Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Megyeri híd: összeért!

2008. június 23. - fovarosi.blog.hu

2008. június 12-én fontos ponthoz érkezett az 1860 méter (más forrás szerint 1862, de ezen igazán ne vesszünk össze) hosszú M0 híd építése: beemelték az utolsó, 51. elemet is a híd szerkezetébe. Ez az elem 12 méteres és 150 tonna tömegű. A híd tulajdonképpen két híd, de ez a legszebb, leglátványosabb rész, az itteni rész ferdekábeles kialakításának köszönhetően. A pilonok egyenként 44, műanyagborkolatú acélkábellel tartják az alattuk lévő hídtestet és 100 méter magasak (több mint kétszer magasabbak az Erzsébet hídnál), így messziről is jól látszanak. Ezért szerencsés, hogy már a híd megépítésével egy időben kiépül a híd díszkivilágítása is - méghozzá a legkorszerűbb LED-es technikával.
 

A híd 2 híd és annak összekötő részeinek láncolata Budakalász és Újpest között. Az "ára" közel 62 milliárd forint lesz - ami jobban érthető akkor, ha figyelembe vesszük azt is, hogy a felhasznált 12 ezer tonna acélból és 100 ezer köbméter betonból közel háromszor kijönne a Nyugati Bevásárlóközpont! A tervezés már a 90-es években (!), az építés 2006-ban kezdődött, és szeptemberre át szeretnék adni a forgalomnak. Ha az M0-ás és a Szabadság híd is átadásra kerül, szinte abban a pillanatban lezárják a rendkívül rossz állapotú Margit hidat.


(A videó forrása)



(A videó forrása)

A Megyeri híd az ország első olyan közúti hídja, ahol a 2x2 sáv mellett még leállósáv, kerékpárút és járda is lesz. A leállósáv, ha a forgalom később indokolja, harmadik forgalmi sávvá alakítható - így a jövőre is gondoltak, ami, valljuk be, nem túl gyakori manapság. (Az M31-es gyorsút, ami az M0 és Gödöllő gyorsforgalmi összekötését teremti meg, várhatóan csak 2010 május 31-ére készül el. 110-zel lehet majd rajta hajtani - hivatalos indoklás szerint a domborzati viszonyok miatt.)
 

Egy Index videó 2008 márciusából:


A híd kapcsán nagy vita folyt egy másik hídról is. Ezt a Szentendrei-sziget lakói kapják. Az M0-ás pillérei Szigetmonostor külterületén állnak, ezért a település is beleszólhatott, ők pedig maximálisan élni is akartak a lehetőséggel. Nagy vita alakult ki a híd helyéről: a vízművek minél északabbra szerette volna látni a hidat, hogy az a védett területektől minél távolabb legyen, a túlsó oldalon Szentendre viszont minél délebbre, hogy a hídon átérkező forgalom ne a várost terhelje. Végül a két település és a Vízművek között kompromisszumos megoldás született: a szentendrei strandtól 300 méterrel délebbre lesz majd a híd.

Az M0 híd kapcsán azért emlékezzünk egy igen vidám mozzanatról is: a híd honlapján lehetett szavazni a híd nevéről. Először a Chuck Norris név lett nagyon sikeres. Aztán egy humorista, Stephen Colbert a műsorában felkapta a témát, és arra kérte az embereket, hogy szavazzanak arra, hogy legyen Stephen Colbert a híd neve. 17 millió szavazat érkezett be - ez ugyebár 7 millióval több, mint kis hazánk teljes lakossága! Később az ottani magyar nagykövetet, Simony Andrást is elhívta a műsorba, aki közölte vele: a névadás egyik feltétele, hogy a névadó legyen halott. Itt a videó:


 

A híd szerkezetének "avatásán" egy kis tűzijáték jelezte volna az utolsó elem "beérkezését", ez azonban egy kicsit elázott, így nem lett igazán látványos, a délutáni hordógurítás viszont sikeresen lezajlott. Közben az jutott eszembe, hogy a híd avatására Stephen Colbert-et és Chuck Norris-t feltétlenül meg kellene hívni! :-)

 

Források:

http://www.piacesprofit.hu/?r=19973

http://belfold.ma.hu/tart/cikk/a/0/15653/1/belfold/Beemeltek_a_Megyeri_hid_utolso_elemet

http://www.hirtv.hu/gazdasag/?article_hid=218853

http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2007/10/20/Gyorshir_az_M0-as_hid_meglatogathato/

http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirek/infrastruktura/hid20080612.html?print

http://index.hu/video/2008/03/27/osszeall_a_nemcolbert_hid/

http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20080417-ujpest-utat-szeretne-a-megyeri-hid-melle.html

http://index.hu/gazdasag/magyar/31m080514/
 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása