Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Frissült a fortepan

2014. december 15. - fovarosi.blog.hu

Ismét frissült a fortepan.hu, nem is akármilyen képekkel. A budapesti képekből válogatunk, az Astoria foghíjtelkétől a panelkorszak előtti Óbudán át a valóban egyedi kelenföldi templomig.

fovarosi.blog.hu: Astoria-1960asEvek-fortepan.hu-70184 - indafoto.hu

70184: Az Astoria kereszteződése a hatvanas években. Az egykor itt állt Nemzeti Színházat már rég lebontották, de a telekre majd csak 1991-re épült fel az East-West Business Center. Még villamos is jár a Rákóczi úton, azaz a kép 1972 december 30-ánál előbbi. (Itt egy archív felvétel a villamos megszüntetéséről, a riporter az ifjú Baló György.)

fovarosi.blog.hu: Belvaros-1970esEvek-fortepan.hu-69883 - indafoto.hu

69883:Budapest belvárosa felülnézetből. Az Erzsébet tér még Engels tér, és egy parkoló uralja az Akvárium Klub helyét. A Szervita téren még nem épült fel az OMFB irodaháza - az majd csak 1971-re készül el a város első parkolóházával, az egykori INTERAG parkolóházzal együtt. A Károly körúton pedig ott van a földszintes üzletsor a Városháza előtt. Ma a Városháza Park áll a helyén.

fovarosi.blog.hu: DeliVasutiHid-1930asEvek-fortepan.hu-60310 - indafoto.hu

60310: A Déli vasúti híd az 1930-as években, a Kopaszi-gátról pesti oldalról nézve. Hol volt még akkor a Lágymányosi, akarom mondani, Rákóczi híd...

fovarosi.blog.hu: ErzsebetHid-1964-fortepan.hu-69888 - indafoto.hu

69888: 1964, az Erzsébet híd utolsó pályaelemét emeli be az Ady Endre úszódaru. Július 11-én a hídpálya középső szakaszát összekötötték a pesti oldallal, majd az utolsó elem beemelésével teljessé vált a hídpálya a budai irányba is. Július 15-én 10 óra 25 perctől kezdve már át lehetett sétálni a hídon. A híd építéséről bővebben itt olvashatunk.

fovarosi.blog.hu: FenyUtcaiPiac-1960asEvek-RetekUtca-fortepan.hu-70140 - indafoto.hu

70140: Ilyen volt a Fény utcai piac a hatvanas években, amikor még sehol sem volt a Mammut. A háttérben a Retek utca. A ma is látható piaccsarnokot 1997-ben kezdték el építeni.

fovarosi.blog.hu: SzolokertUtca-1960asEvek-Obuda-fortepan.hu-70117 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: FoldUtca-1960asEvek-Obuda-fortepan.hu-70116 - indafoto.hu

70117 és 70116: Ilyen volt a régi Óbuda a panelkorszak kezdete előtt. Egyrészt meglehetősen elavult, fürdőszoba nélküli, leromlott állagú házakat bontottak le, másrészt viszont egy sajátos hangulatú városrész lett oda, hogy helyére a múlni nem akaró lakáshiány elleni küzdelem jegyében panelházak tömkelegét építsék fel a területen. A felső képen a Szőlőkert utca a Kiscelli utca felé nézve, előtérben a 6. számú házzal, az alsón a Föld utca látható a Szőlő utca torkolata felé nézve.

fovarosi.blog.hu: FovarosiNagycirkusz-1960asEvek-fortepan.hu-70264 - indafoto.hu

70264: A Fővárosi Nagycirkusz a hatvanas években, amikor már nem Beketow-cirkusz volt. Ezt a cirkuszt 1966-ban kezdték el lebontani, tehát ennél korábbi a kép. A ma is látható cirkuszépületet 1971 január 14-én avatták fel.

fovarosi.blog.hu: GellertHegyiPalosKolostor-1930asEvek-Harangtorony-fortepan.hu-69 - indafoto.hu

69955: A Gellért tér feletti pálos kolostor harangtornya az 1930-as években. A háttérben még a régi Erzsébet híd látható.

fovarosi.blog.hu: IldikoTeriTemplom-1980asEvek-fortepan.hu-60488 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: IldikoTeriTemplom-1980asEvek-fortepan.hu-60500 - indafoto.hu

60488 és 60500: Kelenföldön, az Ildikó téren található ez az űrhajó-forma templom. Szabó István alkotása 1981-re épült fel. Ő tervezte többek között a farkasréti templomot, a Magyar Rádió "Pagoda" épületét, és a Szervita téren álló OMFB székház - INTERAG parkolóház kombóját is.

fovarosi.blog.hu: JubileumiPark-1970esEvek-fortepan.hu-60781 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: JubileumiPark-1970esEvek-fortepan.hu-60784 - indafoto.hu

60781 és 60784: A Gellért-hegy hátsó oldalán 1965 augusztus 20-án, a felszabadulás huszadik évfordulója kapcsán adták át a Jubileumi Parkot. Sajnos azóta igencsak feledésbe merült és igencsak romos lett a kor remek szobrait és kertépítészetét felsorakoztató park.

fovarosi.blog.hu: KarolyKorut-1970esEvek-fortepan.hu-69882 - indafoto.hu

69882: Légifelvétel a Károly (akkor: Tanács) körútról a hetvenes évekből. A Városháza Park azért jobban mutat, mint ez az állapot. Érdekes megfigyelni a páratlan oldal hiányos házsorát, építkezéseit is.

fovarosi.blog.hu: KopasziGat-1930asEvek-fortepan.hu-60309 - indafoto.hu

60309: A Kopaszi-gáton a harmincas években. Milyen üres még a túlpart!

fovarosi.blog.hu: KossuthSzobor-1960asEvek-fortepan.hu-61083 - indafoto.hu

61083: Az 1952-ben Kisfaludi Strobl Zsigmond által megalkotott Kossuth-szobor. A mellékalakokat Kocsis András és Ungvári Lajos mintázták. A szobor helyére az 1927-ben emelt korábbi Kossuth-szobor másolata került vissza 2013-ban.

fovarosi.blog.hu: MaglodiUtiBorton-1970esEvek-Munkasszallo-fortepan.hu-60587 - indafoto.hu

60587: A Maglódi út 24. szám alatt a hetvenes évek végén (?) emelt épületek eredetileg munkásszállóként működtek. 1999 óta a panel-együttes börtönként funkcionál.

fovarosi.blog.hu: Marcius15Ter-1940esEvek-fortepan.hu-61684 - indafoto.hu

61684: Kilátás a Duna felé a Piarista Központ árkádjai alól. Az épület 1917-re épült fel Hütl Dezső tervei szerint. A háttérben az 1945 elején felrobbantott régi Erzsébet híd látható.

fovarosi.blog.hu: NeprajziMuzeum-1967-ProbaIkarus-fortepan.hu-69894 - indafoto.hu

69894: A Kossuth tér a hetvenes években, még rengeteg aszfalttal, és meglehetősen elkoszolódott homlokzatú Néprajzi Múzeummal (akkor: Magyar Nemzeti Galéria, eredetileg a Kúria épülete). Az előtérben egy Ikarus (Saurer) 659 autóbusz, PRÓBA 06-62 rendszámmal. 


fovarosi.blog.hu: SzechenyiTer-1960asEvek-fortepan.hu-60997 - indafoto.hu

60997: A Roosevelt (ma: Széchenyi) tér a hatvanas években, a kép jobb szélén egy kis játszótérrel.

fovarosi.blog.hu: SzentlelekTer-1940esEvek-ArpadHidEpul-fortepan.hu-61672 - indafoto.hu

61672: Az Árpád-híd építése a budai oldalon, valószínűleg a negyvenes években. A hidat már 1939-ben elkezdték építeni, de közbejött a háború. Ez volt az egyetlen híd, amit a németek nem robbantottak fel - ugyanis még nem tartott ott az építése, hogy erre "szükség lett volna". A hidat végül 1950-ben adták át.

fovarosi.blog.hu: VorosCsillagSzallo-1970Korul-SzechenyiHegy-fortepan.hu-69971 - indafoto.hu

69971: A fogaskerekű felső végállomásánál, a Sváb-hegyen a harmincas évek vége felé több szálloda is épült. Közülük a Beszkárt által építtetett Golf Szálló volt a legnagyobb. A második világháború után évtizedeken át Vörös Csillag néven futott, majd 1989-ben Panoráma lett. A rendszerváltás után eladták, ma már nem szálloda - a libériai nagykövetséghez tartozik.


A Fővárosi Blog az alábbi helyeken is elérhető:

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr206949617

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.15. 14:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sapika 2014.12.16. 00:27:09

Az első kép aláírása félrevezető. 1908–1964 között a Nemzeti színház a (mai) Blaha Lujza téren működött ("ott, ahol a hatos megáll"). Bár a Wikipédia tényleg említi, hogy az első Nemzeti Színház 1837-ben az Astoria szállóval szemben kezdett működni.

Szúnyog 2014.12.16. 00:51:52

Az Astoriánál is volt Nemzeti Színház? Nincs itt keveredés a Blahával?

69888: nem hajódaru, hanem úszódaru a helyes kifejezés.

Köszönöm, nagyon élvezetesek voltak a képek.

L.A.M 2014.12.16. 01:26:36

Csatlakozom az előttem szólókhoz.Az első kép az nagyon Blaha Lujza tér.

L.A.M 2014.12.16. 01:33:11

Illetve, nem! Helyesbítek: ez tényleg az Astoria (bármennyire is furcsa ez nekem, vidéki gyereknek), az út vonalvezetése miatt legalábbis nem lehet a Blaha. Megzavart a foghíj, amit annyira a Blahára akartam gondolni. Viszont a Nemzeti ettől még téves info.

L.A.M 2014.12.16. 01:41:32

Rájöttem, miért gondoltam, hogy Blaha. A két metrólejáró miatt. Ami most az Astorián nincs. Őshonos pestiek, help!

gunigugu 2014.12.16. 02:07:46

@L.A.M: Az első kép tuti, hogy Astoria de engem is elvitt a régi Nemzetivel mert az meg Blaha. A jobb oldali foghíjat most a K nagy üvegépület 'díszíti'. A metrólejáró meg csak az akkor még közlekedő villamostmegállókat kötötte össze a mostani aluljáróval. A régi ide vezető kijáratok helyei még látszanak a mai Astoria aluljáróban is.

tzi 2014.12.16. 03:42:54

@L.A.M: abbiza Astoria :) Mégpedig ha nem tévedek, akkor háttal állunk a Dunának, és a Blaha felé nézünk. A baloldali sarokház aljában most talán valami kocsma meg egy Tisza cipő bolt van, azt a szép nagy üreset pedig beépítették bankkal meg talán már Tescoval.
Legalábbis nekem így áll össze :)
A Nemzetit én is a Blahán tudom, de nem ismerem annyira a történetet, hogy nyilatkozni akarjak ezügyben.

Gazsibacsi 2014.12.16. 04:10:59

A legelső Nemzeti Színház valóban a mai Astoria helyén épült fel és 1914-ig ott állt, ekkor bontották le. Én az Astoria mögötti Dohány utcában laktam gyerekkoromban (1977-től) és emlékszem, hogy ahol ma a Burger King van, ott egy kisebb parkoló állt, meg egy autómosó, és egy emléktábla jelezte a színház egykori helyét.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2014.12.16. 06:32:46

A Maglódi úti munkásszálló nem a Budapesti Fegyház és Börtön, hanem a Fővárosi BV Intézet objektuma, nem 1989, hanem 1999-óta. hu.m.wikipedia.org/wiki/F%C5%91v%C3%A1rosi_B%C3%BCntet%C3%A9s-v%C3%A9grehajt%C3%A1si_Int%C3%A9zet_3._sz._objektuma

JitterAee 2014.12.16. 06:50:05

Nagyon szép képek. Hát igen, régen Budapest is világváros volt, ugy olvastam Béccsel,P
árizzsal volt egyenrangú. Sajnos a háború és az utána történtek nem bántak jó ezzel a gyönyörű várossal.

csepke 2014.12.16. 06:55:54

Nagyon érdekes képek. Ami meglepő még nekem hogy az összes 50es 60as évekbeli képen olyanok a padok mint ma. Az a betonos, de még a fa padok is.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.16. 07:34:33

Basszus, szomorú dolog, hogy mindenki a Blahára gondol a Nemzeti Színház hallatán!!!!!!

NEM. Az IGAZI Nemzeti Színház az Astoriánál volt, ezután került át IDEIGLENESEN a Blahára, a volt Népszínházba (amely az általános vélemény szerint is alkalmatlan volt prózai színház céljaira, hiszen "népoperának" készült...

Az már magyar sajátosság, hogy ez az "ideiglenesség" is annyi évtizedig tartott...

Szóval az eredeti Nemzeti = Astoria!!!!!
egykor.hu/images/2010/original/budapest-nemzeti-szinhaz_1.jpg

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.16. 07:36:50

@Gazsibacsi:
"és egy emléktábla jelezte a színház egykori helyét. "

Az az emléktábla szerintem most is ott van...
De emellett elmennek az emberek... be a tecskóba.

agyramegy 2014.12.16. 07:57:13

Azért az tényleg döbbenet, hogy sokan mennyire nem tudják, hogy Nemezti Színház volt az Astoriánál.

Itt egy kis történelem:
www.nemzetiszinhaz.hu/nemzeti_szinhaz_1837_2000

E.Katolnai 2014.12.16. 07:59:51

A 60-70-es évek képei gyermekkorom képei: jó volt nézni őket, köszi

SaGa 2014.12.16. 08:15:30

Az Árpádhídhoz annyit, hogy valóban átadták '50-ben, de a mostaninak csak a fele volt a szélessége. A mostani méretét jóval később, de mér nem emlékszem mikor kapta. Az biztos, hogy kölyök koromban ('60-as évek) mindig majré volt, ha azon sétáltunk át a Margit szigetre, mert nagyon keskeny volt a járdája, viszont a 84-es és talán a 43-as busz ott vágtatott el mellettünk, pár centire.

Megvan, '80-'84 között szélesítették ki a mai méretre. Akkor már nem Pesten laktunk, azért nem maradt meg...

SaGa 2014.12.16. 08:53:12

Az 1 kép tényleg az Astória, ahogy már Tzi is írta, a Kossuth Lajos utca (Duna) felől a Rákóci út (Blaha) felé nézve. Bal oldalon a kresztáblák az Extra Áruházat takarják (ma talán Astoria üzletház). Középen a két lejáró a 67-es és 44-es villamosok megállóitól vezetett az Astoria aluljáróba. Ezek már nincsnenek, eltűntek a Kék Metró elkészülte után felszedett sínekkel együtt.
Kár, mert a 67-es Pestújhelyről (Mázeskalács tér, Vasutastelep) indult és talán a vár mögé a Dózsa szoborhoz vitt, a 44-es meg a Bosnyák térről Kelenföldig. De lehet, hogy a 44-es ment a Dózsa szoborhoz és a 67-es Kelenföldre, erre már nem emlékszem pontosan. A másik vége biztos, ott voltam kölyök Rákospalotán...
A Nemzetit már tisztáztátok.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.16. 08:59:57

@SaGa:
Igen, aztán meg a 67-es már csak a Keletiig ment, ott fordult meg előtte.
Még később annyira leromlott a Thökölyn a sínek állapota, hogy évekig pótlóbusz járt (67V), aztán pár éve ezt is megszüntették, helyette az 5-ös busz viszi az embereket a pesti külvárosból át Budára...

gigabursch 2014.12.16. 09:11:25

Az Ady Endrével szemben ott dolgozik a József Attila úszódaru is.
(tehát a képen nem darúk, hanem darvak láthatók)

gigabursch 2014.12.16. 09:13:18

@Szúnyog:
Nincs.
Amíg az ott egy üres telek volt, addig is ott volt az emléktábla és az East-West Business Center oldalában a Rákóczi úton a buszmegállónál ízléses megoldással őrízték meg a táblát és alakítottak ki egy kis "emlékzugot".

gigabursch 2014.12.16. 09:14:32

@Gazsibacsi:
Nem-nem. Nem a burgi felől van az emléktábla.

gigabursch 2014.12.16. 09:18:03

@SaGa:
Emiatt a feladat miatt építették meg a Clarck Ádám úszódarut, ami kezdetben 100 tonnát tudott emelni, majd 120-at, és úgy 10 éve 200 tonnára erősítették meg a szerkezetét.
Érdekesség, hogy maga a hajótest alkalmas 300 tonna emeléséhez is, csak a daru gémjének két csapszege és annak az üléke nem volt elég erős.
A 120 tonnás megerősítés valamelyik németországi híd renoválásához kellett, a 200 tonnás "ápgréd" meg az északi M0 építéséhez.

gigabursch 2014.12.16. 09:33:59

Nagyon jó kép az Árpád-híd építése kép, ugyanis ott még a híd alatt látható a háttérben az egykori Óbudai Hajógyárhoz bevezető híd, amely egy kétpilléres híd volt.

Gazsibacsi 2014.12.16. 09:35:26

@gigabursch: tessék szíves értelmezi azt, amit leírtam :) Ahol a BK van, ott _volt_ régebben a tábla, a parkban.

uni-cum-laude 2014.12.16. 09:46:25

Az első fotó az Astoriánál készült. Középen két lejáró a villamos megállókból az aluljáróba.
A Rákóczi út képen látható végénél a Rókus kórház épülete látható.
Ha jól tudom, igazából korábban soha nem épült véglegesnek szánt épület a Nemzeti Színház működéséhez, mindegyik átmeneti megoldás volt a jelenlegi, Duna melletti "csodapalota" (elnézést) megépüléséig.

papamaci957 2014.12.16. 09:53:57

@SaGa:
A 43-as busz a Nyugatitól járt Újpestre, nem ment át a hídon, ott az 55-ös járt és a 84-es elődje"C" jelzéssel a Moszkva tér és Újpest között.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2014.12.16. 10:08:42

Hol volt még akkor a Lágymányosi, akarom mondani, Rákóczi híd...

Tervekben volt. A Madách téren a nagy árkád fölött (a ház 1938-ban épült) a legfelső szinten egy rendezvényterem van. Fotót nem találtam róla, csak rendert: exp.cdn-hotels.com/hotels/8000000/7990000/7985400/7985324/7985324_58_z.jpg

Az ott a falon a faborításra festett térkép, amin szerepel a Lágymányosi és az Aquincumi híd is.

kugi · http://kugi.blog.hu 2014.12.16. 10:37:19

Érdekes, látványos képek!
Mondjuk egy nagyvárosról mindig több régi fotó készül, mint egy kis faluról...

grigorij 2014.12.16. 10:40:55

Remek összeállítás!
Igen az eredeti Nemzeti az Astoriánál volt és a 84-es (és az 55-ös) ment át az Árpád hídon.
84-es: Moszkva tér - Újpest, Szilágyi utca. Volt piros is, ez nem állt meg mindenhol. A C-re nem emlékszem...
És nem csak a keskeny járda volt életveszélyes, hanem a kockaköves keskeny sávban "kígyózó" csuklóson is halálfélelemem volt telente! Úgy 1 méterre egy keskeny korlát és a mélység a jeges Dunával...

papamaci957 2014.12.16. 10:48:29

@grigorij:
Pedig volt "C" jelzésű busz, a nagyszüleim a Flórián téren laktak, sokat voltam ott, emlékszem rá.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.16. 11:26:47

Jó volt, még sok ilyet.A Piaristás árkádot vajon mi a rákért kellett lezárni a 90-es években?Tudnám a Holdig rúgni az ötletgazdát.Sokkal könnyebb volt felkanyarodni a hídra Buda felé.Kibaxtak kb több tízezer emberrel naponta...asszem, még buszok is mentek fel onnan, szóval még az autósok elleni intézkedésként sem fogható fel...

bioLarzen 2014.12.16. 11:58:35

Azért hogy raktároz az agy akaratlanul is... A Fény utcai piac bejárati részét egyből felismertem - pedig hát kb,. 30 éve láthattam így utoljára, még gyerekként... Igaz, akkor nem túl ritkán, ugyanis Budakeszin élőként a Moszkva tér felé mentünk be Budapestre...

Vili Doli 2014.12.16. 12:04:07

Remek a képsorozat, köszi!

Csak egy kis kiigazítás: a Kossuth téri buszos képen nem a Néprajzi Múzeum van, hanem a Magyar Nemzeti Galéria (lánykori nevén Curia) épülete.

papamaci957 2014.12.16. 12:15:38

@Vili Doli:
Mindkettőtöknek lehet igaza, a galéria 1975-ben költözött fel a Várba, utána jött ide a Néprajzi Múzeum. Tudni kéne mikor készült a kép.

Updete:
Megtaláltam a Fortepanon a képet. 1970-ben készült, tehát tényleg a Magyar Nemzeti Galéria van a képen.

SaGa 2014.12.16. 12:37:49

@papamaci957: Igazad van, keverem már a járatszámokat, rég volt...
Mindenesetre az Árpád híd járdája nagyon keskeny volt. Ugyan a híd története szerint 1 méter, de én még emlékszem, hogy valahogy úgy oldották meg a szétválasztást, hogy a járdára belülre is raktak egy alacsony "majomfogó" korlátot, de nem a szélére, hanem annyival beljebb, hogy volt olyan bringás, aki ha nem akarta tolni a gépet a járdán (mert a gyalogosok mellett nem tudott volna elmenni), a "majomfogó" és a járda külső széle között egyensúlyozott, a nagyérdemű őszinte rémüldözésére. A járdán két ember már nem tudott normálisan egymás mellett menni

SaGa 2014.12.16. 12:43:20

@papamaci957: Nagyon kölyök koromban a 43-as vonalán még járt "pótkocsis" Ikarus busz, a csuklósok elődje. Emlékszik még rájuk valaki? Egy rendes két ajtós Ikarusz, mögötte meg vonórúddal egy talán egy tengelyes egy ajtós "pótkocsi", a vonórudat a régi felcsukható, rácsos villamos "ajtókra" hasonlító "korlát" védte attól, hogy valamelyik sietős gyalog megpróbáljon átjunti a "gépes" és a "pót" között...

SaGa 2014.12.16. 12:49:33

@Hoppácska: Boldogult legénykoromban, mikor még csak udvaroltam a nejemnek, a 69-es éjszakai villamossal jártam haza az Akácfa utcától lefutva a Keletiig (az éjszakai járat odáig jött be), Újpalotára. Futni azért kellett, mert 45 percenként járt, ha lemaradtam, sokat kellett várni. Akkor még rendben volt a villamossin, sőt akkoriban volt egy komolyabb Thököli út felújítás, amikor negy meglepetésünkre még mindig meghagyták a kockaköves burkolatot, állítólag azért, mert a tankok csak azon tudtak eljutni a Felvonulási térre, az aszfaltos utakat szétvágták volna...
Ma már nem tudnám lefutni azt a távot, vagy nem olyan gyorsan, Meg a 69-es már csak a Mexikói útig jár, ha jár még egyáltalán. Több mint 10 éve nem voltam arrafelé.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.16. 12:52:54

@SaGa:
"Ma már nem tudnám lefutni azt a távot, vagy nem olyan gyorsan, Meg a 69-es már csak a Mexikói útig jár, ha jár még egyáltalán. Több mint 10 éve nem voltam arrafelé. "

És gondolom már nem az Akácfa utcában lakik a nejed :)

Igen, a 69-es már csak a Mexikói útig jár.

papamaci957 2014.12.16. 13:08:54

@SaGa:
Emlékszem rájuk, troliban is volt ilyen.

gigabursch 2014.12.16. 13:25:38

@geegee:
Többek közt azért kellett megszüntetni egykori emlékeim szerint, mert az épületnek volt pár statikai gondja a rezonancia miatt.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2014.12.16. 13:40:51

Köszönöm a sok hozzászólást, a javításokat, frissítettem a blogbejegyzést ezek szerint.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2014.12.16. 13:42:56

Egy adalék a Nemzeti Színházhoz: az Astoriánál a Rákóczi úti buszok megállójában, az East-West Business Center Rákóczi úti oldalán áll ez az emléktábla:
www.kozterkep.hu/~/3765/nemzeti_szinhaz_100_evfordulo_emlekmu_budapest_horvath_janos_1987.html

gigabursch 2014.12.16. 13:54:34

@fovarosi.blog.hu:
(nem azért, hogy magamat fényezzem)
Érdemes beírni a másik darushajó nevét is (lásd fentebb - József Attila www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/jozsef_attila/2418), illetve felhívni a figyelmet az Óbudai-hajógyárhoz vezető kis hídra, amely egyebként középen felnyíló építésű volt..

gigabursch 2014.12.16. 13:59:20

@fovarosi.blog.hu:
Igen, én erről beszéltem, ha viszont @Gazsibacsi: nem erről, akkor kt különböző dologról beszéltünk.

ljubityel 2014.12.16. 14:31:43

@SaGa: A 43-as nem ment át az Árpád-hídon. A Marx tértől ment a Váci és Árpád úton az újpesti vasútállomásig.

SaGa 2014.12.16. 14:39:20

@Hoppácska: Úgy 37 éve már nem...

ljubityel 2014.12.16. 14:39:35

@SaGa: A 63-as tuja a Nagyvárad térről ment a János kórházhoz. Az Astoriánál fordult be a Kossuth L. utcába, az is átment a hídon.

ljubityel 2014.12.16. 14:41:52

A 70117 és 70116 képeken látható házakat 1977-78 körül éptöri gyakorlatként felmértük. Akkor még egy szélesebb körű rehabilitációban gondolkodtak.

ljubityel 2014.12.16. 14:44:02

A 60997 képen az Eötvös téren volt az 56-os busz végállomása. Innen ment ki Hűvösvölgybe.

Mc Master 2014.12.16. 14:45:33

@SaGa: a pótkocsis Ikarusról (ha jól emlékszem 6320-as) volt mostanában több cikk is, azt hiszem a vezess.hu-n is, de az origon biztos. Itt vannak a képeik: kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1409/Ikaru201491911227/gallery.xml&rovat=auto

Mc Master 2014.12.16. 14:46:44

630-ast akartam írni, nem 6320-at, de ez amolyan fraudi elszólás lett, mert valójában 620-as az a busz.

Mc Master 2014.12.16. 14:49:10

@SaGa: na, megismétlem, hogy biztos megkapd, mert előbb nem használtam a válasz erre opciót: pótos Ika: kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1409/Ikaru201491911227/gallery.xml&rovat=auto

Mc Master 2014.12.16. 14:51:03

@ljubityel: a Moszkva-térig jár az 56-os busz, sok az ellenőr de nincs kalauz. www.youtube.com/watch?v=DgzKFdTQHS8

SaGa 2014.12.16. 14:56:23

@Mc Master: Megvan, köszi. Egy ilyen 620-as (igaz, pótkocsi nélkül és Mávaut drapp színben) volt a középsikolában a "kiránduló buszunk", de már nagyon leroggyanva szegény. Elsősök voltunk, a 3 napos osztálykirándulás Budapest-Dunaújváros kezdő szakaszon nagyjából Ercsitől csak úgy tudtunk tovább menni, hogy váltásban előre ültünk szép sorban az "anyósülésre" és rásegítettünk kézzel az üzemanyag pumpának, annyir ki volt kopva. Aztán míg mi a Vasművel ismerkedtünk, a sofőr a helyi Mávautosokkal megberhelte, hogy kibarja estig. Olyan jól sikerült nekik, hogy a 3 napot gond nélkül végig vitte, majd a tanműhelyben felújították a srácok (auszerelő szakközép volt). Még egy évet bírt, majd végleg feladta a harcot a sok kétbalkezes diákkal és nyugdíjazták.

Viszont nekem nem ilyen két tengelyes pót rémlik, a 43-asról, hanem egy rövidebb egy tengelyes, de lehet, hogy az emlékeim csalnak.

Vili Doli 2014.12.16. 18:31:57

@Mc Master:
Dehogy a Moszkva térig!
Még egy pár éve is (1999-ig) a Hűvösvölgyig járt az 56-os busz, ill. 56E.

Vili Doli 2014.12.16. 18:33:07

@ljubityel:
A József nádor téren volt az 56-os busz végállomása.

Mc Master 2014.12.23. 19:39:47

@Vili Doli: meghallgattad a linkelt nótát? Mert én csak idéztem a szövegét.

barco 2015.08.05. 21:40:11

A 60310-es kép nem a Kopaszi-gát felől készült, hanem a pesti Duna partról, ahol most kb. a csepeli HÉV jár. A vasúti híd pillérein látható nem használt kő felépítmény az északi oldalán van, a Lágymányosi Híd is erre az oldalra épült. Háttérben a kelenföldi erőmű és a malom épületei látszanak.
süti beállítások módosítása