Fővárosi Blog

Ötven éve írták - 1970 április

2020. április 02. - fovarosi.blog.hu

Kutyát ölt a harmadik sín, átadták a 2-es metrót. A vadászati kiállításra új szállodákkal készült a főváros. Ez történt 1970 áprilisában Budapesten.

aerohotel-1980asevek-fortepan_hu-25736.jpgAz Aero hotel újkorában. Kép: fortepan.hu, 25736, adományozó: Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény

Április 1: Budapest legújabb szállója, az Üllői úti Aero-hotel falait előre gyártott elemekből tíz nap alatt szerelték össze. A Pannónia Vállalat júniusban nyitja meg a fővárosnak a Ferihegyi repülőtérhez legközelebb fekvő szállodáját, ahol 150 kétágyas fürdőszobás szoba, étterem és drink bár várja majd a vendégeket. (Magyar Nemzet)

kepviseloiirodahaz-bernathaurelfresko-20190806-01.jpgÁprilis 2: Bernáth Aurél "Munkás élet" című több mint 100 négyzetméteres faliképét szerdán délután felavatták az MSZMP Központi Bizottságának székházában. (Magyar Nemzet)

Április 2: A budavári palota díszvilágításának főpróbája. Ünnepi fényruhába öltöztették a budavári palotát a Középületépítő Vállalat dolgozói. A negyedszázados felszabadulási évforduló tiszteletére tett felajánlásukat teljesítve, befejezték a palota díszvilágítási hálózatának és berendezésének földszerelését. Szerda este tartották a főpróbát, amelyet a Hotel Duna Intercontinental tetejéről néztek meg a sajtótájékoztatóra meghívott újságírók, vendégek. (Népszabadság)

197004-javszer-metro2.jpgÁprilis 3: Felavatták a budapesti metró első szakaszát / Ma hajnali fél öttől menetrendszerű metró. A megnyitó ünnepség színhelyén, a metró Népstadion-állomásán már a déli órákban gyülekeztek a kíváncsi pestiek. Sarlós István, a fővárosi tanács végrehajtó bizottságának elnöke üdvözölte az ünnepség részvevőit, majd - Hídvégi Károlynak, a Földalatti Vasút Vállalat igazgatójának a metró elkészültéről szóló jelentését követően - avatóbeszédet mondott. (...)

19700403-metro2.jpg

A nagy tapssal fogadott beszéd után - s a taps a metró építőit és kivitelezőit is köszöntötte - Sarlós István felkérésére Fock Jenő elvágta a hagyományos avatószalagot, majd fél 3 órakor az ünnepség részvevői elfoglalták helyüket a szerelvényben, amely a szabad jelzésre - a vezetőfülkében Palla Rudolf főinstruktőrrel - kigördült az állomásról. A megnyitott vonal leghosszabb, 1775 méteres szakaszát, a Népstadiontól a Baross térig, két perc és 20 másodperc alatt tette meg a vonat. A kocsikban elhelyezett hangszórók segítségével "narrátor" is tájékoztatta az utasokat a vonalszakasz tervezésének, építésének érdekességeiről. A többi között elmondta, hogy a Fehér út és a Deák tér közötti 6,5 kilométeres szakasz építésének költsége megközelítette a 4 milliárd forintot, a felhasznált tübbingek súlya pedig meghaladja a 46 ezer tonnát. (...)

metro2-keletipu-regi02.jpg

Amikor az avatószerelvény befutott a Baross tér alatti megállóba, a részvevők egyhangú elismeréssel nyilatkoztak a fényárban úszó, tetszetős csarnokok, peronok építészeti megoldásairól. Az utastér padlója kopásálló gránit; a peron szélén a mintegy 80 centiméter széles biztonsági sávot gumiburkolat, az oldalfalakat márvány, a mennyezeteket luxaflex alumínium lemez fedi. A tübbingszerkezeteket takaró műanyag ernyő esztétikailag is kiváló, s praktikus is, mert meggátolja a páralecsapódásból vagy esetleges vízszivárgásból keletkező csepegést. (...)

A premierrel egybekötött metróavatás, az első hivatalos utazás részvevői a Deák téren kialakított állomásépületnél hagyták el a földalattit. Mire e sorok megjelennek, a budapesti nagyközönség már birtokába vette az új földalatti gyorsvasutat: hajnali fél 5 órától a Deák tér és a Fehér út között menetrendszerű forgalmat bonyolít le a világvárosi rangú létesítmény, a budapesti metró. (...) (Népszabadság)

Április 4: A nyolcvan éves Hauer cukrászdát pénteken délután megfiatalítva, régi nevén, ünnepélyesen ismét megnyitották. Stílusos szekrényeit, polcait herendi porcelán edények és figurák díszítik. (Magyar Nemzet)

Április 7: Napi másfél millió időjárási adat a százéves Meteorológiai Intézetben. Dr. Dési Frigyes egyetemi tanár, az Országos Meteorológiai Szolgálat elnöke hétfőn a Meteorológiai Intézetben rendezett sajtófogadáson elmondotta az újságíróknak, hogy az intézmény április 8-án ünnepli százéves fennállását. 1870. április 8-án alakult meg ugyanis a szervezett meteorológusi munkát útjára indító Meteorológiai és Földdelejességi Magyar Királyi Központi Intézet. Azóta hihetetlenül nagy utat tett meg az időjáráskutatás, hiszen napjainkban már három központi intézmény működik: a Meteorológiai Intézet, Pestlőrincen az Aerológiai Intézet és az Előrejelző Központ. Van még az intézetnek nyolc obszervatóriuma, több mint ezer csapadékmérő állomása, 120 éghajlati észlelő és 18 szinoptikus észlelő állomása. (...) (Magyar Nemzet)

Április 7: Eltévedt gyerekek a metróalagútban. Gyerekek az alagútban! - riasztotta a központi ügyeletet vasárnap a földalatti egyik motorkocsijának vezetője. URH-rádión azonnal kérte az áramvezető sín feszültségmentesítését, amelyhez, szerencsére, még egyik gyerek sem ért hozzá. A két megszeppent apróság elmondotta, hogy vidéki iskolájukkal jöttek földalatti nézőbe, s elbámészkodva lemaradtak csoportjuktól. A Pillangó utcai megállónál kiugrottak a kocsiból, s az alagútban igyekeztek vissza a Népstadion felé. Az eset kapcsán Fazekas György, a Földalatti Vasút Vállalat főmérnöke elmondotta:

- Az ilyesmi ellen nehéz védekezni, hiszen ha a peront korláttal, ráccsal zárnánk el, akadályoznánk az utasforgalmat. Felhívtuk azonban peronügyeleteseinket, akik televízión figyelik a forgalmat, hogy jobban ügyeljenek a gyerekekre. Ezenkívül napjában többször bemondatjuk a hangosbeszélőn, hogy az áramvezető sín 825 volttal telített, érintése halálos. Ezenkívül több, veszélyre figyelmeztető táblát helyezünk el a peronvégeken. (Népszabadság)

Április 8: Tovább építik a fővárost a Balatonnal összekötő M 7-es utat. A munkában az idén már részt vesz az az NSZK-ban vásárolt korszerű géplánc, amely naponta két műszakban átlagosan 250 métert halad előre. Az útépítők a betonozással a nyári szezon előtt elérik a 90. kilométernél levő balatonaligai csomópontot. Az új út Székesfehérvár - Lepsény közötti szakaszán kilenc felüljáró már elkészült. Rövidesen befejezik az M 7-es utat keresztező 71-es számú útvonal felüljárójának építését is. (Magyar Nemzet)

Április 12: Budapest új büszkesége - A földalatti első tíz napja. (...) Lakatos Tamás olvasónk írta: "Felszabadulásunk ünnepének szombat-vasárnapján főpróbát tartott a budapestiek új közlekedési eszköze - csúcsforgalomból. Ismerkedők ezrei keresték fel, próbálták ki a kifogástalanul működő mozgólépcsőket, száguldó szerelvényeket. Hosszú sor kígyózott a Deák téri végállomás előtt is. A sor hosszúságát a közepe felé várakozók közül egy hang így jellemezte: - Annak jó, aki a végén áll. Míg várakozik, lábat áztathat a Dunában. Nem nagyon túlzott, de a mogorva pesti sorban állókra nem lehetett ráismerni. Akik máskor a közért pultja előtt egy lépés miatt hajba kapnak, most vidáman, jókedvvel álltak sorba százmétereken keresztül."

metro2-deakter-regi01.jpg

Délelőtt 10 óra a Deák téren: 12-13 éves fiú áll az üvegcsarnokban a kis mozgólépcsőnél és irányítja a forgalmat. "Tessék megfogni a karfát." "Vegye fel kérem a kisgyereket." "Csak egy lépcsőre lépjen." Figyeltem, ahogy felnőttes komolysággal dolgozott. Öt perccel később a körcsarnokban találkoztam vele. Lejött a mozgólépcsőn, majd az automatákat megkerülve "mozgólépcsőzött" felfelé. A szolgálattevőnek még visszaszólt hogy: fent segítek. Iskolaszünet volt.

(...)

Vajon milyenek is vagyunk mi, utasok, a földalatti dolgozóinak szemében? - Általában kíváncsiak - feleli Tóth Béla, a Fehér úti forgalomirányító. - Például szörnyen izgatja az emberek fantáziáját, hogy milyen is az a "harmadik sín". A peron széle fölé hajolgatnak, benéznek a sínek közé. Volt olyan utas is, aki a kocsiból kiszállva leült a biztonsági sávra és úgy kandikált be a szerelvények alá. - A harmadik sín rejtve, a peron alatt húzódik. Az utas nem látja és így persze, hogy kíváncsi. Emberek vagyunk, mindnyájunkat érdekel az, ami rejtve marad előttünk. Nem gyerekjáték a 825 Voltos egyenáram - figyelmeztet Tóth Béla és rögtön megtoldja egy történettel:

- Még a próbaüzem alatt történt, hogy egy jókora kutya került valahogy a pályára a Pillangó utca és a Fehér út közötti szakaszon. Amint hozzáért az orrával a harmadik sínhez, már csak egy maréknyi hamu maradt utána.

Ragyogtak a márványcsarnokok, új és tiszta volt minden, azután megjelent a napraforgómag. A gumipadló rácsaiba beszoruló napraforgóhéjat nehéz kisepemi - és a szemét látványa semmiképpen sem egyeztethető össze a világvárosi földalattival. Hallottunk azonban határozott intézkedésekről is: a Fehér úti állomáson "önkéntes" takarító jelentkezett. Igaz, választania kellett, 100 forintot fizet, vagy felsepri a szemetet. Inkább seprűt kért. (Magyar Nemzet)

Április 14: Meggyorsítják a szállodaépítkezéseket. A Gazdasági Bizottság jóváhagyta, hogy az 1971. évi Vadászati Világkiállítás vendégeinek elhelyezése érdekében meggyorsítsák a szállodaépítkezéseket. A határozat szerint a negyedik ötéves terv programjából négy, összesen ezer személyes "C" kategóriájú szálloda építését előbbrehozzák. A 110 millió forintos beruházásból az idén 35-40 millió forint értékűt valósítanak meg.

volgaszallo-1970esevek-02.jpg

A tervek szerint Budapesten 700, a Duna-kanyarban 300 szállodai férőhely épül a jövő év közepéig. A XIII. kerületi Váci út és Dózsa György út sarkán házgyári elemekből 600 személyes, 10 emeletes szállodát és hozzá megfelelő vendéglátóhelyeket létesítenek. A program gyorsítása és a költségek csökkentése érdekében a Budaörsi úton épülő Hotel Wien Touring Szálló terveit módosították, nem négy-, hanem hatemeletes lesz. Így százzal több, összesen 340 vendéget tud majd befogadni. Ezenkívül Visegrádon a Panoráma út egyik legszebb helyén, egy fenyvesben, valamint Dobogókőn épül egyenként 150 személyes szálloda. Az új építkezések júniusban kezdődnek, s egy év múlva fejeződnek be. (Magyar Nemzet)

Április 14: Júniusig elkészül a pesterzsébeti, Dózsa György úti felüljáró. Átadják a forgalomnak a XX. kerületi Dózsa György úton épülő közúti felüljárót még ez év első felében. A 41 millió forint költséggel épülő híd egyébként csak első lépése lesz annak a nagyszabású rekonstrukciós tervnek, amelyet a vasút-közút kereszteződések megszüntetésére állítottak össze. Az elgondolások mielőbbi valóra váltását sürgeti, hogy a Soroksári út, illetve a folytatásként Budapest határa felé tartó Dózsa György út "nagyot lépett" előre, E 5-ös jelzéssel már a nemzetközi hálózati térkép is számon tartja. Az előkelő minősítést azonban nagyon lerontja az a zavaró körülmény, hogy a főútvonalat a város területén négy helyen is keresztezi HÉV, illetve vasúti pálya. A terv szerint legkésőbb 1973-ra megszűnnek az E 5-ös úton a forgalomzavaró kereszteződések. Miután még az idén megépül a Dózsa György utat átszelő HÉV-vonalánál a felüljáró, hozzákezdenek az Ócsai úti kereszteződés rendezéséhez is. (Magyar Nemzet)

karikatura-197004-magyarnemzet.jpg

Április 16: Új üzletközpont épül a Belvárosban - Kézműipari műhelyek, éttermek, szalonok, teraszok a passzázsokban. A Belváros újonnan kiépülő üzleti központjának beruházási programjáról tárgyalt szerdán a fővárosi tanács végrehajtó bizottsága. Heincz Mihály, a városrendezési és építészeti főosztály vezetője ezzel kapcsolatban arról adott tájékoztatást, hogy a Belváros kereskedelmi-idegenforgalmi centrumát a Galamb utca, a Petőfi Sándor utca, a Kígyó utca, a Pesti Barnabás utca és a Régiposta utca által határolt területen alakítják ki. Összefüggő passzázsrendszer - fedett átjáróutak hálózata - révén biztosítják, hogy mintegy 16 ezer négyzetméternyi területen új vendéglátóipari egységek, kézműipari műhelyek, szalonok épüljenek; ilyen passzázst létesítenek a Petőfi Sándor utca és a Galamb utca között. Egy másik passzázs útvonala a Kígyó utca, Párisi utca, Régiposta utca között húzódik majd, a harmadik átjáróút pedig a Régiposta utca felől, az úgynevezett Vasudaron vezet át, a Galamb utcai házsor mögött folytatódik, s a Váci utcára nyíló szakaszán két szintben ágazik el. Az emeleti részre két-két mozgólépcsőn és rampán vezet a járókelők útja, ezt a "sétányt" a Váci utca fölött híd köti össze. A földszinten is, az emeleten is üzleteket rendeznek be.

belvaros-19700416-passzazsok-nepszabadsag-02.jpg

A mostani belvárosi foghíjakon épületeket emelnek; felső emeletein lakásokat építenek, alsó szintjein üzleteket, illetve raktárakat létesítenek. A Váci utca 19-20. és 21. számú épületek sarkain reprezentatív kirakatokat, grilléttermet, teraszt, sport- és gyermekruházati szalont, textil-kisáruházat rendeznek be. Az udvarokat fákkal, a sétálóutcákat, átjárókat edényes növényekkel díszítik; tetőkerteket és kisebb télikerteket is kialakítanak. (...) A belvárosi üzletközpont terveit - mintegy 450 milllió forintos beruházással - két ütemben, 1970-73 és 1974-76 között valósítják meg. (Népszabadság)

vaciutca-1965korul-fortepan_hu-96785.jpgÁprilis 21: A budapesti City. (...) Vannak olyan elképzelések, hogy a Váci utcábn helyezzék kéreg alá a közlekedést. Ez azonban, amellett, hogy igen költséges vállakozás lenne, semmiképpen sem szolgálná a célt: a közlekedés meggyorsítását. Viszont így, hogy a Váci utca kiesett a forgalomból, a Belváros tengelyét, a Petőfi Sándor utcát, Kecskeméti utcát, Károlyi Mihály utcát pedig egyirányúsították, szintén lelassult a forgalom, s nehézkessé vált, s egyre inkább azzá válik a gépkocsik számának növekedésével.

Van azonban egy másik elgondolkoztató javaslat, amivel érdemes lenne intenzívebben foglalkozni, s megvizsgálni megvalósításának lehetőségét: a Váci utcát átbuktatni az Erzsébet-híd alatt és a Dimitrov tér felé eső részét bekapcsolni a forgalomba. Erre az útszakaszra a híd miatt jelenleg körülményes a rákanyarodás a pesti oldalról. Egy másik elgondolás: tovább egyirányúsítani a forgalmat a Belvárosban.

Mindezek az elképzelések azonban csak rövid ideig tudnák enyhíteni a Belváros zsúfoltságát. A Martinelli téren épülő garázs és szervizállomás sem a legszerencsésebb megoldások egyike. Nem kellene a Belvárosban ilyen szolgáltató üzemet létesíteni, mert azzal, hogy ez a korszerű szerviz hárompercenként mossa meg a kocsikat, ide vonzza az autósokat, s a Belváros szűk utcái még zsúfoltabbak lesznek. Szerencsésebb lenne föld alatti, vagy emeletes garázsok nagyobb számban való építése, hogy a parkolást megoldják. Kétségtelen, rövidesen arra kerül majd a sor, hogy a Belvárosból ki kell tiltani előbb a teherkocsikat, azután a személygépkocsikat is.

A nagyszabású rekonstrukciós elképzelésekhez tartozik a Duna-part átrendezésének távlati terve. Az Interkontinentál mellett megépül majd a másik két reprezentatív szálloda is. A szállodasorok és a villamossínek közötti útszakasz azonban túl keskeny, a villamos is zavarja a korzót, s ezért azt tervezik, hogy a 2-es villamos pályáját lesüllyesztik, s helyére sétányt építenek pihenő padokkal, vendéglátóüzemekkel, teraszokkal. (...) (Magyar Nemzet)

Április 21: Új szolgáltatóház. Szövetkezeti szolgáltatóház épül a Pongrácz úton. Az új létesítményt még az idén átadják a rendeltetésének. (Népszabadság)

Április 22: Negyvenezer új lakás épül Óbudán - Tanácsok vb-ülései Budapesten és a megyékben. (...) A tervezési időszak alatt - a mai elgondolás szerint - 40850 új lakás épül majd Óbudán. A mai városközponton kívül Újlak, Békásmegyer, Csillaghegy, Aranyhegy, a Kaszás-dűlő szerepel a megvalósítandó, illetve rekonstrukció alá kerülő városrészek között.

bekasmegyeriltp-1969-bvtv-rendezesiterv.jpgÚjlakon a Duna-part és a hegyvonulat közötti területet építik majd be. A BUVÁTI most dolgozik ezen a beruházási programon. Békásmegyeren 12500 lakásos lakótelep építését határozták el. A kivitelezésre tervpályázatot rendeztek. Ez a terület a BHÉV elővárosi vasúttá történő fejlesztésével közvetlen és gyors kapcsolatba kerül a főváros központjával. A lakótelep építésének előkészítése már megkezdődött, az első lakásokat 1973-ban adják majd át. A Kaszás-dűlő mentén épülő lakótelepen 2550 lakást létesítenek, öt-hat emeletes házakban. A kivitelezés házgyári panelekkel valósul meg.

Csillaghegyen a fejlesztés és a rekonstrukció során továbbra is a laza beépítést tartják szem előtt. E területen 5500 új lakás fog épülni, 1390 elavult lakást bontanak le. Az Aranyhegy a főváros egyik legértékesebb területe, táji szépsége és levegőtisztasága miatt. A jelenleg mezőgazdasági művelés alatt álló Aranyhegy délkeleti oldalán négyezer lakásos modern lakótelep építését tervezik. A Csúcshegyen kertgazdasági övezet van érvényben, ahol igen sok hétvégi bódé épült engedély nélkül. A tanács szükségesnek tartja, hogy az általános rendezési tervet felülvizsgálva, ezt a területet a mezőgazdasági övezetből üdülő övezetbe sorolják át. (...) A Filatori-dűlő és a Kaszás-dűlő környékét a korábbi tervekből eltérően ipari övezetté kívánják nyilvánítani. Az IPARTERV már készíti ennek a területnek ipari rendezési tervét, amelyben kijelölik majd az ide telepítendő vállalatokat. (...) (Magyar Nemzet)

ujpalotailtp-19700425-nepszabadsag.jpg (Népszabadság, 1970. április 25.)

Április 26: Mi lesz veled Citadella? - Még egyszer a Belváros rekonstrukciójáról. (...) Beszámoltunk egy másik elképzelésről is: ennek lényege, hogy bújtassák át a Váci utcát az Erzsébet híd alatt és kapcsolják be a forgalomba legalább a körút felé eső részét. Sőt, még merészebb elképzelés is született, mint arról is beszámoltunk: a József nádor tértől fúrjanak alagutat a Váci utca alá. Ez azonban nagyon vitatható terv, s megvalósítása sokba kerülne, nem érné meg, éppen ezért más megoldást kell keresni, mégpedig sürgősen, mielőtt a nagy rekonstrukciós munka megkezdődne.

parisiudvar-1964-fortepan_hu-111498.jpgA Párisi udvar passzázsa 1964 körül. (fortepan.hu, 111498, kép: Bauer Sándor)

(...) A tervek szerint a Felszabadulás tér 4. szám alatti házban, az úgynevezett Párisi udvarban átjáró készül majd a földszinten, a díszudvarból a Haris köz felé. A Haris köz 3-ban is átjárót építenek oly módon, hogy belső területén két kisebb üzletet alakítanak ki. Áttörik a Petőfi Sándor utca 6. épületét, a passzázs ezen keresztül érinti a Haris köz 4. számú házat. Itt is több kisebb üzlet létesül majd. A Párisi utca 3-ban az átalakítás során létesül egy bár. Az átjáró folytatásaként bővítik a már meglevő átjárót a Párisi utca 6. szám alatt, míg a Párisi utca 3. szám alatti ház udvarát beépítik. Az udvari területre egy Patyolat üzlet szalonja kerül. A Váci utca 18. sz. ház hátsó, udvari részét lebontják, a mellette levő földszintes épület is teljesen eltűnik, helyére új épületet terveznek. Hasonló sorsra jut a Váci utca 20. számú ház is.

A Vas udvar Galamb utca felé eső részét lebontják, az udvart teljes területében beépítik. A Pesti Barnabás utcai szárny érintetlen marad, pincéjében borozót terveznek. A Galamb utca 7. számú házból átjárót törnek az új Vas udvari áruház felé.

A vásárló tehát elindul a Petőfi Sándor utcából, végigjárja az üzleteket, megpihen presszókban, megcsodálja a kirakatokat és kijut, sétálva a Duna-partra a fényesen kivilágított, korszerű átjárókon, amelyeket teraszok, s fényes üzletsorok szegélyeznek majd. (...)

citadella-1962-fortepan_hu-103460.jpgA Citadella 1962 körül. (fortepan.hu, 103460, adományozó: BFL Városrendezési és Építési Osztályának felvételei / A Fővárosi Tanács VB Városrendezési és Építészeti Osztályának felvétele)

Ha már a budapesti vásárló áttörte magát a fényes árkádokon és kiért a Duna-partra, megpihenni, okvetlenül feltekint a Citadellára. Budapest egyik legszebb kilátója, közel a Belvároshoz, könnyen megközelíthető. Épült is a Citadellán, a régi várfalak felhasználásával egy reprezentatív vendéglátóhely, van terasza is, ahonnan sajnos csak a vastag falakat látni, s nem gyönyörködhet a vendég a panorámában. Hacsak a falakra nem küzdi fel magát. Van itt szálló is, de mindez úgy érezzük kevés. (...) A Magyar Nemzet örömmel nyitna vitafórumot ebben a kérdésben, és várja a hozzáértők véleményét, elképzeléseit. (Magyar Nemzet)

erzsebetter-1970esevek-fortepan_hu-22521.jpg

Április 26: Óriás lámpa az Engels téren. Új lámpát állítottak fel az Engels téren. A 30 méter magas, 5 méter felső kosár átmérőjű, négy 10 ezer wattos jód- és 8 higanygőzlámpával felszerelt világítótest május első napjaitól bevilágítja majd az autóparkoló teljes területét. Az új lámpát a LAKÓTERV kollektívája tervezte. (Népszabadság)

delpestikorhaz-regi-01.jpg

Április 29: Kilencszáz ágyas kórház épül a fővárosban - Tájékoztató az egészségügyi és oktatási beruházásokról. Hantos János, a fővárosi tanács vb-elnökhelyettese az egészségügyi és oktatási beruházásokról és a két ágazat távlati fejlesztési programjáról tájékoztatta az újságírókat. Elmondotta, hogy ősszel megkezdik a 922 ágyas dél-pesti kórház építését, amelyet 1975-re fejeznek be. A kórházi helyek számát pavilon építkezésekkel további 260-nal növelik a Bajcsy-Zsilinszky, a Weil Emil, a Tétényi úti, a Gyáli úti és az Újpesti kórházban. Korszerűsítési és felújítási munkákat végeznek az István kórházban, felépül a negyedik ötéves terv időszakában a Kardiológiai Intézet, amely országos feladatokat is ellát majd, ezenkívül három budapesti kórház - a Korányi, a László, illetve a Heim Pál Gyermekkórház - rekonstrukcióját összesen 145 millió forintos költséggel végzik el. (...) (Magyar Nemzet)

Április 30: Új parkot avattak szerdán Zuglóban, a Bosnyák téren. A virágokkal, cserjékkel beültetett parkot Péter Zsuzsa szobrászművész csaknem két és fél méter magas lányalakja díszíti. (Magyar Nemzet)


További érdekességek, aktuális infók Budapestről a Fővárosi Blog közösségi oldalain - kattints a logókra!

twitterlogo.jpgfblogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fovarosi.blog.hu/api/trackback/id/tr7715570188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ledo76 2020.04.03. 19:19:08

A kutyás sztorit kicsit eltúlozta a forgalomirányító. Lehet úgy gondolta, hogy az orrából maradt marék hamu, de az egész kutya, ha sokáig maradt áram alatt is, legfeljebb szénné égett. Biztos az volt a célja, hogy az ostoba embereket elriassza a kíváncsiskodástól. Az durvább, hogy a gyerekek besétáltak az alagútba. Ezt nem is értem, pedig én is hallottam ilyet gyerekkoromban, hogy vidéki nénike utána sétált a metrónak. Neki nem volt ilyen szerencséje....

Buncog 2020.04.03. 20:48:08

Az az Engels téri lámpa nem tűnik 5 m átmérőjűnek.

Buncog 2020.04.03. 20:52:12

Ja, de. Csak elsőre úgy tűnik, mintha a Nysa mellől nőne ki.

Fredddy 2020.04.03. 21:43:37

Én úgy tudom, annak a nagy festménynek Munkásállam a címe. Ma is megvan, csak el van takarva egy nagy függönnyel. A bal felső részen az egyik alak Kádár, ahogy sakkozik egy munkással.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2020.04.03. 22:36:32

@Fredddy: Nincs eltakarva, és ha bemész a Duna felőli oldalon a képviselői irodaházba, akkor meg is tudod nézni. Igaz, csak a biztonsági őrök pultjáig engednek be, de már onnan is meg lehet nézni úgy 30 méter távolból.

Fredddy 2020.04.03. 23:13:07

@fovarosi.blog.hu: köszi, akkor egyszer rászánom az időt és megnézem majd.