Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

M0 és Megyeri híd: közeleg az átadás

2008. július 17. - fovarosi.blog.hu

2008. június 12-én beemelték az M0-ás északi hídjának, a Megyeri hídnak az utolsó elemét is. Hamarosan az M3-astól egészen a Szentendrei útig mehetünk majd a körgyűrű északi felén. Ugyanakkor sokan aggódnak is az új szakaszok miatt.
 

Újpest polgármestere (Dercze Tamás) szerint az új szakasz nagy forgalmat hozhat a már ma is igencsak zsúfolt kerületi utakra, ezért a bejövő sávok szűkítését, a teherautó forgalom erős korlátozását és egy elkerülő utat szeretne. A főváros nem tervezi, hogy elkerülő utat adna a kerületnek. Ugyanakkor az ide (mármint az M0-ra) áramló forgalom részben tehermentesítheti a Hungária körgyűrűt és az Árpád hidat. Utóbbira a Margit híd felújítása alatt nagyon is szükség lesz. Az előzetes becslések szerint a Megyeri hídon napi 58 000 jármű halad majd át, de a Margit híd lezárása miatt annak forgalma az Árpád hídra, az Árpád híd forgalma pedig az M0-ra tolódik fel, így a forgalom 62-64 ezresre nő majd. A budai oldalon pedig a körgyűrű továbbépítését támadják, vagy éppen hiányolják. Itt a fő gondot az jelenti, hogy a Megyeri hídról Óbudára érő forgalom nagy része a ma is zsúfolt Szentendrei útra kerülhet át, mivel a körgyűrű még évekig nem halad tovább az M1 felé.

Közben a déli oldalon is nekiállnak a munkának. EU-s közlekedésfejlesztési pénzeket is bevonva, két új híd építésével, kb. 75 milliárd forintra becsült összköltséggel végig kétszer három sávos (plusz leállósáv) autópályává fejlesztenék az M0 legkorábban megépített szakaszát (az M1 és az M5 között), ahol most szűk sávokat, és 80 km/h-s korlátozást találhat a napi 50 000 arra autózó. A beruházás jövő év elején indulhat, és 2011-re fejeződhet be. Tehát először alámerülhetünk a lezárások, sávszűkítések és elterelések mocsarába, hogy aztán 2011-re 2x3 sávnyi új beton- és aszfaltcsodán motorozhassunk mosolyogva (és muslincás fogsorral) az új M6 felé.
 

Az északi oldalon a 10-es és 11-es utakat összekötő szakasz 2014-re készülhet el, benne egy 5,5 kilométeres alagúttal. (Mert hát hatalmas hegyeink vannak, ugye.) Az utolsó, az M1-esig tartó szakasz átadása viszont csak 2020 után várható. De akkor már mindenki űrhajóval fog járni. (Fekete Pákó úhajóval.)


Tudtad? A Budapestet megkerülő körgyűrűre már 1943-ban is készült terv.


Források:

http://www.ingatlanmagazin.com/ujprint/4429

http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20080417-ujpest-utat-szeretne-a-megyeri-hid-melle.html

http://index.hu/gazdasag/magyar/0msz080320/

http://reggel.hu/index.php?apps=cikk&cikk=159709&fr=hs

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=349997#null
 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr441757712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása