Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

4-es metró kronológia 2011

2012. január 25. - fovarosi.blog.hu

Hogyan épült tovább a 4-es metró 2011-ben? Míg a felszínen alig látszott változás, a lezárt területek egy része továbbra is lezárva maradt, a felszín alatt tovább folytak a munkálatok, és elérték a 70 százalékos készültséget. Van, ahol már a mozgólépcsőt is beépítették, és a padlót burkolják.

Tovább

Alstom Metropolis kronológia 2011

Hogyan vesztettük el majdnem, majd szereztük vissza az Alstom metrókat? Mikor jöhetnek végre a 2-es metróvonalra új szerelvények? 2011 kronológiája Alstom Metropolis ügyben. (A 2010-es év története itt olvasható.) Tudtad, hogy az eredeti szerződést 2006 május 30-án, azaz jó 6 éve írták alá? A szerződés szerint a cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra 150 millió euróért, és 15 kocsit a most épülő 4-es vonalra 114 millió euróért.

Számítógépen jár még csak az Alstom a 2-es metróban...

Tovább

Rövid hírek

A körtér jövője. Lakossági fórumot tartottak a Móricz Zsigmond körtér jövőjéről. A fórumon elhangzottak alapján a tér forgalmát csökkenteni javasolják. Újbuda Önkormányzata arra kérte a Fővárost, hogy készüljön egy részletes közlekedési tanulmány Dél-Buda központi területéről, amelyhez természetesen minden segítséget igyekszik biztosítani. (ujbuda.hu)

***

Buszsáv a Mészáros utcában. December 19-én átadták a meghosszabbított buszsávot a Mészáros utcában. Ezzel a 105-ös buszok Budán, a Lánchíd irányában gyorsabban közlekedhetnek. A beruházás 63 millió forintba került, amiből 57 milliót az EU támogatással szereztek meg a projekthez. Kiszélesítették az útpályát a Mészáros utca 13. számtól a Pálya utca torkolatáig mintegy 100 méteres szakaszon, valamint a Mészáros utca és a Mészáros köz között a meglévő járda területét is. Felújították a meglévő útpályát is, és összehangolták a lámpaprogramokat is, melynek célja az Alagút torlódásmentesítése, ott ugyanis nem lehet buszsávot kijelölni. Így az itt közlekedő 16-os, 105-ös és 178-as autóbuszok menetideje csökkent. A projekt keretében 2 pár újonnan kihelyezett autóbuszsáv figyelő kamera is segíti a szabályszegők kiszűrését, a buszok zavartalan haladását. (BKK)

***

Takarékos panelház. A Bartók Béla út 127-131. szám alatt álló panelház teljes felújításon esett át. Néhány éve az ÖKO programon keresztül teljes fűtéskorszerűsítést hajtottak végre az épületen, ebben az évben pedig kicserélték az ablakokat, a tetőre napkollektorok kerültek, a ház teljes hőszigetelést kapott. A 180 lakásos társasház mostantól "A" kategória besorolást kaphat, hiszen a környezetbarát energiatakarékossági beruházásoknak hála az épület tartósan 50-60 százalék energiát takarít majd meg. A napkollektorok segítségével a panelház évente 341 tonnával kevesebb széndioxidot termel. A 260 millió forintos beruházás 133 milliós állami támogatással épült meg, a költségekbe pedig Újbuda Önkormányzata is beszállt. A teljes felújítás költsége lakásonként 1,4 millió forintba került, melynek kisebb részét a lakók rendkívül kedvező hitelkonstrukció segítségével finanszírozhatták. (ujbuda.hu)

***

20 éves a Francia Intézet. A Budapesti Francia Intézet a Fő utcai otthonának 20. évfordulóját ünneplő kiállítást 2012. áprilisában nyitja meg 'Dunai kilátások' címmel, amely az épület tervezését, építésének körülményeit, funkcióváltozásait, a városlakók és a szakma általi fogadtatását mutatja be.

***

Régi-új buszok. A Budapesti Közlekedési Központ 30 db klimatizált, Mercedes Benz Citaro O530 típusú alacsonypadlós, szóló autóbuszt vásárolt a Mercedes hazai képviseletétől, az EvoBus Hungária Kereskedelmi Kft.-től, 65 500 eurós darabáron. A vételár a járművezetők és a műszaki szakemberek oktatásának költségei mellett 3 hónapos garanciavállalást is tartalmaz. Az alapvetően 2001-2003-as évjáratú, és többnyire Euro 2-es és Euro 3-as besorolású motorral rendelkező, ezidáig átlagosan 550 ezer km-t futott járművek fele Frankfurtból érkezett, míg a flotta másik fele jobbára német és osztrák városokban teljesített szolgálatot. A járművek lényegesen kevesebbet futottak, kedvezőbb környezetvédelmi besorolásúak, mint az öreg Ikarusok. Az alacsonypadlós járművek az esélyegyenlőség követelményeinek is megfelelnek és nehezen mozgó, mozgáskorlátozott, idős és babakocsival közlekedő utasainknak különösen kedvező lehet forgalomba állításuk.


Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

Szent(kör)kép

Ünnepek alatt állunk. Volt már karácsonyunk, most pedig itt az új év minden új ígérete. Ezt az időszakot emberemlékezet (és az idő években számolgatása) óta valamiféle mitikus felhő lengi körül, az utóbbi kettőezer évben pedig ehhez hozzájött még a római katolikus egyház szokásrendszere, illetve annak fogyasztói társadalommal fűszerezett változata. "Piaca" van tehát a szenteknek és a legendáknak, így hát szobruk is akad jó néhány. Ez a hangulat és vezéreszme lengi be mai összefoglalónkat, ahol megint újdonságok körül szaglászunk.

Értékeljük a művészetet!

Tovább

Bem apó 1934-ben

1934-ben avatták fel Bem apó szobrát - akkor még a teret Pálffy térnek hívták. A piski csata domborműve a szobor talapzatán kapott helyet. Bem apó jobb keze fel van kötve, a vezér így hív csatába. Mint arról a Szoborlap.hu tájékoztat, a szobor előtt egy üveglap alatt volt egy tégla Bem szülőházából. Nem is Budapesten élnénk, ha az a tégla most is ott lenne. Nincs ott.


További Nava Filmhíradókhoz katt ide!

süti beállítások módosítása