2012 február 3-án hajnali 6 órakor bejelentették a MALÉV csődjét. Az alábbi felvételek a reptér 2A terminálján és a Lurdy-házban található ügyfélszolgálati irodában készültek a csőd napján. Egy közel 66 éves történet ért véget. Hogy folytatódik-e? A kormányzat reménykedő, a dolgozók nagyrészt hazamentek.
Törölve, törölve, törölve... (A kép nagyban)
Nagy volt a tömeg 11 óra körül, de nem a csőd miatt
A kijelzők már nem sorolnak MALÉV indulásokat (nagyban: 1, 2, 3)
Az "egykori" MALÉV ügyfélszolgálati iroda a Lurdy-házban 2012 elején
A MALÉV honlapja 2012 elején, február 3-án, és az utolsó Horizon Magazin címlapja
Tetszett a cikk? Kövess Facebookon is!
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2012.02.03. 15:00:58
Mondjuk most már a B-ről sem, de ott kellett volna fényképezni.
seahawks 2012.02.03. 15:01:24
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 15:05:01
OkoskaTo:rp 2012.02.03. 15:07:22
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 15:16:38
Martian (törölt) 2012.02.03. 15:17:05
Akkor kezdhetnénk a bezárást a politikai pártokkal, mert az adó-leszívás és a sok pofázás mellett még el sem reptetnek egy célállomásra... teljesen feleslegesek.
M&Ms (törölt) 2012.02.03. 15:18:05
Dzsok 2012.02.03. 15:18:30
A Malév megszűnése azonnali, körülbelül 450 milliárd forintos kiadást jelentene az államnak - olvasható a nemzeti fejlesztési tárca egy decemberi kiadványában. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) alelnöke szerint, ha rövid időn belül nem indulnak újra a Malév-járatok, akár 40-50 százalékkal is csökkenhet a beutazó vendégek száma Budapesten a következő hetekben.
A dokumentum szerint a légitársaság a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere, amely a légikikötő forgalmának 40 százalékát biztosítja. Ha az évente a szolgáltatásokért fizetett 15 milliárd forint kiesik a repülőtér üzemeltetőjének költségvetéséből, akkor - a privatizációs szerződés szerint - akár a Budapest Airport ellehetetlenüléséhez is vezethet. Ebben az esetben az államnak másfél milliárd eurót kell fizetnie a Budapest Airport tulajdonosának...."
Szerintem itt inkább arról van szó, hogy a MALÉV kedvezőtlen kondíciók mellett megkötött lízingszerződéseit akarják törölni, és később kedvezőbb feltételek mellett újraindítani a légitársaságot.
lyken 2012.02.03. 15:27:10
debreceni.blog 2012.02.03. 15:32:54
A Malév is birtokon belülre került, kezdődhet az Orbán Air kiépítése, természetesen az adófizetők pénzén.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak
sYg · http://lokoszt.blog.hu 2012.02.03. 15:35:28
Dzsok 2012.02.03. 15:39:19
Még jó, hogy FIDESZ! 2012.02.03. 15:47:02
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 15:53:48
amugy ugy tudom az EU tiltotta le hogy az allam penzelje tovabb, akkor most miert is Orban?
Ex0dus 2012.02.03. 15:55:45
Az különösen humoros, hogy jan legvégén a kormányszóvivő, amikor a malév került szóba, váltig állította, hogy a malév még sosem működött ilyen jól és, hogy semmi probléma nincs, majd kidolgozzák a pénzügyi terveket és megoldódik a helyzet.
www.magyarcsajok.com · http://www.magyarcsajok.com 2012.02.03. 15:55:46
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 15:56:47
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:00:31
tenyleg erdekel
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:06:53
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 16:09:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:13:27
2012.02.03. 16:14:20
ezt én teljesen így gondolom. és ez is lesz. persze az Orbán Air csak fantázianév, de nem is ez a lényeg.
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 16:14:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:19:17
na most en inkabb azt nem ertem, de lehet felreolvastam, nem elek otthon, hogy az EB megtiltja hogy az allam finanszirozza jelen esetben a MALEV-ot, ezrt mivel veszteseges, akkor mit lehet csinalni? meg ha mashol is van nemzeti legitarsasag az mito nem veszteseges
meg miert nem tilthatjuk ki a fapadosokat hazok viszik el az uzletet
akik meg sirnak a malvert minek mennek fapadossal? mentek volna malevval
nem vagyok biztos benne hogy feltetlen szukseges NEMZETI legitarsasag, de valami magyar ken, ha teljesen uzleti alapon, ami a MALEVnek nem ment akkor teljsesn uzleti alapon
de en lama vagyok az ugyben, nem tudom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:21:01
Dzsok 2012.02.03. 16:24:38
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:27:34
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:28:45
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:35:43
roka 2012.02.03. 16:38:10
komplikato 2012.02.03. 16:38:34
@hagyma: Nekem kapásból gyanús ha valamit az EU-ra kennek, mert kis utánanézés után 10-ből 9-szer KAMU.
Ha meg az idézett cikk igazat ír, akkor eleve benne sem volt a költségvetésben, tehát legkésőbb november közepén már tudták, és pár napja tagadták. Ugyan akkor a BKV-nak a pénzt oda adni ki a halál tiltotta meg? Még is csak van valami abban a "csődből bagóért kivásárolni" pletykában. Nem, nem a MALÉV-ról, az országról ... :(
Martian (törölt) 2012.02.03. 16:39:00
komplikato 2012.02.03. 16:40:41
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:41:50
en olvastam valamit hogy az AB miatt vissza kell fizetni valami penzeket, meg a szabad piac miatt nem lehet szponzoralni legitarsasagokat, de en ebben aztan tenyleg nem vagyok otthon, azt viszont kurvara nem hiszem, hogy a malevot az orban rokonsaganak akarjak eladni, ez mar annyira abszurd, hogy kar is vele foglalkozni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:44:38
amugy ha nem lesz uj nemzeti legitarsasag, jonnek ide dogivel a tobbiek, ez jo kis piac
nem lesz itt gond 2 heten belul sem az aru sem a szemelyszallitassal
Dzsok 2012.02.03. 16:48:46
"Távolba mutató következményekkel is járhat a Malév pénteken bejelentett végleges megszűnése. Akár a magyar államot is nehéz helyzetbe hozhatja a Budapest Aiporton keresztül, ezzel újabb százmilliárd forintos kockázat jelent meg a költségvetés körül. "
www.portfolio.hu/gazdasag/a_magyar_allamot_is_sulyos_csapas_eri_a_malev_miatt.162420.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
"Külföldön nem foglalkoznak azzal, hogy a magyar állam stratégiailag kiemelt gazdálkodó szervezetnek tekinti a Malévet, a csődvédelem viszont nemzetközileg is érthető dolog. De már ezzel is elkéstek, az, hogy nem működik tovább a cég, a lehető legrosszabb megoldás- tette hozzá."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/elbaltaztak_de_lagalabb_nem_kell_fizetni/
Roy 2012.02.03. 16:55:10
Nyugodj bele, ha ezek is csődbe mennek akkor majd Orbán családi, vagy haveri köre újraindítja az adófizetők pénzéből, de a haszon majd az ő zsebükbe vándorol.
A MALÉV megszűnésé se véletlen.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:58:17
a tobbiben sajnos van valami, lehet bukni sokat
Oszkot meg hagy ne minositsem, mert nem az en dolgom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 16:59:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 17:00:46
ezt mindenki tudja, a malev az orban fiaje lesz, ez kozismert teny
tojas99 2012.02.03. 17:04:34
Ha szükség van rá, majd nulláról újjá épül, remélhetőleg nem ilyen Berényi-féle posztkádári arcokkal...
Silvestris 2012.02.03. 17:07:00
Egy nemzeti legitarsasag meg azert kell, mert ez ugyanugy resze a nemzeti infrastrukturanak mint az autopalya meg a vasut. Lehet mondani hogy atszallassal el lehet jutni mindenhova, de ha valahova nincs kozvetlen jarat, vagy csak fapados, akkor annak az uzleti kapcsolatok latjak karat.
tojas99 2012.02.03. 17:08:11
Milyen szép sztori is lenne egy hetes totális BKV sztrájk, majd egy hétfő reggeli kijózanító ébredés, hogy nem kell már sztrájkolniuk, és dolgozniuk sem, éhen lehet dögleni.
roka 2012.02.03. 17:15:27
roka 2012.02.03. 17:18:52
Dzsok 2012.02.03. 17:21:28
"Péntek reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában Orbán Viktor miniszterelnök is a korábbi kormányokat tette felelőssé a Malév bukásáért, és jelezte, hogy új cég létrehozásán gondolkodnak. "Ha meg tudunk szabadulni a csontvázként örökölt terhektől, lehet még magyar nemzeti légitársaság. A csontvázak említésével vélhetően arra utalt, hogy a légitársaság a kormány hivatalba lépésekor már nagyon nehéz helyzetben volt, s ezt az eltelt másfél évben sem tudták megoldani."
Nagyjából erről írtam már az első hozzászólásban is.
AD971 2012.02.03. 17:22:56
Persze és mi utasok meg szopjunk mert nem jön többet a busz, villamos, metró
Bár az MA bedőlése után már ezt is el tudom képzelni
De majd a munkáltató felé hogyan igazolom azért nem jutottam be a munkahelyre mert megszűnt a tömegközlekedést lebonyolító cég ezért nem jutok be, más alternatíva (max 15 km gyaloglás) nincs
Martian (törölt) 2012.02.03. 17:26:28
mozika 2012.02.03. 17:29:05
MÉG AKARSZ BELŐLÜK????????????
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 17:33:42
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 17:38:07
www.origo.hu/gazdasag/20120203-a-ryanair-negy-boeing-gepet-hoz-budapestre-a-malev-leallasa.html
Kyos 2012.02.03. 17:41:57
roka 2012.02.03. 17:45:26
debreceni.blog 2012.02.03. 17:45:36
nem tejesen magának, hanem maguknak. igen. ugyanúgy, mint a RÁBA, az új mobil szolgáltató, stb. ezekben a cégekben ők irányítanak, döntenek mindenről, és alkalmaznak azt akit akarnak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 17:47:57
akkor most hogy?
jon a lufthansa nem lesz veszteseg...
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.02.03. 17:52:01
Na bazzz! Ha megszűnik a BKV az a főnököd nem fogja tudni, csak Te? Titkos lesz, vagy mi? :D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 17:53:03
szoval valaki a megoldast tudja?
termeljen tovabb evekig vesztesegt
szunjon meg
mas lehetoseg nincs
vagy van?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 17:54:32
sot vadkapitalizmus
amerikaban akinek nincs kocsija nem tud dolgozni
ez van barataim az urban
EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2012.02.03. 17:55:53
Ráadásul rengeteg állás megszűnik illetve kerül veszélybe... és nem csak a pilótáké. Több ismerősöm is egy olyan cégnél dolgozik, amelyik szolgáltatásokat nyújt(ott) a Malévnak, meg a reptérnek is.
yogibear 2012.02.03. 18:00:45
Mindezt annak köszönhetően, hogy nincs egy épeszű szakember a mostani vezetésben, csak mutyi (de az legalább jobboldali), mert csak abban vagyunk jók, hogy töketlenebbnél töketlenebb gazdaságpolitikát folytassunk (aminek Te is iszod a levét...). Mondj egy pozitívumot, amit ez a kormány eddig tett. Ez is iskolapéldája a mutyinak. Így legalább megúsztuk a büntetést... Nem volt direkt húzáás... áááá dehogy...
És végül köszönjük a sok gyökérnek, hogy ezt 2/3ra megszavazta... Na most sajnálkozz...
roka 2012.02.03. 18:00:53
tojas99 2012.02.03. 18:03:55
xstranger 2012.02.03. 18:05:38
Egyertelmuen merethatekonysagi problemaik voltak, nezd meg mennyi gepuk van es mennyi egy normalis tarsasagnak, igy nem lehet hatekonyan uzemelni. A Malev beszallitoi meg majd szallitanak mas legitarsasagoknak, nem kell eljatszani hogy mindenki akik kapcsolatban volt veluk az tonkre fog menni.
tojas99 2012.02.03. 18:07:41
tojas99 2012.02.03. 18:10:27
Ez már nem ízlik, ugye?
Barmok!
Droidfigyelő (törölt) 2012.02.03. 18:12:14
Teljesen igazad van, tényleg iszonyú unalmas. Mint ahogy az is, ahogy a Szeretett Vezető reggel elindította a mantrát: a Malév csődje az újabb Gyurcsány-csontváz.
tojas99 2012.02.03. 18:20:47
Fizetnél érte?
Akkor KUSS!
sorica123 (törölt) 2012.02.03. 18:22:19
@Droidfigyelő: Gyurcsányt lehet nem szeretni, de a Fideszeseknek ő egy áldás: szarnak-kárnak immár van gazdája! Más kérdés, hogy az előző kormány is ugyanakkora lehúzós bagázs volt, mint ez, csak nemzeti szósz és szentszöveg nélkül.
Big-B 2012.02.03. 18:41:43
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 19:04:00
Silvestris 2012.02.03. 19:10:33
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:12:29
a kerdes, hogy mi a megoldas?
/mer ugye az allam nem finanszirozhatja a malevot EU miatt, az orosz vonal nem jott be.../
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:13:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:16:38
roka 2012.02.03. 19:25:58
roka 2012.02.03. 19:27:00
SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2012.02.03. 19:35:32
MarjaVP 2012.02.03. 19:43:39
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.03. 19:45:17
Megfelelő előkészítéssel akár holnap újra kezdhette volna egy új cégben működését a Malév, úgy tűnik, hogy a kormány az elmúlt két évben azonban elmulasztotta az egyébként várható csődhelyzetre való felkészülést – mondta az Indexnek Oszkó Péter. A Bajnai-kormány pénzügyminisztere hangsúlyozta: európai példák is akadnak – többek között az Alitalia történetében – olyan esetre, amikor a csődbe jutott cég a gyakorlatban egy újonnan létrehozott társaságként élt tovább, így az utasok számára szinte alig volt észrevehető a váltás.
A Malév esetében hasonló forgatókönyvre már 2010 elején készültek: Oszkó szerint túl voltak az elméleti előkészítésen, így a vonatkozó jogszabályok iparági szakértők bevonásával készített vizsgálatán. Egyértelművé vált már akkor is, ami máig sem változott, hogy egy új cég elindítása csak kisebbségi állami tulajdon mellett lehetséges az uniós előírások miatt, és éppen ez volt az egyik buktató az akkori előkészületeknél, hiszen a lehetséges befektetők már mind a várt új kormánnyal tárgyaltak volna.
A Malévban ötszázalékos tulajdonos orosz fél Oszkó szerint alighanem kénytelen lesz elviselni, hogy elbukta a társasággal szembeni követelését (a 106 millió eurós, több mint 30 milliárd forintos összeg egyébként a Malév legnagyobb tartozása). Az, hogy ezzel számolnak, számolniuk kellett, a volt pénzügyminiszter szerint az is mutatja, hogy bár cég tőkeemeléssel történt visszaállamosítása során az oroszok – érthetően – ragaszkodtak volna a követelésük külön közvetlen állami garanciával való biztosítását, végül beletörődtek, hogy ezt nem kapják meg.
Meg 100 milliárdot amit így nem kell az EU-nak kifizetni, erről szól az orbáni taktika. Újabb pénzlenyúlás, de milyen áron?
Hogy mennyi kiesése lesz a szállodaiparnak, vendéglátásnak, mennyi munkanélküli lesz az 500 milliárdra becsülhető.
Persze lehet, hogy rövidesen indul egy fideszes Orbanair vagy Lázair nemzeti privát légitársaság a kétharmad jegyében.
Ezekből ezt is kinézem!
Kaptabakta 2012.02.03. 20:03:02
Azért jó lenne ha gondolkoznál. Fletóról nem vitatkozhatom mert igazad van, de a Gordonka sajnos jól csinálta a dolgát.
A helyzet iróniája, hogy senyvedtünk Gordonka alatt, hogy mekkora megszorítás van és hogy szívunk, de Viktor-Matolcsy kollegáknak sikerül ezt überelniük a cirka két éves szabadságharcukkal:S Mellesleg kénytelenek visszatérni a Bajnai féle pályára, csak a derékig érő kakiból sikerült eljutniuk a nyakig érőbe időközban:S Pedig iszonyat jó lehetőségeik lettek volna, ha mondjuk a Vargát odaengedik Matolcsy kollega helyet.
Aztán lehet hogy te abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a bérkifizetési jegyzéked nem diétázott idéntől.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 20:06:18
bajnai fele palya
hat ez kesz:)
Kaptabakta 2012.02.03. 20:08:03
Kaptabakta 2012.02.03. 20:13:24
- Közszéfra leépítés
- adóbevétel növelés
- közszolgálati bérek befagyasztása
- állami támogatások megnyirbálása
soroljam még?
A kormány végrehajtott egy adóátcsoportosítást, amelynek a munkavállalók kb 70-80%-a szenvedője lesz. Ez is egyfajta adóemelés.
A bérkompenzáció meg szép és jó de ha utána olvas vki rájön, hogy egy szép cukormáz csupán és a munkáltatók torkán akarjék lenyomni az elvárt béremelés egy szép részét.
dr.Hüppögő Balneológus 2012.02.03. 20:17:00
Felkészül: MÁV, BKV, Hódmezővásárhely.
Szeretünk Viktor! Harcolunk a békéért!
Kaptabakta 2012.02.03. 20:17:01
Sajnálom a Malévot és a dolgozókat és beszállítókat.
Sajnálom, hogy így -látszólag- előkészületlenül zajlott le ez az egész, bár az EU döntése után ez boritékolható volt.
a legmegdöbbentőbb számomra az volt, hogy nem volt meg az új cég amibe a brandet, az eszközököt, a szakmai tudást egyből át tudták volna menteni.
Martian (törölt) 2012.02.03. 20:29:59
Nem éppen felemelő lenne araszolásban elpufogtatni a drága naftát, egy óra alatt Újpestről a Belvárosig, majd újabb fél órán keresztül parkolóhelyet keresni... Budapest közútjai a BKV-val együtt is túlzsúfoltak, BKV nélkül sokkal rosszabb lenne a helyzet.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.03. 20:32:47
Nem kellett volna kilopni a penzt a MALEV-bol es most minden ugy menne ahogy eddig ment.
flippant 2012.02.03. 20:32:56
Környezettudatos 2012.02.03. 20:35:11
Környezettudatos 2012.02.03. 20:35:50
flippant 2012.02.03. 20:36:28
www.youtube.com/watch?v=Xaj7-xz7hZg
www.youtube.com/watch?v=sBN1L9FeTAw&feature=related
Kenedy1 2012.02.03. 20:39:35
ne most 2012.02.03. 20:45:26
Már csak emlék, mit éreztél, mikor külföldön megláttál egy Malév gépet. Ennyit a szabadságról.
Martian (törölt) 2012.02.03. 20:45:42
flippant 2012.02.03. 20:47:22
ne most 2012.02.03. 20:48:32
Martian (törölt) 2012.02.03. 20:51:10
Gazsi bácsi lótetű 2012.02.03. 21:10:14
A Malévbe utoljára a hetvenes években invesztáltak pénzt fejlesztésre, maikor a TU-154-es gépeket vették. Azóta csak elvettek tőle, illetve züllesztették. Hihetetlen szaktudású pártfunkcionáriusokat küldtek minden kormány alatt, egyformán hülyék voltak, és sok pénzünkbe kerültek.
Azóta minden gép lízingelt volt, a két hosszútávú üzemelésre alkalmas B767 kivételével. Azok beszerzése is elhibázott és dilettáns volt, és bár a típus a "moneymaker" becenevet kapta a légiiparban, nekünk sikerült a legrosszabb konfigurációt megrendelni, amit szinte képtelenség rentábilisan üzemeltetni ( a hozzáértést jellemzi, hogy a fedélzeti szórakoztató-rendszert NTSC-ben rendelték, pedig rendelhettek volna VHS-t is, ami nálunk használatos volt akkoriban).
A lízingelt gépekkel történő üzemelés nem szokatlan, sok légitársaság így üzemel, de sajnos képtelenek voltak normális gépparkot kialakítani.
Igen sok dilettáns lépés vezetett ide, és igen sokan meggazdagodtak ebből a cégből.
Igen jelentős állami támogatást kapott az évek során, de igen jelentős adóbevételt is generált, amit szintén a mérlegre kéne tenni.
Aki kijelenti egyértelműen, hogy a Malév egy pénznyelő, és végre megszűnt, az sajnos alapvető közgazdasági tényekkel nincs tisztában. Bocs.
Az elvakult jobbos párthíveknek jelzem, hogy szeretett diktátorotok előszeretettel szivatta a céget, pár napja várt rá Brüsszelben a gép több mint egy órát - ez átszálló utasok lemaradásával, késéssel, személyzet lejáró munkaidejével jár, így hatalmas költség), előző ámokfutása idején egy teljes járatot töröltek őtörpesége miatt, hogy legyen mivel hazajöjjön Washingtonból, csak valahol valakik valamit nagyon elrontottak, és vettek first class jegyet is, és így potyára töröltek egy komplett New York-Budapest járatot. Na, ez is belekerült jónéhány milliójába a cégnek...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 21:20:42
hehe:)
tojas99 2012.02.03. 21:31:41
Ti tényleg komolyan gondoljátok ezt?
Már ki is találtátok a megoldást:
Megalapítjátok a Magyar Nemzeti Körömvágó Kft-t, ahol egymásnak nyírja 10 millió magyar a körmét, amiért jó kis fizetést is kap, sőt néha külföldiek is nyiratnak velünk majd körmöt, mert profik leszünk.
A cég ugyan veszteséges, de az állam megtámogatja majd, hiszen az adóbevételekből minden megoldódik majd.
Van 5000-ért örökmozgóm, birkák, kell?
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.03. 21:32:00
Én egy dolgot nem értek: az írországi Shannon felé tartó gépek miért nem vittek utasokat Párizsig, Amszterdamig, Londonig, Dublinig????
Kamazszutra 2012.02.03. 21:32:06
A külföldiek meg majd jönnek Lufthansával, meg KLM-mel, meg egyebekkel. Nekik nem fog hiányozni a Malév.
A pilótákat sajnálom, de szerintem egy héten belül más légitársaság gépein fognak ülni, hiszen ez egy nemzetközi szakma. Az adminisztrátorok meg majd elhelyezkednek egy másik cégnél,vagy egy másik szektorban, mint annyi más, megszűnő munkahelyről kikerülő irodista.
flippant 2012.02.03. 21:33:26
index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/vege_a_malevnak_lealltak_a_gepei/25_milliardos_wizzair-beruhazas/
25 milliárdos Wizzair-beruházás
febr. 3. 12:05
A fapados cég március végéig két új Airbus A-320-as repülőgépet állít forgalomba, a cég közleménye szerint az éves utasforgalom így a jelenlegi 1,4 millióról 2 millióra nő, ami nagyjából 700 új, közvetett és közvetlen munkahelyet eredményez. Új járatot indítanak Bukarestbe, és szinte minden célállomásukra növelik a járatok számát. A jelenlegi heti 67 járatuk nyárra heti 129-re nő.
hu.wikipedia.org/wiki/Wizz_Air
A légitársaság elindításának ötlete 2003 júniusában született meg. Hat légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember az egykor a Malévet irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével és alakította meg a Wizz Airt. A fő pénzügyi befektető a közlekedési beruházásokra specializálódott amerikai Indigo Partners társaság volt.
Bambulka 2012.02.03. 21:47:25
2012.02.03. 21:50:16
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 21:52:33
www.origo.hu/gazdasag/20120203-malev-csodje-a-nemzeti-legitarsasag-szerepe.html
tojas99 2012.02.03. 21:57:04
Nem, véletlenül se az jusson eszetekbe, hogy a MALÉV-en keresztül loptak. Áááá.
Azokat a százmilliárdokat szépen osszátok el a 10 millió emberre, fejenként ennyibe fájt mindenkinek a sztori, ideje volt lezárni.
Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.03. 21:58:57
@hagyma: egyszer mar megigerted mas forumon, hogy lelepsz a blog.hu-rol? Mikor tervezed? JO lenne mar, mert K. unalmas a sok baromsagod, mikozben az usaban elsz es kozod nincs a magyar helyzethez..
Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.03. 22:01:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 22:17:25
ez nem az
sajat blogom is van, miert lepnek le, igyekszem elkerulni a nagyon politikaiakat
tobb baromsagot beszelsz te mnt en, ehhez meg ki sem kell koltoznod, igaz eselyed sem lenne ra
◄ ► 2012.02.03. 22:42:18
TH 2012.02.03. 22:50:15
TH 2012.02.03. 22:52:39
rkb9y5 2012.02.03. 23:01:56
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 23:05:31
TH 2012.02.03. 23:06:09
végre egy jó hír! :-)
miro1 2012.02.03. 23:12:52
miro1 2012.02.03. 23:15:55
Parajpuding 2012.02.03. 23:17:57
Hát persze, hogy minden és mindenki hibás, csak a jelenlegi kormány nem. De elfelejtették okolni többek között a fokozódó napkitöréseket, a száraz hot-dog kiflit, nomeg Könyves Kálmánt. Micsoda agymosott droidok...:)))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 23:26:21
kormanyfuggetlenul kerdezem, mert tenyleg csak futolag olvastam
egy agymosott droid
M&Ms (törölt) 2012.02.03. 23:44:09
"Az emelkedő üzemanyagár, a piac átalakulása, a magas üzemeltetési költségek miatt évek óta milliárdos veszteségeket termelt és állandó állami tőkeinjekciókat kapott. Működése a nem feltétlenül csak a profittermelésben érdekelt orosz befeketető alatt sem vált nyereségessé, a céget utolsó intézkedései egyikeként Bajnai Gordon leköszönő kormánya államosította újra 2010 februárjában, 25,2 milliárd forintot fektetve a cégbe, aminek az állammal szembeni adósságait is elengedték. A Malév eddigre 74,6 milliárd forintnyi adósságot halmozott fel. Bár azóta százmilliárd forintnál is többel próbálták megtámogatni, a cég még mindig veszteséges volt, ráaduásul az Európai Bíróság ítélete szerint az állami támogatás jogszerűtlen volt, vissza kell fizetni."
Az meg nettó baromság, hogy a flotta miatt volt veszteséges a Malév, 18-19? Boeing 737-es volt mostanáig, ennél ésszerűbben nem is lehetett volna a flottát üzemelni, egy típussal.
Lehet rövidtávon veszteség származik majd a bevételkiesésből, de gyanítom, a járatok 70 százalékát átveszik más Európai légitársaságok. A Wizzair meg ékes példája annak, hogy lehet egy magyar légitársaságot normálisan is üzemeltetni. Én személy szerint örülnék, ha ők vennék át a nemzeti légitársaság szerepét.
svdkert 2012.02.03. 23:48:19
svdkert 2012.02.03. 23:51:26
stb stb.
svdkert 2012.02.03. 23:52:23
Frizuravarjú 2012.02.04. 00:17:15
Aranyszínű lesz mindegyik gép és hegedülni fognak a stewardesek. A menü pedig sünpörkölt vagy rántott pézsma lesz Dankó Pista borral.
Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.04. 02:14:08
Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.04. 02:17:49
mojoking77 2012.02.04. 03:08:31
gbalas 2012.02.04. 04:28:10
Mindegy, hogy milyen néven fut a politikai hatalom!!
Környezettudatos 2012.02.04. 04:36:35
Erik Bálint 2012.02.04. 08:48:12
A kapitalizmus nagyban hasonlít az evolúcióra, az életképes fennmarad, a "beteg" elhullik... fejlődés.
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2012.02.04. 08:56:50
faszkivan.blog.hu/2012/02/03/leallt_a_malev_3
Kerek négyszög 2012.02.04. 09:15:01
Csődbe az egész országot! Dolgozzatok még egy kicsit!
Malév csőd = Kontár kormány
Bóvli + bóvli + bóvli = 3xbóvli!
Milyen igazuk van a hitelminősítőknek. Hogy köpködte őket a kontárkormány, azt mégis nekik van igazuk!
HelloKitty 2012.02.04. 09:23:38
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.04. 09:28:51
muhhaha@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: te meg szimplan hulye vagy
amugy csak annyit kerdeztem, ha az EU megtiltotta, hogy az allam dotalja a malevet, azok meg elsullyedtek az adossagban, akkor mi a kiut
erre nem kaptam meg valaszt
ne most 2012.02.04. 10:17:46
Senki nem sírt a reptéren. Na ilyen lesz az államcsőd is.
krausz2 2012.02.04. 10:37:32
Persze ha Te ennek haszonélvezője voltál akkor más a helyzet.
A többségnek-és ezek a szegény emberek- nincs szüksége az agyontámogatott MÁV-BKV-ra sem, nemhogy az állami alkalmazottakat szállító vagy külföldön az ország valutáját költő dolgos "munkás" emberek támogatására.
A BKV esetén viszont lehet alapellátást pl. villamos -metró hálózatot biztosítani,de nem hiszem, hogy támogatni kellene az embereket azért hogy pl. a Rózsadombra, Szabadsághegyre feljussanak.
Nem hiszem hogy a vasútnak minden bokros dűlőn
meg kell állnia és a buszok helyett -párhuzamosan-kellene személyszállítást végeznie isten háta mögötti településeken.
sanche_ 2012.02.04. 10:45:29
Milyen üzleti kapcsolatok látják kárát?
Egy elég jólmenő cégnél dolgozom és az árat nézik kb kizárólag, mikor ügyfélhez mennek, vagy ők jönnek..
Amúgy a repülés dolog egy túllihegett valami. Őskori szokásból maradt fent, hogy annyira szükség van a repülőre, főleg Európán belül.
Nem mondom, hogy nincs fontos üzleti út..de az is biztos, hogy a fontos üzleti utak 90%-a kb nem is fontos..az meg, hogy Bécsen keresztül jön a Pestre a repülő Kínából vagy közvetlen Budapestre, az teljesen mindegy.
Nemzeti infrastruktúrának nem neveznék egy olyan dolgot, amit a lakosság 0,1%-a használ.
Az egész piaci alapon kell hogy működjön, azok a "nagyon fontos" emberek, akik csak közvetlen géppel lennének csak szívesek idejönni, azokra kb kurvára semmi szükség.. Elég nagy külföldi IT-s cégnél is elég magas rangban átszállásos jegyeket kaptak már Németországból is... Mert nem hülyék.
Amire lesz igény, arra nemzetközi társaságok hoznak gépet, ilyen egyszerű.
A jövőben meg, ha tovább terjednek a szupervasutak, akkor tönkremehet még néhány nemzetközi szolgáltató is... Nem kell sajnálni őket.
ne most 2012.02.04. 10:56:56
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.04. 11:04:16
Másrészt ajánlom ezt a cikket is:
fovarosi.blog.hu/2012/02/04/ferihegy_jovoje
sanche_ 2012.02.04. 11:08:04
A BKV nem azért veszteséges, mert felmegy a Rózsadombra meg a Szabadsághegyre is.
Könyörgöm ott is emberek élnek és dolgoznak(a mi cégünk is ott van..) az, hogy valahol több gazdag ember él, nem jelenti azt, hogy akkor el kell vágni a tömegközlekedést és autóba kényszeríteni mindenkit.
Ilyen eszement ötletről még nem is hallottam.. A jól működő tömegközeledési vállalatok(pl a Bécsi) nem attól működik jól, hogy csak a panelek közt teszi a köröket a busz..
A vonatban már sokkal inkább igazad van.Én vonatpárti vagyok, de a vonat nem arra kell, hogy a legkisebb faluból is bevigye a városkába azt a három embert..erre tényleg ott a busz.
A vonatnak az a feladata, hogy a városok elővárosi közlekedését biztosítsa, biztosítsa a nagyobb városok közti és a nagyobb külföldi városok felé menő kapcsolatot.
scsaba1 2012.02.04. 11:12:03
Hehe, ezen röhögtem én is. Idáig ment a "ne ja zén adómból..."-mantra. Pár hete többtucatnyi idióta könyörgött az államcsődért (nekünk mohács kell, meg hasonló faszságot). Most a kormány nem nyúlt a Malév hóna alá, csődbe menta vagy csődbe vitték (pártállástól függően a megfelelő kifejezés aláhúzható), erre mag arról megy a mantra, hogy mennyi adóbevétel meg mennyi munkahely meg a zállam miért nem paternalista állam most? Lol.
KopaszMercis 2012.02.04. 11:18:50
Egy mukodo legitarsasag esetleg, ami az utasok penzebol repul.
sanche_ 2012.02.04. 11:19:24
Nem akarom védeni krauszt, de a malév iszonyúan ráfizetéses társaság volt, pedig sok idióta nemzeti öntudatból választották(persze adózni gondolom nem adóztak..).
"Gazdasági alapon a Magyarország nevű vállalkozás is baromság, elbukott, kezdjünk valami újba."
Pedig ez így van. Magyarország gazdaságilag egy amatőr, béna valami, amit nem kéne mesterségesen életben tartani velem, meg a kevés adózóval, hanem valami újat csinálni..
Az se véletlen, hogy USA nem 50 külön országként üzemel, hanem egy gazdasági övezetként, mert így GAZDASÁGOS. Nem véletlen az EU létrejötte sem, belátták, hogy együtt egy nagyobb közösség sokkal jobban biztosíthatja a saját fejlődését mint szétdarabolva...
"Az adófizetés hülyeség, minek pénzt ölni egy csődtömegbe."
Amellett, hogy sajnos fizetek adót és habzó szájjal lelövetném a nem adózókat(ők vannak többen), amit írtál az úgy van. Ez egy csődtömeg jelenleg és amit adózok, azt az ablakon kidobni is értelmesebb lenne, mint beadni a közösbe, olyan dolgokra, aminek semmi értelme.
A BKV-nak és a MÁV-nak léteznie kell, mindegyiknek nagy átalakulásokkal(az előbb a vasutat már említettem). De a Malév, ha nem tudja eltartani magát, akkor nincs létjogosultsága..mint, ahogy általában a nemzeti légitársaságoknak nincs.
sanche_ 2012.02.04. 11:38:37
Van kb 10 millió ember, aki beszél mindenfélét..
"Idáig ment a "ne ja zén adómból...-mantra" "erre mag arról megy a mantra, hogy mennyi adóbevétel meg mennyi munkahely"
A kettő egymással párhuzamosan is tud folyni. Van, aki így gondolja, van aki úgy..nem kell mindjárt úgy csinálni, mintha valami felülemelkedett lény lennél, aki mosolyog A NÉP-en..
Elég sokan vannak, akik a malév után is úgy gondolják, hogy nincs szükség malévra minden áron.
Martian (törölt) 2012.02.04. 11:50:58
A buszsáv pedig sok helyen megmaradna a taxisoknak.
Martian (törölt) 2012.02.04. 11:59:56
Valójában minél nagyobb egy struktúra, annál nehezebb centralizáltan irányítani... különösen, ha olyan heterogén, mint az EU államai, a bürokratáknak pedig nincs jobb dolguk, mint "intézményesített korrupció" szintjén szórni a pénz (olyan célokra, amit esetleg a helyiek máshogy fogalmaznának meg) és agyazni, hogy az uborka görületét is szabályozni kéne.
Martian (törölt) 2012.02.04. 12:10:22
Ezzel az a baj, hogy lassan már csak a tesco-gazdaságos tömegtermék minőség lesz életképes, egyre gyengébb lábakon áll az innováció.
Az evolúciónak alapeleme a biodiverzitás, minden nyűstölés ellenére a legkülönfélébb "paraméterű" fajok képesek egymás mellett megélni.
KopaszMercis 2012.02.04. 12:18:20
Ez nem igaz, menj be a Central Parkmelletti whole foodsba a colombus circlenel.
Azeet mert itt igenytelen patkanyok elnek csak, masutt nem
krausz2 2012.02.04. 12:26:27
A BKV azért veszteséges mert nem piaci áron dolgozik!
A TE cégedet meg nem az "ÉN" adóforintomból kellene támogatni-bárhol is van-
hanem, hogy el tud számolni-jelenleg nem lehet- költségként a közlekedést dolgozóid részére.
Vajon miért kell korlátlan útázásra jogosító bérlet?
De azt az ökörséget is megkérdezhetem, hogy a 7 éves kislányomat miért kell felnőtt jeggyel-ha nincs bérlete mert nem kell mindennap-alkalmanként buszra ültetnem.
Vajon miért működik jól a közlekedés Bécsben?
Ez egy költői kérdés! Talán kevesebb a NOKIÁS dobozuk...
De még egyszerűbb nézd meg az árait...
A vonatnál is radikális változtatás kell!
A "sziget" metrók tényleg abszurdum! Az elővárosi HÉV-ekkel
már rég össze kellet volna kapcsolni őket helyette van-lesz
egy -külföldről is tök hülyeségnek bemutatott- 4.metró, ami
csak modell-látványosság a városban. Az elővárosi közlekedést
összemosni a vonat tényleges hasznával botorság.
Vajon mire jók pl. a Balatonra 3 órát menő szerelvény amik
"minden állomáson és megálló helyen megállnak:....
krausz2 2012.02.04. 12:59:14
Nem nagyom értem mit akarsz mondani, biztos bennem a hiba..
Igen az utasok piaci árat akarnak fizetni ez igaz.
Aki viszont a- versenyben- drágább mert az udvartartása az, nem bírja.
A MALÉV -MÁV-BKV-val együtt- egy a szocializmusból itt maradt csődtömeg,
ahol még nem rég vállalati újságot nyomtattak- belső használatra- mert nem tudta mindenki megnézni az e-mailt.
És ez csak egy apróság...
A rogyadozó vállalatnál-kormányoktól függetlenül- a munkabeszüntetés járt a dolgozók agyában a munka helyet.
Nem arra használta a szakszervezet pl. az "eszét" hogy mi a gazdaságtalan ott és megmaradjon a munkahelyük.Legalábbis a MÉDIA-ból nem ez jött le. Ez lett az eredménye,nyakig benne vannak ők is.
Az adók meg nem arra valók, hogy a versenyképtelen vállaltokat
nyakló nélkül támogassák belőle, hanem pl.arra, hogy a stratégiai
cégeket az állam magánál,de legalább kézben tartsa és Te sem fizessél a
a 8ft/kWó-ért Pakson előállított áramért többet mint az angol ember aki nem adta el
a villamosenergia iparát pl. az EON-nak.
Az már a pofátlanság határa hogy ezek a cégek még jótékony támogatóként lépnek fel a médiákban a TE pénzeden is amit kötelezően -mert más nincs-kifizetsz.Na ettől hányni kell.
Vagy miért fizetsz 1100 ft./m3 vízdíjat a Balaton parton és Budapesten a felét.
Mert repülő nélkül a többség megvan ebben az országban de áram vagy víz nélkül bajosan!
krausz2 2012.02.04. 13:06:53
Te komolyan ennyire hülye vagy vagy csak provokálsz?
Az mondod, hogy pl. az "én" veszteséges vállalkozásomat támogassa az állam mert befizettem az adókat?
Ha 10 éven aluli vagy bocs a hülye szóért!!!
krausz2 2012.02.04. 13:10:33
Martian (törölt) 2012.02.04. 13:16:51
mojoking77 2012.02.05. 01:11:15
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.02.05. 04:33:15
Közvetetten én is érezni fogom, hogy már nincs MALÉV.
Shinjuku 2012.02.05. 06:22:16
ne most 2012.02.05. 11:21:40
krausz2 2012.02.05. 20:31:53
Én nem kommunista vállalatot mondtam!
A fenti jellemzés a vállalati struktúrát-felépítést-illeti.
Erre jellemző az is, hogy kevesebbet fizetek-dolgozók-és még is veszteséges vagyok.
Ez pl. akkor következhet be ha "én" pl. egy termelő eszközt/repülő/drágában lízingelek mint a versenytárs.Irodákat,
és általában a használt infrastruktúrát drágában kapom-akár külföldön is-mint a versenytársaim.
Ehhez kellenek a nemzetközi könyvvizsgáló cégek minősítései akik-jó pénzért-tudják a hibákat van tapasztalatuk a globális piacon.
Nem hiszem, hogy olyan vezetőknek akiknek mindig az állam áll/
állt a sarkában van vagy volt erre igényük.
Ha igen nem ez lenne a helyzet.
Természetesen egy magyar ember sem "lejjebb" való mert a volt
MALÉV vezér Váradi csak összehozott egy működő céget.
Igaz a MALÉV kerékkötőit nem vitte magával,szerencsére...