A BKV szentendrei múzeuma újabb járművel gazdagodott: ide került a Hungaroplan villamos egyetlen teljes példánya. Egyedileg, házilagosan építették, más villamos- és autóbuszelemek felhasználásával. 1975-ben született a minisztertanácsi határozat, majd viharos sebességgel, már 1988-ban be is mutatták a BKV-Ikarus kooperációban készült prototípust. 1990-től 2006-ig üzemben is volt, lehetett rajta utazni: többek között járt a 23, a 30A, a 36-os és a 37-es vonalakon is. A jármű a 3750-es számot kapta. A sorozatgyártást a Ganzra bízták volna, de végül a BKV a kedvezőbb CKD-s Tatra villamosokból vásárolt - a testvéri Csehszlovákiából. A forgóváz a Ganz ipari csuklósból, az utastér nagyrészt Ikarus buszokból, az ülések autóbuszokból és trolibuszokból lettek "összehordva". A fényszórók a Wartburg személygépkocsiból, az irányjelző lámpák Zsiguliból lettek átvéve. (Falun Jancsi bácsi buherált hasonlókat GMK-ban. :-) ) Nem csoda, hogy Csufika lett a beceneve...
Forrás: http://www.videoplayer.hu/videos/play/29673