A fürdő már Zsigmond korábban is létezhetett, majd a török időkben Kücsük Ildzsaszi ("kis fürdő") néven futott, de igazi virágzásának az Ybl Miklós tervei alapján végrehajtott átépítés utáni időszak tekinthető. Ekkor (1864-1870) volt a legnagyobb a fürdő. A II. világháborúban megsérült, az új Erzsébet-híd építésénél kisebbre vett épület most újra átalakul. Az átépítés projektje a tervezés fázisával 1998-ban, azaz kb. egy évtizede indult.A projektben több kevesebb időt eltöltött már a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Rt., a Rác Nosztalgia Kft., a Kempinski hotellánc, a Kaszab Építész Stúdió, a Magyar Építő Rt., az olasz Baglioni csoport, a Budapesti Építészműhely és még sokan mások - a teljes történetet itt most nem kezdem el bocolgatni.Az épületben helyet kaphat majd a már elpusztult Ybl zuhanycsarnok - igaz, újragondolt, modern formában, nem műemlékes hitelességgel.
A Citadellára felvezető sikló terve is az átépítéshez kapcsolódik. A tervet a Roth Építészműterem és a TAAT Építészműterem részvételével dolgozták ki. Egy fülkében 40 utas fér majd el, a menetidő 7 perc lesz. Kapcsolódó építészeti elemekként alul buszparkoló, felül fogadóépület épül. A tervezéskor figyelembe vették a domborzati és a növényzeti viszonyokat, így 30-40 fa kivágával "megúszható" a beruházás. A pálya első harmada a Hegyalja út alatt lesz megépülte után. A Citadella környékéről pedig végleg kitiltanák az autóbusz forgalmat.
Források:
http://www.hg.hu/cikk/furdonyi_fordulat
http://epiteszforum.hu/?q=node/699
http://epiteszforum.hu/?q=node/5666