2007 Szeptember: a győztes és a második helyezett kihirdetése után a fő építészeti vita a sínek lefedése körül zajlik. Janesch Péterék a sínek lesüllyesztésével a "földszinten", Fintáék a sínek lefedésével az "emeleten" kötnék be a Városligetet egy sétányon keresztül egészen a Nyugati pályaudvarig.
2007. október 15: Csúszik a kormányzati negyed versenymegbeszélése, a Sedesa visszalépett a projekt kivitelezéséből.
2007. október 15: "A kormányzati negyed építése kapcsán elbontanák a Nyugati téri felüljárót, és a Ferdinánd hidat is. A 14-es és 47-es villamosok vonalát meghosszabbítanák. Szélesebb lesz a Podmaniczky út." - számol be az elképzelésekről az Index cikke.
2007. október 17: A Stop.hu összefoglalót közöl a budapesti meg nem épült alagúttervekről - annak kapcsán, hogy a Ferdinánd-híd helyett alagutat javasol a főváros a kormányzati negyed építéséhez kapcsolódóan.
2007. október 18: a közlekedés átalakításának terveiről számol be az Index.hu. A legdrágább változat szerint a Nyugati pályaudvar fejállomásból megállóvá alakulna, ehhez alagutat kellene építeni onnan egy másik pályaudvarig, ennek költsége viszont kb. a 4-es metróéval hasonló nagyságrendű. Más verzió szerint Rákosrendezőre "húzódna vissza" a vasúti közlekedés, a Nyugati épülete pedig más funkciót kaphatna - ez esetben viszont a vonattal érkezők nagyjából kint is ragadnának, Rákosrendező környékén ugyanis nagyon rosszak a közlekedési lehetőségek. A Ferdinánd-híd helyett alagút kötné össze a Váci utat és a kiszélesített Podmaniczky utcát. A VEKE is támogatja a 47-49-es villamosok összekötését a 14-es villamossal, ehhez azonban a Nyugati téri buszpályaudvart mindenképpen fel kellene számolni, sőt, a Nyugati téri felüljáró megszüntetése is szóba került. A villamos vagy a Váci úton, vagy a Podmaniczky utcán haladna.
2007. október 31: A MÁV határidőre kiürítette területeit és átadta azokat az államnak - sajtóközlemény.
2007. november 13: Hétfőn (12-én) aláírta a kormányzati negyed épületének tervezői szerződését a nemzetközi építészpályázat győztese, a Janesch Péter vezette csapat és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI). A tervezéshez Janeschék projektcéget alapítottak. A Team 0708 Kft., amelynek neve az eredmény kihirdetési idejére és a munkára szolgáló két évre reflektál, egy Kecskeméti utcai irodaház két emeletét foglalja majd el. Az Index.hu cikke.
2007. november 14: "Egy MSZP-s bizottsági tag tartózkodása miatt elutasította a fővárosi önkormányzat szakbizottsága a a szabályozási keretterv módosítását, ami elengedhetetlen a kormányzati negyed megépítéséhez. A képviselők nehezményezték, hogy fontos kérdésekre nem kaptak választ." Az Index.hu cikke.
2007. november 20: " Megkezdődhetnek a kormányzati negyedhez kapcsolódóan a Nyugati pályaudvar területfelszabadítási, bontási munkálatai, miután a MÁV Zrt. közbeszerzési eljárását az újbaroki VÉP Építőipari és Kereskedelmi Kft. elnyerte nettó 446 millió forintos ajánlatával" - a teljes cikk itt olvasható.
2007. december 01: Egy KDNP-s hatodik kerületi képviselő helyi népszavazás kiírását kezdeményezte, mivel aggályosnak tartja, hogy úgy épül meg a kormányzati negyed épülete, hogy közben a kapcsolódó közlekedési beruházások csak később, és bizonytalan forrásokból valósulnának meg - írja a Magyar Nemzet.
2007. december 04: Mégsem a pénzügyminiszter, hanem a Pénzügyminisztériumban helyet foglaló Suchman Tamás lesz a kormányzati negyed felelőse.
2007. december 05: Most derült ki (hogy miért csak most?), hogy a kormányzati negyedet át kell tervezni, mert az egyik, a főváros tulajdonában álló telek a fővárosi törzsvagyonhoz tartozik, és nem egyesíthető a többi telekkel. A kormányzat nem várja ki a jogi procedúrát, inkább áttervezteti a kormányzati épületet. Közben a Merkantil-konzorcium visszalépett a kivitelezésre kiírt pályázatról.
Ha találsz még cikkeket, léci tedd be a linket egy hozzászólásba! Köszi!