Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

NABI Sirius - kipróbáltuk az új buszt

2011. február 09. - fovarosi.blog.hu

A héten még te is kipróbálhatod a NABI (North American Bus Industries) kaposvári gyárából tesztelésre Budapestre küldött Sirius autóbuszt. Mi már megtettük!

A NABI Kaposváron és Budapesten rendelkezik karosszéria gyártó és összeszerelő üzemekkel, ahol sorozatban gyártják a könnyűszerkezetes CompoBus-okat. A cég kb. 400 fővel dolgozik Magyarországon. 2009-ben mutatták be a kerékpárszállítós buszt. 2010 szeptemberében pedig Kaposvárott bemutathatták a Sirius modellt is. A típus kifejezetten a hazai piacra szabva készült el.

A busznak egyértelműen pozitívuma a vidám színvilág kívül-belül, és nyilván jó lenne az is, ha Magyarországon gyártott buszokból rendszeresen tudnánk vásárolni a magyar tömegközlekedési vállalatok járműparkjai számára. (Az alváz kivételével minden magyar beszállítóktól jön.) A busz ülései kényelmesek - fém váz öleli a plüsshuzatos ülőkét és háttámlát. Igaz, ha egy száz kilós ember száll fel, neki már igencsak kényelmetlen az ülés szélessége, de fogadjuk el, hogy ez nem az első osztály. Nagyon pozitív meglepetés volt az is, hogy van wifi a buszon. Persze kérdéses, hogy a BKV így rendelné-e meg az új buszait, de az ötletet nagyon jónak tartom. A tesztelt 5-ös vonalon akár egy órát is utazhat az ember nagy forgalmú időszakban, így legalább hasznosan tölthetné az idejét. Például írhat blogot. Az is jó ötletnek tűnik, hogy az első ajtó mögött nem egy ülés van, hanem csomagtartót alakítottak ki. De a legszimpatikusabb, hogy jegy nélkül használható - ezt kellene a leginkább átvinni a prototípusból a végleges változatba.

Pasaréttől a Moszkva térig a Siriussal - a képek február 6-án készültek

A fejlesztendő területekből - legalábbis nálunk így hívják a munkahelyen a negatívumokat :-) - is említünk néhányat. Hogy műszaki szempontból milyen a busz, azt nem tudom - de hát nyilván ezért tesztelik nálam hozzáértőbb emberek a prototípust. Ami hátul ülve hamar feltűnik: a hátsó ablak környékén a busznak vastag "fala" van - ezzel a megoldással már találkozhattunk a 178-as busz vonalán közlekedő Ikarusoknál is. Nem jó, mert kihasználhatatlan, hamar elmocskolódó felület az alja. (Bár a hátsó ablak vonalvezetése sokkal jópofább lett az Ikarushoz képest.) Valószínűleg jobb alacsony padlós megoldás nincs, de nem tűnik túl praktikusnak a belső lépcső sem. A következő megállót mutató kijelző helyett csak egy óra volt a buszon - ez nyilván majd egy BKV-s szerződés keretein belül megoldódhat. És akkor már csak a BKV sofőrjeit kell rávenni arra, hogy méltóztassanak beállítani a kijelzőt, a szerelőket meg arra, hogy a hibásakat méltóztassanak kijavítani. (Ez nem csak pénz, hanem odafigyelés kérdése is.) A vészjelző gombokat magasabbra szerelném (ld. kép), mert könnyen összekeverhető a vészjelző a leszállásjelző gombbal.

A busz február 13-áig menetjegy nélkül is kipróbálható a 178/178A vonalon - a menetrend itt megtekinhető.


Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fransiscó 2011.02.10. 06:46:54

Pécsen mi is kipróbáltuk és erre a márkára szavaztak a Pécsiek hogy ilyen buszok legyenek a helyi járatban!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.02.27. 20:41:37

a magyar beszállító külön tetszik - és pofás is :)
süti beállítások módosítása