Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Elvitte a válság? 10 behalt projekt

2011. december 17. - fovarosi.blog.hu

Immár harmadik éve tart az ingatlanpiaci finanszírozásból eredő, világméretű válság. Ez idő alatt rengeteg projektet állítottak le, vagy el sem indítottak. Ezekből szemezgetünk.

fovarosi.blog.hu: Valsag1




360 fok Budapest: A Népsziget öblének túlpartján, a Váci út közelében elterülő beépítetlen terület volt a projekt célpontja. 1,2 kilométer hosszú partszakaszon több, mint 2000 lakás felépítésével számoltak - pont a válság begyűrűzése előtt. A projekt így álom maradt, az első kapavágásig már nem jutottak el. Egy közeli, romos épületre még kitették a reklámarcokat, és megnyitottak mellette egy könnyűszerkezetes kis pavilont a projekt bemutatására, de ennél tovább már nem jutottak. A beruházó ellen 2010-ben már két végrehajtást is elrendeltek. A kivitelező cég felszámolás alatt áll. A terület egy bank tulajdonába került. Ha ebből lesz még valami, megeszem a kalapom.

fovarosi.blog.hu: AlmassyHotel

Almássy Hotel: Az Almássy téri szabadidőközpont 1983-ban, próbaüzemmel indult. Eredetileg az úttörők központjának szánták, de mire megnyitott, művház lett belőle, medencével és koncertteremmel. 2007-ben zárták be azzal, hogy szállodává alakítják az egykor szebb napokat látott épületet. 2008-ban indult volna a belső terek átalakítása, de az első kapavágásig sem jutottak. 2010 március 5-én újra élettel telt meg a ház: a szálloda tulajdonosa kiadta az épületet rendezvények számára - hogy addig se csak a költség legyen vele. A beruházások már évtizedek óta hiányoznak: a hangszigetelés miatt a szomszédos házak lakói is minden bulinak kényszerű részesei, a koncertek keltette rezgések statikai gondokat okozhatnak. A befektető a szállodaépítési álmait egyelőre jegelte. Egyelőre?

fovarosi.blog.hu: ClarkHotel-2007-Latvanyterv
Látványterv 2007-ből

fovarosi.blog.hu: ClarkHotel-2010-Latvanyterv
Látványterv 2010-ből

Clark Hotel: A Clark Ádám tér és a Fő utca sarkán lévő foghíjtelken az Ybl Miklós által tervezett Budai Takarékpénztár épülete állt, ami a második világháborús bombázásokban elpusztult több téri szomszédjával együtt. A Hunyadi János út sarkán álló, íves bérház lakói így jó hatvan éve élvezhetik már az "ajándék" panorámát. A 60-as években még volt egy kis presszó a lerombolt ház helyén (Lánchíd presszó), aztán az is eltűnt. Budapest egyik legfrekventáltabb pontja furcsa módon évtizedek óta beépítetlenül áll, dacára több tervpályázatnak, nekilódulásnak. 2007-ben hirdettek tervpályázatot a területre, októberben hirdettek eredményt. A tervpályázat kiírója nem állami szerv volt, hanem az Unione-Clark Kft., ennek ellenére nyílt, nemzetközi tervpályázatot írtak ki - végül 59 pályamű érkezett be. Első és harmadik díjat nem osztottak ki - a fenti látványterven a második helyezett látható. Ennek vezető tervezői Mórocz Balázs és Vannay Miklós (Stúdió 100 Kft.) voltak. A tervpályázat általános értékelése is elismerte, hogy a beépítés igen összetett feladat. Nem csak a Várnegyed és az Alagút környékének történelmi környezete kíván nagy figyelmet, hanem az is, hogy a körforgalom 1949-es kiépítése óta a telek nagyon kicsi (677 négyzetméter), és nehéz alakú lett. A "nyertes" (értsd: 2. helyezett) terv azért váltott ki nagy vitát, mert óriási, arany színezésű homlokzata építészetileg bátor vállalás volt ugyan, de pont a legnagyobb ziccert hagyta ki: nem kínált panorámát a szállodából. (Ehelyett periszkópos rendszerek vetítették volna a panorámát a szobák falára.) A tulajdonos így ezt a tervet elutasította, nem kívánta megépíteni. A Foster építészirodával folytatott tárgyalások hamar megfeneklettek. Az Unione-Clark Kft-be a Borg Ltd és az Unione-C mellé a Wing Zrt is betársult, és a tervpályázat többi szereplőivel folytatták a korábban megkezdett tárgyalásokat. 2010-ben Anthony Gall kapott megbízást a további tervezésre (ld. második kép). Ennek megépítéséhez viszont a helyi szabályozási tervben szereplő szintterületi mutatót kellett volna 3,3-ról 5,5+0,5-re növelni, hogy a kis telken elférjen a szálloda. Ez a terv egyértelműen igazodik a kialakult telekhatár vonalaihoz, és egyszerű, rácsos homlokzatával semmi provokációra nem tör, inkább belesimul a környezetbe - akár a túloldalon az egykori Spenótházból átépített Roosevelt 7/8 irodaház. Az épület legfelső szintjein egy kisebb wellness részleg és egy panorámás kávézó kapott volna helyet. A belső udvarban egy kis kertet alakítottak volna ki, a szobák negyede ugyanis erre nézett volna. Akkor 2011 végére tervezték az átadást - a második változatnak tehát már állnia kellene. De közben beütött a válság, és egy mindössze 70-80 szobás szálloda megépítése túl kockázatosnak ítéltetett. A cég tájékoztatása szerint az építkezés elindítása "az üzemeltetői és finanszírozási tárgyalások eredményeinek és az általános gazdasági helyzetnek a függvénye". Itt idővel lesz még valami!

fovarosi.blog.hu: CornerStoneIrodahaz-2008-Latvanyterv

Cornerstone irodaház: Pont 2008 nyarán, hónapokkal a magyar gazdasági válság kitörése előtt jelentették be, hogy az egykori Láng Gépgyár szomszédságában, a Váci út 144-150. alatti üres telekre jókora irodaházat kívánnak építeni. Az SBI R.E.D. 35 millió eurós beruházással 24 ezer négyzetméter "A" kategóriás irodát, 353 parkolóhelyet, valamint kávézókat és üzleteket tartalmazó komplexumot épített volna. Az első ütemet már 2009 végén átadták volna. Az építész tervező Szász László (Studio 100 Architects) volt. Aztán jött a válság, és a projektet leállították. Így az "emlékező szövet" nem épült meg, csak a szomszédja.



Duna City: A Lágymányosi híd pesti hídfőjétől délre, a Soroksári Dunára néző 33 hektáros, egykori ipari területen tervezett 1 milliárd eurós komplex városközpont-fejlesztés irodákat, üzlet- és szórakoztató központot, hotelt, konferenciaközpontot és loftlakásokat álmodott a területre. A Gropius Zrt. és a Quaestor-csoport közös beruházása némi területrendezésig és egy bekötőút megépítéséig jutott, az épületek egyike sem nőtt ki a földből. A telekre és a tereprendezésre 5 milliárd forintot költöttek el - úgy tűnik, hiába. (Az itt álló egykori Nagyvásártelepről ld. korábbi cikkünket.) De botorság lenne véglet temetni az építkezést: ha nem is pontosan ez, de valami előbb-utóbb fel fog épülni.

fovarosi.blog.hu: DunaPassage-2010-Latvanyterv Duna Passage: Míg a Duna City a Soroksári-Duna mellé, a Nagyvásártelepet is magába foglaló területen épült volna meg, addig a Duna Passage a Duna, a HÉV és a Kvassay-zsilip által határolt, nagyjából háromszög alakú területre került volna. A 15 hektáros területre a Wing Zrt. álmodott energiatakarékos épületeket új HÉV megállóval, kerékpárúttal, parkosított Duna-parttal. Kb. százmilliárd forintból összesen 136 ezer négyzetméter iroda, 88 ezer négyzetméter lakás és 8 ezer négyzetméter üzlet, étterem, kávézó épült volna a város egyik utolsó beépítetlen Duna-parti telkén. A beruházás 2011-ben indult volna, az építkezés végét 2021-re becsülték. 2008-ban a világhírű Foster+Partners építészirodát is megnyerték a projekthez. (Ez a cég tervezte a berlini Reichstag újjáépítését, a londoni városházát és az új pekingi repteret is.) A terület nagy része korábban a VITUKI-é volt, a beruházás után is megmaradt volna a székház toronyépülete. A beruházás nem indult el, egyelőre jegelték - de a piaci helyzet jobbra fordulásával itt még elindulhat valami. Elvégre a Wing nem azért vásárolta fel sorra a telkeket már 2006 óta, hogy aztán kidobja az egészet a kukába.



Duna Spirit: Ha már Duna, itt egy harmadik behalt projekt is. A XXII. kerület álma volt, hogy befektetőt találjon a tétényi partszakasz revitalizációjára. A Campona és a Száraz-Rudnyánszky-kastély fémjelezte terület intenzív beépítéssel vált volna zölddé és környezertbaráttá... 32 hektáron a 6-os mentén irodaházak, a folyó mentén lakóházak épültek volna. Az árvízvédelmi vonal mentén egy másfél kilométeres sétány is épült volna. A korai tervek szerint a terület fele zöldfelület maradt volna. A vízre yachtkikötőt és vizitaxi-állomást is álmodtak - nyilván a módosabb lakásvásárlók megnyerésére. A beruházó BD Park Zrt. vezérigazgatója 2009-ben még azt nyilatkozta az Origónak, hogy a projekt még előkészítési fázisban 2011-ig. A beruházás az építkezés megindításától kezdve 7 évet vehet igénybe - de hogy mikor indulhat el, azt még nem tudni.

fovarosi.blog.hu: EteleCity-2010-Latvanyterv-Mfor.hu01

fovarosi.blog.hu: EteleCity-2010-Latvanyterv-Mfor.hu02

Etele City: A 4-es metró építkezéséhez kapcsolódóan a Kelenföldi pályaudvar és környezete jelentős átalakuláson megy át. Ennek része lenne egy új bevásárlóközpont megépítése is. A 40 ezer négyzetméteres komplexum mérete messze a bevezetett plázastop limitje feletti, így egy időre biztosan el kell napolni az építkezést. Így aligha tarthatnak 2013-14-ben megnyitót, mint ahogy azt eredetileg tervezték. A beruházó a Corvin sétányt is jegyző Futureal lenne. Futó Gábor igazgató még 2010 végén nyilatkozta, hogy részükről készen állnak az indulásra, de a projekt erősen függ a 4-es metró átadásától. Ebben az esetben tehát nem csak az ingatlanpiaci válság, de a metróépítés elhúzódása is késlelteti a 200 millió eurós projekt elindítását. Itt egyértelműen kivárásra játszanak.

fovarosi.blog.hu: SZOTszallo-20100704

Hotel Excelsior Spa (volt SZOT szálló): A Rózsadombon már szinte műemlékké lehetne nyilvánítani, olyan régóta áll csontvázzá csupaszítva. A Globex Holding a 90-es években többek között ezzel az épülettel a kezében vált bűnügyi perek alanyává, de a későbbi tulajdonosok sem bizonyultak eredményesebbnek. A Globex csődje után Sopron önkormányzatához, majd a Pro-Hill Kft-hez került az ingatlan. Az utolsó tervekben az szerepelt, hogy "Excelsior Spa" néven luxusszállóvá alakítják. A bővítéssel járó tervek több pert is szültek, végül a cég is újragondolta a projektet, és 2006-ban már 100 négyzetméter feletti luxuslakásokat épített volna a torzóból. Csakhogy a tervezett építkezéshez nem találtak finanszírozót. A Pro-Hill Kft-t megvette a ciprusi bejegyzésű CNCT Holdings Limited, de ők se tudtak mit kezdeni a házzal. 2009 elején a CIB Bank élt opciós vételi jogával, árverést írt ki az épületre, amelyért nem tolongtak a vevők: a 40 millió eurós kikiáltási ár helyett 24,4 millió euróért lett a Brivon Hungary Zrt-é. A Brivon 2010-ben a CIB leányvállalata lett. A helyszín nyilván kedvező egy luxuslakás-, vagy luxusszálló projektnek, de az épületváz aligha. Olyan alacsony a beltéri magasság, hogy legfeljebb a pigmeus milliomosok éreznék itt jól magukat. Hogy mi lesz a ház sorsa? Fogalmam sincs...



Mexikói úti bevásárlóközpont: 2008-ban e blogon is jelent meg írás a Mexikói úti földalatti végállomáshoz tervezett plázáról, és az az elleni tiltakozásról. A Mexikói út - Erzsébet királyné útja - Kolumbusz utca - M3 bevezető által határolt területet a főváros eladta a Raiffeisen Ingatlan Zrt-nek, amely irodaház-bevásárlóközpont komplexumot álmodott a területre. Mindehhez egy 650 autós parkoló plusz egy 400 autós P+R parkoló is épült volna. A társaság jogutója, a REM Ingatlan Zrt. vállalta a földalatti új alagútjának megépítését is, amit egy esetleges vonalhosszabbítás indokolt. Civil szervezetek hamar hangot adtak ellenérzéseiknek, ugyanis a komplexum csak az M3-as kihajtójáról lenne jól megközelíthető, így várhatóan óriási autóforgalmat zúdítana a környező alacsony beépítettségű területek kis utcáira. A parkolóhelyek számát nevetségesen alacsonynak tartották, és a zöldfelületek további csökkentése sem nyerte el tetszésüket. A REM szerint a plázastop és a gazdasági helyzet miatt egyelőre nem tervezik a projekt elindítását, de a következő években újra kiéleződhet a helyzet a beruházó és a lakók között, ha egyszer újra belevágnak a projektbe.


Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr633467854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(avas) · http://avas.blog.hu 2011.12.17. 09:48:03

egyik sem hiányozna, szögletes, jellegtelen ronda épületegyüttesek.

messi-asz 2011.12.17. 11:58:19

hejes... sok szar... ennyi haszna van a válságnak... egyébként is ezek mind a politikausbűnözés részei...

vagyis kevesebb pénz a rencerben: csökken a politikusbűnözés

KissGecihuszár 2011.12.17. 12:38:46

Ilyenkor mondom,hogy Hál' Istennek, hogy van ez a kijózanító erejű válság, ez a isztítótűz, mely akkorát adott ennek a szaradék Budapestnek, hogy még mindig kóvályog tőle. Sőt, én még azt is szerném megérni, hogy bontani fogunk; lebontjuk a sok jellegtelen, emberellenes Váci úti és egyéb "trendy" felkapott helyen lévő irodaház falansztert, panel nyomortelepeket, "vidám-barátságos", valójában nettó okádék lakóparkokat (XIII,XIV,VII,VIII,XVIII.kerületek "emblematikus" hányadékai) és úgy egyáltalán teremtünk egy max 600 ezres ,ezáltal élhetőbb, szerethetőbb, emberközpontúbb,azaz ÉLETMINŐSÉGGEL teli Budapestet, valamint az elköltöztetett cégekkel és 1 milliós, továbbra is náluk dolgozókkal felépíthetünk egy virágzó Kelet és Dél-Magyarországot. Így mindenki jól fog járni, végső soron "csak" szeretett országunk jár jól. Megéri? Szerintem, ez nem lehet kérdés...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.12.17. 12:56:23

@KissGecihuszár: (1) Kinek a pénzéből költöztetnél el 1,1 millió embert, az ország több, mint tizedét, és hova? (2) Milyen pénzből újulna meg a harmadára csökkent Budapest, és hogy, ha a lakosságának a kétharmadát elköltözteted onnan? (3) Jól aludtál éjjel?

Rocko- 2011.12.17. 13:00:58

höhöhö, mindig nagy örömmel nézem ezeket a terveket. előkerülnek ezek az irrális, földtől elrugaszkodott képzelgések. képen se látták hogy hova és mit terveznek?
ápropó. van a lechner ödön fasoron, a mester utca magasságában egy félbemaradt építkezés, arról nem tudaz valamit?

messi-asz 2011.12.17. 13:05:13

és a ZEPPELIN ??? az kis miska...?
állítólag a tervezőjét a csipakvilla miatt kizárták kamarából...

Times New Roman 2011.12.17. 13:09:55

És mi a helyzet a Rákóczi úton, a Blaha és a Keleti között, baloldalt, a félig felépített irodaházzal? Évek óta egy szellemház, félig felhúzva.

Times New Roman 2011.12.17. 13:10:30

A Clark Ádám téri telekkel viszont tényleg kéne kezdeni valamit, eszméletlenül randa mai formájában.

messi-asz 2011.12.17. 13:11:30

@Born to be wild: ilyen vasbeton torzó egy rakás van... pl XIII elég sok, IX ben haller sellkút mellett bejjebb is pár...

igaz ha egy kis szar szállót megemlít a poszt akkor ezt a sok torzót is lehetne sorolni

smalladam 2011.12.17. 13:47:46

"A Clark Ádám tér és a Fő utca sarkán lévő foghíjtelken az Ybl Miklós által tervezett Budai Takarékpénztár épülete állt, ami a második világháborús bombázásokban elpusztult több téri szomszédjával együtt."

Most már egyre jobban érdekel, hogy mi történt valóban azzal az ybl-épülettel, mivel már több forrásból is hallottam ezt a lebombázás sztorit, holott van egy viszonylag ismert, a háború után hónapokkal készült (látszik rajta a margitszigetre épülő pontonhíd) légifotó, amin látszik az az épület, ami nem hogy nincs lebombázva, de még a tetőcserepek is a helyükön vannak.

Nem tudom, mi az igazság, de szerintem egész egyszerűen lebontották, hogy a körforgalomnak legyen hely. Mellesleg pont ezért nem lehet mit kezdeni azzal a telekkel, mivel lecsapták a sarkát és így létrejött egy torzó, amire csak valami különleges mutatvánnyal lehetne normális méretű épületet felhúzni.

lashee · http://lashee.blog.hu 2011.12.17. 14:11:07

Azért egész jól elvagyunk ezek nélkül is, úgy tűnik...

innovation 2011.12.17. 14:32:27

Pedig sokban van fantázia. Némelyikért kár...

KissGecihuszár 2011.12.17. 14:41:06

@fovarosi.blog.hu: Képzeld, remekül aludtam ma éjjel is, mint úgy általában és mert én nem vagyok Budapest-buzi mint egy pár 100ezren ebben a városban, ezért én képes vagyok az önzésen felülemelkedve,a szavakon túl is adni valamit az ország úgy mellesleg 805-át kitevő VIDÉKNEK is. Valamit, amit az elmúlt 22 év kormányai b@sztak adni; lehetőséget, esélyt, felemelkedést, azaz tisztes pénzkereseti lehetőséget, ha úgy tetszik MUNKÁT. Olyan MUNKÁT, amelyet eddig csak Budapsten lehetett csinálni, mert az eddigi kormányok B@sztak úgymond terelgetni az ide betelepülő multi cégeket, a hazai KKV-ról már nem is beszélve, viszont arra is nagy ívben b@sztak, mi lesz a sok vidéken bezárt üzemből, a Tsz-ekből kihajított emberekkel. Ja, bocsi, de valamit mégis tettek; álmodoztak arról, hogy majd annyi külföldi befektető jön ide, hogy lesz elég meló lehetőség Borsodtól Békésen át egész Baranyáig, Somogyig. Hát ez sajna -mint a jelen ábra is mutatja- nem jött be, helyette lett egy jó nagy, mára totál szétrohasztott vízfej és egy lecsórósodó, lepukkant, megerőszakolt VIDÉK,ahonnét "felköltözik" az, akinek esetleg diplomája van, mert közel-távol nem talál magának a képzettségének megfelelő és ezáltal megfizetett melót. Szerinted ez jól van így? Mert szertintem és sok más (vidéki)ember szerint nagyon nem! Mivel sok próbálkozás történt már a Bp-Vidék olló összébbzárására az elmúlt 20 év során,de ezek rendre kudarcot vallottak, ezért kell úgymond forradalmi megoldásokhoz nyúlni, még akkor is, ha ezzel 1 millió pesti picsogását is fogjuk kiváltani. Viszont, az a 600ezer,aki marad, nos ők jobban fogják magukat érezni egy parkokkal, ligetekkel, erdőkkel teletűzdelt, szellős, minden módon jól közlekedhető, tehát életminőséggel teli fővárosban. S hogy hogyan is? Egyszerűen! Akár EU-s pályázati, egyéb vissza nem térítendő ösztönzőkkel, adókedvezménnyel, ja és hogy igazságos legyen, heti MTV-s,élő közvetítéses sorsolással,ahol akár gyerkőcök -róluk még csak nem gondoljuk, hogy minden hájjal megkentek- húznák ki a gömbből a heti 2-300 költöző cég nevét és azt a megyét, ahová menniük kell. S hogy mi a példa? Az (ex)NSZK, melyben élhetsz bárhol, mindenütt jól érzed magad, tehát én a "történelmi" NSZK-ról beszéltem!!!
kéretik nem önzőnek lenni, bár tudom, hogy a budapestiek -hál Istennek,tösgyökeres budai lévén nem vagyok az- jelentős része igen önző(vé vált)...

KissGecihuszár 2011.12.17. 14:46:07

Bocsi, nem 805, hanem 80%! Már szar a klaviatúrája a Fujitsunak, így 6 év után...
Óhh és most látom, hogy a miből lenne jobb a maradóknak kérdésre nem válaszoltam. főként abból, hogy jelentős összegeket lehetne megtakarítani abból, hogy 1 azaz, egy Fővárosi önkormányzat és max annak 3-4 területi kirendeltsége lenne, BKV-t 1/3-ra lehetne csökkenteni, csak úgy, mint egyéb más pénzlenyúló fővárosi céget. Egy szóval, egy kisebb város sokkal átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb, ezáltal jobban sáfárkodna az itt maradó -hisz a jelenleg itt lévő cégek több, mint 30%-a maradna- javakkal.

Rocko- 2011.12.17. 15:19:22

@KissGecihuszár: "mert én nem vagyok Budapest-buzi"
na de itt, a Fővárosi blogon, mi a szart vársz?
miért nem érzed azt hogy hülye vagy és eltévedtél? mi bajod neked?

toto92 2011.12.17. 16:11:53

@KissGecihuszár: Észak-Korában frankón vevők lennének az ötletedre. Szerintem vegyél egy repjegyet oda. Csak oda.

innovation 2011.12.17. 16:16:31

@KissGecihuszár: A fővárosi önkormányzatos megjegyzéseddel én is egyetértek. Esetleg még a BKV... De a többi? mi szeretjük ezt a várost! Szeretnénk, ha fejlődne, mert akkor az ország is fejlődik. Ez fordítva is igaz: ha fejlődik a vidék, Budapest is. De ez egy másik beszélgetés és nem ide tartozik...

KissGecihuszár 2011.12.17. 17:20:01

Ezz azz,Rocko és tot92, csak ennyire vagytok képesek! vádaskodni, sértegetni, amúgy igazi "vérbeli" pestiként. Nos, többek közt, pont az ilyen miatt nem hiszek abban, hogy ez a város valaha jobb is lehet, hisz az ilyenfélék annyira csak magukat szeretik, annyira önzőek,hogy eszükbe sem jut, mi van az ország más vidékein, hogy ott hogyan szenvednek a polgártársaik. Egy a lényeg nekik, élhessék a kis Budapesti cosmoyuppie életüket, oszt jónapot. Hadd kérdezzem már meg, hogy ezen a blogon csak benyalni lehet ennek a lerohadt vízfejnek, csak majmolni lehet? Ha itt az ember, mert 35 év óta, mióta de facto is itt él és csak a lecsúszást látja és ennek hangot ad, továbbá a picsogáson túl még alternatívákat is felvillant, nos akkor ez az ember már pusztuljék??
Gratulálok, EQ-tok a béka segge alatt 1000 méterrel!!!

KissGecihuszár 2011.12.17. 17:35:45

@innovation: Félre ne érts, én is szeretem ezt a várost, hisz jómagam is -mint azt már többször is említettem itt és máshol is,ahol kommentelek- itt élek 30x éve. De vak és hülye lennék, ha nem látnám a fától az erdőt, mármint hogy az eddigi kísérletek mind hamvukba holtak és ezt a várost csak fenekestűl felforgatva lehet megújítani, mert a toldozás-foldozás nem vezet sehová! BKV, FKFV, BKK, satöbbi,satöbbi, mid-mind 1-1 szelete ennek a rohadt, penészes, mérgezett tortának, melyre rá van írva; Budapest! Azért nem igaz nálunk a "ha fejlődik Budapest, fejlődik a vidék" című szépen hangzó szólam, mert eddig mindig a vidék kárára, azaz az onnét elszipkázott erőforrásokból fejlődött Budapest. Gondolj csak a 3-as metróra, illetve a '70-es évek egyéb pesti beruházásaira és vesd össze az akkori autópálya beruházásokkal. Talán emlékezhetsz, hogy mennyi autópályát sikerült a kádárérának '89-ig kiizzadni magából, mennyi éven át volt vége az M7-nek Zamárdinál, az M3-nak Hortnál, az M1-nek Tatabányánal,stb. Pedig ha az autópálya hálózatot '63-tól kellő komolysággal építették volna, akkor a módszerváltásra simán -mint ahogy ezt egyébként tervezték, hisz mindegyik sztráda terve már a '60-as évtized végén jóváhagyott állapotában ott volt -a fiókban!- kész lehetett volna a mai hálózat és akkor nem picsogtak volna a '90-es évtized elején külföldi befektetők, hogy "hát azért nem megyünk B-A-Z-ba, Szabolcsba, Baranyába, mert lehetetlen ezen megyéket ésszerű idő alatt megközelíteni. Szóval, ezt az egészet még kádár "apánk" kúrta el és sajnos '90 után ott folytatták, ahol a komcsik abbahagyták,sőt inkább nyilt az a bizonyos olló...

innovation 2011.12.17. 18:49:27

@KissGecihuszár: Értem mit írsz. Jómagam is azt gondoltam, hogy Demszky után Tarlósnak a Fidesszel a háta mögött sikerül majd megváltoztatni és egy Bécs, vagy London kaliberű város lehet ebből évek múlták. Tévedtem...
Hajlandóság sincs a 23 kerület kiírtására, a Népsziget, Hajógyári-sziget, Margit-sziget, Kopaszi-gát, Csepel-sziget északi csücskének normális hasznosítására, amely a város érdekeit szolgálja.
A Kossuth és Rákóczi úton düböröknek az autók, villamospálya '90 óta nem épült, az ipartelepek rohadnak, az elhagyott vasútállomások rohadnak, stb.
A kínai piac még mindig ott van és olyan ótvar, mint anno, hiába épült meg az Ázsia Center, nincs kész a körgyűrű, az M3-as forgalmát ráborítják az Andrássyra, a Városligetre, a Hungária mentén képtelenség élni... És még nem beszéltünk az épületekről, a lakókról, a kereskedelemről, a turizmusról, stb. Szóval értelek én, de valljuk be, hogy sok beruházásnak lett volna értelme, ha jól megépül.
Ezzel együtt a vidékre is ráférne már egy fenekestül felforgatott szemléletmód. De ez megint hosszú lenne! :)

messi-asz 2011.12.17. 18:52:08

@innovation: csak lopni jöttek... a szövetség célja a kassza mexerzése volt (megjegyzem: üres)

a fides maffiaszervezet lexar minden érdemit... csak a gátlástalan gerinctelen rablás... mellesleg alkalmatlanok a vezetésre... abban bíztak lesz lóvé és akkor nem derül ki (olyan nyilvánvalóan)

messi-asz 2011.12.17. 18:53:04

@innovation: tudod

a kassza nem lehet ellenzékben...

a kassza fővárosa újra Budapest...

José Luis Torrente Galván 2011.12.18. 07:56:19

Talán nem is baj, hogy ezek a borzalmas izék nem épültek fel.

2011.12.18. 09:49:31

Én csak azt nem értem, hogy kinek építik a lakásokat és irodákat. Most is több ezer új építésű lakás áll üresen, irodaházak is kiadók. Anyagi szempontból sem éri meg. Nem értem.
Józan paraszti ésszel belegondolva nem kell egy fogyó népesség mellett ki a fenének építik százával új lakásokat? Hacsak nem számíthatunk a közeljövőben nagy létszámú bevándorlóra. Miután kizárnak az EU-ból jönnek az oroszok, kínaiak, arabok Budapestre. Jön a szép új világ!

2011.12.18. 09:50:34

Budapestnek és az országnak befellegzett!

KissGecihuszár 2011.12.18. 11:01:22

@innovation: Köszönöm és megnyugodtam, hogy akkor nem vagyok akasztani való idióta. Mivel látom a további kommenteket is, még inkább úgy érzem, hogy rátapintottam én is a lényegre, mert ahogy eddig ment, nos abban az irányba tutira nem mehetnek itt a dolgok és még ha nem is 180,de egy 90 -vagy tán 120?- fokos fordulatra igenis szüksége van ennek a városnak, mert különben menthetetlenül jön az összeomlás és akkor már nehezebb lesz a romokból újra felépíteni valami használható(bba)t. ami pedig a VIDÉKET illeti, nos igen sok nagyvárosunknál is van bőven eltakarítandó szarhalmaz, melynek tökéletes letakarítása alapfeltétele annak, hogy esetlegesen oda emberek 10, sőt némely város esetében 100ezrei költözhessenek, illetve vállalatok ezrei kaphassanak a működésükhöz megfelelő körülményeket. Azonban azt is el kell ismerni, hogy legnagyobb városaink már eddig is sokat tettek és még most is tesznek (villamos és egyéb közösségi közlekedési projektek Miskolc, Szeged, Debrecen, Pécs, ?Szombathely?; korszerű ipari parkok létesítése: Szolnok, Miskolc, Felsőzsolca, Debrecen, irodai és ker központok: Debrecen, Kecskemét, Miskolc,stb; repterek: Debrecen, Pécs, Sármellék) annak érdekében, hogy odavonzzák a befektetőket. Csak hát akkorára nyílott az olló a vízfej és akár a 10 legnagyobb városunk között, hogy ezt csak úgy lehet összébb zárni, ha Budapestből adunk. Tényleg azt kell a sok elvakult, Budapest-buzinak látni, hogy ez nem a város kárára, hanem épp ellenkezőleg már rövidebb távon is a hasznára válik, hisz újból közlekedhető, élhető, szerethető lesz ez a csodás örökséggel és adottságokkal rendelkező Fővárosunk!

snr torrente 2011.12.18. 17:42:26

A ferencvárosi új SOTE kollégiumról (Lenhossék-Tűzoltó-Márton-Üllői út tömb) tud valaki valamit? Egy ideje azzal is leálltak szerintem.

innovation 2011.12.19. 17:57:16

@KissGecihuszár: Jaja, egyetértek. Erre két példa: Nyíregyházán a laktanya most pusztul, szétesik, de Debrecenben pedig felújították. Miért nem lehetett mondjuk Nyíergyházán hasznosítani? Mondjuk lakásokat kialakítani bennük? Ott pedig a vasút fejlesztésében is látok rációt. Záhony közelsége, Miskolc felé, Debrecen felé is minden rendben, de én hiányolom, hogy Mátészalka-Szatmárnémeti-Munkács irányába el vagyunk vágva.
Aztán ha már vidék, a Balatonban is óriási volumen van... Na, mindegy!

KissGecihuszár 2011.12.19. 22:42:09

@innovation: Nem akarok nyalizni, de veled tök értelmes dialógust lehet folytatni, épp ezért szégyelltem volna, ha nem reagálok. Igen, mint arra ismételten rávilágítottál és én is említettem, sajnos a 10 legnagyobb vidéki városunk háza táján sincs sok minden rendben,de hát mit is lehetett volna várni, amikor a legtöbb városban a helyi politikai erők állandósult harcot vívtak egymással és persze a vízfejjel, illetve a mindenkori kormánnyal. Még akkor is így volt ez,amikor mondjuk mszp-szdsz éra volt és a legtöbb nagyvárosban is vagy színtiszta mszp, vagy mszp-szdsz koalíciós volt a képviselő testület. Na, akkor pedig, amikor ellenzéki volt a helyi erő a központi hatalomhoz képest, no akkor aztán ott szívatták,ahol csak tudták. Ami Záhonyt illeti; küszöbön áll -természetesen többedik felvonással- egy kb 44mrd-s fejlesztés, mely ha úgy megvalósul, ahogy a tervezőasztalokon megtervezték, nos akkor Záhony feliratkozik az Európai szintű vasúti, kereskedelmi, ipari csomópontok népes táborába. De ez még legalább 5-7 év, szóval nem holnap lesz. a Balatont sajnos egy jóidőre elvitte a válság, ugyanis az ésszerűtlenül folyó fejlesztések, összehangolatlan projektek sajnos rengeteg pénzt vittek el és most, hogy elzárták a pénzcsapot, így sok komoly, több milliárdos komplexum ott áll üresen, vagy már a felszámoló ügykezelésében. eklatens példa a sármelléki reptér, melynek elvileg évente 1milliós utasforgalmat kellett volna produkálni,dehát a fentebb említettek, illetve az M9-es pálya hiánya -és ezért a fel nem pörgetett Zala és Somogy- miatt sajna lassú haláltusáját vívja és ugyanez a sorsa a profi adottságokkal rendelkező Taszárnak is. hiába, az elb@szott 20 év bumerángként érkezik és letarol mindent és mert most még világválság is van, ezért az elkövetkező -remélem csak- 3-4 év semmi jót nem igér, hisz nem lesz pénz sem M9-re (M8,M4,M44 dettó,a többi M-ről már nem is beszélek), sem pedig olyan kulcsfontosságú infrastrukturális beruházásokra, melyek lehetőséget nyújtanának a vidék felemelkedésére. Persze, ha esetleg a helyi IPA emelés okán pár ezer Budapesti cégvezetőnél elbődül(ne) a majom és azt mondanák, hogy na ebből ennyi elég, irány a real VIDÉK, nos akkor lenne egyfajta kényszer, ha úgy tetszik; mozgatórugó, mely turbóként felpörgetné a Keleti és a Déli országrész fejlődését!

EvilHedgehog 2011.12.21. 08:54:17

Jujj de jó, ismét 30 évig puszta lesz az Etele tér...

innovation 2011.12.24. 17:46:09

@KissGecihuszár: Köszi. :) Mindenkivel el lehet csacsogni, aki veszi a fáradságot és meghallgatja a másikat.Ééééés, nem akarja rátukmálni a másikra a véleményét! Sajnos manapság nem tudnak vitázni az emberek, hiányzik a vitakultúra, a vélemények ütköztetésének emberi módja! No, de vissza a thémához:
A szomorú az, hogy tudnom kell, milyen színű a kormány ahhoz, hogy a polgármesterem is olyan színű legyen, mert máskülönben nem lesz fejlesztés a városomban. Holott egy normális demokráciában még azt sem kellene tudnom, hogy hogyan hívják a polgármesterem, sőt, a miniszterelnököt. Csak azt kellene konstatálnom, hogy minden megy a maga útján, minden fejlődik és gyarapszik.
Záhony fejlesztése már a '90-es évektől napirenden van, de azt a fránya áttörést nem sikerül megvalósítani. Azon kívül, amiket fent írtál, pedig az EU-s közlekedési folyosók is nagyban hozzájárulhatnának egy-egy térség fejlesztéséhez. Példa: amikor szerették volna Brüsszelből a szuper gyors vasútat Constantáig levinni, ezt Budapesten át szereték volna, amihez ugye új infrastruktúra kell. De itthon azt mondták, hogy köszi, de nem, illetve a román fél is azt mondta, hogy azt sem tudják, hogy az Észak-Erdélyi vagy a Dél-Erdélyi régiót akarják fejleszteni (mint az autópálya ügyében), így elhalt a projekt. Most is csak Bécsig lehet normálisan közlekedni Nyugat-Európából. Az is egy vicc, hogy Nyíregyházára 3,5 óra az út, Sárospatakra nem lehet 4,5 órán belül eljutni, Celldömölkre szintén órákig tart a zötykölődés szar vonatokon, a Balaton déli oldalán egy nyomvonal van csak, Somogy holt tér, Nagykanizsára is gazdaságosabb autóval menni, mint vasúttal.
Sármellék viszonylatban sem lehet okosat mondani, mert a NATO bázis által elvégzett taszári beruházás után a sármellékit kezdték favorizálni. Szerintem tök fölöslegesen. Így nem is lesz fejlődés. Aztán ott van Pápa is. Autópálya szintén egy vicc (mert inkább ráhorunk homokot az alagúta, s elmondhatjuk, h van itthon autópályalagút, mintsem minél olcsóbban hoznánk ki egy km autópályát. Szóval nagy itt a baj, nagyon nagy!
Az utolsó résszel viszont maximálisan egyetértek! ;)
Na, boldog karácsonyt!

KissGecihuszár 2011.12.26. 14:44:51

@innovation: Ez tényleg horrorisztikus,de hadd szolgáljak egy újabb adalékkal eddigi irományaim alátámasztására és egyben hadd kérdezzem meg, hogy szerintetek ez így rendjén való-e? És főként a budapest-buzikat kérdezem, hogy érzik magukat egy olyan városban, melyre ezen húzásai okán gyűlölettel néz a VIDÉK, s különösen a Keleti és dél országrész?
Továbbá, az is érdekelne, hogy ameddig ez így marad, addig várható-e az, hogy ez egy sikeres, jól menő, gyarapodó országgá váljék, vagy szerintetek lehet egy ország úgyis sikeres, gazdag, ha azt amit a vízfejben megtermelnek, annak nagy részét segély formájában szétosztják a vidéken??? Ja és a hülyeségek nem érdekelnek, csak a közgazdaságilag és társadalmilag kellően alátámasztott TÉNYEK...
www.portfolio.hu/gazdasag/haromszorosra_tagult_a_kulonbseg_az_orszag_egyes_regioi_kozott.160369.html
süti beállítások módosítása