Korábban már írtam egy beszámolót a Budapest Kör rendezvényéről, amelyen a dugódíj bevezetéséről volt szó. A Városkutatás Kft. által összeállított anyagról április 21-én tárgyalt a főpolgármesteri kabinet. A lehetséges zónahatárokról a korábbi bejegyzésben volt szó, mára ez a Hungária körgyűrűre és a Nagykörútra konkretizálódott.
A dugódíj bevezetéséhez legalább 3-4 év előkészítés szükséges, így 2011-12 előtt nem várható a díjfizetés megkezdése. A rendszer kiépítése 9-12 milliárd forintba kerülne, de évente 25-50 milliárd forint bevételt termelhet a fővárosnak - ebből még le kell vonni évi 7-8 milliárd forint üzemeltetési díjat. (Vagy a Panamában bejegyzett Dugódíjbeszedő Kft.-nek, mondatja velem a gonoszabbik énem.) Ugyanakkor a főváros azt kéri a gazdasági tárcától, hogy az M0-ás ne legyen díjfizetős. Logikus: pont ide nyomnák ki az elkerülő forgalmat a belsőbb területekről. A díjbeszedés még jogi módosításokat is kíván: a közigazgatási hivatal döntése szerint ugyanis a jelenlegi, teherautós díjfizetési kötelezettég sem jogszerű. (A korlátozás nem törvényellenes, de a pénzszedés az.)
A Városkutatás Kft. honlapja:
Források:
http://www.nol.hu/budapest/cikk/489277/
http://www.nol.hu/budapest/cikk/489311/