Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható.
December 1: Bekapcsolták az Erzsébet Telefonközpont négyezer új állomását. Horváth Ferenc, a Budapesti Távbeszélő Igazgatóság vezetője hétfőn ünnepélyesen átadta rendeltetésének a nemrég bővített Erzsébet Telefonközpont négyezer új állomását. Az Erzsébet-központ új részét a Beloiannisz-gyár szerelői és a posta dolgozói közös munkával egy hónappal a kitűzött határidő előtt készítették el. A munkán a KISZ-kongresszusra készülő fiatalok védnökséget vállaltak és sikeres munkájukkal ki is érdemelték a távbeszélő igazgatóság emléklapját. A VII. kerület több mint ezer lakásában a már előre felszerelt készülékek megszólaltak. Az év végéig a Nagykörút és a Városliget közötti területen még körülbelül 250 új telefont adnak át, jövőre pedig a Nagykörút másik oldalán is több új állomást kapcsolnak be. (Magyar Nemzet)
December 1: Bemutatták a ma nyíló Divatcsarnokot. A mai nappal újabb színfolttal gazdagodik a főváros: a volt Párisi Áruház helyén, a Népköztársaság útján megnyitja kapuit a Divatcsarnok. (...)
A sajtó munkatársainak elmondták, hogy a 8700 négyzetméter alapterületű Divatcsarnokban hét szinten oldják meg az árusítást. A szakosításnál figyelembe vették, hogy az egyes árucikkeket mennyien keresik. A földszinten a férfi divatárut, a harisnya- és kötöttárut és az ajándéktárgyakat helyezték el, a teljesen különválasztott félemeleti árusítóhelyen pedig a női fehérneműt árusítják. Az első emeleten női cipő, a másodikon férfi- és gyermekcipő kapható. A férfi felsőruházat a harmadik emeletre, a női és leányka pedig a negyedik emeletre került. Az ötödik emeleten működik a lakberendezési és kelengyeosztály. Az áruház kétemeletes cipőosztálya az ország legnagyobb cipőárusító helye, ahol a bemutatópolcokon és a raktárakban körülbelül 60-80 ezer pár cipőt tartanak.
Külön említést érdemel a Lotz-terem, amelynek művészi freskóit restaurálták és védetté nyilvánították. Itt kiállításokat, bemutatókat rendeznek majd. A legfelső emeleten a dolgozók öltözőit, zuhanyzóit, valamint az egyéb szociális létesítményeket helyezték el. (...) A Divatcsarnokban a csúcsforgalom idején 500 dolgozó áll majd a vásárlók rendelkezésére, s hogy a hatalmas épületben könnyebb legyen az osztályokkal a kapcsolatot tartani, az áruház vezetőit, osztályvezetőit teliform-készülékkel látták el. Ez a zsebben hordozható kis rádió segít majd a nagy forgalom idején az irányításban.
A 25 millió forintos költséggel újjáépített Divatcsarnok ma tíz órakor nyitja meg kapuit a vásárlóközönség előtt. Az áruház hétköznap reggel 10-től este 7-ig, szombaton pedig délután 5-ig tart nyitva. (Népszabadság)
(kép: fortepan.hu)
December 3: Autóparkolót és parkokat létesítenek a József Attila utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Engels tér által határolt területen, a lebontott házak helyén. Az autóparkoló előreláthatólag jövő tavaszra készül el. (Magyar Nemzet)
December 3: Új emlékművek a fővárosban a felszabadulás 20. évfordulójára. (...) A XIII. kerület központjában a szépen rendbe hozott, parkosított Béke téren új emlékművet avatnak fel a felszabadulási évforduló tiszteletére. A Béke és barátság emlékműve kétalakos - magyar munkást és szovjet harcost ábrázoló - kompozíció lesz. A két bronz alakot Kalló Viktor szobrászművész mintázta; az architektúrát Skoda Lajos építőművész tervezte.
Pesterzsébet lakossága is új felszabadulási emlékművet avat április 4-én. Az emlékmű teljes architektúrája - Jánossy György építőművész alkotása - elkészült, a hozzá tartozó domborművön Vilt Tibor szobrászművész irányításával most dolgoznak a kőfaragók.
Kispesten már korábban méltó emléket állítottak a szovjet hősöknek: a felszabadító harcokban elesettek nevét azonban ezen nem örökítették meg. Most az emlékműhöz hat kőtömböt építenek, s ezekre rávésik az elesett hősök nevét.
A felszabadulás eszméjét kifejező, nagyméretű dombormű díszíti majd a Gellérthegyen most készülő Jubileum Parkot is. A Gellért tér felőli hegyoldalon, a kagyló formájú parkrész felső peremén szembetűnően illeszkedik majd a környezetbe a magas támfalba épített, terjedelmes dombormű. A nyolc méter széles, két méter magas, sokalakú alkotáson Kiss István szobrászművész a felszabadult főváros életének két évtizedét örökíti meg. (Népszabadság)
December 6: Új házsorral magasítják a Frankel Leó út páros számozású oldalát. A régi földszintes épületeket lebontották és hatemeletes, modern OTP lakóházakat építenek. Az új házsor első épületét most adták át a Frankel Leó út 72. szám alatt. Decemberben befejezik a Frankel Leó út 74-76. számú új ház építését is. (Magyar Nemzet)
1975, Rákóczi út
December 8: Fényár a Kossuth Lajos utcában és a Rákóczi úton. Az Erzsébet-híd és környékének világítása megnyerte a közönség tetszését. Amilyen gyorsan készítette az Elektromos Művek ezt a korszerű világítást, oly gyorsan alakítja ki a Kossuth Lajos utcában és a Rákóczi úton a fénytengelyt. Az Erzsébet-híd pesti hídfőjétől végig a Kossuth Lajos utcán és a Rákóczi úton - egészen a Vas utcáig - december közepéig összesen 80, egyenként 13 méter magas, négy higanygőzlámpás kandelábert szerelnek fel. (Népszabadság)
December 9: Nyolcemeletes irodaház. Az Arany János utca - Tüköry utca - Akadémia utca által határolt romos telken épül a Külkereskedelmi Minisztérium új székháza. A 8 emeletes irodaház építése kapcsán az Arany János utca e szakaszát mintegy 20 méterrel kiszélesítik, hogy a minisztérium előtt helyet biztosítsanak autók parkolására. Az épület pincéjében is 40 autó számára lesz hely.
A hivatali szobákon kívül több kisebb-nagyobb tanácskozóterem lesz az épületben. Legfelső emeletén helyezik el a 600 személyes éttermet és a konyhát. (Esti Hírlap)
December 12: Mozgólépcsőt javasolnak a Várba. Érdekes klubgyűlést tartottak a minap a Hazafias Népfront rendezésében az I. kerületi tanácstagok. Megvitatták a kerület soron levő építkezési és városrendezési problémáit. (...) Élénk vita keletkezett a sikló problémája körül. Megkérdezték, mi célt szolgál a volt sikló pályája mellett látható földhalom. Közölték, hogy eredetileg a földmennyiséget azért szállították oda, hogy betemessék és elegyengessék vele a sikló helyét, de a végrehajtást felsőbb utasításra felfüggesztették.
Még mindig sok híve van annak, hogy a siklót állítsák helyre, vagy mozgólépcső építésével könnyítsék meg a Várba való feljutást. Hiába ígérik, hogy sűrű autóbuszközlekedéssel fogják biztosítani a forgalmat, ennek eredményességét kétségbe vonják. A Várpalotának és a Várnegyednek ugyanis hatalmas forgalma lesz, tízezrek látogatják majd az odatelepített tudományos intézményeket és sokszorosan növekedik majd a Vár idegenforgalma is. Egyesek arra hivatkoznak, azért nem lehet a Clark Ádám térről siklót vagy mozgólépcsőt indítani a Várba, mert a tér forgalma is ugrásszerűen emelkedik, és nem tudnák biztosítani a gyalogosok átkelését a mozgólépcsőhöz. A közvélemény azonban szükségesnek tartja a Clak Ádám térről a Vár megközelítését és gyalogos aluljárót javasolnak az állomáshoz. A Clark Ádám tér forgalmának rendezése kapcsán ezt előbb-utóbb úgyis meg kell oldani. Javasolták, hirdessenek tervpályázatot ennek a közlekedési problémának a kielégítő megoldására. (Magyar Nemzet)
December 15: Soron következik a Citadella. Díszkivilágítást kap a Közgazdasági Egyetem, a Tudományos Akadémia, a Ferenciek temploma és a belvárosi templom tornya is. Pest fényeit tervezik a Vas utcában, az ÉM. Szerelőipari Tervező Vállalatnál. Reflektorokkal, lámpákkal variálva díszítik a fővárost - hagyománnyal ötvözik a korszerűt, a modernet, az ízléseset. A leginkább figyelemre méltól munkájuk az idén: a gellérthegyi vízesés megvilágítása. Az Erzsébet-híd avatásakor mutatkozott be a pestieknek - sikerrel. Kevesen tudták: kísérletről van szó, itt alkalmaztak először víz alatti reflektorokat.
Nem csekélység a Rákóczi úti fénytengely sem, s a Mátyás-templom pár nappal ezelőtt elkészült kivilágítása. - Nem volt könnyű feladat - mondja Gergely Pál irodavezető -, ötvenhat nagy reflektort és tizennyolc kicsit használtunk fel hozzá.
Jövő esztendei nagy programjuk: a Citadella. Sárgás színű fényt akarnak alkalmazni, s az egyik feljárót, apró villanykörtékkel, "kipontozni" - ne lebegjen a levegőben, így plasztikusabb lesz. Új világítási berendezést kap majd a Halászbástya - a látogatók ugyanis panaszkodnak, este nem jól látni a pesti panorámát, a reflektorok vakítanak. Eltűnnek a gázlámpák a budai rakpartról, helyükre műanyagból készült, higanygőzzel világított lámpatestek kerülnek majd, a várnegyedben pedig izzólámpák, szépek, hangulatosak. Kivilágítják a Batthyány téri Anna-templomot, az Irgalmas Kórház tornyát, a Műegyetem Duna-parti homlokzatát.
S hogy Pest se szoruljon háttérbe - amúgyis sötétebb, halványabb egyelőre - díszkivilágítást kap, talán már a jövő esztendőben, a Felszabadulás téri Ferenciek temploma, a Belvárosi templom tornya, a Marx Károly közgazdasági egyetem, a Tudományos Akadémia.
Több elképzelés született már a Bazilika kellő megvilágításáról - Pest egyik ékessége lehetne. S a legkedveltebb terv: a Parlament új megvilágítása. A jelenlegi - mondják - nem megfelelő - úgy akarják, hogy az építészeti remekmű teljes szépségében bontakozzék ki az esti Pest csodálói előtt. (Esti Hírlap)
December 17: A jövő évben folytatják a budapesti mozik korszerűsítését. A filmszínházak korszerűsítésére nagy gondot fordítanak. Ebben az évben 24.5 millió forint felhasználásával végeztek beruházást, felújítást és karbantartást a budapesti mozikon, jövő évre is körülbelül hasonló összeg áll majd rendelkezésre.
A tervek szerint többek között a pesterzsébeti Tátra, a pestlőrinci Balassi, a XIII. kerületi Ipoly mozi korszerűsítését végzik el. Egyidejűleg mind a három mozit szélesvásznúvá alakítják át. Előcsarnok bővítést terveznek a kispesti Hunyadi, a XIII. kerületi Dózsa. az újpesti Alkotmány mozinál. Korszerűsítik az Alkotás és a Tanács mozit. A jövő évben modernizálják az Uránia, a Corvin, a Mátra és még több pesti mozik bejáratát, kirakatvilágítását és hatalmas új neonberendezést szerelnek fel homlokzatukra. Mintegy négyezer kényelmes új székkel frissítik fel a mozik nézőterét. Jövőre sor kerül a Május 1. mozi korszerűsítésére is. A Premier mozikat négy- és hatcsatornás hangleadó berendezéssel szerelik fel, ezáltal lényegesen megjavítják a hang érvényesülését. Az idén elkészült és megnyílt új Kőbánya Mozin kívül a legközelebbi időben nem épül önálló új filmszínház a fővárosban. (...) (Magyar Nemzet)
December 17: Szembesítés hasznos tanulságokkal a Lakatos úti lakótelep építési problémáiról. Érdekes "szembesítésre" került sor nemrég a XVIII. kerületi népfrontbizottság rendezésében Pestlőrincen: a Lakatos utcai új lakótelep lakói és építői ankéton vitatták meg 960 átadott szövetkezeti lakás hibáit. (...)
A Lakatos utcai szövetkezeti lakótelep lakói egy éve költöztek az új lakásokba, de részükre még ma sincs megfelelő úthálózat. Néhol sártengeren keresztül jutnak el a házakba. A közvilágítás egyes helyeken elégtelen. Az autóbuszközlekedés kifogásolható. Az üzlethálózat sem elégíti ki az igényeket. Jelenleg mintegy háromezer személy részére egyetlen ideiglenes közért áll rendelkezésre, s az is túl korán, este hat órakor bezár. A környéken hét óra után még cigarettát sem lehet vásárolni. A lakók javaslata a meglevő helyi hibák mielőbbi kijavításának sürgetése mellett: az új lakótelepek építésével párhuzamosan mindenkor teremtsék meg az üzlet-, út- és közlekedési hálózatot.
Miért nincs szobor?
Feltették a kérdést: a környezet parkosítása után milyen szobor, milyen művészeti alkotás kerül a terekre? Nem kerül. Előírás szerint a szövetkezeti lakótelepeknél nincs kétezreléknyi műemléki hozzájárulás, s így Budapest egyik nagy lakótelepét semmiféle képzőművészeti alkotás nem díszítheti. (...)
A Lakatos utcai új lakótelep több felszerelési tárgya műanyag. A legtöbb reklamáció, panasz a fürdőszobai műanyagcsapokra vonatkozik. A használati utasítás szerint 40 foknál magasabb hőmérsékletű vizet kiengedni nem szabad. Így a korszerű lakásokban visszás helyzet áll elő: a fürdőszobában álló mosógépbe mosás alkalmával vödörrel, lavórral kell a forró vizet a konyhából behordani. A lakók javaslata, hogy a Lakatos utcai lakótelepen a műanyagcsapokat cseréljék ki fémcsapokra. (...) (Magyar Nemzet)
December 17: Próbaúton a fűthető, 265 személyes csuklós villamos. A Budapesten közlekedő csuklós villamoscsalád új taggal gyarapodott. Szerdán délelőtt Sarlós István, a fővárosi tanács vb-elnöke, Kelemen Lajos vb-elnökhelyettes, a sajtó képviselői és több közlekedési szakember részvételével a Baross-remízből próbaútra indult a legújabb konstrukciójú. nyolctengelyes, kétcsuklós, hatalmas új villamoskocsi prototípusa. A Ganz Villamossági Gyár és a Ganz-MÁVAG közös tervezésének és gyártásának szülöttje a fővárosi közlekedés "Góliátja", amely a 12,5 méter hosszú UV5 típussal és a későbbi 19,6 méter hosszú egycsuklós, kétrészes kocsival szemben 25,6 méter hosszú és háromrészes. Amíg az első típusba 133, a másodikba 200 utas fért be, ez a négymotoros, kétcsuklós villamos kocsi 265 utast fogad be.
A próbajáraton az új villamoskocsi a Mező Imre úton, Thököly úton végighaladva kiment Zuglóba, majd onnan vissza a Rákóczi úton keltett nagy feltűnést a járókelők között. Az új kocsi nemcsak külső megjelenésében, hanem belső kivitelezésében, elrendezésében is elüt az eddigi kocsiktól. Mindenekelőtt egy-egy oldalon öt ajtaja van, a két szélsőn történik a felszállás, a három közbülső ajtón pedig a leszállás. A kocsi belseje kellemes, világos-drapp műanyaggal van borítva. Az ülőhelyeknek nincs lábuk, hanem a kocsi oldalfalára vannak szerelve, tehát kényelmesen lehet akár csomagot elhelyezni az ülés alatt, akár a lábat kinyújtani.
A korábbi kocsikkal szemben sokkal tágasabb a két szélső felszálló peron, tehát a felszálló utasoknak nem kell tolonganiuk, amíg az ülőkalauzokhoz eljutnak.
A fűthető csuklós villamoskocsi tervezésénél a legmeszebbmenően figyelembe vették a csuklós kocsik eddigi forgalmi és műszaki tapasztalatait. Ez a prototípus kocsi is egy évig lesz üzemben és a gyakorlati tapasztalatok alapján rendelik meg a sorozatgyártást. A jövő év első napjaiban kerül közforgalomba és fél éven át - három téli és három nyári hónapban - a főváros valamennyi villamosvonalán kipróbálják. Gintl József, a Fővárosi Villamosvasút főmérnöke, a sajtótájékoztató során elmondotta, hogy az új villamoskocsi homlokzatán az eddigiektől eltérő lesz a vonalszámjelzés. Kísérletek alapján megállapították, hogy az eddigi fekete alapon fehér — kivilágított — számjelzés helyett sokkal jobban érvényesül kivilágított fehér alapon a fekete szám. Nemcsak az új villamoskocsin, hanem fokozatosan a többi motorkocsikon is ilyen rendszerűre cserélik majd át a számjelzéseket. Közölte a főmérnök azt is, hogy a jövő év első felében a Villamosvasút főműhelyében beszüntetik a csuklós villamosok házi gyártását és ezután már csak gyárilag készülnek új csuklós villamosok. Eddig a Villamosvasút saját műhelyében 57 csuklós villamost állított elő. (Magyar Nemzet)
December 19: Tizenöt éves a trolibusz. 1949 december 21-én Budapest közlekedésének történetében jelentős esemény történt: a Majakovszikj utcában megindult a főváros trolibusz-forgalma a Szovjetunióból beszerzett 26 kocsival. Bár már 1933-ban elkészült Óbudán, a Vörösvári úton az első trolivonal, három kocsival, de ezt a BESZKÁRT ideje alatt nem fejlesztették tovább, mindvégig amolyan kísérleti jellegű maradt.
A nesztelenül suhanó, kényelmes rugózatú trolikat hamar megszerették a budapestiek. A troli lett a sokat emlegetett kedvenc, amelyhez slágereket szereztek, verseket írtak és gyakori témája volt a kabaréműsoroknak is.
A 26 kocsi rövidesen elégtelennek bizonyult a forgalom lebonyolítására, ezért újabb 26 trolit szereztünk be a Szovjetunióból. Hamarosan az Ikarus-gyár is hozzáfogott a trolibuszok gyártásához, és ekkor kezdődött fővárosunk trolibusz-közlekedésének a virágkora. Minden évben újabb és újabb vonalak könnyítettek az egyre súlyosbodó közlekedési helyzeten. A kocsipark az 1949. évi 26-ról az idén már 262-re emelkedett, s ebből 54 kocsi csuklós. (...) (Magyar Nemzet, kép: fortepan.hu, 16549)
December 23: Új lakótelep épül a II. kerületben. A II. kerületben a Fény, a Fillér, a Káplár, a Lövőház és a Pengő utcában új lakótelep épül fel. A terület nagy részét jelenleg földszintes felvonulási épületek, ideiglenes raktárak, tárolóhelyek foglalják el. A raktárakat és a felvonulási barakkokat lebontják s Nánási Sándor és Kerekes István, az Általános Épülettervező Vállalat mérnökeinek terve szerint 322 lakás építését kezdik meg, előreláthatóan már a jövő évben.
A lakótelep otthonainak túlnyomó része beépített bútorral ellátott másfél - és kétszobás lakás lesz. Érdekes kísérletre került sor a Fillér utca egyik épületében, ahol a szokásos előszoba, fürdőszoba mellett külön nappali szobát és két-két hálófülkét kapnak a lakások. (Magyar Nemzet)
December 23: A Frankel Leó utcában épült 6. lottóház 28 lakásának kulcsát kedden délután átadták a nyerteseknek. A szerencsés lottózók többsége ma költözik be a kényelmes új lakásba. A Frankel Leó utca 84. szám alatt épül már a hetedik lottóház is, amely nyolcemeletes és 39 lakásos lesz. (Magyar Nemzet)
December 24: Megkezdték a Nagyszőllős utcai felüljáró építését. A fővárosban és környékén a legnagyobb arányú útépítés a 7-es és az E5-ös utak Budapestre vezető szakaszának kialakítása. Törökbálinttól - ahol az E5-ös és a 7-es, tehát a Budapest-Tata, később Budapest-Győr közötti autóút és a balatoni autópálya találkozik - négy nyomvonalú, osztott sávos autósztráda vezet a Nagyszőllős utcáig. (...) Most megkezdték a Nagyszőllős utcán, a MÁV-felüljáró felett a közúti felüljáró építését is. Azok a gépjárművezetők, akik a 7-es és az E5-ös útról, Budapestre haladva, a Kosztolányi Dezső térre akarnak eljutni, a Nagyszőllős utca előtt az úttestről a lassítósávra térnek át, és a Nagyszőllős utcai új közúti és vasúti felüljáró alatt, szintbeni kereszteződés nélkül hajthatnak a Bocskai útra. (Népszabadság)
December 29: Az első csillag-garázs január 2-án nyílik meg Budapesten, a Tanács körút 11. szám alatt. A szabadtéri garázsban körülbelül 70 személygépkocsit tudnak elhelyezni. Később a Majakovszkij utca 10. és a XIII. Fóti út 58. szám alatti beépítetlen telken nyílik csillag-garázs. (Magyar Nemzet)
December 30: Toronyházak hálózatát tervezik Budapesten. A Fővárosi Tanács határozatot fogadott el a toronyházak hálózatának megtervezésére. Budapest a világ egyik legszebb fekvésű fővárosa. A Duna, a szigetek, a hegyek és a síkság találkozása páratlan lehetőségeket biztosít a tervezőknek. De ha a Gellért-hegyről nézzük a várost, rögtön feltűnik a pesti oldal lapossága. Ezért most a főváros vezetői úgy döntöttek, hogy a Belvárosban, Angyalföldön, Óbudán és a déli kerületekben, toronyházakat kell majd építeni. A jövőben a vállalatok nagyobb irodaházat, szállodát, vagy áruházat csak ezeken a kijelölt helyeken építhetnek. Óbudán az új fórum körül, Angyalföldön a Duna-parton, a Belvárosban pedig a Deák tér és a Nyugati pályaudvar környékén javasolnak a tervezők magasabb épületeket. (...) (Esti Hírlap)
December 31: "Mindenki a fedélzeten" - Ma nyit a Hotel Szabadság. December 30, délután.
A szélesretárt szállodaajtóban teherautókról rakodtak, a lépcsőkön székeket, bútorokat egyensúlyoztak, a festék- és lakkszagú folyosókon munkaruhába bújtatott fiatalok csoportosultak. Emelet- és ajtószámok, rövid szavakban utasítások röpködtek. És az ország legnagyobb szállodájában, a Hotel Szabadságban helyükre kerültek az állólámpák, képek és szőnyegek is.
A LAKÓTERV tervezője, Zilahy István mérnök fémben, üvegben, csempében megálmodott elképzelése a két és fél éves munka után megvalósult. A szálloda műszaki átadását december 19-én megkezdték és következhetett a szobák berendezése, a belső tér harmóniájának kialakítása Kovácsi László belsőépítész tervei alapján. (...)
Harmincegyedikén megérkeznek az első szállóvendégek is Franciaországból, Nyugat-Németországból, Jugoszláviából. A megnyitás napján helyükön állnak a bútorok és a portások, az örökzöld növények és a liftesboyok. Az új szálloda fényei megtörnek a tükrös parketten és a vendégek pezsgőspoharán. A szálloda dolgozói fogadják a vendégeket, mit sem mutatva az utóbbi hetek fáradtságából. De a poharak csengésében bizonyára hallják az új szálloda köszöntését is. (Magyar Nemzet)
December 31: Az ország legnagyobb mosodáját építik fel Kelenföldön. Kelenföldön, a Nándorfejérvár út és Talpas utca sarkán épül fel majd az ország legnagyobb mosodája. Fábián Árpád, Kónya József, Márton Tamás és Rácz Tamás, az Általános Épülettervező Vállalat mérnökei, most fejezték be a tervezési munkákat. Eddig a Patyolat újpesti mosodája volt a legnagyobb. Naponta 120 mázsa ruhát tisztított. A Kelenföldre tervezett üzem viszont majdnem kétszer annyi, kereken 200 mázsa ruha mosását fogja elvégezni. (...) (Népszabadság)
A Fővárosi Blog az alábbi helyeken is elérhető:
lutria 2014.12.05. 16:54:20
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.05. 17:31:59
kugi · http://kugi.blog.hu 2014.12.05. 22:11:19
na4 2014.12.06. 11:41:29
holdkoros · http://holdkor.blog.hu/ 2014.12.06. 14:11:33
Kár, hogy eltűnt a sok neonreklám, hangulatos lehetett
saját macskám 2014.12.09. 17:54:13
éhezőtehervonatfékező 2015.01.04. 14:58:49