Nemcsak felújítják, de ki is szélesítik az északi összekötő vasúti hidat. A felújítás után lesz rajta kerékpárút és gyalogos sáv is. A vonatoknak továbbra is csak egy vágányuk lesz, ezen viszont akár 120-szal is repeszthetnek majd a vonatok. Az egész pálya magasabban lesz, mint a régi, így nagyobb hajók is elférnek majd alatta. A munka június 21-én kezdődött, és 14 milliárd forintot elköltése után 2009 nyarára készülhet el teljesen a felújítás. Az első vasúti szerelvény viszont már szeptember 22-én átgurulhat a hídon. Így mindössze 3 hónapig kell kishajózni, vagy az Árpád híd felé kerülni. A felújítást végző Északi híd 2005 konzorciumot a Hídépítő Zrt. és a Közgép Zrt. alkotja. Az új acélelemek egyenként 500 tonnásak, a főhíd közel 700 méter hosszú, ehhez csatlakozik még a Váci út felőli oldalon egy 185 méteres szakasz.
Érdekesség, hogy a felújítás tervezésekor jöttek rá arra, hogy még a hidegháborús korszak szemléletében több elemet eltitkoltak a tervrajzokról - így például csak "egyéb hídvizsgáló berendezés" név alatt futottak robbantónyílások.
A felújítás előtt egy kis programmal búcsúztak a régi hídtól, erről egy beszámolót itt lehet olvasni.
Források:
http://lotusz.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=47431
http://www.nol.hu/budapest/cikk/499319/