Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Megnyílt a KÖKI Terminál

2011. október 14. - fovarosi.blog.hu

2011-ben a kis Europeum mellett csak egy bevásárlóközpont nyílt meg Budapesten: a KÖKI. Utóbbi október 14-én nyitotta meg kapuit.

A Civertan.hu légifotói az építkezésről

A KÖKI Terminál megépítése előtt elbontották a Kővári György tervezte régi végállomás épületet is. Sokan utálták már az ottani állapotokat (én is), és az épületet is (én nem). A mostani építkezéssel felcsillant annak a reménye, hogy a jövőben már kulturáltabban utazhatunk a KÖKI-n át mi is, meg az iderepkedő vendégeink is. Az új központ 200 ezer négyzetméter összterületével a legnagyobbak közé tartozik - túlzó méreteire panaszkodott lemondásakor Schneller István főépítész is még 2006-ban: "... kerületi kezdeményezésre túlzott méretű bevásárlóközpont kialakításáról született döntés a Kőbánya-Kispesti vasútállomás térségében, ahol a paraméterek tekintetében csak minimális csökkentésre volt esélyünk." A Fővárosi Tervtanácsnál visszadobták a tervet, de tudták: sokat nem tehetnek. Némi jogi huzavona után, a kerület jóváhagyásával folytatódott az építkezés előkészítése. 2005 végén a Raiffeisen Evolution kiszállt, a projektet az R-Co Ingatlanforgalmazó Zrt. vitte tovább beruházóként. 2009 januárjában a Levegő Munkacsoport indított keresetet helyi lakókkal összefogva a beruházás ellen. Sokkal kisebb bevásárlóközpontot, és sokkal több zöldfelületet követeltek - hivatkozva az alapos hatásvizsgálat hiányára. Mindhiába. 2008 februárjában megindult az építkezés, illetve a régi KÖKI elbontása.


A KÖKI régi épületének bontása 2009 elején

Az építkezés megindulását az jelezte a legegyértelműbben 2008 végén, hogy áthelyezték az autóbuszok végállomását. Innentől indult az igazi káosz a KÖKI-n, ami egészen az átadásig elhúzódott. Sár, düledező, összefirkált palánkok, húgyszag, a szétrohadt régi épület romjai várták az érkezőket. A metró új peronját pedig először rosszul építették meg, így vissza kellett bontani, és újra nekiveselkedni. A peron magasságát rossz geodéziai adatok alapján építették magasabbra - emiatt tolódott ki a végállomás vágányzári ideje. A közlekedési területeket 2011 májusában adták át az utasoknak. Az üzletközpontba 100 ezer köbméter betont és 20 ezer tonna acélszerkezetet építettek be. Az építést az bonyolította a leginkább, hogy közben folyamatosan fenn kellett tartani a közlekedést is. Idén júniusban az borzolta a kedélyeket, hogy a BKV visszautasította az ideiglenes konténerek átvételét a beruházótól, mivel az nem biztosította szerződésben vállalt kötelezettségeit. A metrópótló buszok sofőrjei nem voltak hajlandóak átvenni a konténereket, és a forgalomtechnikai feltételek sem voltak adottak. Végül június 20-án lépett életbe a vágányzár, ami egészen október 4-ig tartott. Már augusztus 24-én vissza kellett volna állítani az eredeti metró menetrendet, de a beruházás csúszása miatt ez nem volt lehetséges.
A gyorsforgalmi útról a belváros irányában, a Határ útnál a lehajtó végében az elsőbbségi viszonyt a terv szerint megfordították, a vágányzár ideje alatt nem a gyorsforgalmi útról lehajtóknak, hanem a híd alatt visszafordulóknak lesz majd elsőbbsége. Hiányzik viszont a lehajtó végén, az elsőbbségadási hely előtt az előírt, keresztirányú sárga csíkozás (útburkolati jelek), amelyek felhívják a gyorsforgalmi útról lehajtó autósok figyelmét a megváltozott elsőbbségi viszonyokra és a veszélyes helyszínre. A Vak Bottyán utca – Lehel utca csomópontban az elsőbbségi viszony előírt megfordítása még nincs kivitelezve. A Sibrik Miklós úti felüljáró – Vak Bottyán utca csomópontban teljesen hiányoznak az burkolati jelek, nincsenek felfestve a zebrák és botlásveszélyes a középsziget. (Index.hu, 2011. június 15.) A KÖKI nem csak bevásárlóközpontnak épült, magában foglalja a buszok végállomását is, a metróvonallal párhuzamosan, az út túloldalán elhelyezve. Ezt már néhány nappal korábban átadták.

Látványtervektől az építkezésen át az első nyitvatartás képeiig - sok-sok kép a KÖKI Terminálról. Diavetítéshez katt ide!

A pláza megépülte majdhogynem kivételesnek mondható - a gazdasági körülmények egyáltalán nem kedveznek a bevásárlóközpont-építésnek. Az elmúlt években az Allee, a Corvin Bevásárlóközpont, a KÖKI Terminál, a nem túl nagy Europeum és a 2012-re elhalasztott Váci1 jelent újdonságot ezen a piacon, és egyszer még ide jön a hasonló kategóriájú CET is. De a Neo Centerről, a Mundo-ról, az Etele tér új plázájáról vagy éppen a Westend II-ről egyelőre hallgatnak a beruházók. (A Duna City lakótelep-projektet, a Duna Spirit-et el sem indították, a Tóparkot leállították - nem csak a bevásárlóközpont piac pang.)

És hogy milyen üzletek nyíltak a KÖKI-n? A lista jó hosszú, van vagy 200 üzlet, és 50 ezer négyzetméternyi kiadható terület - a barkácsáruházat bele sem számolva. 7000 négyzetméteren pedig irodákat adnak ki. Mindehhez 1900 fős parkoló társul. Az egész beruházás kb. 40 milliárd forintból valósult meg. Az épület város felőli végén a barkácsáruházat az OBI adja (nemrég két helyen is bezártak a városban), a hipermarket természetesen Tesco, az elektronikai óriásbolt egy Euronics Mega lett (miután az ElectroWorld becsődölt), a többi meg nagyjából a szokásos, banktól a drogérián át a sok-sok ruházati boltig. Érdekes, hogy multiplex mozi itt sem nyílik - mint ahogy az Árkádban és a Corvin Bevásárlóközpontban sincs. Ezen kívül óriási tetőteraszt kínál majd a KÖKI (a jelenlegi legnagyobb zöld tető itt található), amin egy kalandparkot rendeznek be. Ez még nem nyitott meg - állítólag nincs még rá engedély, de amúgy is csak tavasztól lenne igazán belakott. A legnagyobb bérlők  nagy kedvezménnyel bérelhettek, hiszen a bevásárlóközpontnak is fontos a jelenlétük. Nem csoda, hogy májusban már nem volt 500 négyzetméteresnél nagyobb kiadható üzlet. Június végén már 80% felett járt a kiadott területek aránya. Az átadással ők is csúsztak: először még 2010 végéről, majd 2011 első feléről szóltak a hírek, végül 2011. október 14-én nyitottak meg. Így legalább az idei karácsonyi szezont már hozhatják - ellentétben a CET-tel. A legnagyobb üzletek - Euronics, Müller, OBI, Tesco stb. - mind megnyitottak. A megnyitó napján azért látszódott, hogy egyrészt vannak még kiadó üzlethelyiségek, másrészt több márka is csak később nyit. Majd lesz még játékterem, október 27-étől New Yorker, november 2-től Living Kitchen stb. Egyes üzlethelyiségeket "Placc" néven bejárhatóvá tettek, bár a játéknak szánt tereik szinte konganak az ürességtől. A Nemzeti Múzeum kiállítása (???) pedig egy nagy képet tudott csak felmutatni, belevágva egy hátsó ajtóval. Elég bizarr látvány.

A lenti buszpályaudvart is most láttam elkészültében először. Lesz mit sétálni! Az egész egy hosszú utcára szerveződik, egyes átszállásokhoz bizony kell sétálni rendesen. De legalább fedél van az ember feje felett. Más kérdés, hogy szerintem ez a hely 10 év múlva pont olyan undorító lesz, mint amilyen a régi állapotok szerint volt.

fovarosi.blog.hu: KOKITerminal-2011-logo.png
A KÖKI Terminál logóját az ArtCentrum Interaktív ügynökség készítette, ők felelnek a PR munkáért is

A központ sajátos kialakításából következik, hogy itt az 1. emelet lesz a leglátogatottabb, nem a buszpályaudvar által uralt földszint. A már említett tetőkerten kalandpark, kertmozi lesz kialakítható - ez nyilván jövő tavasztól telik majd meg élettel. A belső terek leglátványosabb eleme a világítás lesz. Az elrendezéssel nem érdemes nagyon játszani, egy bevásárlóközpontnak az tesz jót, ha nyílegyenes folyosókon, jól áttekinthető belső terekben mászkálnak a vásárlók, zegzugos sarkok, beugrók, galériák nélkül. A világítást egybefüggő csíkokat mintázó lámpatestek határozzák meg, amelyek "össze-vissza kaszaboló" összképe nagyon is gondosan tervezett. A belsőépítészetet Szilágyi Balázs és Szilágyi Csaba tervezte. A folyosókat talán a metróból kiáradó lökésszerű tömegek miatt vették szélesebbre: a plázákban szokásos 8 méter helyett itt 16 méter szélesek a belső passzázsok folyosói. A nagy, széles tereket "szigetek" szakítják meg, ezek szolgálhatnak majd találkozási pontként a látogatóknak. Az egyik ilyen képződmény a gyorskajáldáknál felhúzott, másfél szint magas "Hajó". Ami a Camponának a központi szökőkút, a Westendnek a "Niagara", az itt egy 17 méter magas, 6 méter széles csillár-installáció. A gravírozott plexiréteget LED-ek világítják meg, varázslatos hangulatot teremtve a kerengőben, kb. négy és fél tonna súlyú kecsességgel. Az újabb színházak technikájához hasonlóan a csillár alatti vízjáték és a csillár is eltüntethető lesz, hogy a helyén színpad állhasson, ha mondjuk egy gyermeknapi programsorozathoz erre van szükség - vagy ha izzót kell cserélni... 

A KÖKI Terminálon napi 200 ezer látogatóra számítanak. Ennek alapja nyilván az itteni közlekedési csomópont: vasútállomás, metró- és buszvégállomás. Kérdés, hogy mindez mennyi vásárlót fog elszívni a Határ útról. Ha érezhetően sokat, akkor az EuroPark mellé tervezett Neo Center valószínűleg végleg a fiókban marad. Addig is, van egy újabb plázánk...


Források:
http://index.hu/belfold/budapest/2010/06/16/marx_teri_szindroma_a_koki_epitesenel/
http://www.kreativ.hu/cikk/a_koki_terminal_ugynokseget_valasztott
http://www.privatbankar.hu/cikk/kereskedelmi_ingatlan/kobanya_kispest_belep_a_piacra_43008
http://index.hu/belfold/budapest/2011/06/15/belazadtak_a_hugyszagu_kontener_miatt_a_bkv-sok/
Hogyan tegyünk otthonossá egy modern bevásárlóközpontot? Magyar Hírlap, 2010. november 24.
http://hvg.hu/gazdasag/20091210_napi_gazdasag_plaza_beruhazas.aspx
http://nol.hu/budapest/20100325-gozerovel_epul_az_uj_koki
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/szetdobalt-hulladekok-a-kokinel-2017267
http://www.kreativ.hu/cikk/a_koki_terminal_ugynokseget_valasztott
http://index.hu/belfold/budapest/2011/06/15/belazadtak_a_hugyszagu_kontener_miatt_a_bkv-sok/
http://www.bkv.hu/hu/kozlemenyek/meg_mindig_nincs_atveheto_allapotban_a_koki
http://iho.hu/hir/kaotikus-elso-nap-kokin


Tetszett a cikk?
Kövess Facebookon is!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walter Hartwell White 2011.10.15. 08:39:33

Pont holnap fogok arrafele járni. Kíváncsi leszek, hány perces bolyongás után találom majd meg a buszállomást...

kartoska 2011.10.15. 09:16:20

csak én látom ezt a logót mindig KYKI- nek a KÖKI helyett?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.10.15. 09:31:35

Majd ha leul a nyitasi laz benezek.
Viszonylag kozel van hozzam.

Shipak 2011.10.15. 09:49:43

A kép sorozatot illett volna azzal az állapottal kezdeni, amikor még egybefüggő erdősáv volt a Száva utcától. A maradék jól kivehető. Ezek után megemlíteni, hogy mennyi fától és oxigéntől szabadultunk meg. A hatszázötvenedik pláza miatt. Mert amúgy olyan sok erdő és fa van a város bekterületén, hogy ettől meg kellett szabadulnunk. Ugye?!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.10.15. 09:54:55

Az arculat annyira kínos,a logo egyenesen CIKI! Miért nem lehet profin csinalni valamit?
Szánalmas. Amugy amikor az Aréna nyitott,az Index szétfikázta...pedig ez még annyira sincs kész...

2011.10.15. 09:57:33

A logo szerintem is Kuki leginkább, én az ügynökség arcába vágtam volna a tervet a megrendelő helyében. Aztán lehet, hogy ez egy jó pr-fogás, mert beszélnek róla. Mint a régi viccben, ahol a rabbi azt ajánlja a fogadósnak, akinek rosszul megy a bolt, hogy cserélje le a hely nevét, és változtassa Öt lámpás fogadóvá, és akasszon ki négy lámpát...

magyar ember teli szájjal 2011.10.15. 10:01:37

Jó a logó, mindig kukinak olvasom. A kukim pedig sok öröm forrása.

sweety 2011.10.15. 10:03:15

@Shipak: Bocsi, gondolom nem tehetsz róla, de olyan vicces látni, hogy pont te írod ezt, ezzel a névvel. Ránéztem és egyből ez ugrott be:Csipak. :-))))))

G_P 2011.10.15. 10:13:25

Sok múlik a környező kerületek pigmentben gazdag lakosságán is. Ha megint félve kell közlekedni a Kökin, akkor mit sem ér az igyekezet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.15. 10:14:00

napi 200 ezer látogató?
évi 70 millió?
nem sok az egy kicsit?

Shipak 2011.10.15. 10:19:11

@sweety: Shipak legelső írott megjelenése: ősi perzsa király volt...

Egyébként neveket kiforgatni, betük megváltoztatásával már óvodában sem volt menő.
Jelzi az értelmi képességet.

Kellemes hétvégét :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.10.15. 10:20:07

Az a logo borzalmas, egyszerűen borzalmas. Egy átgondolatlanul odabaszott, igénytelen, 90-es évek CGI förmedvényéhez hasonlító giccses-vicces fos.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.10.15. 10:23:12

egy barátom vonattal jár arra, és azt mondta, hogy több százan voltak ott a megnyitón tegnap.
Nekem ne mondja senki, hogy válság, meg nincs pénz amíg ilyen szarokra járnak az emberek...

cso zsi 2011.10.15. 10:28:09

Ha mindenki kukinak olvassa, az a mindenki hibája, vagy a tervezőé?
Ha már arcot (vagy minek nézzem???) akart csinálni az "Ö" két pontjából, akkor az "U" alakú szájjal, és a felső, szintén "U" alakú kivágással (az Ö egyik pontja) nem kellett volna mégjobban elvinni az irányt.
Lehet, hogy az asztalon-monitoron még benne élt az eredeti kép, de egy hirdetési plakáton távolról(és gyaníthatóan ez van az épületen is), kuki-t fog olvasni a nép.

cso zsi 2011.10.15. 10:33:43

@Shipak: A képsorozaton egész jól látszik, hogy az erdő ott van mellette, ami ugyan sosem (na jó, az elmúlt 40 évben) ért a Száva utcáig, mert évtizedek óta van pár tereptárgy a Száva, és a Kőér utca között is.
g.co/maps/2z95z

Shipak 2011.10.15. 10:34:31

@Gyurma73: Igen, ott nőttem fel, tudom. Ott volt egy lápos/nádas terület. A metró szervíz elvitte az első harmadát (feltöltötték), a Köki a hátsó részt. A kőbányai műkő gyár volt még ott ( köszörű köveket és porcelán korongokat gyártottak a magasfeszültségű tornyokhoz). A Spartacus pálya hátsó részénél folytatódott. A Westel torony is annak az erdőnek a része.

NYJetsTD 2011.10.15. 10:40:52

Hogy a plaza jó vagy rossz ötlet ide, még nem lehet megítélni. Szerintem a legnagyobb probléma a közlekedés. Már így is a ferihegyi gyorsforgalmit lassanként lassú forgalminak kell átkeresztelni, de a most rácsatlakozó új út, illetve az eleve megnövekedő forgalom teljesen hazavágja a közlekedést a városból kifelé.

regarrdless 2011.10.15. 11:03:58

"2011-ben a kis Europeum mellett két bevásárlóközpont nyílt meg Budapesten: a Corvin, és a KÖKI."
Lehet hogy tévedek, de mintha nem azt hallanám állandóan reklámozva, hogy most lett 1 éves a Corvin bevásárlóközpont? Hogy is van ez pontosan?

Jadvirag 2011.10.15. 11:12:49

Blikkék nem tudom, honnan vették azt a plázákkal tarkított Budapest térképet, de annyit azért javíthattak volna rajta a szerkesztőik, újságíróik, hogy a Corvint nem 2011-es átadással tüntetik fel, mivel 2010 őszén nyitották meg azt a bevásárlóközpontot. Csak a történelmi hűség kedvéért.

gborz 2011.10.15. 11:23:47

@Jadvirag: A térképen nem is 2011-es átadással szerepel, csak a postban. A Corvin egyébként 2010. október 27-én nyílt meg.

"...multiplex mozi (...) az Árkádban és a Corvin Bevásárlóközpontban sincs."
Nem tudom a Corvin mozi neve ismerős-e? Tulajdonképpen az egész Corvin-megaberuházás a mozival kezdődött, azt épülte körbe, erre leírod, hogy nincs mozi. :D
Az Árkád mellett meg egyszerűen ott a Sugár Mozi, még híd is vezet át a Kerepesi u. felett.

G_P 2011.10.15. 11:25:35

Szerintem a logo olyan, mintha KOKI lenne. Egyébként ötletesen az avatarommal együtt azt mondom, hogy úgy néz ki, mint valami finn logisztikai központ, meg a neve is úgy hangzik.

Akvyr 2011.10.15. 11:27:19

Először is, a logo elképesztően rossz. Terminál Kuki. Ráadásul ez a lila szín... a Corvin plázától is azért hányok, mert ahol ott vannak, ott telebasszák a környéket ezzel a förtelmes lilával.
Na, de hogy ne a csomagolásról ítéljek, úgyis megyek úszni a kispestibe, majd futok egy kört...

Amúgy rögtön az első mondat false: A corvin már tavaly megnyílt, sőt, már minden tele van az 1 éves szülinapos lila hányással.

Gaspar Gil y Pollas · http://www.kulturtapas.com 2011.10.15. 12:11:31

Örülünk, persze, nem az - dehát ez a Köki már nem a Köki. És ez bizony fáj egy kicsit...

Üdv:
Gaspar
www.kulturtapas.com

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.10.15. 12:25:46

Ez a logó valami katasztrofális.

vadasmarha 2011.10.15. 12:26:48

@Shipak: Így igaz! Később az erdő egy részén fölépült a BKV Előre sporttelepe, majd a metró építéshez két helyen is jelentős területeket hasítottak ki az erdőből. A mai napig egyiket sem pótolták, és a kétségkívül elöregedett erdő felújítása dolgában sem történt semmi. A sporttelep az idők folyamán jócskán megkopott, de a felújításnak technikai akadálya nem volt. Kulturált szabadidőközpontot lehetett volna csinálni belőle. Ami elkészült,az elborzasztó. Egy hatalmas vasbeton szarkofág, had' csorogjon a proli nyála! Nesze neked egészséges életmód, sport, szabadidő kulturált eltöltése! Amúgy a XIX. ker. önkormányzat vezetői - akiknek az agyában ez az egész őrültség kipattant, és akik tűzön-vízen át hajszolták a projektet - szerint a tetőkert lesz hivatva pótolni a megsemmisített erdő egy darabját. Kívánok nekik sok-sok emlékezetes kirándulást, sétát - a tetőkerten. Mozdonyfüttyel, benzinszaggal, zajjal...

maxwell murder 2011.10.15. 12:54:10

undorító volt és az is lett. k*** anyját a sok plazanak!

aston9k 2011.10.15. 13:09:09

@vadasmarha: @Shipak: Még mielőtt valaki azt hinné, hogy "megint" egy hatalmas erdőt vágtak ki egy pláza miatt: a KöKi terminál helyén egy omladozó, kihalt sportpálya és egy iskola volt. Az erdő kivágása min. 25 éve történt.

never again 2011.10.15. 13:15:11

Én mindig kukinak olvasom :( Hogy hogy gondolták az kÖkinek, azt nem értem.

fluorid 2011.10.15. 13:16:07

Az Árkádokban sehol sincs mozi, ez koncepció náluk. Szerintük a nappal nyitva lévő üzleteknek nem hoznak annyi többlet vásárlót, hogy megérje a moziknak szinte ingyen (a cinema city-nek monopóliuma van..) kiadott terület. A francia plazák másképp gondolkodnak. A corvin is ide tartozik (ott a Mozipalota miatt nem kellett pont). Ez egyébként valóban tavaly nyílt, azért illene ilyen infókat tudni, ha már írsz a témáról.

vadasmarha 2011.10.15. 13:33:56

@aston9k: Én ezt nem is állítottam, a metróépítés miatti erdőirtásról beszéltem. Elég szégyen, hogy 25 év nem volt elegendő a hiányok pótlásához és az erdő felújításához.Azt sem írtam, hogy a sportpálya jó állapotban lett volna. Az, hogy a sportpálya kihalt volt, egyszerűen nem igaz. Amíg a pályát a BKV kezelte, ott, ott játszott a BKV Előre focicsapat, a kosár- és kézilabda pályán is volt élet.A környékbeli házakból is jártak le emberek futni, mozogni. A terület a BKV-tól a XIX. ker-hez került,ennélfogva az Előre sportolói természetesen már nem látogathatták a pályát. Az önkormányzat alig várta, hogy belefoghasson a plázaépítkezésbe. S mindezt úgy, hogy a szomszédban ott a hihetetlenül elhanyagolt városközpont, a - Kossuth teret kivéve - elhanyagolt közterületekkel, bódékkal, egy szedett-vedett piaccal, üres telkekkel.

Jofiu 2011.10.15. 13:40:16

@kartoska:
Nem.
Ez KYKI lett.
De legalább ocsmány is.
Mennyit kellett ezen izzadniuk, hogy ilyen erőltetett rondaság legyen?
ArtCentrum Interaktív? Gratula. Még hogy art, hehe.

shinny bayaar (törölt) 2011.10.15. 13:49:20

olyan az a logó, mintha a bal szemét kirobbantották volna egy shotgun-nal. igazi magyar undormány, ha volna egy vállalkozásom, biztos nem ezzel hirdetném.

shinny bayaar (törölt) 2011.10.15. 13:50:39

ja, egyébként tényleg kyki vagy kgki, de semmi esetre sem köki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.15. 14:16:55

@Shipak: de ez 50 éva volt ,sajnos ilyen a fejlődés.

csincsilla72 2011.10.15. 14:41:20

Hát, nagyon boldogok vagyunk, így, a szemközti házban. Reggel kilenckor már egyetlen nyomorult parkolóhelyet sem találtunk a saját házunk előtt, hömpölyög ez a sok ráérő ember. Ez most már minden nap így lesz???

tiborc2008 2011.10.15. 14:45:29

Újabb szarkupac teliszart-Budapesten.

antho 2011.10.15. 15:20:09

"2011-ben a kis Europeum mellett két bevásárlóközpont nyílt meg Budapesten: a Corvin, és a KÖKI. Utóbbi október 14-én nyitotta meg kapuit."

A Corvin 2010 októberében nyitott. Most ünnepli az egy éves szülinapját.
Bővebben: www.corvinbevasarlokozpont.hu/
Mi újság? menüpont

HVC 2011.10.15. 15:24:18

Nemzeti Múzeum kiállítása. LOL

(Remélem az ajtóra idővel felragasztják majd a hiányzó részt... Akkor legalább csak ciki lesz ez a SEMMI. Így még igénytelen is.)

snr torrente 2011.10.15. 15:41:11

Röhej, hogy a MÁV pályaudvarhoz hozzá se nyúltak. Ott minden rohad tovább.

Kíváncsi vagyok, hogy rosszabb sorsú polgártársaink mikor szállingóznak vissza a Határ úti aluljáróból. (Az építkezés alatt oda költöztek át, színesebbé téve így azt a megállót.) Valszeg, amint megnyílik az első pár büfé (kocsma) az átalakított végállomáson... Az elem árus nőt tegnap már láttam.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.10.15. 16:06:16

A Corvin bevásárlóközpont tényleg 2010-es, benéztem, javítottam. Köszönöm mind a 100 észrevételt ez ügyben, figyeltek :)

Amúgy persze hogy nincs mozija - ott a Corvin mozi a szomszédjában. Ezzel együtt mintha trend lenne, hogy lassan elhalnak a plázákból a multiplex mozik. Mindenki nekiállt letölteni vagy 990 ft-os (290 Ft-os papírtokos) DVD-zni. Lehet, hogy 50 év múlva már nem is lesz mozink egyáltalán?

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.10.15. 16:06:43

a logo nemrossz, hamar el fog terjedni hogy ""megyek a kukiba"", ami vicces kis szofordulat

SadBoobie (törölt) 2011.10.15. 16:06:45

@Jadvirag: És ráadásként a Blikk irodája is a Corvinban van....hiteles újságírás :-)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.10.15. 16:07:53

És tényleg olyan, mintha kilőtték volna az egyik szemét :)

SadBoobie (törölt) 2011.10.15. 16:09:12

@snr torrente: szerintem 3 év és az új átjáró is ugyan olyan lesz, mint a MÁ-os rész.....csak a MÁV résznek van egy kis anyagvastagságbeli előnye...

movhu 2011.10.15. 16:11:51

@csincsilla72: Ritkán mondok ilyet, de jelen esetben nincs jobb megoldás. Az önkormányzatnak előre gondolni kellett volna erre, és a terminál néhány száz méteres körzetét fizetőssé tenni már a nyitásra, úgy, hogy az ott lakók akár több autóra is kaphassanak matricát, és ne legyen velük kitolva, ha több autójuk van.
De ehhez szükséges, hogy az önkormányzat ne csak az elsődleges és direkt érdekeit nézze, hanem a hosszútávúakat, és figyelembe vegye ne csak az oda özönlő tömeg által hozott zsetont, hanem a lakókat is.
Egyébként ne aggódj, szerintem a KUKI terminál tuti bukás. Aki a legtöbb zsetont hozná, annak elege lesz abból, hogy az oda vezető utakon a dugóban üljön órákat az eljutás reményében, a metróval érkező vásárló meg nyilvánvalóan nem az, aki a sok pénzt hozná, legalábbis arányaiban nem. Eleve a metró vonalán több plaza van, miért pont idejönne? Mozi nincs, még ez sem csábít oda senkit.
A köki egy tömegközlekedési csomópont volt, az is marad. A kezdeti hype után nem sokkal be kell következnie a kisebb üzletek bezárásának.

movhu 2011.10.15. 16:19:26

@fovarosi.blog.hu:
OFF
Szoktam a Corvinba, meg amúgy más mozikba is járni. Sokszor van, hogy a már nem friss filmeken 30-50%-kos létszám, vagy még kisebb van. Ha a jegy fele annyi lenne lehet, hogy tele lenne. Így a szumma bevétel több lehetne. De a filmipar még azon a szinten tart, hogy atorrentahibás. Érdemes elolvasni a mostani cikket a 3D-s filmtechnológia amerikai bukásáról. A közönség egyszerűen egy bizonyos határ felett nem fog fizetni. Csak ezt meg kellene érteni. Merem állítani, hogy ma pl. Budapesten szinte alig nőne a mozik látogatottsága, ha egycsapásra megszűnne a torrent, mint lehetőség.
ON

felka 2011.10.15. 16:21:11

@csincsilla72:
szerintem egy házban lakunk.
az évek óta tartó éjjel-nappali építkezés,zaj, por is finom volt, nem?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.10.15. 16:22:17

OFF
@Gaspar Gil y Pollas:
Szia! Az oldalad linkjét az avatárodban is elhelyezheted, nem kell minden hozzászólásba bemásolnod. Ez azért is jó, mert később ha változtatsz valamit a címen, akkor minden eddigi és jövőbeni hozzászólásodban megjelenik a változás.

HVC 2011.10.15. 16:31:04

@movhu: Egyetértek. Egyszerűen perverz, amit manapság elkérnek egy jegyért. Annyiért tartsák meg...

kela-bá 2011.10.15. 16:41:55

Ez is elkészült,és ha már igy van inkább örüljünk mint bánkódjunk. Sok embernek munkát adott az épitkezés, az üzemeltetés úgyszintén, a többi meg majd kialakul. Fő az egészség, EMBEREK ! További szép napot !

KoGa 2011.10.15. 17:04:27

Akit zavar hogy egy uj plazat epitettek fel az ne felejtse, hogy a beruhazo nelkul valoszinuleg meg mindig az a hanyadek lenne, amit lebontottak a helyebol. Annal meg egy kongo bevasaralokozpont is jobb, bar nekem sem tetszik tulsagosan, es igen, en is attol felek hogy a buszpalyaudvar resz hamarosan olyan lesz, mint volt. A zart terulet miatt raadasul jol lehet majd fulladozni is.
Ki tudja mekkora parkolo van? Az epitkezes alatt az egesz kornyek egy nagy parkolo volt, de gondolom van melygarazs...

Deszkás 2011.10.15. 17:14:07

"Érdekes, hogy multiplex mozi itt sem nyílik - mint ahogy az Árkádban és a Corvin Bevásárlóközpontban sincs."

Ez különösen tetszik! Hát miért lenne a Corvinban, mikor ott a Corvin?!

Deszkás 2011.10.15. 17:17:37

@fovarosi.blog.hu: Az Árkád esetében végül a túloldalt a Sugárban épült mozi.

Townsend 2011.10.15. 17:23:20

@snr torrente: Én is láttam, egyszer, de most egyedül volt. Régebben változó hímnemű személyek kezét szorongatva árulta a förtelmes elemes mászkáló, ugató és szemeit villogtató - az idénynek megfelelő - játékállatokat és a többi giccses bóvlit.
Az igazi rejtély ez, hogyan tudott magának találni annyi olyan férfit, aki hajlandó volt vele kéz a kézben egész nap ácsorogni. Valamit nagyon tudhatott.

cso zsi 2011.10.15. 18:08:30

@Zetorpack: Biztos a szökőkutat is a logo tervezője csinálta. Szegény takanyónak nincs más dolga, mint a vizet felszedni.

VIPlakosztályos 2011.10.15. 19:06:19

ma voltunk, elsőre kukinak olvastam és szerintem is gagyi. A parkoló veszélyes bizonyos szakaszokon - a befelé és kifelé menőket összefolyatják, nagyon kell figyelni.
de valószínűleg nem lesz bukás, csak annyira mint a többi.

Bryan élete 2011.10.15. 19:18:05

Én még vágnék ott erdőt és végre egy igazi P+R parkolót alakítanék ki, nemcsak a mostani 200 autó részére. Azt a párszáz fát csak csúfolni lehet erdőnek, elhanyagolt öreg és értéktelen és homlesztanyának jó.
A bevásárlóközpontnak meg nagyon örülök, mármint építmény, naponta ott szállok át, birzasztóan szégyelltem a külföldiek küszködését a bőröndjeikkel, aztán a vergődés közben a gusztustalan átjáróban a döbbent arcukat az első budapesti benyomásukról. És naponta sokszázan voltak. ilyenek.
De nekünk itthoni utasoknak is ugyanilyen kínos volt már az az állapot. Budapest szégyenfoltja.
Már ott tartottam sokszor, hogy mindegy hogy mi, épüljön akár egy pofás kis sufni, de valami már történjen már ezzel a csomóponttal.

Ékszíj 2011.10.15. 20:00:40

A képek alapján tényleg hatalmas lett.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.15. 20:24:39

"A peron magasságát rossz geodéziai adatok alapján építették magasabbra"
Bakker, nem volt arra egy slag, hogy megnézzék a vízszintet? Kb. 5 m-t kellett volt áthidalni...

A másik, nem hallottam, hogy épülne P+R parkoló. Miért nem?

A harmadik. A parkolóból kivezető egyik kijárat a gyorsforgalmira nyílik. Majd kiállok nézni, hogy hányan fogják összetörni magukat a 100-zal érkező versenyzőkön... :(

bögyike 2011.10.15. 20:40:29

@doggfather: Erre gondoltam én is!!!Hol van itt a válság???Nem tudom bent járt-e az ismerősöd,mi itt lakunk nem messze.....elmentem 3 gyerekkel körbenézni.Nos majdnem minden emberke,vagy ember páros kezében szép nagy kartondoboz,benne nagyképernyős lcd,led,plazma.......kerestem,de sajnos nem találtam azt a sort,ahol ezeket ingyen osztogatták :}

Egyébként nagyon gáz maga az épület is......még javában építik,mi fúrás hangjára mentünk el mellette,és ez délután 3 körül volt.Bent fél emeletek üresek,mert nincs meg a bérlő,vagy még nem nyitott meg a bolt.Tehát ráértek volna jövőre átadni.De persze a gazdaságos áruház bejáratánál már ez áll üdvözletként:"Boldog karácsonyt!"
Nekem ez úgy jött le:"Nektek jó lesz így is b@rmok!"

sfi 2011.10.15. 21:21:12

@kartoska: Nem. Én is meg a feleségem is. Szerintem egyébként tök gáz a PR. A honlapon is mindent megtudhatok, amire egyáltalán nem vagyok kíváncsi, viszont ami érdekelne - mondjuk, hogy hol vannak a boltok -, azt nem.

lehuto 2011.10.15. 22:23:03

Az a logó egy vicc, bazd. De biztos tetszett a megrendelőnek, mert szép színes, meg olyan cuki, nyalókajellegű.

NYJetsTD 2011.10.15. 22:38:21

@bögyike: az egyértelmű volt, hogy a karácsonyi nagy lóvét nem hagyják elmenni... Olyan beruházót még nem hordott a föld a hátán...

Valaki2 2011.10.16. 00:34:07

Na, ma elugrottam megnézni. Igazából OBI-ba akartam menni, csak azt meg ugye elköltöztették a Határ útról. Összességében nekem tetszett, bár ma nagy volt a tömeg, gondolom a nyitásnak köszönhetően. Egészen tágasra sikeredett, olyan Árkád stílusú, csak ebben van egy full tesco. Amivel nem értek egyet, hogy nem lesznek vevők: a József Attila lakótelep és környéke, Nagyvárad tér, és környéke, valamint a köki jó részének nem kell ezután beutazni a belvárosba, vagy ki az Örsre. Ezek közül nagyon sokan egyébként is tömegközlekedéssel járnak, mert a metró vonalon laknak. Én attól tartok, hogy az Europark-nak viszont hosszútávon befellegzett.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.10.16. 06:16:04

Ebben a videóban 8000 négyzetméter az iroda terület, és napi 100 ezer látogatót várnak:
atv.hu/cikk/video-20111014_40_milliardos_60_ezer_negyzetmeteres_plaza_nyilt_budapesten
Ahány cikk, annyi adat... :(

Void Bunkoid 2011.10.16. 08:13:25

K*rva fantáziadús és ötletes a logó, mint mondjak.

Cseréljétek már ki az első K betűt egy N-re, nem ugrik be egyből valami? :P

狗鷲 2011.10.16. 09:10:36

Akinek megvan, fel tudná tölteni azokat az alaprajzokat amiken a kiadható helyiségek vannak? A földszinti benne van ebben a cikkben is. Sajnos nem szedtem le őket amíg elérhető volt, most meg már sehol nincs fent. Köszi!

G_P 2011.10.16. 09:22:37

@Valaki2:

Europarkban van Spar, ahol jobb minőségű az élelmiszer, mint a Tescoban. Hátha.

kartoska 2011.10.16. 10:03:51

@sfi: érdekes hogy a többség KUKI nak olvassa, ahogy néztem itt a kommentekben

vauvauvau 2011.10.16. 10:11:35

Emlékszem, a Köki terminál helyén egy lápos terület volt, annak idején oda jártunk szombat éjjelenként vadászni. Mindig tele lett a kosarunk vadludakkal, csiperke gombával, szamócával. Csónakkal maentünk be -am ostani metróremizig- majd ott felmásztunk a magaslesre, egészen az Ecseri útig elláttunk, ott volt vége az erdőnek.
Egyik este is felmásztunk a magaslesre, és látjuk: jön valami fényes...
Hát a metró első alkalommal bejött a Kökire, és lett nemulass:
Mindenki aztán ment az elmeorvoshoz!

vauvauvau 2011.10.16. 10:14:11

@doggfather:
Azért voltak annyian, mert a panelproliknak ez egy jó program: közel van a melegedő, addig se kell otthon fúteni, osztogatnak ingyen szendvicset, ez az új május 1 nekik!

vauvauvau 2011.10.16. 10:20:09

-�ljunk meg egy sz�Tan�� Mindig csak a sz��s szavakr�it�nk, de honnan ered az a kifejez� hogy "menj a fas*ba?"

-Nagyon �ekes eredete van! M�2011-ben �lt meg egy bev�rl�pont, �akinek azt k�nt� hogy jelent�egtakar�sokat �en el, j�l�zzon, annak azt mondt� Menj a kukiba! Ennek egy �sebb v�ozata a fent eml�tt... Sz�nyelveml�nk!

-K�n�Tan��

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.16. 11:20:07

Nem az a baj, hogy kyki-nek tervezte a logót a tervező. Megesik az ilyen, neki tetszett, akkor jó ötletnek tűnt.Nade az, hogy a megrendelő ezért FIZETETT végül, ay már tragédia. Egy SKála kópéra hajató Köki-töki, vagy egy banya Kőbanya kisbestből. Vagy egy sima koki és saller. Kölyök Köki. vagy BÁÁÁRMI MÁS. Simán ariallal kiírni hogy Köki még az is jobb. Helyi grafittiseket felkérni 10 flakon festék fődíjjért. Vagy egy sima vázlatos, egyszerű köki feliratért.

Vagy egy kurvára ingyenes übergagyi logódesignerrel:
(a link google-el való kikeresésével és a felirt elkészítésével ÖSSZESEN tölöttem kb 15 másodpercet)
cooltext.com/Render-Image?RenderID=576374462

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.16. 11:59:34

@igenigen: Az a durva, hogy ha ezt így két telepi suttyó ennyire levágja, akkor az a MÉRNÖK, aki ezt TERVEZTE az miért nem? Vagy a mérnök ilyen hologrammos szökőkutat tervezett az obiban meg nem volt csak rendes vizes-csapos. A kivitelező meg azt mondta, nem baj az úgyis ólcsóbb???

MOndjuk van egy másik szökőkút, tegnap lestem meg a Londoni olimpia mellett a hetekben megnyitott giga-mega bevásárlóközpontot(óóó kb ekkora az aréna pláza is, szóval van még mit tanulniuk a fijjugnak) és egy központi téren ott is egy szökőkút (nem lehetne már valami mást kitalálni? A szökőkút már olyan uncsi. Például egy ketrecbe zárt gorilla, vagy méhkasok?) LÉnyeg: a szökőkút ilyen virtuális cucc, van egy 10 méter magas oszlop, rajta ilyen 10x10-es csempék mindenféle fura szögben, és azok villódzsnak, mintha vízesés lenne. Ez még oké, vizuális élmény (muhaha) de VÍZESÉS ÉS MADÁRCSICSERGÉS hangok jönnek a hangszórókból. Ááááááá. GiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccsGiccs!

Ezittni:
www.jasonbruges.com/projects/uk-projects/digital-fountain
www.newsrt.co.uk/news/westfield-stratford-s-magic-fountain-307489.html

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.16. 21:40:22

@G_P: Arról volt szó, hogy lesz Európark 2 a túl oldalon és mozi is lesz benne. Akkor az nyista?

Miért nem lehetett mozit betenni a KÖKI-be? Bakker... Sugár 4ever!

Zb74 2013.11.18. 17:25:43

@Valaki2: Én már akkor sem értettem, miért temeted az Europarkot, amikor a hozzászólásod megjelent - azóta pedig kiderült, hogy a kettő közül a Köki ment csődbe.
süti beállítások módosítása