2008.08.12: Brüsszelbe ért a 4-es metró pályázati anyaga http://inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-218461 az EU-s támogatáshoz. Talán furának tűnik, de igaz: bár már nagyban zajlik az építkezés, még nem lehet biztosra tudni, hogy az EU támogja-e majd a budapesti 4-es metrót. A pályázatot már tavaly be kellett volna adni az eredeti menetrend szerint. Csak aztán jöttek a gondok, a számla meg a gondnok. A Fővám téri állomásról levonult a kivitelező, koherens fővárosi közlekedésfejlesztési stratégiát pedig a mai napig sem tudtunk prezentálni (!). Úgyhogy innentől kezdve lehet izgulni, hogy az EU elfogadja-e az anyagot. Az első pár hétben csak a formai megfelelést nézik, utána egy-két hónapig a tartalmat vizsgálják. Lehet fogadásokat kötni, kérem.
2008.08.12: Brüsszelbe ért a metró támogatási kérelme. A kiküldés utáni első hetekben csak a formai megfelelést vizsgálják, ezt követi majd a tartalom elbírálása.
2008.08.14: Klados Gusztáv életéről és munkásságáról olvashatunk a NOL.hu.
2008.08.14: Késnek az új metrószerelvények. Eredetileg már májusban be kellett volna érkeznie az első szerelvénynek. A gyártó Alstom már másnap cáfolta, hogy egy kínai megrendelés állna a csúszás hátterében. Az ottani megrendelést ugyanis Kínában, míg a budapesti szerelvényeket Franciaországban szerelik össze.
2008.08.15: Nemcsak a szerelvények késnek, a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette az alagútépítést a Gellért térnél, a fúrópajzsok 2-4 hónapra leállnak. Egy összekötő alagút engedélye hiányzik a Gellért térnél, de a Fővám téri állomás építése is komoly lemaradásban van. A többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot.
A Világgazdaság cikkében addig is fotókat nézegethetünk a készülő szerelvényekről. Ugyanebben a cikkben az Alstom közleménye is olvasható. Eszerint a kínai megrendeléseket Kínában gyártják le, a budapestit viszont Európában, ezért nem igaz a Városházáról származó korábbi "sejtés", hogy a kínai megrendelések miatt hátrébb sorolták volna a magyar megrendelést. A tervezés Franciaországban, az összeszerelés a lengyel Chrozow-ban történik. Augusztus 15-én meg is kezdődött az első jármű tesztelése a francia tesztpályán. Az Alstom azt is megpendítette, hogy az előzetes típusengedélyek beszerzésekor "minden érintett félnek teljesítenie kell saját kötelezettségeit". A járművek üzembehelyezési határideje 2009. szeptember 11.
2008.08.15: Leállították a fúrópajzsokat. A Nemzeti Közlekedési Hatóság azzal indokolta döntését, mert egy átkötő alagútra a kivitelező Bamco nem kért engedélyt. "A Fővám téri állomás a projektmenedzser számításai szerint március és május között készül el annyira, hogy fogadni tudja a pajzsokat. Így várhatóan 60-120 napot állnak majd a pajzsok a Duna alatt is."
2008.08.19: A BAMCO "saját felelősségére", azaz engedély nélkül újra elindította a fúrópajzsot. A DBR azonnal feljelentést tett a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. A tét nem kicsi, a több hetes állás akár 1 milliárd forint feletti "álláspénzt" is jelenthet. Az Index cikke.
"A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium. Az állomásokat külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik. A Gellért téri állomást éppen a Bamco, a Fővám térit pedig a Hídépítő Rt (amely korábban a Bamco-t vezető francia Vincy cégcsoporthoz tartozott) építi."
2008.09.25: "A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésére időzítették a Bamco konzorcium bejelentését: százötven tétel pluszmunkáért 35 milliárd forintot követel a 4-es metrót beruházó DBR Projekt Igazgatóságtól. Ha nem kap választ péntekig a kifizetésről, abbahagyja az alagútfúrást, valamint a kelenföldi és a Gellért téri állomás építését." A Magyar Hírlap cikke.
2008.09.26: A Bamco több helyszínen leállt a 4-es metró építésével: az ő feladatuk az alagútfúrás, valamint az Etele téri szellőző alagutak és a Gellért téri állomás kivitelezése. A Bamco eddig több mint 150 követelést nyújtott be a DBR metró Projekt Igazgatóság felé - ez nagyságrendekkel több, mint az összes többi kivitelező vitás ügyeinek száma. A legfájdalmasabb a Gellért téri állomás csúszása, ez ugyanis minden kapcsolódó feladatot is késleltet.
2008.09.29: A Marketing Centrum felmérése szerint a budapestiek 84 százaléka támogatja a 4-es metró megépítését, és a felmerülő problémákkal kapcsolatban is türelmesnek mutatkoznak.
2008.10.10: Kábé 6-10 centit süllyedt a Műegyetem Ch épületete. Kiürítését végül nem kellett elrendelni, de rendesen alá lett dúcolva az épület belseje.
2008.10.27: Az Origo összeállítást közöl a BAMCO konzorcium addig már több mint 20 milliárd eurónyi követeléseiről.
2008.11.12: Elérte legmélyebb pontját a Fővám téri állomás építése.
2008.11.14: Egy darukezelő rosszul lett és meghalt a Móricz Zsigmond körtéri állomás építésén. Emiatt a daru rakománya belement az egyik ház sarkába, de szerencsére komoly sérülés nem történt.
2008.11.16: Felmondott a metró független mérnöke. Jávor Péter vitába keveredett Klados Gusztávval. "Az Index úgy tudja, hogy a független mérnök elsősorban azt kifogásolta, hogy a DBR Projektigazgatóság hogy járulhatott hozzá egy olyan műszaki megoldáshoz a Gellért téri úgynevezett átkötő (vonatfordító) alagútnál, amelyet életveszélyesnek minősített."
2008.12.03: "Hulladékliftet akar építeni a ferencvárosi önkormányzat a Budapesti Corvinus Egyetem és a Nagyvásárcsarnok közé, de sem a diákok, sem az oktatási intézmény tanárai nem kérnek belőle." - írta a Magyar Hírlap.
2008.12.10: Továbbra is kérdéses a 4-es metró megtérülése - ami természetesen kihatással van az EU támogatás hányadára is.
2008.12.30: Az Index interjút közöl Demszky Gáborral, aki elmondja, hogy azért késnek a metrókocsik, mert "az előírásokkal szemben, amelyek egy létrát írnak elő, hogy veszély esetén az utasok le tudjanak menni a szerelvény orrából a vágányokhoz, nem építették be ezt a létrát."