Február 16-án lehetőségem volt megnézni két épülőben lévő metróállomást a 4-es metró vonalán. Először a Tétényi úti állomáson jártam. Itt volt szeptemberben egy baleset, amikor is beomlott az állomás egyik fala (ld. következő kép). Azóta a beomlást kijavították, viszont több helyen látszott az oldalfalak vizesedésének, beázásának nyoma.
A kép forrása: http://index.hu/cikkepek/0709/belfold/metro4//.gdata/gpb_DSC00543.jpg
Az állomás egyébként egészen kellemes lesz, ha rendben elkészül. A középperonos állomáson állva a felettünk levő üvegtetőnek köszönhetően természetes napfényben várhatjuk a szerelvény érkezését. Az állomáson 4 mozgólépcső, 2 lift lesz. Ez az állomás is résfalas módszerrel épül. A résfalak elkészítése után vették ki a földet az állomás teréből, és lefelé haladva építik meg a födémszerkezetet, majd az állomás további részeit. A bejárat a (keményen szoci) szolgáltatóháztól északra, egy park sarkában lesz. Először egy aluljáró szintre érkezünk majd, innen egy másik mozgólépcső pár juttat le (ill. fel) a peron szintjére (-ről). Ekkor kb. 14,5 méterrel leszünk majd a felszín alatt, ez tehát nem egy nagyon mély állomás. Az állomás terveit a Palatium Stúdió készítette.
És akkor következzenek a képeim:
Ez az az íves fal, ami fölé kerül majd az üvegtető.
Ezek a fehér Bamco-s kocsik hordják ki a földet az alagútból.
Most a munkások járnak itt le az alsó szintre ezen a lépcsőn.
Ide kerül majd az üvegtető, ami természetes fényt enged a peronra.
Épül az állomás.
Az állomás látványterve. Forrás: http://www.metro4.hu/