Február 9-én érdekes kiránduláson vehettem részt: megtekintettük a 4-es metró Gellért téri, épülő állomását. Mélyebbre szálltunk alá, mint a Duna legmélyebb pontja! Az állomás 87 méter hosszú lesz, középperonos. Az állomás egy része benyúlik a Műegyetem Ch épülete alá, a másik része természetes fényhez jut majd egy csontvelőhöz hasonlítható szerkezetű tetőn keresztül. Ez adja az állomás "keresztmerevítését", azaz ez a rácsszerkezet akadályozza meg, hogy a két oldalsó fal (a résfalak) beledőljenek az állomásba. Az oldalfalak másfél méter vastag vasbetonból készültek, az állomás "alját" adó alaplemez 3 méter vastag vasbeton.És akkor jöjjenek a képek és a videó!
Jobbra, ahol vasak lógnak ki a "befejezetlen" falrészből, direkt csak ideiglenes résfal készült. Itt érkezünk majd le az első mozgólépcsőn az állomásra.
Ezen a szinten kell majd elsétálni a második mozgólépcsőig, amelyik a peronhoz visz le.
A jellegzetes rácsos szerkezet, és némi természetes fény.
Előre befúrnak a Ch épület alá, így "várják" a fúrópajzs érkezését.
Ilyen lesz az állomás, ha elkészül. Forrás: Metro4.hu
És egy videó a lenti állapotokról, az építkezés 534. munkanapján:
Kellemetlen Kempelen 2011.01.10. 16:15:49
www.youtube.com/my_videos?feature=mhum