Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Veszélyes csatornafedelek

2009. június 17. - fovarosi.blog.hu

Budapesten kb. 200 ezer csatornafedlap és víznyelő lehet. Hogy ezek hány százaléka simul egy szintbe az úttesttel, és hány miatt anyáznak az autósok - erről senkinél nincs statisztika. Pedig a futóműveket igencsak megterheli a hanyag kivitelezés, nem beszélve arról, hogy a bicajjal…

Tovább

Lent jártunk a ciszternában

2009. május 9-én az elfeledett, és újra megtalált budai ciszternába mászhattunk le a föld alá, ennek beszámolója következik, exkluzív YouTube képgalériával. Ezen a helyen nyolcvan-száz éve nem járt senki, amíg 2009 márciusában rá nem találtak a bejáratra. A látogatáson…

Tovább

Az épületdíszek titkos nyelve

"Tudod, hol árultak "szagtalan szoba űrszékeket, egészen érczből, bőrvánkossal és kettős zárral" a századfordulón? Vagy hallottad már, hogy Bottlik doktor hogyan szöktette meg tulajdon szerelmetes feleségét a saját válóperük alatt? Ha nem, és kíváncsi vagy,…

Tovább

Corvin-Szigony projekt

Korábban már volt szó ezen a blogon is Józsefváros rehabilitációs projektjéről, a Corvin-Szigony sétányról. A fejlesztés 2000-ben kezdődött, majd 2003 októberében jött létre 10 éves szerződés a Corvin Rt. és a kerületi önkormányzat között. Azóta egy váltás már…

Tovább

A hármas metró története és építészete 10/10

A cikkek írása közben döbbentem rá, hogy milyen sokféle szék és pad van a metróvonalon. Van egy "egybeöntött" műanyag fajta például, amiből van sárga, narancssárga, piros és fekete színű is. Az északi négy állomáson meg fa padok vannak. A KÖKI-n meg éppen nincsen…

Tovább

A hármas metró története és építészete 10/9

A Felszabadulás teret (ma: Ferenciek tere) 1974-76 között építették át. Ezzel egyidőben került felújításra az Erzsébet híd pályaburkolata, elkészült a BAH-csomópontban egy új közúti felüljáró. Az építkezések a 3-as metróhoz kapcsolódó felszíni rendezési munkák…

Tovább

A hármas metró története és építészete 10/8

Színdinamika és művészeti alkotások a 3-as metróvonalonA legészakibb, és egyben legújabb metróállomások a vonalon: Forgách utca - Gyöngyösi utca - Újpest-Városkapu - Újpest-Központ. Ezek kialakításánál színdinamikai tervezőt is felkértek, Nemcsics Antal személyében. A…

Tovább

A hármas metró története és építészete 10/7

Az utolsó 4 állomás már külön tervezéssel készült el. Új világítótesteket alkalmaztak, építészetileg egységes tervezéssel. A cél az volt, hogy a világítással is egyértelműen kiemeljék az utasforgalmi tereket. A biztonsági sáv felett itt fénycsík fut végig, ami a ki- és…

Tovább
süti beállítások módosítása