Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Ferencvárosi közraktárak

2007. július 11. - fovarosi.blog.hu

Az 1870-es évektől kezdve nagy építkézések sora kezdődött Budapesten, jelentősen átalakítva a várost, és létrehozva egy modern főváros sok jelentős épületét és útját. A fejlődő gazdaság a vizi közlekedés fejlődését is magával húzta, így jöttek létre a Duna…

Tovább

Megújult a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum

A Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum ma a Szent István tér 15. szám alatt található. Innen egy bank költözött ki, ennek helyére került a gyűjtemény. A földszinten új bejáratot alakítottak ki, és néhány helységet is átalakítottak. A főbb kapcsolódó funkciók:…

Tovább

Európa Belvárosa Budapest program

Ritka és szívemnek különösen kedves kezdeményezés: három kerületi önkormányzat összefogásával, (ma még hiányzó) 200 milliárd forint elköltésével Józsefváros egyetemi várost, Erzsébetváros zsidónegyedet, Terézváros pedig Pesti Broadwayt fejlesztene Budapesten. E célok…

Tovább

Óriásbuszok a 7-es busz vagy a 4-es metró második ütemének vonalán?

Az Index.hu beszámolója szerint óriási, 25 méter hosszú, dupla csuklós buszok vásárlásán gondolkodik a BKV. Ilyeneket Dél-Amerikában használnak többnyire, ahol a tömeg egyre nagyobb kapacitású járműveket igényel, viszont nincs pénz metró vagy villamos vonal építésére. (Egy…

Tovább

Tüskecsarnokból Tüskerendezvényközpont?

Mint arról már korábban is szó volt, több mint tíz éve áll üresen egy sportcsarnok Lágymányoson. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM) turisztikai szakállamtitkára április 24-én az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának ülésén…

Tovább

Új irodaház a Roosevelt téren

A Lánchíd pesit hídfőjénél az MTA és a Gresham palota között helyezkedik el az eredetileg Hofer Miklós építész által tervezett, kifelé lépcsőző irodaház, amelyet csak "Spenótháznak" becéztek annak színe miatt. A felfele haladva kifelé növekedő épületet 2007-re…

Tovább

Dunaparti Budapest

2003 óta lendületesen zajlik a Dunaparti területek megújulása / beépítése. Ezek közös jellemzője, hogy mivel a belváros már csontra beépült, mindegyik a Nagykörút vonalán kívülre esik. Az első fecskék a Duna-Pest Rezidenciák és a Marina Part első üteme voltak 2003-ban. A…

Tovább
süti beállítások módosítása