Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Az Ideális Ajtó

2011. április 02. - fovarosi.blog.hu

Melyik az ideális ajtó? Biztos te is hallottad már, Nyájas, amikor a metróval utaztál, hogy "menjünk előbbre, ott jobb lesz leszállni". A tapasztaltabb utasok a leggyakrabban használt célállomási megállót már ismerik annyira jól, hogy tudják, melyik ajtón kell kiszállni ahhoz, hogy a legközelebb kerüljenek a kijárathoz. Mert úgy gyorsabban ki lehet jutni, kevesebbet kell gyalogolni, másokon átvergődni. A Fővárosi Blog utánajárt: melyik az Ideális Ajtó?

Az 1-es metrót nem néztem, mivel ott az állomások zöme hasonló kialakítású, és a szerelvény rövidsége miatt sincs akkora jelentősége, hogy melyik az Ideális Ajtó. Így a 2-es és a 3-as metró következik alant. (Majd átadás után szóljatok, hogy írjam meg a 4-es metró adatait is!) A kocsik és az ajtók számozása a vezetőtől kiindulva növekvő, azaz a vezető mögött van az 1. kocsi 1. ajtó (1K 1A), és a szerelvény túlsó végén az 5. kocsi 4. ajtó (2-es metró), illetve a 6. kocsi 4. ajtó (3-as metró). Mivel időnként egy kicsit előrébb / hátrébb áll meg a metró, és helyenként két ajtó közé esik a kijárathoz legközelebbi pont, a megadott számok +/- 1 ajtónyi hibahatárral értelmezendők. Az alábbi táblázat talán segít abban, hogy egyenlőbben oszoljon el a tömeg a metrókban, és hogy egy picivel előbb érj be a munkahelyedre, ha a tárcádban tartod az alábbi képet:
 


(Az adatok saját felmérésből származnak, esetleges hibák bejelentése kommentben lehetséges.)

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2011.04.03. 21:25:37

Hazajáró egyetemistaként a "déliben a 3/2" übermélyen agyambavésődött anno.

Cook kapitány 2011.04.03. 23:31:22

Tokióban ilyen táblázat minden állomáson ki van függesztve és a peronon be van jelölve melyik kocsi pontosan hol fog megállni.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2011.04.04. 08:42:34

Köszi, már régóta kerestem :)

smalladam 2011.04.04. 12:36:34

én ezt már magamtól begyakoroltam!!!

Ray2 2011.04.04. 13:44:06

Határozottan emlékszem hogy régen létezett egy (talán hivatalosan BKV-s) kártyanaptár formátumú kistáblázat, amin ugyanez szerepelt. Lehet hogy reklámcélból osztogatták, mert a másik oldalán volt valami, nem emlékszem pontosan.

dieurie 2011.04.05. 10:26:15

ez zseniális :)
a klinikák újpesti irányban (szintén egyetemista) emlékeim szerint 5k 1a

dieurie 2011.04.05. 10:28:09

ja nem is! ha a kéken hat kocsi van, akkor 6/1!
nekem az volt a mondókám rá, hogy utolsó kocsi első ajtó, első kocsi utolsó ajtó ;)

Galván_Tivadar 2011.04.05. 18:56:28

Évekkel ezelőtt láttam valahol a neten egy (asszem) BME-s tanulmányt, amiben ez annyival volt még megfűszerezve, hogy úgy hova érdemes felszállni, hogy összességében a legkevesebbet kelljen gyalogolni az állomásokon, vagy valami hasonló. Elég pihent :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.04.05. 21:37:24

@Ray2: Jól emlékszel. Az Agykontroll hirdette magát a 90-es évek legelején olyan kártyanaptárral, aminek a címlapján fent volt a legoptimálisabb ajtólista. Aztán a BKV kérésére leálltak az osztogatással, mert a hivatalos álláspont szerint a tudatos ajtóválasztás túlzsúfoltságot generált volna. Volt benne igazság.

phaemoor 2011.04.06. 07:46:58

fovarosi.te.dekurvararaersz.com

Ytse 2011.04.06. 21:51:47

A Pillangó utcához a második kocsi utolsó ajtaja helyett a harmadik kocsi első ajtaja a legjobb szerintem, ha a Déli felől jön valaki.

dzsefi 2011.04.07. 15:42:21

mondjuk aki rendszeresen jár egy útvonalon, az úgyis kitapasztalta már :)

Ndre 2012.01.01. 19:50:46

Ezeket fejből nyomom már! :) A Kökit lehetne frissíteni! :) Buszok: 1K 3A, bevásárlóközpont és buszok: 5K 4A

Buszvezető 2012.02.11. 14:10:42

Van ennek a minél közelebbi leszállásosdinak még egy aspektusa, amit érdemes lenne vizsgálni: mit csinálnak azok, akik előnyhöz jutva elsőnek érik el a mozgólépcsőt? (Már persze ahol van mozgólépcső).

Én egy időben a Moszkva térnél szálltam le, főleg az esti órákban, és azt tapasztaltam, hogy a zöm előretör, cselez, kikerül, majd... Majd megáll a mozgólépcsőn. Ha ketten vannak, akkor megállnak egymás mellett. Én meg, aki baktattam volna felfelé a lépcsőn, ott álltam beszorulva mögéjük másodikként harmadikként.

Sokszor gondolkoztam, hogy videót kellene erről csinálni, ahogy mindenkit lezúzva rohannak az emberek, majd megállnak a mozgólépcsőn :)

kacaj hangosan 2013.05.21. 10:28:34

@Buszvezető: te ismered azt a szót, hogy "Bocsánat"? "Elnézést?" "Szabad?"

Velem is előfordult, h tohonyák éljeneztek a lépcsőn, h elsőnek állnak rajta, de udvariasan szóltam, és lám-lám... mindig hamarabb felértem.

Paleee 2023.11.30. 09:46:41

A mai napig ez a leghasznosabb táblázat erről, minden telefoncserekor le kell újra töltsem, hogy kéznél legyen :D
süti beállítások módosítása