Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

A MALÉV utolsó napja

2012. február 03. - fovarosi.blog.hu

2012 február 3-án hajnali 6 órakor bejelentették a MALÉV csődjét. Az alábbi felvételek a reptér 2A terminálján és a Lurdy-házban található ügyfélszolgálati irodában készültek a csőd napján. Egy közel 66 éves történet ért véget. Hogy folytatódik-e? A kormányzat reménykedő, a dolgozók nagyrészt hazamentek.

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-01

Törölve, törölve, törölve... (A kép nagyban)

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-03

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-04

Nagy volt a tömeg 11 óra körül, de nem a csőd miatt

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-02

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-05

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-06

A kijelzők már nem sorolnak MALÉV indulásokat (nagyban: 1, 2, 3)

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-Csod-07

Az "egykori" MALÉV ügyfélszolgálati iroda a Lurdy-házban 2012 elején

fovarosi.blog.hu: MALEV.hu-2012-screenshot

fovarosi.blog.hu: MALEV-20120203-malev.hu

fovarosi.blog.hu: MALEV-201202-UtolsoHorizonMagazin

A MALÉV honlapja 2012 elején, február 3-án, és az utolsó Horizon Magazin címlapja



Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yogibear 2012.02.03. 18:00:45

@van-itt-ész: Sajnálhatod is, de kezdd magaddal, mert ha oda jut az ország, ahova nagy az esély, abban te is nyakig benne leszel. De tudod mit én sajnálom, hogy a választások utáni kormányzati nyilatkozattal hirtelen 30%-ot ugrott a CHF, azt, hogy Brent olaj és EUR válságtól független ~ 30%-al lett magasabb az üzemanyagár, azt hogy a kormány és az ország megítélése már-már rosszabb, mint Fecó alatt (pedig ott is alulról figyeltük a békát), azt, hogy elvették a nyugdíjmegtakarítást, és még sorolni lehetne.
Mindezt annak köszönhetően, hogy nincs egy épeszű szakember a mostani vezetésben, csak mutyi (de az legalább jobboldali), mert csak abban vagyunk jók, hogy töketlenebbnél töketlenebb gazdaságpolitikát folytassunk (aminek Te is iszod a levét...). Mondj egy pozitívumot, amit ez a kormány eddig tett. Ez is iskolapéldája a mutyinak. Így legalább megúsztuk a büntetést... Nem volt direkt húzáás... áááá dehogy...
És végül köszönjük a sok gyökérnek, hogy ezt 2/3ra megszavazta... Na most sajnálkozz...

roka 2012.02.03. 18:00:53

@hagyma: Én még az életben nem sírtam azért, mert támogattak állami cégeket, de hogy a Malév csődje mekkora kárt okozott az országnak, mély magyarországnak is az felmérhetetlen jelenleg. Majd mindent meg lehet magyarázni és a végén kiderül, hogy jól jártunk. 10 év múlva meg kiderül, hogy buktunk rajta egy olyan 100 milliárd dollárt ;(

tojas99 2012.02.03. 18:03:55

@Martian: Néhány napig biztos sokkoló lesz, de "majd megúnják és hazamennek...". Aztán az emberek rádöbbennek, hogy ha nem akarnak éhen dögleni, akkor többen kell egy autóval menni, biciklizni kell, estleg gyalogolni. Ja, hogy ettől elszokott a proletáriátus, bocs!

xstranger 2012.02.03. 18:05:38

Ez a Malev tenyleg egy szent tehen, szamolatlanul omlott bele a penz es igy is veszteseges volt mikozben jopar ceg siman megelt a piacrol. De hogy egy csoro orszagban valsag kozepen a kommentelok sirnak hogy nem mentette meg az allam ezt a vackot (megint, hozzateszem mer 20 szor mar megmentette de sose tudtak megujulni) az egyszeruen hihetetlen.

Egyertelmuen merethatekonysagi problemaik voltak, nezd meg mennyi gepuk van es mennyi egy normalis tarsasagnak, igy nem lehet hatekonyan uzemelni. A Malev beszallitoi meg majd szallitanak mas legitarsasagoknak, nem kell eljatszani hogy mindenki akik kapcsolatban volt veluk az tonkre fog menni.

tojas99 2012.02.03. 18:07:41

@roka: neked a hólapátolás való, nem a malévval kapcsolatos gazdasági kérdések boncolgatása.

tojas99 2012.02.03. 18:10:27

Aki most sír a malév (bkv és a máv után) az nyugodtan jelezheti az állam felé, hogy szívesen fizetne több adót, csak ezek működjenek, akár hatalmas veszteség árán is.

Ez már nem ízlik, ugye?
Barmok!

Droidfigyelő (törölt) 2012.02.03. 18:12:14

@van-itt-ész:
Teljesen igazad van, tényleg iszonyú unalmas. Mint ahogy az is, ahogy a Szeretett Vezető reggel elindította a mantrát: a Malév csődje az újabb Gyurcsány-csontváz.

tojas99 2012.02.03. 18:20:47

Hiányzik a MALÉV?

Fizetnél érte?

Akkor KUSS!

sorica123 (törölt) 2012.02.03. 18:22:19

@tojas99: gyaloglj el te Pestről Nyíregyházára... És vegyél nekem egy kocsit, szerezz melót, hogy legyen amiből fenntartsam. Ja, hoppá, a jogsi lemaradt a kívánságlistáról. A proletariátus, de legalább tudnád, hogy miről beszélsz... Amúgy meg tudod mit? Nem azzal van a baj, hogy bármennyi adót is kell fizetni, hanem, hogy kb feneketlen zsákba dobáljuk (lásd BKV tipikus példa). Ez már nagyobb baj. Az, hogy adót kell fizetni, mert az az ára az állami szolgáltatásoknak, alap. Máshol ereszt a dolog, de már elég régóta és pártállástól függetlenül.
@Droidfigyelő: Gyurcsányt lehet nem szeretni, de a Fideszeseknek ő egy áldás: szarnak-kárnak immár van gazdája! Más kérdés, hogy az előző kormány is ugyanakkora lehúzós bagázs volt, mint ez, csak nemzeti szósz és szentszöveg nélkül.

Big-B 2012.02.03. 18:41:43

A Malév feladatait ellátja majd más olcsóbban és talán hatékonyabban is.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 19:04:00

@Big-B: Attól tartok, hogy csak részben. Most nyilván ráugranak a konkurens cégek a MALÉV által üresen hagyott helyekre. De attól tartok, hogy Ferihegy légiforgalma nagyon is meg fogja érezni a MALÉV eltűnését. Ha jól tudom, a Budapestről induló járatok kb. 40%-át a MALÉV adta. Ennyi járatot nem fognak kipótolni a versenytársak. Arra tippelek, hogy bizony a Budapest Airportnak nagyon is fájni fog a MALÉV csődje. (A MALÉV dolgozóiról nem is beszélve...)

Silvestris 2012.02.03. 19:10:33

Mukodesi szinten a malev mar nyereseges volt: ami a veszteseget termelte, az a korabbi rossz mukodes alatt felhalmozott vesztesegek finanszirozasi terhe. Tehat ha valaki tiszta lappal atvette volna a mukodtetest, akkor a penzenel lett volna. Csak a tiszta lap helyzetet nem lehetett elintezni a csod nelkul, legalabbis ez volt az en teoriam. De szerintem aztan el lett szurva a dolog, mert folytonossag nelkul elvesznek a foglalasok, elvesznek a megszerzett piaci pozicion, elvesznek a slot-ok, stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:12:29

@fovarosi.blog.hu: hat az nem keredes, hogy a kozeljovoben a z airportnak, a malevalkalmazottaknak es a beszallitoknak lesznek a legnagyobb problemai
a kerdes, hogy mi a megoldas?
/mer ugye az allam nem finanszirozhatja a malevot EU miatt, az orosz vonal nem jott be.../

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:13:35

@Silvestris: en inkabb azt olvastam, tavaly csokkentek a vesztesegei

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 19:16:38

rosszul fogalmaztam, tavaly kisebb veszteseggel uzemelt

roka 2012.02.03. 19:25:58

@tojas99: Te nagyon kis talpra esett tanult ember lehetsz és érthetsz a gazdaságpolitikához, csak így ezen az úton tovább! És a hit a legfontosabb! De azért az ész sem hátrány.

roka 2012.02.03. 19:27:00

Most mennek a Malév gépek Írországba. Pá.

SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2012.02.03. 19:35:32

@fovarosi.blog.hu: LITVÁNIA IS NEMZETI LÉGITÁRSASÁG NÉLKÜL MARADT... DE GYORSAN BELÉPETT A LETTORSZÁGI AIRBALTIC ÉS A RYANAIR...

MarjaVP 2012.02.03. 19:43:39

Vérzik a szívem a Malév miatt. Szinvonalasabb volt bármelyik külföldi fapadosnál. Köszönjük a szocialista kormánynak, hogy ide juttatta a Malévet. Most már ez sincs.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.03. 19:45:17

Azzal, hogy a Malévnak be kell szüntetnie a működését, jelentősen veszít a még a megmaradt értékeiből. A helyes megoldás az időben felismert csődvédelem lett volna- vélte Dr. Aszódi Ilona csődjogász. A csődvédelem külföldön is egy ismert és elfogadott forma, ilyenkor 60 – vagy bizonyos esetekben 120 napig mentesül a kifizetések alól a vállalat, és így a veszteségek minimalizálásával hajthatott volna végre reorganizációt.

Megfelelő előkészítéssel akár holnap újra kezdhette volna egy új cégben működését a Malév, úgy tűnik, hogy a kormány az elmúlt két évben azonban elmulasztotta az egyébként várható csődhelyzetre való felkészülést – mondta az Indexnek Oszkó Péter. A Bajnai-kormány pénzügyminisztere hangsúlyozta: európai példák is akadnak – többek között az Alitalia történetében – olyan esetre, amikor a csődbe jutott cég a gyakorlatban egy újonnan létrehozott társaságként élt tovább, így az utasok számára szinte alig volt észrevehető a váltás.
A Malév esetében hasonló forgatókönyvre már 2010 elején készültek: Oszkó szerint túl voltak az elméleti előkészítésen, így a vonatkozó jogszabályok iparági szakértők bevonásával készített vizsgálatán. Egyértelművé vált már akkor is, ami máig sem változott, hogy egy új cég elindítása csak kisebbségi állami tulajdon mellett lehetséges az uniós előírások miatt, és éppen ez volt az egyik buktató az akkori előkészületeknél, hiszen a lehetséges befektetők már mind a várt új kormánnyal tárgyaltak volna.
A Malévban ötszázalékos tulajdonos orosz fél Oszkó szerint alighanem kénytelen lesz elviselni, hogy elbukta a társasággal szembeni követelését (a 106 millió eurós, több mint 30 milliárd forintos összeg egyébként a Malév legnagyobb tartozása). Az, hogy ezzel számolnak, számolniuk kellett, a volt pénzügyminiszter szerint az is mutatja, hogy bár cég tőkeemeléssel történt visszaállamosítása során az oroszok – érthetően – ragaszkodtak volna a követelésük külön közvetlen állami garanciával való biztosítását, végül beletörődtek, hogy ezt nem kapják meg.
Meg 100 milliárdot amit így nem kell az EU-nak kifizetni, erről szól az orbáni taktika. Újabb pénzlenyúlás, de milyen áron?

Hogy mennyi kiesése lesz a szállodaiparnak, vendéglátásnak, mennyi munkanélküli lesz az 500 milliárdra becsülhető.

Persze lehet, hogy rövidesen indul egy fideszes Orbanair vagy Lázair nemzeti privát légitársaság a kétharmad jegyében.
Ezekből ezt is kinézem!

Kaptabakta 2012.02.03. 20:03:02

@mozika:
Azért jó lenne ha gondolkoznál. Fletóról nem vitatkozhatom mert igazad van, de a Gordonka sajnos jól csinálta a dolgát.
A helyzet iróniája, hogy senyvedtünk Gordonka alatt, hogy mekkora megszorítás van és hogy szívunk, de Viktor-Matolcsy kollegáknak sikerül ezt überelniük a cirka két éves szabadságharcukkal:S Mellesleg kénytelenek visszatérni a Bajnai féle pályára, csak a derékig érő kakiból sikerült eljutniuk a nyakig érőbe időközban:S Pedig iszonyat jó lehetőségeik lettek volna, ha mondjuk a Vargát odaengedik Matolcsy kollega helyet.
Aztán lehet hogy te abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a bérkifizetési jegyzéked nem diétázott idéntől.

Kaptabakta 2012.02.03. 20:13:24

@hagyma:
- Közszéfra leépítés
- adóbevétel növelés
- közszolgálati bérek befagyasztása
- állami támogatások megnyirbálása

soroljam még?
A kormány végrehajtott egy adóátcsoportosítást, amelynek a munkavállalók kb 70-80%-a szenvedője lesz. Ez is egyfajta adóemelés.
A bérkompenzáció meg szép és jó de ha utána olvas vki rájön, hogy egy szép cukormáz csupán és a munkáltatók torkán akarjék lenyomni az elvárt béremelés egy szép részét.

dr.Hüppögő Balneológus 2012.02.03. 20:17:00

Nem értem. Most akkor az egymilliárd új munkahely nőtt, vagy csökkent? Vagy millió, vagy mennyi...végülis mindegy.
Felkészül: MÁV, BKV, Hódmezővásárhely.

Szeretünk Viktor! Harcolunk a békéért!

Kaptabakta 2012.02.03. 20:17:01

De mindegy is. Ezek nem a posthoz tartoznak.
Sajnálom a Malévot és a dolgozókat és beszállítókat.
Sajnálom, hogy így -látszólag- előkészületlenül zajlott le ez az egész, bár az EU döntése után ez boritékolható volt.
a legmegdöbbentőbb számomra az volt, hogy nem volt meg az új cég amibe a brandet, az eszközököt, a szakmai tudást egyből át tudták volna menteni.

Martian (törölt) 2012.02.03. 20:29:59

@tojas99: "helyette autóval..."

Nem éppen felemelő lenne araszolásban elpufogtatni a drága naftát, egy óra alatt Újpestről a Belvárosig, majd újabb fél órán keresztül parkolóhelyet keresni... Budapest közútjai a BKV-val együtt is túlzsúfoltak, BKV nélkül sokkal rosszabb lenne a helyzet.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.03. 20:32:47

Sziv szakadj meg!

Nem kellett volna kilopni a penzt a MALEV-bol es most minden ugy menne ahogy eddig ment.

Környezettudatos 2012.02.03. 20:35:50

@Martian: Helyesbítek: BKV-val rosszabb a helyzet.

Kenedy1 2012.02.03. 20:39:35

BRAVO SZOCIK!! Jóhogy eladtátok egy orosz bűnözőnek 0 Ft.-ért. Bravo!! Bravo!!

ne most 2012.02.03. 20:45:26

A Malévot már 20éve eladták, de eddig senki nem csődölte be.
Már csak emlék, mit éreztél, mikor külföldön megláttál egy Malév gépet. Ennyit a szabadságról.

Martian (törölt) 2012.02.03. 20:45:42

@EdinaEdina: ja, simán elképzelhető, hogy egy papíron veszteséges cég forgalma és a kapcsolódó szolgáltatások állam bácsi számára több pénzt termel, mint a veszteség.

flippant 2012.02.03. 20:47:22

Hogyhogy nem a vitézy dávidka volt a malév vezér??? Elvtársak, lankad a figyelem! A hiperszuperdávidka tutira nyereségessé tette volna a céget!

ne most 2012.02.03. 20:48:32

Csődöt jelentett, mert nem érte meg. Ilyen alapon magyarul sem érdemes beszélni. After 66 years.....

Martian (törölt) 2012.02.03. 20:51:10

@Környezettudatos: ha BKV helyett sokan autózásra kényszerülnének, még a jó száz évvel ezelőtti fiákerek sebességét sem érné el autóforgalom.

Gazsi bácsi lótetű 2012.02.03. 21:10:14

Akkor tisztázzunk néhány "apróságot".
A Malévbe utoljára a hetvenes években invesztáltak pénzt fejlesztésre, maikor a TU-154-es gépeket vették. Azóta csak elvettek tőle, illetve züllesztették. Hihetetlen szaktudású pártfunkcionáriusokat küldtek minden kormány alatt, egyformán hülyék voltak, és sok pénzünkbe kerültek.
Azóta minden gép lízingelt volt, a két hosszútávú üzemelésre alkalmas B767 kivételével. Azok beszerzése is elhibázott és dilettáns volt, és bár a típus a "moneymaker" becenevet kapta a légiiparban, nekünk sikerült a legrosszabb konfigurációt megrendelni, amit szinte képtelenség rentábilisan üzemeltetni ( a hozzáértést jellemzi, hogy a fedélzeti szórakoztató-rendszert NTSC-ben rendelték, pedig rendelhettek volna VHS-t is, ami nálunk használatos volt akkoriban).
A lízingelt gépekkel történő üzemelés nem szokatlan, sok légitársaság így üzemel, de sajnos képtelenek voltak normális gépparkot kialakítani.
Igen sok dilettáns lépés vezetett ide, és igen sokan meggazdagodtak ebből a cégből.
Igen jelentős állami támogatást kapott az évek során, de igen jelentős adóbevételt is generált, amit szintén a mérlegre kéne tenni.
Aki kijelenti egyértelműen, hogy a Malév egy pénznyelő, és végre megszűnt, az sajnos alapvető közgazdasági tényekkel nincs tisztában. Bocs.

Az elvakult jobbos párthíveknek jelzem, hogy szeretett diktátorotok előszeretettel szivatta a céget, pár napja várt rá Brüsszelben a gép több mint egy órát - ez átszálló utasok lemaradásával, késéssel, személyzet lejáró munkaidejével jár, így hatalmas költség), előző ámokfutása idején egy teljes járatot töröltek őtörpesége miatt, hogy legyen mivel hazajöjjön Washingtonból, csak valahol valakik valamit nagyon elrontottak, és vettek first class jegyet is, és így potyára töröltek egy komplett New York-Budapest járatot. Na, ez is belekerült jónéhány milliójába a cégnek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 21:20:42

@Gazsi bácsi lótetű: es ha ez igaz is, valoszinu ezen a nehany million mult a malev, amit Orban miatt vesztettek
hehe:)

tojas99 2012.02.03. 21:31:41

Beszarás. Lassan kibukik, hogy a végig veszteséges MALÉV tartotta el az államot az adóival.

Ti tényleg komolyan gondoljátok ezt?

Már ki is találtátok a megoldást:

Megalapítjátok a Magyar Nemzeti Körömvágó Kft-t, ahol egymásnak nyírja 10 millió magyar a körmét, amiért jó kis fizetést is kap, sőt néha külföldiek is nyiratnak velünk majd körmöt, mert profik leszünk.

A cég ugyan veszteséges, de az állam megtámogatja majd, hiszen az adóbevételekből minden megoldódik majd.

Van 5000-ért örökmozgóm, birkák, kell?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.03. 21:32:00

Re: index.hu/gazdasag/2012/02/03/elindult_a_fekete_sereg/

Én egy dolgot nem értek: az írországi Shannon felé tartó gépek miért nem vittek utasokat Párizsig, Amszterdamig, Londonig, Dublinig????

Kamazszutra 2012.02.03. 21:32:06

Na, végre, ez már bátor tett volt. Remélem, hogy az IMF seggbe rúgja a kormányt és megtiltja, hogy a BKV-ba is tömje a pénzt. Van még magyar légitársaság, csak éppen nem állam bácsi tulajdonában és érdekes módon ott meg semmilyen csődközeli helyzet és állami pénzpumpa nincs (Wizzair). Szóval nem kell siránkozni.

A külföldiek meg majd jönnek Lufthansával, meg KLM-mel, meg egyebekkel. Nekik nem fog hiányozni a Malév.

A pilótákat sajnálom, de szerintem egy héten belül más légitársaság gépein fognak ülni, hiszen ez egy nemzetközi szakma. Az adminisztrátorok meg majd elhelyezkednek egy másik cégnél,vagy egy másik szektorban, mint annyi más, megszűnő munkahelyről kikerülő irodista.

flippant 2012.02.03. 21:33:26

@Gazsi bácsi lótetű: Ilyenekre gondoltál?

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/vege_a_malevnak_lealltak_a_gepei/25_milliardos_wizzair-beruhazas/
25 milliárdos Wizzair-beruházás
febr. 3. 12:05

A fapados cég március végéig két új Airbus A-320-as repülőgépet állít forgalomba, a cég közleménye szerint az éves utasforgalom így a jelenlegi 1,4 millióról 2 millióra nő, ami nagyjából 700 új, közvetett és közvetlen munkahelyet eredményez. Új járatot indítanak Bukarestbe, és szinte minden célállomásukra növelik a járatok számát. A jelenlegi heti 67 járatuk nyárra heti 129-re nő.

hu.wikipedia.org/wiki/Wizz_Air
A légitársaság elindításának ötlete 2003 júniusában született meg. Hat légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember az egykor a Malévet irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével és alakította meg a Wizz Airt. A fő pénzügyi befektető a közlekedési beruházásokra specializálódott amerikai Indigo Partners társaság volt.

Bambulka 2012.02.03. 21:47:25

HA-LOK landed in Shannon

2012.02.03. 21:50:16

Köszönjük EU! Tudom nem a te bűnöd, a helytartóid tették. Te már csak egy utolsót rúgtál a haldoklóba. EU én így szeretlek!

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.03. 21:52:33

"A Malév csődje nem egyedi eset, több más európai ország nemzeti légitársasága is megszűnt (a leghíresebb példák a svájci Swissair és a belga Sabena), azok helyére azonban szinte azonnal odakerült egy új, szintén nemzeti légitársaságnak minősülő cég. Magyarországon ez nem történt meg, ami Turi Ferenc szerint "óriási probléma", és az emiatt keletkező károk csak hosszú idő után és súlyos milliárdok árán állíthatók helyre."

www.origo.hu/gazdasag/20120203-malev-csodje-a-nemzeti-legitarsasag-szerepe.html

tojas99 2012.02.03. 21:57:04

Böfögjétek csak vissza, amit évtizedeken keresztül nyomtak a fejetekbe: A MALÉV azért kell, mert nemzeti érdek, és különben is, az adóiból jól jár az állam.

Nem, véletlenül se az jusson eszetekbe, hogy a MALÉV-en keresztül loptak. Áááá.

Azokat a százmilliárdokat szépen osszátok el a 10 millió emberre, fejenként ennyibe fájt mindenkinek a sztori, ideje volt lezárni.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.03. 21:58:57

@flippant: Varadit akartam en is emliteni. 2003-ban beintett a Malevnak es megcsinaltak a Wizzairt. Jo osszehasonlitas, hogy milyen amikor egy allam gondos gazdakent felugyel egy ceget es milyen amikor piaci alapon mukodik. No komment.

@hagyma: egyszer mar megigerted mas forumon, hogy lelepsz a blog.hu-rol? Mikor tervezed? JO lenne mar, mert K. unalmas a sok baromsagod, mikozben az usaban elsz es kozod nincs a magyar helyzethez..

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.03. 22:01:07

@tojas99: csak az a gond, hogy a tortenetet nem az szivja be aki eddig is lesapolta a magaet a malevbol.. HAnem az ecceri adofizeto. MErt az adofizeto egyszer mar kifizette, es most masodszor meg a kieso forgalom miatt fogja..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 22:17:25

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: sosem igertem, csak a politikai forumokrol
ez nem az
sajat blogom is van, miert lepnek le, igyekszem elkerulni a nagyon politikaiakat
tobb baromsagot beszelsz te mnt en, ehhez meg ki sem kell koltoznod, igaz eselyed sem lenne ra

◄ ► 2012.02.03. 22:42:18

Na akkor ha már magyar posta GSM is lesz, akkor jöhet a többi: magyar posta airline/railjet stb. :D

TH 2012.02.03. 22:50:15

@fovarosi.blog.hu: vajon a wizzair nem lenne alkalmas erre a feladatra?

TH 2012.02.03. 22:52:39

@hagyma: "igaz eselyed sem lenne ra " most nem akarok kötözködni veled, meg megbántani téged, de néha rohadt nagy a pofád. NEKED sikerült, mert te akkora istencsászár voltál (a blogodból pontosan tudjuk, hogy mekkora :-) ), de másról meg tudod mondani, hogy lenne-e esélye rá, ugye?

rkb9y5 2012.02.03. 23:01:56

Egyik őszi esti KLM Amszterdam-Budapest járaton a business osztályon ült Viktor, Szíjjártó, még valaki, meg 2-3 testőr. 5 perc eltérés volt a Malév meg a KLM indulása között (a reggeli Budapest-Amszterdam járatok között talán volt 45 is). Vajon ilyenkor hol volt a nagy nemzeti hevület? Miért kellett a hollandok zsebébe tömni a pénzt, amit a Malév zsebébe is tömhettek volna legálisan, brüsszeli ejnyebejnye nélkül. Költői kérdés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 23:05:31

@TH: igen, en nagyon boldog vagyok, hogy nekem sikerult amerikainak lennem es orult mazlim volt ez teny, es Hetfon folytatodik a tortenet, varlak szeretettel:)

TH 2012.02.03. 23:06:09

@hagyma: "Hetfon folytatodik a tortenet, varlak szeretettel"
végre egy jó hír! :-)

miro1 2012.02.03. 23:12:52

@roka: Ritka szerencsétlenek akik ezt is Orbán nyakába varják... 1. Anno a szocik utaltak a MALÉV-nak (nehogy náluk dőljön be) 2. Már akkor sem lehetett volna az EU rendelkezések miatt 3. a MALÉVnak vissza kellett utalni. 4. Csőd, hol van az Orbán keze benne? Mert it nem Ő a hunyó

miro1 2012.02.03. 23:15:55

@rkb9y5: és te hol ültél...

Parajpuding 2012.02.03. 23:17:57

Azért úgy látom, "az EU és az elmúttnyócév a hibás" szöveget mantrázó gyökkettesek itt is vannak bőven.
Hát persze, hogy minden és mindenki hibás, csak a jelenlegi kormány nem. De elfelejtették okolni többek között a fokozódó napkitöréseket, a száraz hot-dog kiflit, nomeg Könyves Kálmánt. Micsoda agymosott droidok...:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.03. 23:26:21

@Parajpuding: most komolyan kerdezem, mert nem tudom nincs valami olyan EB dontes, hogya malevnak fizetett penzt vissza kell fizetni es nem adhat az allam tobb tamogatast a malevnak
kormanyfuggetlenul kerdezem, mert tenyleg csak futolag olvastam
egy agymosott droid

M&Ms (törölt) 2012.02.03. 23:44:09

@Gazsi bácsi lótetű: index.hu/belfold/2012/02/03/isten_veled_malev/

"Az emelkedő üzemanyagár, a piac átalakulása, a magas üzemeltetési költségek miatt évek óta milliárdos veszteségeket termelt és állandó állami tőkeinjekciókat kapott. Működése a nem feltétlenül csak a profittermelésben érdekelt orosz befeketető alatt sem vált nyereségessé, a céget utolsó intézkedései egyikeként Bajnai Gordon leköszönő kormánya államosította újra 2010 februárjában, 25,2 milliárd forintot fektetve a cégbe, aminek az állammal szembeni adósságait is elengedték. A Malév eddigre 74,6 milliárd forintnyi adósságot halmozott fel. Bár azóta százmilliárd forintnál is többel próbálták megtámogatni, a cég még mindig veszteséges volt, ráaduásul az Európai Bíróság ítélete szerint az állami támogatás jogszerűtlen volt, vissza kell fizetni."

Az meg nettó baromság, hogy a flotta miatt volt veszteséges a Malév, 18-19? Boeing 737-es volt mostanáig, ennél ésszerűbben nem is lehetett volna a flottát üzemelni, egy típussal.

Lehet rövidtávon veszteség származik majd a bevételkiesésből, de gyanítom, a járatok 70 százalékát átveszik más Európai légitársaságok. A Wizzair meg ékes példája annak, hogy lehet egy magyar légitársaságot normálisan is üzemeltetni. Én személy szerint örülnék, ha ők vennék át a nemzeti légitársaság szerepét.

svdkert 2012.02.03. 23:51:26

@Dr. MMs drazsé: Bele kellene már igazából szari ebe az európai uniós kuplerájba. Érdekes módon ez nekünk mindig rossz. Mákos tészta, MALÉV, tyúkok
stb stb.

Frizuravarjú 2012.02.04. 00:17:15

Az új befektetők már kopogtattak. Uzsorás cigányok veszik át az irányítást és KOLOMP-AIR lesz a cég neve.
Aranyszínű lesz mindegyik gép és hegedülni fognak a stewardesek. A menü pedig sünpörkölt vagy rántott pézsma lesz Dankó Pista borral.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.04. 02:14:08

@hagyma: Olvass vissza, fajdalom amit osszeokoskodsz. A multkor ki lettel osztva es igerted visszavonulsz a sajat blogodra. Kar, hogy nem tetted..

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.04. 02:17:49

@hagyma: Van valami fogalmad arrol, hogy mukodik az EU? Nem sok! Mennye oszt toljad a burgereket a fejedbe, attol no az eszed!

mojoking77 2012.02.04. 03:08:31

@hagyma: Bocs fonok, biztos hogy muszaly politizalni 10 000 km tavolsagbol? En sem teszem 20 000-rol. Nagyjabol ugyanannyi kozunk van a magyar politikahoz, cca. 0! Sot nekem meg talan egy kicsivel tobb is, mivel en tavaly azert fizettem haza is adot. Ez itt most tenyleg felesleges, barmennyire van akar igazad is gazdasagilag. Ez most szomoru, es kesz. Valami elmult, am igyerekkorunk ota ott volt velunk. Ne magyarazd meg logikusan es gazdasagilag. Ez itt a trollokon kivl senkit sem erdekel. Maradj csendben es kesz....

gbalas 2012.02.04. 04:28:10

@roka: Soha nem az ország érdekeit nézik, csak a saját zsebükbe tömik a pénzt, nem vetted még észre...
Mindegy, hogy milyen néven fut a politikai hatalom!!

Környezettudatos 2012.02.04. 04:36:35

@Martian: Te közlekedésszervező vagy? ...mert ha nem, akkor linkeld már be, hogy mire alapozod ezt! Hány buszsávot vettek el budapesten az autóutakból "okosba", hány helyen toltak villamos síneket az autóút közepére, majd demszky hányat kerített be a csöcskővel? Hány felesleges lámpa és hány rosszul hangolt lámpa van budapesten? ...stb.

Erik Bálint 2012.02.04. 08:48:12

@Kamazszutra: Épp a Wizzair-hangját hiányolom ebből az egész kavalkádból. Nem tudom tud-e keríteni forrást, de most ez egy kiváló lehetőség lenne nekik egy portfolió bővítésre, B2B teher.. etc.
A kapitalizmus nagyban hasonlít az evolúcióra, az életképes fennmarad, a "beteg" elhullik... fejlődés.

Kerek négyszög 2012.02.04. 09:15:01

Bravó Orbán kórmány!

Csődbe az egész országot! Dolgozzatok még egy kicsit!

Malév csőd = Kontár kormány

Bóvli + bóvli + bóvli = 3xbóvli!

Milyen igazuk van a hitelminősítőknek. Hogy köpködte őket a kontárkormány, azt mégis nekik van igazuk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.04. 09:28:51

@mojoking77: majd Te mondod meg mit es mirol irhatok
muhhaha@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: te meg szimplan hulye vagy

amugy csak annyit kerdeztem, ha az EU megtiltotta, hogy az allam dotalja a malevet, azok meg elsullyedtek az adossagban, akkor mi a kiut
erre nem kaptam meg valaszt

ne most 2012.02.04. 10:17:46

"Nem lehetetlen a Malév újraindulása" - teljesen hiteles, még tegnap reggel jegyet árultak. Minden szavát elhiszem.

Senki nem sírt a reptéren. Na ilyen lesz az államcsőd is.

krausz2 2012.02.04. 10:37:32

@légycsapó: Te szerencsétlen hülye! Azzal a sorvadt agyaddal miért nem tudod felfogni, hogy a Te adó forintjaidból repül a magyar elit.
Persze ha Te ennek haszonélvezője voltál akkor más a helyzet.

A többségnek-és ezek a szegény emberek- nincs szüksége az agyontámogatott MÁV-BKV-ra sem, nemhogy az állami alkalmazottakat szállító vagy külföldön az ország valutáját költő dolgos "munkás" emberek támogatására.
A BKV esetén viszont lehet alapellátást pl. villamos -metró hálózatot biztosítani,de nem hiszem, hogy támogatni kellene az embereket azért hogy pl. a Rózsadombra, Szabadsághegyre feljussanak.
Nem hiszem hogy a vasútnak minden bokros dűlőn
meg kell állnia és a buszok helyett -párhuzamosan-kellene személyszállítást végeznie isten háta mögötti településeken.

sanche_ 2012.02.04. 10:45:29

@Silvestris:
Milyen üzleti kapcsolatok látják kárát?
Egy elég jólmenő cégnél dolgozom és az árat nézik kb kizárólag, mikor ügyfélhez mennek, vagy ők jönnek..

Amúgy a repülés dolog egy túllihegett valami. Őskori szokásból maradt fent, hogy annyira szükség van a repülőre, főleg Európán belül.
Nem mondom, hogy nincs fontos üzleti út..de az is biztos, hogy a fontos üzleti utak 90%-a kb nem is fontos..az meg, hogy Bécsen keresztül jön a Pestre a repülő Kínából vagy közvetlen Budapestre, az teljesen mindegy.

Nemzeti infrastruktúrának nem neveznék egy olyan dolgot, amit a lakosság 0,1%-a használ.

Az egész piaci alapon kell hogy működjön, azok a "nagyon fontos" emberek, akik csak közvetlen géppel lennének csak szívesek idejönni, azokra kb kurvára semmi szükség.. Elég nagy külföldi IT-s cégnél is elég magas rangban átszállásos jegyeket kaptak már Németországból is... Mert nem hülyék.
Amire lesz igény, arra nemzetközi társaságok hoznak gépet, ilyen egyszerű.
A jövőben meg, ha tovább terjednek a szupervasutak, akkor tönkremehet még néhány nemzetközi szolgáltató is... Nem kell sajnálni őket.

ne most 2012.02.04. 10:56:56

@krausz2: Az utasok piaci árat fizettek. Ráadásul a MALÉV-nak, ami a te logikád szerint értelmetlen, mert a Gorenje hűtő is olcsóbb Ausztriában. Gazdasági alapon a Magyarország nevű vállalkozás is baromság, elbukott, kezdjünk valami újba. Az adófizetés hülyeség, minek pénzt ölni egy csődtömegbe.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.02.04. 11:04:16

Egyrészt: finoman, lányok, nem kell rögtön a másikat anyázni!

Másrészt ajánlom ezt a cikket is:
fovarosi.blog.hu/2012/02/04/ferihegy_jovoje

sanche_ 2012.02.04. 11:08:04

@krausz2:
A BKV nem azért veszteséges, mert felmegy a Rózsadombra meg a Szabadsághegyre is.
Könyörgöm ott is emberek élnek és dolgoznak(a mi cégünk is ott van..) az, hogy valahol több gazdag ember él, nem jelenti azt, hogy akkor el kell vágni a tömegközlekedést és autóba kényszeríteni mindenkit.

Ilyen eszement ötletről még nem is hallottam.. A jól működő tömegközeledési vállalatok(pl a Bécsi) nem attól működik jól, hogy csak a panelek közt teszi a köröket a busz..

A vonatban már sokkal inkább igazad van.Én vonatpárti vagyok, de a vonat nem arra kell, hogy a legkisebb faluból is bevigye a városkába azt a három embert..erre tényleg ott a busz.
A vonatnak az a feladata, hogy a városok elővárosi közlekedését biztosítsa, biztosítsa a nagyobb városok közti és a nagyobb külföldi városok felé menő kapcsolatot.

scsaba1 2012.02.04. 11:12:03

@hagyma:

Hehe, ezen röhögtem én is. Idáig ment a "ne ja zén adómból..."-mantra. Pár hete többtucatnyi idióta könyörgött az államcsődért (nekünk mohács kell, meg hasonló faszságot). Most a kormány nem nyúlt a Malév hóna alá, csődbe menta vagy csődbe vitték (pártállástól függően a megfelelő kifejezés aláhúzható), erre mag arról megy a mantra, hogy mennyi adóbevétel meg mennyi munkahely meg a zállam miért nem paternalista állam most? Lol.

KopaszMercis 2012.02.04. 11:18:50

@hagyma:
Egy mukodo legitarsasag esetleg, ami az utasok penzebol repul.

sanche_ 2012.02.04. 11:19:24

@ne most:
Nem akarom védeni krauszt, de a malév iszonyúan ráfizetéses társaság volt, pedig sok idióta nemzeti öntudatból választották(persze adózni gondolom nem adóztak..).

"Gazdasági alapon a Magyarország nevű vállalkozás is baromság, elbukott, kezdjünk valami újba."

Pedig ez így van. Magyarország gazdaságilag egy amatőr, béna valami, amit nem kéne mesterségesen életben tartani velem, meg a kevés adózóval, hanem valami újat csinálni..
Az se véletlen, hogy USA nem 50 külön országként üzemel, hanem egy gazdasági övezetként, mert így GAZDASÁGOS. Nem véletlen az EU létrejötte sem, belátták, hogy együtt egy nagyobb közösség sokkal jobban biztosíthatja a saját fejlődését mint szétdarabolva...

"Az adófizetés hülyeség, minek pénzt ölni egy csődtömegbe."
Amellett, hogy sajnos fizetek adót és habzó szájjal lelövetném a nem adózókat(ők vannak többen), amit írtál az úgy van. Ez egy csődtömeg jelenleg és amit adózok, azt az ablakon kidobni is értelmesebb lenne, mint beadni a közösbe, olyan dolgokra, aminek semmi értelme.

A BKV-nak és a MÁV-nak léteznie kell, mindegyiknek nagy átalakulásokkal(az előbb a vasutat már említettem). De a Malév, ha nem tudja eltartani magát, akkor nincs létjogosultsága..mint, ahogy általában a nemzeti légitársaságoknak nincs.

sanche_ 2012.02.04. 11:38:37

@scsaba1:
Van kb 10 millió ember, aki beszél mindenfélét..
"Idáig ment a "ne ja zén adómból...-mantra" "erre mag arról megy a mantra, hogy mennyi adóbevétel meg mennyi munkahely"

A kettő egymással párhuzamosan is tud folyni. Van, aki így gondolja, van aki úgy..nem kell mindjárt úgy csinálni, mintha valami felülemelkedett lény lennél, aki mosolyog A NÉP-en..
Elég sokan vannak, akik a malév után is úgy gondolják, hogy nincs szükség malévra minden áron.

Martian (törölt) 2012.02.04. 11:50:58

@Környezettudatos: az is igaz, amit írsz... meg az is, hogy Budapesten sok szűk keresztmetszet van, így hiába van egy pontig soksávos út, ha utána nem ereszti át a forgalmat.
A buszsáv pedig sok helyen megmaradna a taxisoknak.

Martian (törölt) 2012.02.04. 11:59:56

@lokotus: "Nem véletlen az EU létrejötte sem, belátták, hogy együtt egy nagyobb közösség sokkal jobban biztosíthatja a saját fejlődését mint szétdarabolva..."

Valójában minél nagyobb egy struktúra, annál nehezebb centralizáltan irányítani... különösen, ha olyan heterogén, mint az EU államai, a bürokratáknak pedig nincs jobb dolguk, mint "intézményesített korrupció" szintjén szórni a pénz (olyan célokra, amit esetleg a helyiek máshogy fogalmaznának meg) és agyazni, hogy az uborka görületét is szabályozni kéne.

Martian (törölt) 2012.02.04. 12:10:22

@Erik Bálint: "A kapitalizmus nagyban hasonlít az evolúcióra, az életképes fennmarad, a "beteg" elhullik... fejlődés."

Ezzel az a baj, hogy lassan már csak a tesco-gazdaságos tömegtermék minőség lesz életképes, egyre gyengébb lábakon áll az innováció.
Az evolúciónak alapeleme a biodiverzitás, minden nyűstölés ellenére a legkülönfélébb "paraméterű" fajok képesek egymás mellett megélni.

KopaszMercis 2012.02.04. 12:18:20

@Martian:
Ez nem igaz, menj be a Central Parkmelletti whole foodsba a colombus circlenel.

Azeet mert itt igenytelen patkanyok elnek csak, masutt nem

krausz2 2012.02.04. 12:26:27

@lokotus:

A BKV azért veszteséges mert nem piaci áron dolgozik!
A TE cégedet meg nem az "ÉN" adóforintomból kellene támogatni-bárhol is van-
hanem, hogy el tud számolni-jelenleg nem lehet- költségként a közlekedést dolgozóid részére.
Vajon miért kell korlátlan útázásra jogosító bérlet?
De azt az ökörséget is megkérdezhetem, hogy a 7 éves kislányomat miért kell felnőtt jeggyel-ha nincs bérlete mert nem kell mindennap-alkalmanként buszra ültetnem.
Vajon miért működik jól a közlekedés Bécsben?
Ez egy költői kérdés! Talán kevesebb a NOKIÁS dobozuk...
De még egyszerűbb nézd meg az árait...

A vonatnál is radikális változtatás kell!

A "sziget" metrók tényleg abszurdum! Az elővárosi HÉV-ekkel
már rég össze kellet volna kapcsolni őket helyette van-lesz
egy -külföldről is tök hülyeségnek bemutatott- 4.metró, ami
csak modell-látványosság a városban. Az elővárosi közlekedést
összemosni a vonat tényleges hasznával botorság.
Vajon mire jók pl. a Balatonra 3 órát menő szerelvény amik
"minden állomáson és megálló helyen megállnak:....

krausz2 2012.02.04. 12:59:14

@ne most:

Nem nagyom értem mit akarsz mondani, biztos bennem a hiba..
Igen az utasok piaci árat akarnak fizetni ez igaz.
Aki viszont a- versenyben- drágább mert az udvartartása az, nem bírja.
A MALÉV -MÁV-BKV-val együtt- egy a szocializmusból itt maradt csődtömeg,
ahol még nem rég vállalati újságot nyomtattak- belső használatra- mert nem tudta mindenki megnézni az e-mailt.
És ez csak egy apróság...
A rogyadozó vállalatnál-kormányoktól függetlenül- a munkabeszüntetés járt a dolgozók agyában a munka helyet.
Nem arra használta a szakszervezet pl. az "eszét" hogy mi a gazdaságtalan ott és megmaradjon a munkahelyük.Legalábbis a MÉDIA-ból nem ez jött le. Ez lett az eredménye,nyakig benne vannak ők is.
Az adók meg nem arra valók, hogy a versenyképtelen vállaltokat
nyakló nélkül támogassák belőle, hanem pl.arra, hogy a stratégiai
cégeket az állam magánál,de legalább kézben tartsa és Te sem fizessél a
a 8ft/kWó-ért Pakson előállított áramért többet mint az angol ember aki nem adta el
a villamosenergia iparát pl. az EON-nak.
Az már a pofátlanság határa hogy ezek a cégek még jótékony támogatóként lépnek fel a médiákban a TE pénzeden is amit kötelezően -mert más nincs-kifizetsz.Na ettől hányni kell.
Vagy miért fizetsz 1100 ft./m3 vízdíjat a Balaton parton és Budapesten a felét.
Mert repülő nélkül a többség megvan ebben az országban de áram vagy víz nélkül bajosan!

krausz2 2012.02.04. 13:06:53

@Kyos:
Te komolyan ennyire hülye vagy vagy csak provokálsz?
Az mondod, hogy pl. az "én" veszteséges vállalkozásomat támogassa az állam mert befizettem az adókat?

Ha 10 éven aluli vagy bocs a hülye szóért!!!

krausz2 2012.02.04. 13:10:33

@Dr. M&Ms: NAGYON JÓ LÁTOD IGAZAD VAN !!!

Martian (törölt) 2012.02.04. 13:16:51

@KopaszMercis: valóban az USA ebből a szempontból némileg máshogy néz ki.

mojoking77 2012.02.05. 01:11:15

@hagyma: Igazad van baratom, tenyleg arrol irsz, amirol akarsz. A hitelessegedet meg mindenki eldonti/eldontotte mar reg. Igazsag szerint szimplan nem ertem, mi a fasznak kell olyanba belepofaznia valakinek, amihez marhara nem ert, es raadasul az egadta vilagon semmi koze sincs hozza. Ugyanis lasd be, szamodra Magyarorszag mar csak arra jo, hogy emlgethesd a csaladodnak, meg az ismeroseidnek honnan szarmazol... Nincs ezzel gond, sokan vannak igy vele, te valasztottal, nem rugott ki senki az orszagbol.. Szomoru, hogy ilyen stilust kell hasznalnom, de nem en provokaltam ki..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.02.05. 04:33:15

Közvetlenül nem érint a MALÉV megszűnése, mivel eddig is Lufthansa-val mentem, ha mentem. Utoljára MALÉV gépen 1986-ban ültem. Előttem -értem- a piaci versenyt azzal nem lehet megnyerni, hogy de magyar.

Közvetetten én is érezni fogom, hogy már nincs MALÉV.

Shinjuku 2012.02.05. 06:22:16

@Dr. M&Ms: Lehet hogy regimodi vagyok de az en elkepzelesemben egy "nemzeti" vagy "zaszlovivo" legitarsasag nem feltetlenul a hetes busz kategoriabol kerulne ki. Lehet hogy dinoszauruszok a mai piacon de a hagyomanyos halozattal rendelkezo legitarsasagok nekem jobban bejonnek mint a fapadosok. Nem is hiszem hogy lehet illetve erdemes osszehasonlitgatni a Wizzair es a Malev uzleti strategiait. Szamtalanszor leirtak mar es ebben a Malev hasonlitott a magyar allamhoz: a tobbszori hitelfelvetel es az adossag maga elott gorgetese temette maga ala a ceget. Az utobbi ket evben tobb volt a bevetele mint a mukodesi koltsegei de a hitelek kamatai es tokevisszafizetesek utan mar veszteseges volt a vegso merleg.

ne most 2012.02.05. 11:21:40

@krausz2: A BKV, MAV, MALEV nem az ott dolgozóktól csődtömeg. A MALÉV-ot, már 90-ben eladták, miért lenne kommunista vállalat. A dolgozók azért akartak sztrájkolni, mint mindig, mert a töredékét kapták a nyugati társaiknak és látni akarták a javulást. Ennek ellenére a cég mégis masszivan veszteséges volt.

krausz2 2012.02.05. 20:31:53

"A MALÉV -MÁV-BKV-val együtt- egy a szocializmusból itt maradt csődtömeg,"

Én nem kommunista vállalatot mondtam!
A fenti jellemzés a vállalati struktúrát-felépítést-illeti.
Erre jellemző az is, hogy kevesebbet fizetek-dolgozók-és még is veszteséges vagyok.
Ez pl. akkor következhet be ha "én" pl. egy termelő eszközt/repülő/drágában lízingelek mint a versenytárs.Irodákat,
és általában a használt infrastruktúrát drágában kapom-akár külföldön is-mint a versenytársaim.
Ehhez kellenek a nemzetközi könyvvizsgáló cégek minősítései akik-jó pénzért-tudják a hibákat van tapasztalatuk a globális piacon.
Nem hiszem, hogy olyan vezetőknek akiknek mindig az állam áll/
állt a sarkában van vagy volt erre igényük.
Ha igen nem ez lenne a helyzet.
Természetesen egy magyar ember sem "lejjebb" való mert a volt
MALÉV vezér Váradi csak összehozott egy működő céget.
Igaz a MALÉV kerékkötőit nem vitte magával,szerencsére...
süti beállítások módosítása