A 4-es metróról már volt szó korábban, most a 2007 végi eseményeket sorolom kronológiai sorrendbe. A linkekre kattintva a cikkek megnyithatók a további részletek elolvasásához.
2007. szeptember 4: beomlott a Tétényi úti állomás egy része
2007. szeptember 13: Délelőtt a 4-es metró alagútját építő egyik pajzs áttörte a Tétényi úti állomás falát - az Index cikke videóval.
2007. október 17: A Kelenföldi végállomás tervéről számol be az Index.hu
(A terv pár napot élt csak, ld. október 25-nél.)
2007. október 18: "Skardelli György építész szerint életveszélyes megoldásokat is javasol a beruházó a metróépítésen, a Kálvin tér felszíni rendezésénél. Az Ybl-díjas építész ezért kiszáll a tervezésből és az építésből, ha a tervek módosulnak." A teljes cikk itt olvasható.
2007. október 25: A Népszabadság cikke szerint 2011-re csúszhat az átadás, mivel elhúzódik az alagútfúrás, gondok vannak a Fővám téri metróállomás építése körül, és meghosszabbítják a próbaüzem idejét is. A másnapi beszámoló szerint nagy indulatokat kavart, hogy több döntéshozó is csak az újságcikkből értesült az újabb késésről. Délutánra sajtótájékoztató is lett, ahol bejelentették: 18 milliárd forint értékben csökkentik a kapcsolódó beruházásokat: nem lesz szökőkút és park a Fővám téren, nem lesz P+R parkoló és új autópálya-csomópont Kelenföldön (szerintem ennek a törlése a legnagyobb állatság), a Kálvin térnél pedig 2-vel kevesebb mozgólépcső és eggyel kevesebb Kiskörút-felújítás lesz. Mindezek célja az, hogy a Jaspersnél (az EU gazdasági tanácsadó testülete) átmenjen a 4-es metró projekt, azaz javuljon a megtérülési mutató. Ez a nap nem a 4-es metróé volt...
2007. október 26: "A 4-es metró 2010-re elkészül ugyan, de csak 2011 júniusától szállíthat utasokat" - a NOL.hu beszámolója a sajtótájékoztatóról. "Az újabb pénzügyi tartalék forrását úgy teremtik elő, hogy több kapcsolódó felszíni beruházást - összesen 18 milliárd forint értékben - egyszerűen elhagynak. Ezek közé tartozik a Thököly út rendbetétele (amit a főpolgármester már többször megígért, a metrótól függetlenül), a Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett P+R parkoló, a Fővám téri állomásnál két mozgólépcső, valamint a Kiskörút kerékpárúttal kiegészített átépítése. Demszky szerint arról van szó, hogy e kiegészítő beruházásokat nem a metróépítéssel együtt számolják el, de azokat is meg fogják valósítani, magántőke segítségével." A sajtótájékoztató apropóját az adta, hogy 25-én a második fúrópajzs is elérte a Tétényi úti metróállomást. A cikk végén egy érdekes összefoglaló is olvasható az eddigi csúszásokról.
2007. December 14: A BKV "fokozná a nyomást", azaz szorosabb határidőket szeretne a Fővám téri állomás kivitelezésénél, a kivitelező Hídépítő viszont akár kiszállni is kész a projektből, ha még szorosabb határidőket kap - írja a Népszabadság cikke.