Az elmúlt években többször is arról lehetett olvasni, hogy kevés az igazán komoly befogadóképességű konferencia-helyszín a fővárosban. Mostanában arról lehet olvasni, hogy egyre-másra jönnek az ilyen témájú beruházások: miközben a lakáspiac pang, az irodapiac egyre nagyobb telítettségű és kockázatú, addig ez a szegmens még reménytelinek mondható. Konferencia-létesítmény épül a Syma csarnok mellé, a Hajógyári-szigetre, a Megyeri-híd tövébe, de konferenciák megtartására is alkalmasra tervezik az új Erkel Színházat (erről hamarosan bővebben) is, hogy csak néhány példát említsünk. És ez nem is rossz fejlemény: a konferencia turizmus sokkal "zsírosabb" közönséget vonz ide, mint mondjuk a fapadosok. Érdemes tehát ez irányban fejleszteni.
Az M1-M7-M0 autópályák alkotta "háromszögben" 400 millió forintos beruházással a legnagyobb kiállítási csarnokok közé szeretne bekerülni a Tópark projektet is jegyző Walker and Williams Investment Group. A 36 hektáros terület beépülésével Budapest a régió rendezvényközpontjává válhat. A projekt építészeti különlegessége, hogy a kiállítóterek és az azokat összekötő alagutak a föld alatt épülnek meg. 30 000 nm nyitott és 37400 nm zárt tér jön létre.
Egyedi fénytetők a kiállítási térben. (A kép forrása)
A felszínről lótuszvirágot mintázó, üvegfalú fénygyűjtő óriásbuborékokon keresztül jut majd le a fény a lenti kiállítóterekbe. Az autós megközelítés az autópályák közelségének köszönhetően kiváló, a tömegközlekedéssel történő megközelítéshez pedig sűrűbb BKV és Volán járatok, valamint új MÁV állomás is dukál majd. A Tóparkban 150 bérlakás, nettó 12 000 négyzetméteren irodák, egy óriási bevásárlóközpont, oktatási- és konferenciaközpont, szállodák, fedett sétálóutca és sportközpont is épül. Az új kiállítótér átadása 2012-re várható, a teljes projektköltséget 400 millió euróra becsülik. A projekt összterülete 180 hektár - ez közel azonos Monaco területével!
Vasútállomás és szálloda is épül. (A kép forrása)
Ami miatt aggályos lehet ez a projekt, az a generált többletforgalom. A Tópark felé újabb tömegek fognak megindulni azokon az utakon, amelyek ma is zsúfoltak. Ideális eset az lenne, ha kizárólag a környéken lakók dolgoznának itt, de erre nyilván kevés az esély. A mai tömegközlekedés pedig nem jelent vonzó alternatívát azoknak, akik ma autóval járnak be a munkahelyükre. Az viszont nagyon szimpatikus, hogy a LED-es világítástól az alternatív fűtési rendszerig több ponton is igyekeznek környezettudatosan építkezni - erről bővebben lásd a fejlesztő cég alelnökével elkészített interjút. Kár, hogy ma ez Budapesten nem általános, nem előírás, de még a megrendelők sem követelik meg magunkak.
A projekt honlapja:
Források:
http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=382414&place=
http://www.hirszerzo.hu/cikk.hatalmas_kiallitasi_komplexum_epul_budan.80764.html
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/friss.php?hir=64186
http://www.napi.hu/cikkek/?nID=382414