Amióta a budai oldalon a csepeli szennyvíztisztítóhoz kapcsolódó csatornaépítési munkálatok miatt lezárták az alsó rakpartokat, korábban nem tapasztalt csend ülte meg a tájat. Persze leszámítva az építéssel járó zajokat. Ez adta a lendületet egy lelkes csapatnak, hogy akcióba kezdjen: legyen gyalogos a budai alsó rakpart! A felhívás szövege:
RakPark!
Volt egyszer egy folyó, annak két partja, úgy hívták, hogy Duna part. Hajdanán köves volt, gyalogosok és lovak jártak rajta. Ahogy telt-múlt az idő, kövei megkoptak, a lovak is eltűntek, új járművek vették át a terepet. Az emberek sem merészkedtek már oda kétlábon járva, és lassan hátat fordítottak szeretett folyójuknak. Azóta már csak képeslapokról nézik, messziről fotózzák ezt a szép folyamot, de hogy más városokhoz hasonlóan közelről is élvezzék? Elvetik a gondolatot.
A flash-mob akcióval egy időben fut az a levél is, amit annak kiötlői (Anonymus Budapest) Demszky Gábornak címeztek. Az e-mailt a demszkyg@budapest.hu e-mail címre kérik elküldeni. Ha cc:-be teszed a anonymus.bp@gmail.com címet is, akkor a további akciókról is értesülhetsz. A levél szövege: Az Anonymus Budapest egyébként magát egy baráti társaságként definiálja, akik "hisznek abban, hogy a politika, a polisz ügyeinek intézése mindannyiunk felelőssége". Azzal érvelnek, hogy az autók problémájára nem megoldás a több autóút, ezt szerte a világon tudják már. Források: http://www.hg.hu/cikk/epiteszet/5205-rakpartraszallas http://www.hg.hu/blog/5296-civil-akcio-a-gyalogos-rakpartert http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081028/rakpark-kozos-piknik-duna-parton-vasarnap-delutan http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081010/kerjuk-koveteljuk-vissza-duna-partjat
Én elküldtem, de hamar kaptam egy választ, hogy:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Aki érti, fejtse meg. Nekem annyi jött le, hogy ezt az e-mailt bizony nem fogja Demszky Gábor elolvasni. De legalább feliratkoztam a további e-mailekre.
Reitter Ferenc Kiről nevezték el a Reitter Ferenc utcát? (Reitter Ferencről, naná, de ki volt ő?) 1813-ban született Temesváron, és 1833-ban végzett a Mérnöki Intézetben. 1844-ig a Tisza és a Maros szabályozásán dolgozott, majd 1850-ben felkerült székesfővárosunkba. A Fővárosi Közmunkák Tanácsában már mint szakosztályfőnököt találjuk. A 0 kilométerkő közelében levő Lánchíd Palotában, a Fő utca 1. szám alatt lakott. Nevéhez fűződik a Nagykörút csatornás változatának és az Andrássy út kialakításának ötlete, és fő budapesti munkája, a Duna itteni szakaszának szabályozása, és a rakpartok rendszerének kiépítése. 1874-ben hunyt el Budapesten.