Azt írja az újság, hogy rendezné az áldatlan parkolási helyzetet a főváros. A fővárosnál ez minden 3-4 évben előkerül. Aztán nem történik semmi. Ezúttal Hagyó Miklós terjesztette be a javaslatot. Ennek keretében átlagosan 50 százalékkal drágulnának a parkolási díjak. A legmagasabb díjak a Várban, a legalacsonyabbak a külsőbb kerületekben találhatók. A koncepció fő célja, hogy eltüntesse az utcán parkoló gépjárműtömegeket, illetve, hogy az agglomerációból érkezőket a tömegközlekedésre sarkallja. Felmérések szerint a parkoló autósok 14 százaléka (!!!) parkol mozgáskorlátozott kártyával. Az ilyet jogosulatlanul használóknak kívánom, hogy váljanak jogosulttá. A főváros is szeretné ezt az állapotot megszüntetni - nyilván más módszerrel: kitolnák a fizető övezetek határait, és idővel a kerületi lakosok "tárolási joga" helyett 10 százalékos lakossági hozzájárulás lenne az új rend.
(Forrás)
Van mit megoldani. A belvárosi kerületekben 55 ezer férőhely van. Ezeknek 119 százalékára adtak már ki lakossági kártyát.
Ugyanakkor nem tudok szó nélkül elmenni a téma kapcsán 2 dolog mellett. Az első: az elmúlt 18 év alatt miért nem sikerült P+R parkolók rendszerét kiépíteni? Mindig arról beszélnek, hogy erre milyen nagy szükség van, de soha nem történik semmi. Hogy történhetett meg, hogy az Örs vezér terén engedélyt kapott egy már meglévő üzletközpont (Sugár) mellé egy másik (Árkád), miközben P+R parkoló részére nem maradt jó tömegközlekedési kapcsolattal rendelkező hely? Miért nincs 1000 fős P+R parkoló az M1-M7 bekötő szakasza mentén, a Váci úton, a Szentendrei úton, a Soroksári úton stb.? Azt megértem, hogy idén nincs rá pénz. De hogy két évtizede nem sikerült érdemben előrelépni, ez a főváros szégyene. A másik: ha a parkolási díjak emelésével a tömegközlekedés felé tolnák el a néptömegeket, akkor miért nem készítik fel erre először a tömegközlekedést? Ha az autók helyett a buszt, metrót stb. ajánlják, akkor miért vágták vissza a Volánbusz járatait a Megyeri híd átadása után? Miért fog átszállni 16 éves átlagos korú, ma is zsúfolt autóbuszokra az, aki eddig autóval járt? És miért emelik a jegy- és bérletárakat az infláció feletti mértékben? Jövőre 290 forint lesz egy vonaljegy, és 9000 forint egy havibérlet. Ez nem lesz vonzó alternatíva.
Pedig volna miért küzdeni ...