Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

A Deák téri betűcsempék megfejtése 3/2.

2009. január 23. - fovarosi.blog.hu

A másik oldalon magyar versek portugál átiratai, műfordításai szerepelnek, hasonlóan csonkán és rejtélyesen, mint az első oldalon. Az első tábla itt egy kicsit kivételt képez: ezen Petőfi egyik verse teljes egészében, egy másik erősen töredékesen szerepel. Az első vers az…

Tovább

A Deák téri betűcsempék megfejtése 3/1.

Nekiálltam megfejteni a Deák téri betűcsempék titkát. Már sokszor elhaladtam előtte, amikor a 3-as vonalon utaztam, néha egy-egy szavát ki is bogarásztam, de aztán nagy kutatás lett, mire rájöttem, hogy pontosan mi és hogy is van ott. Most a megfejtés és annak története…

Tovább

Pártház volt, most... 2. rész

Az 1956-os forradalmat követő politkai változások a szocreált is elsodorták. A Kádár-korszakban, bár továbbra is ellenőrzött maradt az építéspolitika, enyhült "a gyeplő szorítása", a politika nyitottabbá vált a modernizáció felé. Ez a pártházak építésében is…

Tovább

Pártház volt, most... 1. rész

Üresen álló egykori SZOT-üdülő, funkciót váltott régi pártház, üzletközponttá alakított szovjet laktanya, főiskolává alakított szovjet tisztiképző - hosszan sorolhatnánk a rendszerváltással eredeti funkciójukat elvesztő épületeket. Ezek közül kiemelkednek az…

Tovább

Képriport a KÖKI bontásáról

2009 január 10-én jártam a KÖKI-nél, akkor készültek az alábbi képek. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én sajnálom, hogy elbontják a KÖKI-t - különösen, ha a helyére építendő bevásárlólepény képeit nézem. Tudom, ti csak a mocsokra, a hajléktalanokra, a lerobbantságra…

Tovább

Teherforgalmi stratégia Budapesten

2009 januárjától kitilthatók lesznek a 12 tonnánál nehezebb teherautók a Hungária körgyűrű vonaláról is, miután átadásra kerül az M0 északi szakaszának egy része, és a Megyeri híd. Néhány ipari tranzitútvonalat leszámítva ezek a járművek egész Budapestről ki lesznek…

Tovább

4-es metró kronológia 2008/2.

2008.08.12: Brüsszelbe ért a 4-es metró pályázati anyaga http://inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-218461 az EU-s támogatáshoz. Talán furának tűnik, de igaz: bár már nagyban zajlik az építkezés, még nem lehet biztosra tudni, hogy az EU támogja-e majd a budapesti 4-es metrót. A…

Tovább

4-es metró kronológia 2008/1.

A földalatti a történelem egyik leggyorsabban megépített vonala: engedélyeztetése 5 hónapig, megépítése két évig tartott. A 4-es metró ennek tökéletes ellentéte. Az első tervek 1972-ből valók, a kivitelezés 1978-ban kezdődött volna, de a gazdasági helyzet miatt nem vágtak…

Tovább
süti beállítások módosítása