Kiemelt beruházás volt, mégsem akart épülni az óbudai buszgarázs. Leszakadt egy lépcsőház, de az IKV hamar elbagatellizálta az ügyet. Elmesélték, hogy hogyan működik a kelenföldi lakótelepet építő házgyár. És átadták az év első lakóházát.
Január 4: A fővárosi tanács az üzlethálózat fejlesztéséért. (...) A Fővárosi Tanács kereskedelmi osztályán elmondták, hogy saját fejlesztési alapból két és fél millió forintot juttatnak az újpesti István téri, valamint a Teleki téri piac korszerűsítési munkáinak befejezésére. (...) Budafok városközpontjában a 900 négyzetméternyi alapterületű Szivárvány áruház létesítését tervezik. (...) A XX. kerületben a Marx Károly úton egy iparcikkeket árusító Otthon Áruház kivitelezési munkáit is megkezdik az idén. Csaknem tízmillió forintos költséggel programba vették a Lenin körút 53. szám alatti "Halló" önkiszolgáló étterem átépítését, a VIII. kerületi Tanács pedig a Baross utca 127. szám alatt - a Ganz-MÁVAG-gyár közelében - tervezi egy 410 négyzetméteres élelmiszerbolt megnyitását. A Dózsa György út és Váci út sarkán önkiszolgáló étterem, Újpesten, az Árpád úton és a Szabadság-hegyen ABC áruház épül, 600, illetve 700 négyzetméteres alapterülettel. A Corvin Áruház rekonstrukciós munkálataira előirányzott 30 millió forintból eddig 10 milliót használtak fel. A teljes korszerűsítés csak 1969 végén fejeződik be. (...) A nagyvásártelepi rekonstrukció első ütemét ugyancsak 1968-ban fejezik be: ennek során olajtüzelésű hőközpontot szerelnek fel, perontetőt építenek a vasúti vágány fölé, szociális helyiségeket és hűtőházat létesítenek. (Népszabadság)
Január 4: Megkezdik a földalatti Baross téri mozgólépcsőjének szerelését. A leningrádi Kotljakov Gépgyár vezetői a múlt év vége felé megígérték, hogy 1968 januárjában eljutattják Budapestre a metró első - a Baross téren felszerelésre kerülő - mozgólépcsőjének berendezéseit, alkatrészeit. A leningrádi gyárból eddig nyolc vagonnyi alkatrész érkezett, s január 15-20-ig összesen 100 vagonnyi felszerelés várható.
A Baross téri ferde alagútban három mozgólépcső lesz. Az egyiken fel-, a másikon lefelé haladhatnak az utasok, s a harmadikat tartalékban tartják és / vagy csúcsforgalom esetén, vagy valamelyik másiknak a karbantartása idején helyezik üzembe. Az úgynevezett feszítő kamrát a mélyállomáson, a géptermet a felszín alatti térségben, az utastér alatt képezték ki. (...) A számítások szerint a berendezések Baross térre szállítását és szerelését január 15-20 között kezdik meg. A szerelés mintegy hat hónapot vesz igénybe, a beszabályozás, a felülvizsgálat és a próbaüzem az év közepe táján mintegy három hétig tart majd. (Magyar Nemzet)
Január 10: Lakótoronyház. Tavaly kezdték el építeni a Népszínház utca 28. szám alatt Budapest egyik új lakótoronyházát. A tizenhat emeletes és 37 méter magas házban 96 lakás lesz. (Népszabadság)
Január 13: A belvárosi üzletközpont, az úgynevezett shoping center kialakítására rendezett tervpályázat, mint ismeretes, sikeres volt. A Magyar Építőművészek Szövetségében január 19-én, pénteken délután Vadász György építész ismerteti a pályázatokat. Felkért hozzászóló Heim Ernő építész. (Magyar Nemzet)
Január 17: Jó ütemben dolgoznak az építők a Várban. Felemelt létszámmal és teljes erővel folytatják a téli hónapokban a budai Várpalota újjáépítését. A legnagyobb ütemben a Nemzeti Könyvtár leendő új otthonában dolgoznak: a belső bontást és a vasszerkezeti munkákat végzik. A hideg időszakban a Várpalota teljes belső részén folytatják a szerkezeti és épületgépészeti munkálatokat, s amint az idő engedi, befejezik az F-szárny külső homlokzati és a B szárny udvari homlokzati részének helyreállítását. (Népszabadság)
Január 19: Jókai Múzeum a Szabadság-hegyen. A Petőfi Irodalmi Múzeum előreláthatólag tavasszal nyitja meg Jókai szabadság-hegyi kegyelethelyét, annak a villának a helyén, amit Jókai Mór 1853-ban építtetett fel a Kárpáthy Zoltán honoráriumából. Az emlékszobában helyet kap a nagy író egy teljes szobaberendezése, valamint híres csiga- és botgyűjteménye. A házhoz közel újból felállítják a híres kőasztalt, amelynél Jókai olyan szívesen dolgozott. A Kertészeti Főiskola munkatársai újjátervezik Jókai annak idején európai hírű rózsakertjét is. (Népszabadság)
Január 20: Új postai létesítmény. Télen sem szünetel a munka az Üllői úti postakombinát építkezésén. Itt nyílik majd meg a 100-as postahivatal, mellette egy iskola, valamint egy diák- és munkásszálló épül. Az építők a tizenhárom emeletes szálló legfelső szintjén dolgoznak. (Népszabadság; kép: fortepan.hu, 97366)
Január 20: Kátyúban egy "kiemelt" beruházás - Mi lesz az óbudai autóbusztárolóval? A Pomázi út és az óbudai vasútállomás kereszteződésénél, 6 hektárnyi területen modern, új autóbusztároló épül. (...) Egyelőre azonban a térségen csak a felhúzott falak emelkednek ki a hóból, s a beruházók kíséretünkben levő képviselője kesernyésen jegyzi meg: - Legutóbb mindössze nyolcan dolgoztak a létesítményen, kedvem lett volna megkérdezni tőlük, nem félnek-e ennyien ezen a hatalmas térségen...? (...) A Récsey, a Fürst és néhány szükséggarázs túlzsúfolt, emiatt mind nehezebbé válik a kocsik gondos műszaki ellenőrzése, óvása, ami anyagi kárt, forgalmi zökkenőket okoz, s balesetveszélyt is jelent. Nem véletlenül rendelte el a Fővárosi Tanács, hogy ezt a beruházást - az óbudai kenyérgyár, a kelenföldi lakótelep, a nagyfelszínű vízkivételi mű s a Patyolat nagymosoda mellett - kiemelt beruházásként kell kezelni. (...) Már az indulás is meglehetősen gyatra volt. A beruházókat eléggé kínosan érintette, hogy a tervezővállalat által készített előzetes program és a későbbi részletes kiviteli terv között 9 millió forintos különbség keletkezett. Az eredeti programban ugyanis alaposan alábecsülték a költségeket. A többi között kifelejtették az irodaépület alapozási munkálatait - 700 ezer forint értékben. A bejráati főirányító épületet valamiféle bódénak képzelték, 80 ezer forintot kalkuláltak rá a szükséges 800 ezer helyett, a kocsimosó létesítményköltségeit másfél milliió forinttal tervezték alá és így tovább. Amikor aztán a tényleges költségek napvilágra kerültek, a többletkiadásra már nem volt fedezet, ezért az építkezésből utólag kellett "elspórolni" több létesítményt, gépeket, berendezéseket. (...)
A folytatás sajnos "méltó" volt a kezdethez. Az építők adóssága évről évre nőtt, s ebben nem kis szerepe volt annak, hogy a létszám a legkevésbé sem igazodott a feladat nagyságához. Pedig számítógépet is igénybe vettek a munkaerő meghatározására. (...) Amikor a napokban a helyszínen jártunk, az építésvezető éppen feljegyzést készített a vállalat központjának. Intézkedéseket kért az ütem gyorsítására, hiszen máris másfél millió forint értékű beépítetlen anyag gyűlt össze a telepen - az eszközlekötési járulékot majd meg kell fizetni érte -, s az idő is sürget; az autóbusztárolót 1969 júniusára kellene átadni. (...) Több gondosságot érdemelne ez a beruházás. Talán még nem késő odafigyelni. (Népszabadság)
(Népszabadság, 1968 január 20.)
Január 23: Tizennégy új szobor Budapesten. Az elmúlt esztendő utolsó hónapjaiban tizennégy új szobrot kapott a főváros. (...) Zuglóban, a XIV. kerületi tanács Apáthy István gyermekkórházának Ilka utcai épületében már az utcáról jól látszik az új szobor: Mikus Sándor Anyaság című kompozíciója. Ott áll a kerti gyepszőnyeg közepén, világos színével szinte világítva a pázsit, s a bokrok és a fák zöld környezetében. Zárt formái a gyermekét ölében tartva szopogató, törökülésben kuporgó női figura súlyt és erőt sugárzó tartása kőszobrászatunk számon tartandó eredményei közé emeli ezt a határozott és szép megoldású alakot.
Horváth János szobrászművész domborművét - amely a Carolinának, a 150 esztendeje, 1817-ben elkészült első magyar gőzhajónak, s építőjének, Bernhard Antalnak állít emléket - a Közlekedési Múzeum városligeti épületének falában láttuk. Horváth egyszerűen oldotta meg a feladatot. Hálás témát választott, olyat, amit egyszerűen nem lehet "elrontani": a Carolina képét vitte fel a sima kőlapra, s körülötte sorakoztatta fel a felirat betűit: Carolina, az első magyar gőzhajó. Építette: Bernhard Antal Sellyén, 1817.
Benkhard Ágost festőművész és fia, a tavaly elhunyt ifjabb Benkhard Ágost építész közös síremlékét a Farkasréti temetőben láttuk. Tervezője, Mester Árpád, a legegyszerűbb megoldást találta meg: sírjukra egy hatalmas csiszolt kőtömböt állított, s ennek kissé megemelt, a sír mellett haladó út felé lejtő lapjára írta fel az apa és fia nevét. Műve egyszerre idézi az elhaltak emlékét, s az elvesztésük fölött érzett fájdalmat.
(...)
Kiss-Kovács Gyula Ülő nő című szobráról, amelyet a XXII. kerületi rendelőintézet mellett helyeztek el, keveset mondhatunk. A felhúzott lábakkal, és feje fölé emelt kezekkel ülő figura kiérleletlen, s erőltetett benyomást kelt.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság hét szobra a magyar vízrendezés hat kitűnőségét - Széchenyi Istvánt, Vásárhelyi Pált, Kvassay Jenőt, Bogdánffy Ödönt, Türr Istvánt és Beszédes Józsefet - ábrázolja. (Vásárhelyi Pál szobrát ketten is megmintázták.) A műveket megrendelő intézmény szobrászok sorát lendítette munkába a hazai plasztika már hosszú ideje meglehetős mostohán kezelt ága, a portrészobrászat meghódítására. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság példamutató kezdeményezése, mecénási fellépése visszhangra talált a műhelyekben, s olyan kitűnő alkotásokat eredményezett, mint Vilt Tibor Széchenyi István portréja, vagy Vigh Tamás Vásárhelyi Pál mellszobra és Pándi-Kiss János Beszédes Józsefről készült arcmása - s a mellettük felsorakozó négy másik mellszobor: Garami László Vásárhelyi Pálról és Bogdánffy Ödönről készült portréja, Kőfalvy Gyula Türr István arcképe és Radó Károly Kvassay Jenő arcmása. Az Országos Vízügyi Igazgatóság kezdeményezése további intézményeket indíthatna hasonló tettekre a következő esztendőkben. (Magyar Nemzet)
Január 23: Megnyílt az IBUSZ új főirodája a Tanács körút 3/C számú sarokházban. A Felszabadulás téri központban hétfőtől kezdve csak információhoz juthatnak a hazai és külföldi utasok, a külföldre egyénileg, vagy társasban utazni szándékozó turisták. Menetjegy és vízum-útlevél ügyektől kezdve minden utazási mozzanatot ebben az új főirodában intéznek. A közönség hétfőn már el is özönlötte az új irodát. (Magyar Nemzet)
Január 24: Hogyan készül házgyárban a város? (...) 1965. június 1. óta a Szentendrei úti Házgyár készíti a Kelenföldi Lakótelepet. Már áll a tervezett épületeknek több mint a fele, az egyik 16 emeletes magasház is, amit azzal a szerkezettel zsaluztak, amivel a Budapest Hotel kerek tornyát. A kelenföldi telepen két év múlva körülbelül 30 000 ember fog élni 8500 lakásban. Ez nem is olyan kis város.
(...) - Tehát: hogy kezdenek hozzá az építkezéshez?
- Kimaratjuk géppel a házunk pincéjét. A rézsűs falú árok fenekére fél méter vastag monolit vasbeton lemezt fektetünk. Erre kerül a fogadó szint, amely a tíz panelből összeállított szintet fogadja.
- Mi a nagyobb munka, a gyártás vagy a felállítás?
- Ha a kidolgozó munkákat is számítjuk, az összes szerelést, akkor a felállítás.
- Az üzem igen jó helyen van, az óbudai gázgyár és a Szentendrei út között. A Dunából kotort kavicsot az uszályból a futó szállítószalag, a gázgyár alatti alagúton, majd magas hídon át felviszi a betont gyártó toronyba. A cement tankkocsin, a betonacél, asztalosáru, szigetelő anyag vonaton kanyarodhat be az udvarra. Ezenkívül csak vízre és óránként öt tonna gőzre van szükségük, amit a szomszédtól kapott földgázzal állítanak elő a kazánházban. És természetesen, emberi erőre is van szükségünk.
-Fele annyira, mint a hagyományos technológiával (vagyis téglából) előállított házaknál. (...)
A legizgalmasabb a 6000 négyzetméteres csarnok, melynek három hajója háromféle üzem. Elsőben készült a térbeli acélháló. Ez azt jelenti, hogy acéldrótból és rudakból, elektromos pákával gerincet és bordázatot hegesztenek a panelek részére.
A középső csarnokban folyik a folyamatos gyártás. (...) A munkaasztalon hatalmas, kizsírozott tepsibe berakják a térbeli acélhálót, ajtó-ablak kereteket. Most a tepsit áttolják az öntő daru alá. Az szép egyenletesen, ide-oda járva, megtölti a tepsit betonnal, s hogy az jól elhelyezkedjék, vibrátor rázza szakadatlanul. A tepsi továbbmegy a munkapadon a kemencéig. A kemecének kilenc ürege van, mindenikbe öt tepsit lehet beemelni, daruval. Mikor egy üreg megtelik, rázárják az acélfedőt és beleeresztik a forró gőzt. A gőz megérleli a friss falat. Akkor a daru kiemeli a tepsit a sütőből, visszaviszi a munkapad elejére, ott lebontják róla a zsalut, a tepsit kikaparják, megtakarítják, a keményre érett panelt pedig viszik a töltögetőhöz. Ott felállítják, kitámasztják, beleilleszteik készen, üvegezetten az ablakot, körül tömik, szigetelik, ráerősítik az ablakpárkányt, azt még lesikálják sósavval fényesre - és a daru már viszi is a készáru raktárba, ki a szabadba.
A legnagyobb híd-daru fent mozog a csarnok mennyezete alatt. Egy asszony irányítja, akinek nyilván sok üres perce volna, ha nem kötne közben pulóvert. Most éppen kéket. Kisebb daruk aztán úsznak, forognak, mozognak mindenik csarnokban, mindenféle célból.
A harmadik csarnokhajóban csoportzsalus gyártás folyik. Ugyanolyan panelt készítenek, mint a vízszintes munkapadon, a szomszédban, de itt függőlegesen állított 8 vagy 16 rekeszű vaskalitkában. A harmonika tagjait szétnyitják, beléjük állítják - egyenként persze - a térbeli acélhálót, ajtókeretet, rázárják a harmonika következő falát és a töltött, függőleges tepsit a betonnal teleöntik, vibrátorral tömörré rázzák. És így tovább haladva, mind az utolsó vastáskáig. A harmonika két-két rekesze közé forró gőzt bocsátanak, és az ott, helyben állva megérleli a panelt. Fent a munkahíon bámultam a műveletet és hallgattam, hogy ez a menetközbn korrigálhatatlan munka sem okoz egy százaléknál több selejtet. (...)
Felkerekedtünk és átmentünk a város másik végére, Kelenföldre. Szörnyű szél fújt, majd letépte rólunk a kabátot. Felmásztunk egy ház nyolcadik emeletére, ahol ebben a viharban éppen panelt lengetett helyére a daru. Piros arcú, fiatal legények segédletével hamar megállt a faldarab, az előző emelet fedelébe sütött anyás csavarokhoz erősítették a kitámasztó rúdjait és nekiláttak valami gumiszalagfélével, meg vastag és puhának ható anyagokkal kitömíteni. A panelt kívül kemény szürke kavicszúzalék borítja - belül pedig majd betapétázzák.
- És nem hideg? - borzongtam.
- Kiválóan tartja a meleget, de egyenletesen kell fűteni, mert ha mégis lehűl, az isten se győzi kivárni, míg megint felmelegszik. Panelházban központi, lehetőleg távfűtés kell.
Lejöttünk a viharos magasból, átvágtunk az óriási téren, ahol nemsokára pompás sportpálya lesz, s betörtünk az egyik éppen átadás előtt álló, szerelőktől hemzsegő házba. Volt, ahonnan kikergettek, mert akadályoztuk a munkát, de mégis megnéztem néhány lakást. Szépek, jól el vannak látva beépített konyhával, szekrénnyel, csinosan ki vannak tapétázva, sárga vászonfüggöny lóg az ablakukon, szinte napfényben úszik a lakás tőle.
- És szöget is szabad verni a falba? - kérdeztem, hogy valamit már kifogásoljak.
- A házkezelőségnél képszögbelövő pisztoly kapható...
- Ezért nincs mennyezetvilágítás?
- Nem. Az nem divat. Konnektort viszont bőségesen szerelünk, nézze milyen sokat. Aki mégsem szereti az állólámpát, annak a mennyezet alá is tettünk konnektort. Mindenre gondolunk, szeretnénk mindenre megtanítani a lakóinkat. Például arra, hogy a szemétürítő lift nagyszerű dolog, de törött rollert azért mégse hajítsanak bele. (Magyar Nemzet)
Január 24: Májusban megnyílik az újjáépített Uránia. - Az idén is folytatjuk az elöregedett budapesti mozik átépítését - mondotta Ladányi Sándor, a FÖMO igazgatója. - Legalább 10 filmszínház rekonstrukcióját kezdjük el és befejezzük a jelenleg zárva tartott mozik átépítését. Az Uránia megnyitása elhúzódik, ugyanis a mozi altalajába víz tört be s a statikusok repedést tapasztaltak néhány tartóoszlopon is. Előreláthatólag április 30-ra adják át a filmszínházat; ettől számított 3-4 hét múlva kerülhet sor a megnyitásra. A Duna mozi tetőszerkezetét kellett felújítani és új padozatot építeni; itt is április 30 az átadási határidő. Az Üllői úti Vörösmarty Filmszínház mennyezete bauxitbetonból épült annak idején. Biztonsági okokból vastraverzeket kellett beépíteni. Remélhetőleg márciusban megnyithatjuk a mozit. Március 1-vel megkapjuk a József Attla lakótelep 500 személyes filmszínházának terveit, s megkezdődhet a főváros legmodernebb mozijának építkezése. (Népszabadság, a képen az Uránia mozi 1951-ben)
Január 24: Leszakadt a lépcsőház. Kedden a kora esti órákban kaptuk a telefonértesítést, hogy a IX. kerület, Hámán Kató utca 22-es számú épületének lépcsőháza összeomlott. Mint a helyszínen megtudtuk, a telefonáló kissé eltúlozta a történteket. Rozmann László, a IX. kerületi IKV igazgatója szerint ugyanis a háromemeletes épület lépcsőháza valóban megrongálódott, de nem omlott össze. Este fél öt tájban a legfelső emeleten leszakadt két lépcsőfok, amely az alsó emeleteken újabb öt lépcsőfokot zúzott össze. Személyi sérülés nem történt. Az IKV szakemberei nyomban ledöntötték a lépcsőház meglazult, megrepedezett részeit, majd fából ideiglenes feljárót ácsoltak.
Szabó Jánosné, a lakóbizottság elnökhelyettese és Várhegyi Béláné há zfelügyelő elmondta: már évekkel ezelőtt repedéseket fedeztek fel a lépcsőházon. Több esetben - szóban és írásban, tanácstagi beszámolók és lakógyűlések alkalmával - felhívták az IKV illetékes vezetőinek figyelmét a rozzant alkotmányra. A panaszt többször megvizsgálták, legutóbb mintát is vettek a mészkőből épült lépcsőházról, de az aládúcolást, illetve a javítást elmulasztották, A mintegy 70 éves lakóház folyosói szintén javításra szorulnak. Eddig ezt is hiába kérték a lakók. (Népszabadság)
Január 25: 4770 lakás építését fejezik be az idén a fővárosban. Ezek több mint 90 százaléka két- illetve többszobás lesz. Az idén egyébként két lakótelep - a Kacsóh Pongrác úti és a Hámán Kató téri - építése fejeződik be. Egyidejűleg megkezdik az óbudai, Újpesten a Bajcsy-Zsilinszky úti, a zuglói és a XV. kerületben a páskomligeti lakótelep első házainak alapozását. Az említett helyeken több mint háromezer lakást emelnek. (Magyar Nemzet)
Január 25: Ma kezdődik a margitszigeti nagyszálló műszaki átadása - Nyitás: január 31-én. Szerda este serény munka folyt a margitszigeti Nagyszálló földszálló földszintjén és első emeletén: csütörtök reggel ugyanis megkezdődik a szálló műszaki átadása. A nyitás január 31-én lesz, február 3-án pedig már nagy nemzetközi bál színhelye lesz a budapesti Grand Hotel.
A különböző színű tapétával ellátott, intarziás koloniálbútorokkal berendezett szobák már mind készen állnak. Csupán az előcsarnokban maradtak el kissé az építők; itt még néhány napi munka van hátra. A szállót egyébként teljesen átalakították, a bauxitbetonos építkezésmód miatt beomlott előcsarnokot újjáépítették, mahagónifa burkolattal látták el és kibővítették. Gyógyszálló részt is kapott a szálloda, ahol a magukat Budapesten gyógyíttató külföldiek huzamosabb időre is megszállhatnak.
A szálloda szobáit a legmodernebb rendszer szerint készítették. A szobák egymásba nyílnak, s így a vendég rendelésére akár hat-nyolc szobás lakosztályt is nyithatnak. Új drinkbárt, ultramodern konyhát, nagy parkolóhelyet, exkluzív rendezvényhelyiségeket is kapott a szálló. Szerda esti körsétánk során meggyőződhettünk arról, hogy a felújított margitszigeti Nagyszálló Budapest legszebb szállodája lesz. (Népszabadság)
Január 26: Két új kilátótornyot építenek az idén a budai hegyekben: egyiket a Kis-Hárshegyen, a másikat a zugligeti Hunyad-oromra. A nyolc-tíz méter magas faépítményekből pompás kilátás nyílik majd a budai hegyekre és a fővárosra. (Magyar Nemzet)
Január 31: Új lakótelepek építését kezdik meg Budapesten - Az idei költségvetés a fővárosi tanácsülés előtt. Budapest idei fejlesztési tervéről és költségvetéséről tárgyalt kedden délután a fővárosi tanácsülés Sarlós István elnöklésével. (...) A tervjavaslatban az idén 4770 lakás befejezése szerepel. Ezeknek a lakásoknak több mint 90 százaléka 2 és többszobás és zöme korszerű távfűtéssel épül, valamennyi beépített konyhabútorral és szekrénnyel. Az idén már befejezik a Kacsóh Pongrác úti és a Hámán Kató téri lakótelep építését és megkezdődik az óbudai, az újpesti, a zuglói és a páskomligeti lakótelepek építése. A számítások szerint az idén az építőipari szövetkezetek a múlt évi 1250 lakással szemben 1600-1700 lakást adnak át. Az építőipari KISZÖV tovább növeli társasházépítési kapacitását. (...)
A számítások szerint a közlekedés idén 20 millió fővel több utast szállít majd. Ennek zavartalan lebonyolítása érdekében még 95 csuklós autóbuszt, 10 csuklós villamost, 40 trolibuszt, 300 taxit és 250 teherkocsit szereznek be. Több mint számilliót fordítanak a vágányhálózat felújítására és korszerűsítésére.
Lakóházfenntartási célokra az idén 1 milliárd 169 millió forintja van a városnak. Ez az összeg csaknek 16 százalékkal nagyobb a tavalyinál. Ebből az összegből kezdik meg a Belváros rekonstrukcióját is, s elvégzik ezenkívül ezer épület 17 ezer lakásának legszükségesebb javítási munkáit.
A felszólalások után Kőmíves István elnökhelyettes foglalta össze a javaslatokat. Kijelentette, hogy a 41 milliós tartalékalap terhére még az idén megkezdik a Gyáli úti és a X. kerületi Bajcsy-Zsilinszky úti kórházak területén egy-egy 124 ágyas pavilon építését, a XVII. kerületi szakorvosi rendelőintézet, a XIII. kerületi KÖJÁL-laboratórium létesítését, az István kórház rekonstrukcióját és a XX. kerületi Délpesti 800 ágyas kórház műszaki előkészítését.
Sokan szóvá tették azt is, hogy Budapest még mindig "sötét" város, kevés a neonfény, a reklám. Sarlós István válaszolt erre, s kifejtette, hogy a város közvilágításának mindössze csak a 20 százalékát teszi ki a neon, míg a külföldi nagy városoknál ez az arány 80 százalékos. Megemlítette annak a lehetőségét, hogy a tanács úgy intézkedik, hogy a kijelölt útvonalakon kötelezővé teszi a vállalatoknak és üzleteknek a neonosítást. Több módosító javaslatra adott válasz után a tanács elfogadta a költségvetést. (Magyar Nemzet)
Január 31: Budapest első idei lakóházát átadták Angyalföldön, a Keszkenő utcai OTP-társasházi lakótelepen a Budapesti Lakásépítő Vállalat dolgozói. A kohóhabsalak nagyblokkból összeszerelt háromemeletes, 15 lakásos kockaházba hamarosan beköltözhetnek a lakók. (Magyar Nemzet)
További érdekességek, aktuális infók Budapestről a Fővárosi Blog közösségi oldalain - kattints a logókra!
Duplaxiii 2018.01.07. 13:34:32
Gyakorlatilag azért olvastam bele a posztba (ami persze jó és érdekes, csak én ezeket megéltem), mert a címlapon full arra tesznek utalást, hogy megint van házgyár és azt oismerhetjük meg.
Nem értem, hogy ócska hazugságokat miért kell a posztok elé pakolni? Az érdekes témákhoz ellátogat az olvasó, így meg az ellnekező hatást érték el.
Srácok - indexesek - miért nem takarodtok el a borshoz, a blikkhez meg a többihez?