A napokban újra frissült a fortepan.hu. Átnéztem a friss képeket, és van egy pár, ami elgondolkodtatott. Vajon hol készülhettek az alábbi képek? Jelzem: az sem biztos, hogy Budapesten, illetve Magyarországon készültek. Tippeket kommentbe kérnék!
A napokban újra frissült a fortepan.hu. Átnéztem a friss képeket, és van egy pár, ami elgondolkodtatott. Vajon hol készülhettek az alábbi képek? Jelzem: az sem biztos, hogy Budapesten, illetve Magyarországon készültek. Tippeket kommentbe kérnék!
Kinéztünk a Fehérvári útra, hogy megnézzük, milyen lesz az FMH új épülete a Fehérvári úton. Az első részben áttekintettük a hamarosan lebontásra kerülő Fővárosi Művelődési Ház történetét, majd bemutattuk, hogy milyen sokféle program állt a vendégek rendelkezésére az elmúlt évtizedekben. A régi épület az átköltözést követően lebontásra kerül, az új épületet pedig a következő hónapokban nyitják meg. Milyen lett az új FMH? Zöld és retró a Fehérvári úton.
Ilyennek álmodták
A kérdés ismét csak az: mit ábrázol a kép, merre járunk?
2012. február 14-én megnéztük az egyik legújabb budapesti irodaházat. A Laurust tavaly adták át, és a szokásos irodaház funkciók mellett néhány érdekességet is felvillantott. Az épület az Erste Group Immorent első hazai beruházása lett, 2011-re készült el. Egy korábban elkezdett projektet vettek meg és alakítottak át, három "A" kategóriás épülettel. Az építészeti tervezést a S.A.M.O. Kft. jegyzi - ők tervezték többek között a Greenpoint7 irodaházat, az egykori Volga szálló szomszédságában álló V33-at és Budán az Art'otelt. A vezető tervező Streit Ágnes volt. Valamikor a Spartacus sporttelepe és egy autókereskedés működött itt.
A Petőfi híd építésekor még nem Petőfi volt a híd neve. Hanem Horty Miklós híd. 1933-37 között építették, majd a második világháború végén (1945 január 14-én) felrobbantották. Az újjáépített hidat 1952-ben nevezték el Petőfiről. Az alábbi 1934-es filmhíradó a budai parti és mederpilléreinek építését mutatja be:
További Nava Filmhíradókhoz katt ide!
Az alábbiakban száz évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a Népszava korabeli cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható. Illusztrációként a lap korabeli hirdetései szolgálnak.
"a rémítő, a szavakkal le nem festhető és csak száraz számokban halványan vázolt lakásnyomorúság"
A 2-es és a 3-as metróvonalon a mai napig azok a szerelvények járnak, amelyeket 1966-tól kezdtek beszerezni a Szovjetuniótól. A 100-104 pályaszámú kocsik a legöregebb, EV típusúak, ezek 1970 óta, tehát 42 éve álltak forgalomba. (Ezt a szerelvényt hívják házon belül "Tamarának".) Az "E" a típusmegnevezésre, a "V" Vengrijára, azaz Magyarországra utal. Az EV szerelvényeket a 2-es metró beindítására rendelték. Később e modell továbbfejlesztett változatából, az EV3-asból rendeltek. Ez már 66 helyett 72 kW-os motorral rendelkezik. A vezetőfülkéhez itt egy plusz szekrényt is hozzátettek, így a vezetőfülke közvetlenül az első ajtónál kezdődik. 2000-2002 között 45 kocsit felújítottak, ezek rózsaszínes belső terükről kapták a "Barbi" becenevet. A 3-as metróhoz érkeztek a már számmal jelölt kocsik, a 81-717-es vezérkocsik és a 81-714-es középkocsik. Az utolsó "2"-es szám jelzi a magyar specifikációt. A 81-esekben már neonvilágítás volt, és a burkolatokat nem éghetően kivitelezték. Ezekből aztán többféle, kis mértékben eltérő változatok jöttek. 1998-ban jött még két szerelvény, ezek érdekessége, hogy elöl 6 fényszórójuk van, ezért "vizipók"-nak becézik őket. "Legfeljebb 8 kocsit lehet összekapcsolni hivatalosan. 81-7172-ből 63 darab van, 81-7142-ből eredetileg 123 volt, 1-et selejteztek, 122 maradt, 81-7172M-ből négy darab, 81-7142M-ből hat darab gazdagítja a járműparkot" - írja a metros.hu.
"Színházat azért építenek, hogy elégjen"
Ma 200 éve, hogy 1812-ben fényes ünnepségek keretében, hivatalosan is megnyitotta kapuit a pesti Királyi Városi Színház, vagyis ahogy később elnevezték – megkülönböztetve a magyar nyelvű színtől – a pesti Német Színház az egykori Színház, majd Gizella, ma Vörösmarty téren. Ez volt Pest első kőszínháza! A korabeli Közép- és Kelet-Európa legnagyobb és egyik legimpozánsabb középületének sorsa meglehetősen viszontagságos volt, építése pedig szokatlan helyzetet és bonyodalmakat generált.
(Kép: http://erkel.oszk.hu)
2012 február 3-án hajnali 6 órakor bejelentették a MALÉV csődjét. Az alábbi felvételek a reptér 2A terminálján és a Lurdy-házban található ügyfélszolgálati irodában készültek a csőd napján. Egy közel 66 éves történet ért véget. Hogy folytatódik-e? A kormányzat reménykedő, a dolgozók nagyrészt hazamentek.