Budapest másmilyen is lehetne, mint amilyennek megépült. Ha másként történnek az események, egészen más épületek valósulnak meg. Ha 2004-ben nem privatizálják a repteret, ha kitartanak egy korábbi pályázat eredménye mellett, akkor most ilyen lenne Ferihegy:
A 2003-as nyertes pályamű felülnézetből. Terv és kép: 4D Építész Stúdió
2003-ban még állami üzemeltetésben volt a reptér. Az akkori Budapest Airport azzal a problémával nézett szembe, hogy a csúcsidőszakokban az érkezési oldalon óriási a tumultus a 2A és a 2B terminálon is. (Ferihegy 1 csak néhány évvel később lett a fapados járatok reptere.) A megoldást a reptér bővítésében látták, így nyílt pályázatot írtak ki a reptér fejlesztésére.
A pályázat első fordulóján 2003-ban a 4D Építész Stúdió nyert, a nyertes pályamű vezető tervezője Kószó József volt. Az első négy pályamű jutott tovább a második fordulóba, ezek tervezőit meghívásos pályázaton versenyeztették tovább. Itt a 4D Építész Stúdió és a Projekt Stúdió 5 Kft. is indult, ezt a fordulót is megnyerték (első+második díjat nyertek) és: hivatalosan is ők lettek a pályázat nyertesei (és közösen létrehozták a repülőtér komplex továbbfejlesztésének tervezésére az 5D Projekt Konzorciumot). Hogy nézne ki ma a 2-es terminál, ha a 2003-as nyertes terv meg is valósul?
A bővítés nem új terminált jelentett volna, funkciója inkább egy központi utaselosztónak nevezhető. A jelenlegi terminálok előtti parkoló terét tervezték beépíteni. Mélyen, a -4. szinten kezdődött volna az építés. Ezen a szinten érkezett volna be a vasút. A vonalvezetésre később több tervet is kidolgoztak, mindkét érintett vasútvonalból érkezhetett volna a vonal. (Akkor még Demján Sándor is nagyon érdeklődőnek mutatkozott ezen ügy iránt, pártolva egy Nyugati pu. - Ferihegy 2 vonal megépítését.) A vasútállomás felett a három pinceszinten a mélygarázst helyezték el, összesen 3500 férőhellyel. Ez felett kapott volna helyet a több szintes elosztótér.
Ennek közepét egy hatalmas, 90 méter átmérőjű üveg kupola jelöli ki a terven, amely alatt az induló utasok számára éttermeket, üzleteket alakítottak volna ki. (Tulajdonképpen ez a funkció valósult meg részben a két terminálépület közé helyezett SkyCourt-tal.)
A 4D Építész Stúdió terve tett először javaslatot továbbá arra, hogy kialakításra kerüljön a 2A és 2B terminálok mellett szállodaépület, konferenciaközpont, irodaépületek. A 4D tervjavaslatával összhangban azóta csak egy négy csillagos szálloda megvalósulásának reménye csillant fel - egy 2009-es szállodafejlesztési tender formájában - az utóbbi néhány évben).
A nyertes terv megvalósíthatóságát azt is alátámasztotta, hogy teljesen piaci alapon, lényegében állami pénz nélkül megvalósítható lett volna az állami kézben lévő reptér fejlesztése. Az állam egy ponton vállalta volna a finanszírozást: a vasutat az állam hozta volna el a 2-es terminálhoz.
Terv és kép: 4D Építész Stúdió
Képzeljük el, hogy a terv már megvalósult, és nézzük meg, hogy hogy kellene így közlekedni a reptéren utasként. Az induló utasok a kép alján látható úton érkeznek autóval, busszal vagy taxival, és kiszállás után a járművek már rögtön el is hagyják a repteret. Az utas ezután a nagy kupola alatti térbe érkezik az ellenőrzések után. Itt találja az éttermeket, üzleteket, szolgáltatásokat. Innen az üvegfalú, mozgójárdás folyosókon át jut tovább a 2A, illetve 2B terminál felé. Mint a rajzon látható, a terv úgy készült el, hogy egy jövőbeli 2C terminálhoz is meglegyen a kapcsolat. Az utashidak, a beszállás a repülőgépekbe továbbra is a már meglévő terminálokon keresztül történik. Az érkező utasok a terminálokra érkeznek, onnan az üvegfalú folyosók alsóbb szintjén érnek át az új épületbe, onnan pedig a jelenlegi emelt útpálya elbontásával, a felszín alatti szinten megépített új úton távozhatnak. Az üvegfalas folyosókat tehát az induló és az érkező utasok is használhatják, de térben elválasztva: a felső szint az induló, az alsó szint az érkező utasoké.
A tervezés idejében már voltak fapados légitársaságok, de az 1-es terminált csak 2004-05-ben újították fel, így a fapados járatok utasait igencsak fapados körülmények fogadták akkoriban.
Miért nem lett volna elég egy parkolóház? Egyrészt azért, mert nem ez jelentette a szűk keresztmetszetet. Másrészt pedig egy mélygarázs még a ferihegyi tarifák mellett sem lett volna önmagában rentábilis. Ezért több más funkciót is párosítottak a projekthez, hogy együtt már finanszírozhatóvá váljanak.
A teljes épületegyüttes kb. 150 ezer négyzetmétert tett volna ki. (Összevetésül: a Westend a szállodával együtt kb. 200 ezer, a megépült SkyCourt pedig kb. 40 ezer négyzetméteres.) Több beruházó cég részéről volt már előzetes érdeklődés a megépítésre, de érdemi tárgyalásokig már nem juthattak el. Bár a megvalósíthatóságot nagyon jónak ítélték, közbejött valami. A politika más irányba terelte a reptér további életét. 2004-ben megszületett a döntés a reptér privatizációjáról. Így, mivel az üzemeltetést több évtizedre kiadta az állam a kezéből, nem volt értelme állami beruházásban fejlesztetni a repteret. A szerződés ezt a feladatot az új üzemeltetőre rótta. A fent leírt tervek további kidolgozására már nem volt megrendelő, így az engedélyezési tervekig már el sem jutottak. Az új angol üzemeltető pedig nem bizonyult nagy reptérfejlesztőnek...
A privatizációval 2005 decemberében a BAA kezébe került az üzemeltetés, ők azonban nem bizonyultak nagy reptérfejlesztőnek Budapesten. A helyzet 2007-ben változott meg, amikor is az üzemeltetés átkerült a német Hochtief-hez. Ők elsősorban a kereskedelmi funkció erősítését látták sürgősnek, de a növekvő utasforgalomnak köszönhetően az utasok folyosóit, ellenőrzőpontjait is növelni kívánták. E fejlesztés öltött testet a 2A és 2B terminálok között megépült SkyCourt.
Az addig folyamatos utasszám növekedés 2012 február 3-án omlott össze. A MALÉV csődjét követően évi 1,5-2 millió fős utasszám-csökkenést becsül a reptér, így viszont semmi szükség nincsen a 2-es terminál bővítésére. Sőt, az 1-es terminál bezárását jelentették be. Így a 4D Építész Stúdió terve a hasonló törekvésekkel együtt a fiókban maradt - bár az 5D Projekt Konzorcium a mai napig is létezik.
A Fővárosi Blog az alábbi helyeken is elérhető:
Szabad Gábor 2012.04.07. 09:11:05
Mentőexpedíció Kósa Lajosért
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2027_mentoexpedicio_kosa_lajosert
Káposztakukac 2012.04.07. 20:31:53
maradjunk annyiban: a magyar állam kezében nem hogy a fenti tervek, de még a mostani sky court sem valósult volna meg.
Pierr Kardán 2012.04.07. 21:14:46
Igaz, hogy ennek fejében 50 %-ra kellett volna emelni az ÁFÁ-t, de egy turbómagyart ez nem szabad, hogy zavarjon!
Joe84 2012.04.07. 21:48:51
A végén nem marad semmink, mert mindent elkótyavetyéltek, csak egyre növekvő visszafizethetetlen adósságok.
esef 2012.04.07. 22:13:27
Káposztakukac 2012.04.07. 23:05:17
Káposztakukac 2012.04.07. 23:06:27
mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 23:19:06
nem növekedett az utasszám folyamatosan, 2007 után erős visszaesés jött.
lifelike 2012.04.07. 23:29:53
a 2B érkezési terminál meg olyan, mint egy volán pályaudvar, pozdorja bútorokkal... omg.
van okunk büszkének lenni
ninimimi 2012.04.07. 23:33:09
Tied a gyár, magadnak építed. Ezt mondta Rákosi elvtárs is, ugyebár.
A csúnya kapitalista, nyugati, német, amerikai, stb. tőkés tulajdonában senyvedő cégekben igaz, hogy kilencszer annyi fizetést kapnak arrafelé az alkalmazottak, de az a csúnya gyár nem az "övék"! Így aztán amellett, hogy sokkal több a fizetésük, még a tőlük elszedett adót se azokra a csúnya cégekre költi az állam, merhogyugye, "nem az övék". Jajdesz@r nekik!
Nemúgyminnálunk, efftársak!
iSten 2012.04.07. 23:54:06
mojoking77 2012.04.08. 00:43:25
A Sky Court teljesen kulturalt lett, az eg adta vilagon semmi problema nincs vele, foleg, ha kesz lesznek a kiszolgalo egysegek az A terminalon is. Talan par ev mulva megint ertelme is lesz az egesznek (ertsd, legalabb a csodot megelozo forgalom 75-80%-a ujra visszater Ferihegyre)
portyazo 2012.04.08. 00:46:31
Ettől nevetnem kell és ha nevetek, akkor a könnyeim is jönnek, majd sírok is: Te turbómagyar!
Fel sem tudjátok azt fogni (a plágiumos pont- agyatokkal), hogy mit is tesztek:
Csak emlékeztetőül: Malév, mint Nemzeti légitársaság és nem is sorolom tovább, mert ahol ott vagytok, csak kéziirányítás, fejetlenség, lenyúlás honol. Ezért tartunk itt: Turbómagyarok.
Sosevót 2012.04.08. 02:18:21
Taxisok. Ne általánosítsunk lécci, mert ha valaki ahhoz hülye, hogy az adott lehetőségek közt korrekt taxist találjon... hát... no komment.
Sosevót 2012.04.08. 02:30:27
Marco Soprano 2012.04.08. 07:57:18
Marco Soprano 2012.04.08. 07:58:30
potyus 2012.04.08. 08:13:16
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.08. 09:21:07
Lásd CBA - az egyik legundorítóbb rablóbanda kis hazánkban, a "turbómagyarság" mégis támogatja őket, mert a Lázár testvérek közéjük valók...
Aviator 2012.04.08. 09:42:22
harcsapaprikás 2012.04.08. 09:46:19
allas11 · http://joallas.net 2012.04.08. 09:49:20
ninimimi 2012.04.08. 09:59:56
Tudom, hogy nem leszel képes felfogni, de itt a hazai bajok alapkérdéséről van szó. A nemzeti mázba bújtatott kommunista gazdaság-"elmélet" - amely úgy egyébként totális kudarcot vallott, mint azt saját bőrünkön megtapasztaltuk - harcol még mindig, 22 évvel látványos bukása után a normális, tízszeres életszínvonalat biztosító nyugati gazdaságfelfogással. Amit, hogy "egyszerűbb" legyen hazudozni, le-"balosoznak", le-"kapitalistáznak". Az sem zavarja őket, hogy ez önmagában is nonszensz "érvelés", kedves okostojás!
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.04.08. 10:38:46
Itt elég jól kiviláglik az érdekkülönbség a reptér és az utas érdekei között. Az utas minél előbb szeretne érkézésnek pontjától (pl. a buszmegállótól) eljutni a gate-ig, hogy beszállhasson a gépbe. A reptér viszont azt szeretné, hogy az utas indulása előtt még egyen, vásároljon stb. Ez a különbség jól kibukik mostanában Berlinben. A Tegel reptéren alig kellett sétálni, az újon, ami idén majd nyílik, ott meg már majd jó sokat kell sétálni.
ninimimi 2012.04.08. 10:58:44
természetesen az állami, politikai hatalmat birtoklók számára a legkényelmesebb pénznyerő, ha az általuk tulajdonolt állami "cégek" költik az állam - tehát a mi - pénzünket.
De könyörgöm, ez már volt, csak akkor "kommunizmusnak", "szocializmusnak" hívták! Legalább a saját kárunkon tanuljunk!
zsitva 2012.04.08. 11:02:54
Cement még csak-csak lett volna hozzá.
de pénz ?
KissGecihuszár 2012.04.08. 11:33:21
PonDrow 2012.04.08. 11:52:17
mormix 2012.04.08. 12:03:01
A SkyCourt viszont eltervezett, ezért a galériára kevesen mennek fel, a lépcsők, kioszkok pedig eltakarják az indulási szinti boltok nem kis részét.
Mesterlövész 2012.04.08. 12:12:44
ninimimi 2012.04.08. 12:59:43
Csak egyetlen példát lécci: mi az, amit a szovjet tankok fenntartotta kádárdiktatúra "értékként alkotott"!
krausz2 2012.04.08. 13:04:20
A MALÉV tökkelütött vezetői közül egy sem kopogtatott be a repülőtér tulajdonosához hogy HALLÓ itt én hozom nektek a profitot nehogy már a nyúl vigye a puskát ha én tönkre megyek TI is buktok,előbb utóbb,szóval ugy számoljunk el hogy nekünk is jó legyen.
A állam tökkelütött vezetői ha már eladták magánkézbe a Ferihegyet miért adták el a I:-II terminált együtt.
Csak nem azért hogy a MALÉV állami támogatása magán zsebeket töltsön meg.TÖLTÖTT MEG.
Gratulálok! ÉS felelős nincs.Pedig ehhez nem is kell doktorátus "csak" rendőr és bilincs...
Magyarország legnagyobb átverése a rendszer váltás óta.
És nincs vége...
Negyed óra parkolás a pusztában 1000 ft.Mert nincs hely biztos parkolót építeni a pusztában!!!
Gazemberek folytatják folytathatják a tevékenységüket versenytárs nélkül!
Éljen a "demokratikus" MAGYARORSZÁG!
ninimimi 2012.04.08. 13:27:41
Mégpedig azért nem, mert nem takarítottunk 22 éve, a rendszerváltás óta - sem!
Ki emlékszik már az MDF országos hazugságára, amivel megnyerte a szovjet hadsereg fenntartotta kommunista diktatúrát követő első szabad választást:
"Országos tavaszi nagytakarítást!"
Tudták azok, mit kell hazudni, akik a legjobban érdekeltek - máig is - a "országos tavaszi nagytakarítás" elodázásában.
Martian (törölt) 2012.04.08. 13:35:49
ninimimi 2012.04.08. 13:50:19
Kérdés: miért nem teszi fel a nép - a neki fenntartott médiában - az őt képviselőknek a következő kérdéseket:
a választások előtt nekem ígérgető politikus,
1. tévedésbe ejtett ?
2. tévedésben tartott ?
3. ezzel kárt okozott ?
4. anyagi haszonszerzés céljával tette?
Ha mind a 4 kérdésre igen a válasz, akkor elkövette a csalás bűntettét, ami - ha jól emlékszem - kettőtől nyolc év szabadságvesztéssel honorálandó.
Szóval miért is nem hangzanak el - előző kormányerők esetében sem - ezek a kérdések?
Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.04.08. 14:10:52
alapvetően két út állt előttünk (focis hasonlattal): 1) maradunk NB1-ben, de bundásokkal, tolvajokkal és idiótákkal; 2) alámerülünk az NB2-be, de megtisztulva jutunk vissza arra a szintre ahol kiinduláskor voltunk.
az elsőt választottuk (vagy inkább választották, helyettünk), kezdetben úgy is tűnt, hogy ez a jó út (jó volt a feedback), de aztán fejjel fogtunk talajt az iszapban.
@poszt
bevallom, nekem ez a terv finoman szólva sem tetszik, ellenben a SkyCourt igen, bár ugye almát körtéhez. tulajdonképpen annyi a lényeg, hogy a lehető legkevesebb közpénzből kellene megvalósulnia a reptér komplex fejlesztésének, de lehet hogy a kecske-káposzta duett újfent elesik a viharban.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.04.08. 14:12:43
Martian (törölt) 2012.04.08. 14:26:14
Mert a "kormánypárt" és az "ellenzék" között sok tekintetben hallgatólagos véd- és dacszövetség működik... ld. képviselők számlával történő költségelszámolása.
szaunas 2012.04.08. 14:36:00
Annyit említenék meg, hogy Kádár felépített 2 metrót, ami még mindig ugyanúgy működik, amíg az átalad demokráciának csúfolt bohózat kétszer annyiből egyet sem volt képes megépíteni.
Akkor lehetett vidéken élni emberi életet, ma szinte lehetetlen.
Felhívnám továbbá a figyelmedet, hogy vélhetően téged is egy panelben gyártottak a szüleid, amiből kb. egymillió épült szerte az országban. Most ugyanannyi bádogviskó van a nagyvárosok körül.
"2 éve a kádári ipar és mezőgazdaság romjait és piacait árulják, s abból él egy réteg kiemelkedően.
A te demokráciád abból áll, hogy 4 évente az ország garantáltan a legnagyobb barmai közül választhatsz - akiknek előre be kell ordítani hogy milyen gombot nyomjanak - még azt is eltévesztik - szóval ha te ezt nevezed demokráciának, akkor bizony igen nagy a sötétség felétek...
ninimimi 2012.04.08. 14:43:27
Továbbfejlesztem, amit írsz:
ugyanannak a sárkánynak 5 - vagy hány parlamenti párt is van - feje, ami a "politikai küzdelem" című színjátékot játssza nekünk a színpadon.
Nos, "csak" ezt a lényt kell legyőznünk ahhoz, hogy történelmi léptékkel pillanatok alatt jobban éljünk!
ninimimi 2012.04.08. 14:54:45
Az, hogy 22 évvel a ruszkik eltakarodása után még mindig abban a szargödörben tocsogunk, amibe ők taszítottak minket, amikor rommá lőtték Budapestet 1956-ban és kivégezték miniszterelnökünket, az nem a mi bűnünk. Itt hagyták vazallusaikat, akik valóban, mint a barmok, azóta is nyomkodják a gombokat - immár a demokrácia díszleteit használva.
Hogy mindezzel a - Nyugattal összevetve - borzalommal, amit a szovjet birodalom létrehozta kádári rendszer "pozitívumai" amiről beszélsz (metró, panel pl.), hogyan állnak "arányban", inkább nem is beszélek. Túl hosszú lenne. Elég csak a kommunizmus által alapjában megkímélt jelenlegi Ausztria és a mi helyzetünket összehasonlítani!
Fikalnyik Eugén 2012.04.08. 14:55:34
Mint a Schipholnál? ja, minden évben az első tízben van a World Airport Awardson...
flippant 2012.04.08. 15:01:24
Sármelléki ingatlanmaffia állhat a Malév csődje mögött:
nol.hu/gazdasag/sarmellekig_ernek_a_malev-csod_szalai
KissGecihuszár 2012.04.08. 15:18:26
szaunas 2012.04.08. 15:20:03
A szovjetekre kenni nem lehet minden szart, mert már olyan dolgok sem működnek, amik akkor működtek... Élelmiszeripar, konzervipar, járműipar, elektronikai ipar stb.
Én láttam Vilniuszbaqn a Parlamentet égni, láttam az egész Baltikumot a rendszerváltáskor: elhiheted, hogy nagyobb szarból álltak talpra... Láttam Ljubljanát szétbombázva, láttam a Mostari hidat felrobbantva, és robbantása előtt jártam az Újvidéki Duna hídon is...
És nemrég voltam Prágában, Varsóban és Máramarosszigeten is...
És a közelmúltban 2szer körbeautóztam Magyarországot...
Engedd meg hogy ne írjam le a véleményemet: hitem és meggyőződésem, hogy a "szovjet tankiokkal támogatott" Kárár rezsim utolsó tíz éve sztahanovista alkotótábor volt ahhoz a mérhetetlen pusztuláshoz képest ami az országot, s főleg a borsodi-szabolcsi környéket illeti...
Szégyen ami itt történt, a környező országok háborűi ne,m okoztak annyi kárt, mint a mi "demokratikus" "felelős" brutál hülye politikusaink Antalltól kezdve kivétel nélkül!!!
KissGecihuszár 2012.04.08. 15:22:12
KissGecihuszár 2012.04.08. 15:27:14
mormix 2012.04.08. 15:29:39
ninimimi 2012.04.08. 15:30:22
Így elsőre semmi ellentéteset nem látok azzal, amit írtatok (azzal sem, amit én írtam) - sajnos...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.04.08. 16:51:04
Szerintem figyelmetlenül olvastál, ugyanis a posztban (a második kép utáni bekezdésben) ez áll: "Az induló utasok a kép alján látható úton érkeznek autóval, busszal vagy taxival... Az utas ezután a nagy kupola alatti térbe érkezik az ellenőrzések után."
Azaz az üzletek itt is az "air" oldalon vannak.
Szerintem ilyesfajta "nagy központi tranzitcsarnok betrokolló terminálfolyosókkal" jellegű elhelyezés több nagy reptéren is van. Kétségtelen, hogy sokat gyalogoltatják az utast, de ahogy a bloggazda írta, ez a reptér érdeke, magyarán ez van, ezt köll szeretni.
Hogy aztán a ferihegyi utasforgalom indokolja-e a posztban vázolt méretet, azügyben vannak kételyeim. Pontosabban azt gyanítom, hogy a jelenlegi nem indokolja és ez egy darabig még így is marad.
Martian (törölt) 2012.04.08. 18:23:14
Pontosan erről van szó!!
ninimimi 2012.04.08. 19:05:26
Mert egy ugyanerről szóló röplapot én már 1990. tavaszán rajzoltam és terjesztettem. MDF volt a sárkány egyik feje, a másik meg MSZP. Kardoztak egymással a felszínen, miközben a testük ugyanaz volt.
22 év után ugyanott tartunk, csak a sárkánynak lett több és más címkéjű feje.
Jó érzés, hogy ennyivel a jövőbe láttam, de mélységesen szomorú is, hogy azóta semmivel se jutottunk előbbre.
szaunas 2012.04.09. 04:04:17
Nem akarom szét offolmi ezt a témát, de a hátamon feláll a szőr, amikor ezzel az Antalli baromsággal jönnek: tetszettek volna forradalmat csinálni: nos, nemzetünk sokadik tragédiája, hogy a kritikus pillanatban Antall került az ország élére. Soha nem látott, s talán ezer évig sem újra adódó lehetőségeket herdált el ez a középszerű ember. Ha akkor sikerül egy államférfit választanunk (ami azóta sem adatott meg) akkor most nem ekkora országban nem itt tartanánk...
Mindegy, ez a szekér elment: körülöttünk sohasem volt országok dugnak fel a seggükbe, miközben az államadósságot megsokszoroztuk úgy, hogy semmi látszata nem lett, s az állami tulajdont büntetlenül szétlopták a ma is mentelmi jogot élvező idióták!
Ez az ország - termelés híján - a horribilis adókból, illetékekből és büntetésekből tángálja magát - de ez nem vezet sehova! (nem tudom, hogy figyeltétek-e: a büntetések olyan mértékben nőttek, hogy ha valakit valamin rajta kapnak, akkor már egzisztenciális problémái lehetnek! Persze a mentelmi jogosultakra és droidjaikra ez nem vonatkozik!)
Miniszterelnökökből is szép sort tudtunk produkálni: pitiáner történész, komcsi vendéglátós,, pufajkás, karrierista csökevény (talán az a 4 év volt viszonylag normális) majd D209-es ügynök, libatolvaj, aztán ismét a bocifing, aki azóta ahelyett hogy okosodott volna, sötétebb mint a néger segge!No, ezt sikerült űberelni egy szellemi tolvaj államfővel, aki pedig valóban hűen képviselte és megjelenítette szegény országunk szégyenteljes valóságát!
Ferihegyről meg annyit: az is egy elcseszett valami lett: Európa közepén egy Szingapúr nagyságrendű forgalomnak kellene lennie, ehelyett a kisebb Prága is toronymagasan lever minket!
Talán annyi vigasz van, hogy amióta ez a BA-s balhé, meg a MALÉV elherdálása megy, azóta a vidéki repterek talán levegőhöz jutnak: Hévíz-Sármellék, Debrecen, Győr... Jobb is ez így, a vízfej kipukkanóban...
szaunas 2012.04.09. 04:34:10
Aztán leszálltunk a 154-essel Frankfurtban, kitettek valahol a külső-szélső "vágányra", majd maga a reptér...
Na, jó, de hát ez azért mégis csak Európa elosztó-központja, nagyobb is meg gazdagabb is mint a miénk - viszont a miénk vadi új!
Aztán beszálltunk a 747-esbe és vég-elláthatatlan repülés következett ragyogó kiszolgálással (Lufthansa) remek német sörökkel.
Aztán megérkeztünk a Changi-ra... volt idő szétnézni - Jakarta felé 6 órát kellett várni - hát igen: a negyedikről dübörög a vízesés a légkondis váróba, a süppedős szőnyegeken hemzsegnek az utasok - lépten-nyomon lehet OLCSÓN KAJÁLNI, s a kilométeres mozgójárdák mellett - hogy ne unatkozzunk - az akvárium-falban cápák úszkálnak velünk...
Aztán jött a Garuda 747-ese, s amíg kigurultunk a futópályáig, addig a Jumbóval átgurultunk 2 autópálya felett...
Akkor is büszke voltam a 2/A-ra, mert új, meg szép, meg brillantinos... de hogy Frankfurt milyen lepukkant is volt (akkor) Szingapúrhoz képest...?
És azóta ezek csak fejlődnek, gyarapodnak, nőnek - nem pedig bezárják őket...
Ja: arrafelé azokat zárják be, akik kárt okoznak...
Csak ennyi a különbség...
KissGecihuszár 2012.04.09. 15:29:13
szaunas 2012.04.09. 16:05:22
Na, nálam akkor ment el a gyorsvonat, amikor Göncz és Antall bejelentette, hogy közkegyelmet gyakorolnak a blokádban résztvevőkkel szemben! Sem akkor, sem most nincs szükségem a kegyelmükre, leszarom őket, Antall egy kártékony féreg a nemzet történetében, Göncz meg az utódnemzésével cseszett ki az országgal!
Antall valóban az első szabadon választott miniszterelnök volt (azóta mindegyik csalással lett azzá)és ennyi az összes "érdeme"!
A bűneit látjuk nap mint nap...
Viszont hogy ne legyek OFF, így örülök hogy Sármellékre járni fog a Lufthansa, mert nagy szükség van a német beutazókra!!!
2012.04.11. 17:13:55
KissGecihuszár 2012.04.11. 23:05:32
2012.04.12. 14:34:25
Üdv. Végső megoldásnak nagyon jó ötlet!
Nos, én egyelőre beérném némi átmeneti megoldással is. Bármivel, ami egy kicsit csökkentheti a problémát. De viszonylag sürgősen, mert elég sokak egészségére megy a dolog. Itt és most. És nem csupán a reptér közvetlen közelében (XVII., XVIII. ker.), hanem Kőbányán, Zuglóban, Cinkotán, de még Angyalföld és Ferencváros egyes részein is.
Pl.(?): Forgalomkorlátozás, az éjszakai időszakra (22-06 óra között) kimondottan repülési tilalom bevezetése.
Aztán a repülési magasságokra vonatkozó szabályok felülvizsgálata, szigorítása és azok betarttatása.
Vagy esetleg a fel- leszálló pályák (folyosók) átszervezése kevésbé lakott területek fölé.
Szóval fogalmam sincs, csak ötletelek, de valamit biztosan lehetne tenni. Kellene tenni!!!
KissGecihuszár 2012.04.14. 22:08:13
2012.04.16. 11:16:19
"Bár, amennyiben egy olyan gép jön, amely mondjuk pécsi cégek portékáját röpíti el mondjuk Ausztráliába, s ezáltal bevételt, melót, azaz megélhetést ad az ott melózó mondjuk 800 embernek, nos akkor a 22:40-kor jelentkező zajhatás már egész elviselhető, nem?!"
Igen, így valószínűleg. Ha ESETENKÉNTI zajhatásról lenne szó, és most sem berzenkednék.
De ...
Nem tudom, hogy tényleg csökkent-e Ferihegy forgalma a MALÉV kiesése miatt, de az biztos, hogy mi ezt nem érzékeljük. FOLYAMATOSAN a fejünk felett dübörögnek a gépek. Itt Zuglóban olyan az élet, mintha egy reptér mellett laknánk. Rettenetes. Még vasárnap is erre a zajra ébredünk reggel 5 óra körül ... Vannak olyan időszakok, főleg reggel és este, amikor (túlzás nélkül mondom) 1-2 percenként jönnek. Egyszer rászánom magam, és tényleg megszámolom majd. Darabra.
Szóval vacak a helyzet!