Felújítják az Újpest-Városkapu metróállomás mellett található buszpályaudvart. 400 millió forintos összköltséget terveztek, a felét EU-forrásból biztosítják az Új Magyarország fejlesztési terv közép-magyarországi operatív programjának segítségével. A munkálatok március 27-én megkezdődtek.
A Volánbusz stratégiai igazgatója, Laukó Mária azt nyilatkozta: "A Volánbusz Zrt. stratégiájában kiemelt helyen szerepel a szolgáltatás minőségének javítása, és a most kezdődött Újpest-Városkapu intermodális közösségi közlekedési csomópont fejlesztése ezt a célt szolgálja." Hát, szép szavak, csak akkor miért kellett egy csomó busz végállomását áthelyezni Árpád-híd, metróállomástól Újpest-Városkapuhoz? Aki 1-es villamossal utazna tovább, az le van tojva? Ráadásul a felújítás után még több járatnak lesz itt a végállomása - ehhez 7-ről 10-re növelik a kocsiállások számát (BKV: 1, Volán: 9 kocsiállás). A felújítás előtti állapot szerint naponta 8-10 ezer utas fordul meg itt, és 500 járat közlekedik.
Forgalmi rend az átépítés ideje alatt
Felújítják az utastájékoztatási rendszert is - hajrá! Az is nagyon szép, hogy a felújítás után a mozgáskorlátozottak akadálymentesen közelíthetik meg a buszokat. Ami remek, csak aztán az autóbusz sokszor 3 lépcsőfokkal kezdődik. Az viszont jó hír, hogy 620 négyzetméter perontető is épül, ami esős időben igencsak jól fog jönni. 20 kerékpárnak zárható tároló is épül - ami szándéknak nemes, ám ez a mennyiség nagyjából semmire nem elég. Ennek a tízszerese lenne a minimum ahhoz, hogy valóban buszos-kerékpáros intermodális csomópontról beszélhessünk. Szerencsére bekamerázzák a területet, így talán nem lesz összefirkálva az egész egy héten belül. (Bár ez ügyben vannak kétségeim, Újpest nagy firkálás-központnak számít.) Az új pályaudvar átadását június 16-án tervezik.
Az új kialakítás (nagyban itt)
Források:
http://www.mno.hu/portal/701673
http://www.volanbusz.hu/hu/tarsasagunkrol/palyaudvaraink/ujpest-varoskapu/fejlesztes
http://ingatlan.net/magazin/2010/03/400-milliobol-megujul-az-ujpest-varoskapu-autobuszallomas/
http://www.magyarkozlekedes.hu/index.php/kozut/7226-megkezddik-az-ujpest-varoskapu-intermodalis-koezoessegi-koezlekedesi-csomopont-fejlesztesi-projekt
1116001 2010.05.07. 09:06:40
Én nem itt alakítottam volna ki a végállomást, hanem az angyalföldi vasútállomás melletti üres placcon, ahol jelenleg is a műszaki pihenőjüket töltik a buszok.
Itt csak egy több kocsiállásos megállót csináltam volna, hogy a metróval érkező tömegeket szét lehessen választani irányonként.
De vissza a költözés témakörhöz. Egyértelműen az értékes ingatlan miatt van napirenden régóta a kiköltöztetés. A pesti agglomerációból érkezőket ez nem nagyon érinti szerintem, mert nagyrészt a metróval mennek tovább. A budai oldalról érkezőknek már nagyobb a gondjuk. Sokan budán utaznának tovább, így Szentendrén átszállásra kényszerülnek a HÉV-re. Ugyanakkor akik régebben átjöttek az árpád-hídon a busszal, most szerintem gyorsabban érnek célt a forgalmas szentendrei út kihagyásával.
Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.07. 10:38:52
No utóbbira jelen állás szerint még 17 évet (!!!) kell várni. De amint látszik, már feladták ezt a koncepciót. Amúgy nem lett volna megoldhatatlan, hogy az Árpád hídnál maradjon a buszpályaudvar. Simán bele lehet integrálni egy épületbe.
De szerencse, hogy az új helyen legalább van metróállomás. Az lett volna a szép, ha ezt a mostani fejlesztést már a költözés előtt megcsinálták volna.
Grgabácsi 2010.05.07. 12:44:48
2010.05.10. 15:31:24
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.05.12. 21:40:39
Brekkerzolt 2013.01.12. 20:27:14
A jegyeladó automata is pozitív lépés (továbbá, van egy Volánbusz jegypénztár is, a MÁV jegypénztár mellett), csak nem értem, hogy a BKV miért feledkezett el róla? Remélem, az új jegyautomatáknál, ez az állomás is, szóba jönne.
Amit nem értek:
1. PTibi-hez, hasonlóan, én is, hiányolom, a metróhoz való, gyalogos aluljárót.
2. Lift miért nincs? Újpest Városkapu, Újpest vasútmegállóval közösen, 3 szintes. A Desirok alacsonypadlósak, a 3-as metró szerelvényei magaspadlósak, amik a magasperonhoz alkalmazkodnak, a buszok közül is (BKV - Volán Volvók) vannak alacsonypadlósak. Egy lift segítségével, egy kerekesszékkel közlekedő ember, könnyedén eljuthatna, de a babakocsisoknak is előnyösebb lenne, etc .... Hely lenne hozzá, még akkor is, ha nem nyúlunk hozzá a vonatmegállóhoz, csak a peron mellé építenénk egyet, az autóbusz-vezető pihenőhelyiség épület oldalába.