztő (Lásd: XIII. ker, mely mára egy élhetetlen , sivár betonfalanszter lett a sok "vidám/barácscságos" irodaház, ill lakópark borzalmakkal, de a vízfej számos budai kerülete; III, XI., vagy a pestiek közül még Zugló, a már vállalhatatlan méretűvé váló, Corvin negyed, stb is ebbe az irányba halad!) és minden létező emberi normát, helyi, illetve országos beépíthetőségi, kötelező zöldterület fejlesztési előírást, törvényt leszarva, a profitmaximalizálás jegyében pusztítson.

Pepibubó 2018.03.17. 14:11:21

@KissGecihuszár:
A Kedvesed vagyok, mióta? Nagyon részeg lehettem :-)
Láttam, hogy nem dicséred a kommunista diktatúrát, ahogyan most sem. Csak volt benne némi félreértésre utaló megjegyzés, ahogyan most is.
1. "báb antall kormány" : stimmel. Csak nem a nyugati befektetők, hanem a kommunista nómenklatúra bábja volt, aki lehetővé tette a kommunista politikai hatalom magánvagyonokba és magánmaffiába mentését.
2. Széles, a keleti ügynök és legfőképpen a berecz-féle kádárfunkcionáriusok lopott pénzhegyeinek kezelője aktív részt vállalt a "nemzeti-keresztény", orbánista média létrehozásában, a jövő tönkretételében. Tehát nem csupán fideszbuzi, több annál, mert nem csak az IKARUS, hanem az ország koporsójába is hosszú szöget vert. Ahogyan az ÁVÜ sem csak nettó pancserek, hanem nehézsúlyú maffiózók tanyája volt, akik, mint orbánista elvtársak valóban szarért-hugyért árulták ki saját zsebre az országot.
3. Mindezt a bolsevik őrületet a normális profitmaximalizálás fogalmával keverni éppen az a tudatzavar, amire a demokrácia- és nyugatellenes orbáni maffia a diktatúráját építi.

István Bodnár 2018.03.17. 14:51:57

A Ganz- Mávag 8 üzem egységéből például csak kettő volt rentábilis, pártkongresszusokon megszavazott dotáció injekciókkal tartották életben. Az egész gazdaság egyre növekvő deficitjét is csak külföldi kölcsönökkel lehetett kiegyenlíteni. Az eladósodás ezért egyre nőtt. Emlékszünk Német Miklós bejelentésére: az államadósság 1989-re elérte a 21 milliárd dollárt. A tervutasításos gazdaságba bele volt kódolva az elkerülhetetlen csőd. Ahol a termékeknek nem ismerjük a valódi értékét, mert egy hivatal dönti el, hogy mit írunk az árcédulára, ott nincs műszaki fejlesztés legfeljebb hadi, fegyverkezési célra, ott nincs gazdasági fejlődés, állandósul az áru
hiány.

humorpalanta 2018.03.17. 15:34:36

@István Bodnár: Ez így igaz.
Ettől függetlenül annyi igaz a kijelentéséből, hogy akkoriban még volt magyar ipar. A milyenségére viszont nem tett megállapítást, mert habár még létezett a magyar ipar, már akkor is nagyrészt erősen megkérdőjelezhető minőségű termékeket gyártott.
De nem értem a kommentjének azt a részét, ami azzal foglalkozik, hogy a rendszerváltás utáni kormányok tették tönkre a hazai ipart. Tökéletesen követhető mind az Ikarus, mind a Ganz-MÁVAG történetéből, hogy a hazai "nagyemberek", akik akkora egóval voltak megáldva, hogy azt hitték, hogy értenek valamihez, miközben csak a védett kommunista térben tudtak megállni, na szóval ők tették tönkre a magyar ipart, például Széles, illetve a nagytudású hazafiak, akiknek minden külföldi szar volt, lásd az Ikarus dolgozói, mikor leszavazták a Volvó ajánlatát.

fbal02 2018.03.17. 16:16:21

Mind az Ikarust mind a Ganzot és a többi jelentős jelentős ipari termelő egységet beleértve a Hajógyárat a rendszerváltás után tették tönkre szándékosan, a nagy haszon reményében, amiből természetesen csak egy jól behatárolt elitkör részesülhetett. Számtalan dokumentumfilm és könyv született a dolgozók elbeszéléséből (igazgatón át a mérnökig), hogy a rendszerváltás után ugyanúgy megvoltak/megmaradtak a megrendelések tehát a gyárak simán tudtak volna továbbműködni, legfeljebb kisebb fajta átszervezésekre lett volna csak szükség. A gyárakat idegenek kezére játszották, akik nevetve termeltek tovább. A gépeket kivitték külföldre és jó pénzért eladták és még sorolni lehetne napestig azt a számtalan bűncselekményt, amivel megrövíditették az országot anno.

Janossz 2018.03.17. 18:00:07

Vicces a kelenföldi légi felvétel a teljesen oda nem illő, idegen "S" betűjével.
LÁGER BOLT, meg egy embléma, első látásra.

De hová tűnt Columbo felesége? 2018.03.17. 20:56:22

@Pepibubó:
Tökéletes kvintszenciáját adtad a kornak.
Sajnos stimmt.

A bloggazdának köszönet a képekért, a hozzászólóknak pedig az infókért!

Leooo 2018.03.18. 01:23:35

@Pepibubó: Butaságokat beszélsz, az ORION olyan termékeket gyártott, amit kemény valutáért is bármikor megvettek 1963 és 1982 között (TV és HiFi technika). Az Egyesült VegyiMűvek (EVM) olyan termékeket gyártott (ULTRA folyékony mosó- és mosogatószerek, samponok, habfürdők, mosókrémek, stb), amelyek a '70-es évek elején egy színvonalon voltak a német vegyipar által előállított hasonló célú árukkal(hiszen az illatosító anyagokat onnan a Henkel-től, meg Svájc francia kantonjából a Givaudan-tól vették meg). 1971-ben a Híradástechnika Szövetkezet olyan színes közvetítőkocsikat, meg komplett színes TV stúdiókat állított elő, amelyeket a fél világ vásárolt. Úgyhogy ne mártogasd a nyelvedet a magyar iparba légy szíves,
ha éltél akkor, te is Tisza cipőt hordtál, nemde?

Leooo 2018.03.18. 01:27:05

@KissGecihuszár: Az a 6-szögletű a BNV vegyipari pavilonja lehetett, az volt ilyen formájú emlékeim szerint.

Leooo 2018.03.18. 01:33:04

@KissGecihuszár: "A vegyipari csarnok szerkezetének rajza

A vegyipar kupolacsarnoka 1961-ben épült fel. Az 1600 négyzetméteres csarnok szerkezete szabályos hatszög alakú alaprajz fölé szerkesztett hártyafelületű szétszedhető váz volt, előregyártott alumínium háromszögelemekből. A tető poliészter lemezekből készült. Szomszédságában ugyanekkor készült el a nehézipari pavilon, amely a 470 négyzetméteres kiállítási helyiség mellett 140 fős mozitermet is magába foglalt"
.

Pepibubó 2018.03.18. 01:48:35

@Leooo: Először is tisztázzuk, hogy a kommunista diktatúra teljesítményének érzékeltetésével nem a szavakban kommunistaellenes, valójában őskommunista jelenlegi maffiahatalmat védem! Éppen ellenkezőleg: tetteikben Orbánék kommunistábbak a 70-es, 80-as évek kádári vezetésénél is.
Az pedig, hogy voltak Nyugaton is eladható hazai termékek, az legfeljebb a felszín alatt működő hadiipar pozitív hozadéka, hordaléka volt.
Arra, hogy a nép által elérhető termékek hol álltak a nyugati színvonaltól, arra legjobb példa, hogy akkori munkaköröm miatt - hála Istennek - gyakori nyugati útjaimról mit hordtam haza.
Olyan árukat, amiket ma már magam is alig hiszek. Olyanokat, amik ma bármelyik sarki boltban kaphatóak rogyásig. Sampon, szappan, dezodor, mosópor, eldobható pelenka, dobozos sör, üdítők, minőségi röviditalok, gyümölcsjoghurt, banán, kivi, LEGO, videokazetta, minden műszaki cikk a normális színes tévétől a videón át a kameráig, a számítástechnikai cikkekig, játékokig. Aztán a gyógyszerek, a ruházati cikkek, autós tartozékok, szerszámok... Reggelig tudnám sorolni. Ja, és bocs, de talán csak egyszer volt Tisza cipőm, azonkívül mindig Nyugaton vettem.

Leooo 2018.03.18. 02:46:56

@Pepibubó: Nézd, mivel te valószínűleg külkeres, vagy kamionos lehettél, azt az uti-ellátmányt is el kellett költeni valamire, rendben van. Azt a 'normális' szines TV-t nagy valószínűséggel helyből nem használhattad, lévén Nyugat-Európában CCIRT/PAL normást gyártottak szériában (meg a franciáknál CCIRT/SECAM-ot), míg Kelet-Európában OIRT/SECAM volt a sugárzás módja, ami még véletlenül sem volt kompatibilis sem a hang-videójel frekvencia távolságában, sem pedig a szín-normát tekintve. Úgyhogy sokat kellhetett buheráltatni a 'normális' TV-vel és videóval. És az már olyan is lett utána. Az általad behordott áruk jelentős része persze a '70-es években nagyon korlátozottan volt elérhető idehaza, de azért valljuk be, a birtoklásuk az esetek túlnyomó többségében presztizs-célokból történt. (Akkoriban már én is utaztam sokfelé, mindenféle okból, vettem én is 'vásárfiát')
Gondolom téged sem kergetett édesanyád órákig az asztal körül, ha nem akartad a Salamander cipőt a lábadra húzni (pedig annak jelentős részét a csehek és a keletnémetek gyártották már a '70-es évek közepén ;-P), vagy a VAT 69 , illetőleg a Grant's whisky-t lenyelni.
Egyszóval nem gondolnám, hogy egy sz@ros világvégi putriban éltünk akkortájt, ahol a lerágott halfejen kellett verekedni, hanem egy olyan országban, amely a mindennapi betevővel többé-kevésbé képes volt ellátni 10 M embert , s elég széles volt az exportpaletta is, amit manapság már régen nem lehet elmondani, ha eltekintünk a 3, ma is működő autó-összeszerelő rabszolgatartó társaságtól...

tlantos 2018.03.18. 03:26:11

Es arrol se feledkezzunk meg, hogy keleti iranyban is volt eleg jelntos export.
Nyilvan voltak olyan uzemek, amik vesztesegesek voltak. De aki egy kicsit is belelatott egy allami vallalat mukodesebe, akar a gengsztervaltas utan, az azt is tudja, hogy a szamokkal igen sokat buveszkedtek.
A privatizaciot teljesen elbaltaztak, ennek isszuk a levet.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2018.03.19. 10:34:37

A 151843 számú kelenföldi képen nem Kelenföld városközpont látható, hanem a Fehérvári út - Etele út sarka. A Sláger bolt épülete ma is megvan. A bisztróét viszont lebontották, helyére épült az új templom.
A 151843, számú képen pedig a Mérnök utca - Fejér Lipót utca sarka látható. A tornaudvaron gyakorlatot végző diákok már nem találnák meg az iskolát, mert a helyére épült a Gábor Dénes Főiskola 10 évvel ezelőtt.

Tehetetlen Dodó 2018.03.20. 19:21:13

@fbal02: Így van. Én még az ügynökökre is emlékszem, Angyal Ádámtól kezdve egészen Völgyes Ivánig.