Fővárosi Blog

Fővárosi Blog

Hungaroplan villamos

2008. április 26. - fovarosi.blog.hu

A BKV szentendrei múzeuma újabb járművel gazdagodott: ide került a Hungaroplan villamos egyetlen teljes példánya. Egyedileg, házilagosan építették, más villamos- és autóbuszelemek felhasználásával. 1975-ben született a minisztertanácsi határozat, majd viharos sebességgel, már 1988-ban be is mutatták a BKV-Ikarus kooperációban készült prototípust. 1990-től 2006-ig üzemben is volt, lehetett rajta utazni: többek között járt a 23, a 30A, a 36-os és a 37-es vonalakon is. A jármű a 3750-es számot kapta. A sorozatgyártást a Ganzra bízták volna, de végül a BKV a kedvezőbb CKD-s Tatra villamosokból vásárolt - a testvéri Csehszlovákiából. A forgóváz a Ganz ipari csuklósból, az utastér nagyrészt Ikarus buszokból, az ülések autóbuszokból és trolibuszokból lettek "összehordva". A fényszórók a Wartburg személygépkocsiból, az irányjelző lámpák Zsiguliból lettek átvéve. (Falun Jancsi bácsi buherált hasonlókat GMK-ban. :-) ) Nem csoda, hogy Csufika lett a beceneve...



Forrás: http://www.videoplayer.hu/videos/play/29673

mult-kor.hu-Hungaroplan
(A kép forrása)

villamosok.hu-hungaroplan

(A kép forrása)

Források:

http://www.mult-kor.hu/cikk.php?article=20361

http://villamosok.hu/jarmuvek/hunplan/index.html
 

Dugódíj fejlemények

Korábban már írtam egy beszámolót a Budapest Kör rendezvényéről, amelyen a dugódíj bevezetéséről volt szó. A Városkutatás Kft. által összeállított anyagról április 21-én tárgyalt a főpolgármesteri kabinet. A lehetséges zónahatárokról a korábbi bejegyzésben volt szó, mára ez a Hungária körgyűrűre és a Nagykörútra konkretizálódott.

A dugódíj bevezetéséhez legalább 3-4 év előkészítés szükséges, így 2011-12 előtt nem várható a díjfizetés megkezdése. A rendszer kiépítése 9-12 milliárd forintba kerülne, de évente 25-50 milliárd forint bevételt termelhet a fővárosnak - ebből még le kell vonni évi 7-8 milliárd forint üzemeltetési díjat. (Vagy a Panamában bejegyzett Dugódíjbeszedő Kft.-nek, mondatja velem a gonoszabbik énem.) Ugyanakkor a főváros azt kéri a gazdasági tárcától, hogy az M0-ás ne legyen díjfizetős. Logikus: pont ide nyomnák ki az elkerülő forgalmat a belsőbb területekről. A díjbeszedés még jogi módosításokat is kíván: a közigazgatási hivatal döntése szerint ugyanis a jelenlegi, teherautós díjfizetési kötelezettég sem jogszerű. (A korlátozás nem törvényellenes, de a pénzszedés az.)


A Városkutatás Kft. honlapja:

http://www.varoskutatas.hu/


Források:
http://www.nol.hu/budapest/cikk/489277/
http://www.nol.hu/budapest/cikk/489311/
 

Corvin Sétány és Magdolna-negyed

2008 április 21-én a Budapest Kör szervezésében egy sétán vehettem részt. Két témát jártunk szó szerint is körbe: a Corvin-Szigony projekt néven futó városmegújítást, és a Magdolna-negyed rehabilitációját. A séta vezetője a részben a Józsefvárosi Önkormányzat által tulajdonolt Rév8 igazgatója, Alföldi György volt. A fejlesztés 2000-ben kezdődött, majd 2003 októberében jött létre 10 éves szerződés a Corvin Rt-vel. Azóta egy váltás már történt, a beruházás a Futureal csoporthoz került át. A Rév8 a közprogramok kivitelezője: ők foglalkoznak a bontásokkal, a közterületekkel, a közművekkel, és a költöztetésekkel. 1100 lakás lebontását tartalmazza a teljes projekt. Eddig 700 családdal már megállapodtak, ők kb. 40%-ban pénzt kértek a lakásért, 60%-uk pedig cserelakásban állapodott meg. A kiköltözésről volt egy érdekes cikk az Index-en.
 

Persze nem csak bontások lesznek, építések is. Lesznek itt a földszinten üzletek, felettük lakások, és irodaházak is épülnek. 2008 március végén átadták a Corvin Irodák I. épületét. A Studio 100 Architects által tervezett iroda a Futó utcában épült meg, több mint 130 ezer nm összterületen. Összesen négy ütem épül meg 2012-ig.
 
Corvin

(A kép forrása)

A Corvin-Szigony projekt teljes területe kb. 22 hektár, ebből 85 000 nm-nyi telek kerül beépítésre. A középső sétány, amit az új építkezés fő vonzerejeként jelenik meg a projekt kommunikációjában, kb. 10 000 négyzetméteren terül majd el.

A mellékelt galériában látható egy Práter utcai, barnás homlokzatú lakóház. Ide kizárólag a kiköltöztetett lakók cserelakásait építették, az épület már el is készült - az önkormányzat beruházásában.

Kicsit arrébbsétálva a Futó utcába érkeztünk. Itt áll az a ház, amely elé még egy tenyérnyi kis zöldfelület is jutott. Ez volt a projektben az első lakóház. Az utcakő kiválasztásába itt a lakókat is bevonták, egy vörös téglás változat nyert. Vele szemben egy díjnyertes lakóház áll: Hajnal Zsolt, Kedelényi Péter és Harangi László Barna voltak az építészek, a beruházó az OTP Ingatlan Rt. volt, a kivitelező a Hérosz Rt. 2006 épült meg, a Futó utca 15-19. szám alatt. Ez az egyik legfrissebb épület a környéken. Kicsit továbbsétáltunk, a Budapesti Műszaki Főiskola viszonylag új épületeinek megtekintése után át a József utcába. Itt egy érdekes házat mutattak meg: a ház egészen erős színekben tündököl. (Ízlés kérdése, nekem kifejezetten tetszik a ház.) Ide az önkormányzat által épített szociális bérlakások kerültek. Csak Corvin sétányos lakók (onnan kiköltöztetettek) költözhettek ide. Nekik is pályázniuk kellett a lakásokra, melyeket 5 éves szerződéssel kaptak meg - az itteni lakások tehát később sem lesznek megvásárolhatók.

Innen továbbsétálva a Mátyás térre érkeztünk. A már másodszorra megújított tér a Föld napja alkalmából került átadásra, ottjártunk után egy nappal. 2002-ben már volt egy kisebb felújítás, akkor a játszótér újult meg, idén viszont az egész tér. A felújításba a lakókat is igyekeztek bevonni: körül legyen-e kerítve a park, legyen-e streetball pálya, pingpong asztal stb. Tavaly ősszel telepítették a növényzetet, hogy tavaszra már kicsit megerősödjenek, és bírják a gyerekek "rohamát". A tér sarkában, a Mátyás tér 14. alatti ház falán régi feliratok árulkodnak egy egykori üveges boltról - a régi felirathoz új biztonsági kamera társul.

Innen egy saroknyira a rossz hírű Dankó utcába érkeztünk. Ebben az utcában van az egyik hajléktalan-ellátó központ, erről ismert leginkább az utca. A házak nagy része itt az utcafront felé többszintes, hátul azonban komfort nélküli kis lakások sora húzódik. A Dankó utca 7. udvara szépen megújult. Korábban szemét és sitt lepte el ezt az udvart, ezt több konténerrel szállították el. Kerttervezők bevonásával, a lakók és az önkormányzat közösen újították fel a kertet. A ház alapfalainak szigetelése is elkészült, hogy ne vizesedjenek a falak. Később új tetőt is terveznek építeni, ezzel a lakások tetőtérrel bővíthetővé válnának. A projekthez az Igazságügyi Minisztérium bűnmegelőzési pályázatán is nyertek pénzt. Fontos előrelépés volt a lakóknak a kapu rendbetétele, zárhatósága is - így nem mászkálhat be csak úgy bárki az utcáról.

A területen persze fontos kérdés a hajléktalanok ügye is. Az Oltalom Egyesület területének növelését elvetették, viszont a Dankó utca 16. alatt az oltalmasok bevonásával sport létesítmények telepítését tervezik. A közbiztonság javítása érdekében helyi járőrszolgálat felállítását is tervezik a Magdolna 2. projekt keretein belül. Ez némileg a panel lakótelepi rendőrségre hasonlít majd: a tagok kommunikációs, szociális képzést kapnak, közvetlen, személyes napi kapcsolatban állnak majd a lakókkal.

Végül a Mátyás térre visszasétálva, egy egészen újnak tűnő, valójában a Rév8 által felújított valamikori Kesztyűgyár épületébe tértünk be. Itt lesz internet kávézó (a sárga oszlopos helyiségben), egy 200 fő befogadására alkalmas terem tükörfallal, a Rév8 irodái, és még két kisebb terem. A felújítás részben fővárosi támogatással (80%), részben önkormányzati támogatással (20%) valósult meg, 200 millió forintból. Az épület funkciói még nem véglegesek, de szeretnének kulturális funkciókat varázsolni ide. Még neve sincs az intézménynek, egyelőre Kesztyűgyár néven emlegetik.

Corvin sétány És a legfrissebb hír: elkészültek a tervei a Nagytemplom utca - Leonardo da Vinci utca - Práter utca által határolt területen épülő 260 lakásos háznak. " A tervezők alapvető építészeti szándéka, hogy a telken építendő lakóház a sétány egészének elemeként definiálódjon, a már elkészített tervekkel megfelelő öszhanggal alakítsa ki a sétány Nagykörút felöli induló elemét. Másik alapvető szándékuk, hogy a tűzfalak takarásra kerűljenek, az épülettömeg visszahúzott elemei teresedéseket jelöljenek ki a sétány és a szűkre szabályozott Leonardo utca felé is. A pincei garázsterületek Práter utcai behajtóval és kihajtóval készülnek, így a sétány keresztezését a parkolni szándékozó gépjárművek nem érintik." - írja az építészfórum.

Források:
http://epiteszforum.hu/node/8897

1) Képgaléria a bontások előtti állapotról itt található.
2) Ha lakást vennél a Corvin sétányon, kattints ide: http://www.cordia.hu/.
3) Az én képeim galériája itt található.
 

BKV: mi történt az első sztrájk óta?

2008.04.07: BKV sztrájk Budapesten. Az éjszakai járatok után a nappali járatok nem indulnak el, a sztrájk hivatalosan 13:00-ig tart. Reggel óriási dugók alakulnak ki. Mindössze néhány szerződéses járat jár. A BKV dolgozói a járatritkítási tervek (azaz a paraméterkönyv módosítása) ellen tiltakoznak ebben a formában (is). 2008.04.08: Az érdekképviseletek nem vállalják, hogy a főváros kérésére addig ne sztrájkoljanak, amíg meg nem érkezik a válasz az extra támogatási igényre.
2008.04.09: A főpolgármester nagyobb támogatást kér: "Demszky Gábor főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy az önkormányzat nem tudja tovább növelni a BKV-nak nyújtott támogatást, a vállalat pedig az utasok biztonságának veszélyeztetése nélkül nem tud többet megtakarítani. Ezért a fővárosban keletkező személyi jövedelemadóból a jelenlegi 1,2 százaléknál jóval nagyobb részesedést, a BKV évek óta változatlan állami támogatásának növelését, és 18,5 milliárd forint idei plusz állami forrást sürgetett a főpolgármester." A ma.hu cikke.
2008.04.10: Gyurcsány szerint ez a kérdés a főváros és a BKV ügye, és a 2003-as megállapodás alapján a finanszírozás hiányát Budapestnek kell megoldania, és nem az állami költségvetésnek. A ma.hu cikke. 2008.04.14: Volán járatok "bevetésén" gondolkodik a főváros. (Az ötlet később csendben elhal, nincs utóélete.) 2008.04.15: Jogi vita van arról, hogy perelhetők-e a sztrájkolók amiatt, hogy nem lesz "elégséges szolgáltatás" sem. Egyesek szerint ez jogsértés, mások szerint pont a 10-15%-nyi szolgáltatás lenne a legveszélyesebb, mert akkor megindul a szokásos tömeg a járatok felé, de a többségük nem fér fel, így pánikrohamok, tömeghisztéria alakulhatna ki. A tárgyalások folytatódnak, de nem vezetnek megállapodásra. "Saját kezdeményezésére, április 15-i hatállyal visszavonta a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága délutáni zárt ülésén Antal Attila BKV-vezérigazgatói megbízatását és visszahívta őt a cég igazgatóságából." - írja a Privátbankár.hu.
2008.04.16: A Hírszerző beszámolója szerint "Egyhangú határozatban kérte fel a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága szerdán a főpolgármestert arra, hogy augusztus végéig dolgoztassa ki a BKV rövid, közép- és hosszú távú finanszírozási koncepcióját." Este 8-kor még van egy utolsó tárgyalási forduló, de késő estére eldől: megtartják a sztrájkot. A Medián szerint a fővárosiak többsége szolidáris. A Szonda Ipsos felmérése szerint az emberek többsége szerint nem jár plusz támogatás a BKV-nak. Demszky Kákosy Csabával tart találkozót a BKV finanszírozásának ügyében.
2008.04.17: Tarlós István (Fidesz): "Nem örülünk a sztrájknak, kicsit se, de a BKV dolgozói állományának reakciói teljesen érthetőek". A kormány mégiscsak hajlandó tárgyalni a BKV anyagi helyzetének rendezéséről. Egyes Volán járatok elfogadják a BKV bérleteket, a Posta zavartalanul működik. A kereskedelemben viszont lehetnek nehézségek az áruszállításban, és a forgalom is kisebb lesz a hipermarketekben. Az iskolába járásról az igazgatók saját hatáskörükben dönthetnek. A buszsávokat nem adják az autósoknak, az SZDSZ azt kéri, hogy adják oda a biciklistáknak. A vasutasok nem sztárkolnak. Több BKV dolgozó véradásra megy a munkabeszüntetés alatt. A PDSZ szolidáris a sztrájkolókkal. A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass Budapest mozgalom kerékpározásra buzdítja a budapestieket.
2008.04.17: délután kettő óra körül megjelennek a hírek arról, hogy már nem lehet taxit foglalni péntek reggelre, azaz a sztrájk napjának reggelére.
2008.04.18: A forgalom rendben, nagy dugók nélkül elindul. Folytatásként ajánlom az Index.hu percről-perce rovatát.

Mi az a paraméterkönyv?
A BKV paraméterkönyve, amit a Fővárosi Önkormányzat erre felhatalmazott testülete(i) hagy(nak) jóvá, egyfajta közszolgáltatás-megrendelés. E megrendelést azonban némiképp paradox módon az a cég készíti elő, amelyik az elfogadás után végre is hajtja az abban foglaltakat. A közösségi közlekedés területén jellemző ez a fajta kvázi önmegrendelés, a MÁV Start és a Volánok is gyakorlatilag maguk készítik el a saját menetrendjüket, amit aztán jóváhagyat a szolgáltatás megrendelőjével.
A paraméterkönyv érdemi része egy táblázat, amiben vonalanként megadják a két végállomást, az első és utolsó jármű indulási idejét, külön-külön a munkanapi, szombati, vasárnapi és ünnepnapi követési időközt négy-négy paraméterrel, valamint kiderül az is, melyik nap milyen járműből hányat adnak ki a vonalra. A követési idő munkanap reggeli csúcsidőre, napközbenre, délutáni csúcsidőre és késő estére van osztva (utóbbi alatt a 21:30 és 22:30 közötti időszakot értik), míg hétvégén hajnali, délelőtti, délutáni, és késő esti kategória van. Ezeken túlmenően a paraméterkönyvben a tanítási napokra, iskolai szünetekre, valamint egyes esetekben évvégére külön vannak a munkanapi követési idők megadva.
A paraméterkönyv csak közvetve ad támpontot arra, milyen útvonalon közlekednek a járművek. Erre a tized kilométer pontosságú vonalhossz adatból lehet következtetni. Közvetve sem tudható meg azonban, hol állnak meg a járművek az útvonalukon, illetve hol, milyen csatlakozásokat, bevárásokat biztosítanak. A paraméterkönyv nem tartalmazza az éjszakai és szolgálati buszjáratokat, a libegő,a sikló és az átkelőhajók menetrendjét sem.
(Forrás)

Gyorshír: Átalakulhat a Szent Gellért tér környéke

Újbuda önkormányzátanak tervei szerint a Szent Gellér tértől a Móricz Zsigmond körtérig tartó terület művésznegyeddé alakulna át. Miután átadják a 4-es metrót, a terület autóforgalmát 2x1 sávosra korlátoznák (a villamossínek megtartásával), sétálóutcává alakítanának több melléktutcát, parkolóházat építenének.

Az üzlethelyiségeket pedig onnantól kizárólag olyan célra adnák ki, ami a művésznegyed profiljába illeszkedik: például könyvesboltok, utcai közösségi terek, műkereskedések számára. A projekt szíve a Hadik kávéház, amelynek újranyitását 2008. november 11-ére, a kerület napjára tervezik. A Csonka múzeum nyitottabbá válna, az udvarát közterületté alakítanák át. Itt az "ízek utcája" jönne létre a jelenlegi üzletek helyén és az udvaron.

Tudtad? A Hadik kávéház épületének tetőterében levő műteremlakásban dolgozott Csontváry Kosztka Tivadar.

(Forrás)

 

Válasz a felháborító BKV videóra

Az eredeti BKV-s videó, ami annyira botrányosan hazug volt, hogy 2 nap után levették a BKV honlapjáról, egy korábbi bejegyzésben megtekinthető. Erre válaszul született ez a paródiaként is felfogható, ám sajnos valójában igaz videó.
 

Egy-két pontatlanság van benne (pl. csúcsforgalomban extra profitról beszél (jó lassan), aztán pár perccel később elismeri, hogy mindenhol állami támogatást igényel a tömegközlekedés), de összességében nekem nagyon tetszett, úgyhogy megosztom a nyájas olvasókkal is:



(Forrás)
 

Hungária körúti irodaház terve

013-HungariaKorut014-HungariaKorut

011-HungariaKorut

012-HungariaKorut

A felvételek április 9-én készültek.

004-HungariaKorut

(A tervezett épület. Forrás)

 


Meghívásos pályázaton nyerte el a tervezési munkákat a Stúdió 100 Kft
. Ők tervezhették meg a Hungária körút 113-115. alatt, a Thököly út sarkánál található 4 egyesítendő telekre szánt új irodaházat.
 

Az épület tömege egyszerű, kocka tömb: nevezzük letisztult formának. Ezt a tömeget az első emelet szintjétől fölfelé négy átrium töri meg. A fennmaradó homlokzat 70 cm-es négyzetrácsos műgyanta burkolatú, e mögött pedig üveg függönyfalas lesz. Az előfalat a Hungária körgyűrű felőli kiemelten nagy zajterhelés indokolja. A nagy zajterhelés lehet a fő oka annak is, hogy a főbejáratot is inkább az épület oldalára helyezték. (Tervtanácsi opponencia: "...joggal felvetődik, miért nem az egyik átriumból tárjuk fel a házat, egyszerre hangsúlyt adva a bejáratnak, erősítve a tömegalakítási koncepciót, elhagyva a formailag idegen előtetőt.") Az épület tervei között szerepel annak esti megvilágítása is. Kérdés maradt a homlokzatok földszinti kialakítása, a Tervtanács bírálta a túlzott "bezárkózást". Kritika érte az épület felső lezárását is: az átriumok felső átkötését, és a tetők megjelenésbeli közelítését kérték az épület tömegéhez. Mindezzel együtt a Központi Tervtanács és a Fővárosi Tervtanács együttes ülésén 2008. február 7-én "átment" az épület.

Forrás:
http://epiteszforum.hu/node/8753
 

Metróépítések Budapesten

Képösszefoglaló a 4-es metró építéséről. A képeket én készítettem.



És egy másik videó. Ezt a Magyar Televízió készítette, és a 2-es metró építéséről szól. Jól látszik, hogy néhány évtized alatt mennyit változtott az építés technikája. És hát biztosan baromira nagy lehetett az öröm, amikor az építkezést meglátogatta Kádár elvtárs is :-))))



Ezeken a videókon (első és második rész) szintén a 2-es metró építéséről van szó. A második részben látható, ahogy a fúrópajzs beérkezik a Moszkva térre.





 

A volt Tőzsdepalotában jártam

Remek kis épületbejáráson voltam március 29-én. A ma üresen álló, ám hamarosan átalakuló volt Tőzsdepalotát néztük meg. Ez nem a Szabadság téren álló TV székház, hanem a Deák Ferenc utca 3-5. szám alatti, a Vörösmarty tér sarkán álló épület, amiből a tőzsde tavaly költözött át az Andrássy útra.


A Tőzsdepalota 1911 és 1915 között, azaz lényegében az első világháború alatt épült. Az elegáns emeleti szinteken ennek nyomát sem látni: pazar Róth Miksa üvegablakok, gyönyörű világítótestek, márvány burkolatok ragadják magával a nagyérdeműt. A háborús időszak jele viszont, hogy a ház pincéjében saját kutat is építettek. Ebből részben saját vízellátáshoz jutott a ház, részben a talajvíz szintjét is mérni lehetett - és szükség esetén beindítani a szivattyút. A sarokház négyszögletes alaprajzzal, három udvarral, és széttördelt lépcsőházakkal épült meg, Alpár Ignác tervei alapján. Az első emeleten volt a pénztárcsarnok és a bank helyiségei, e fölött négy emeleten cellás irodahelyiségek sorakoztak. 1933 óta (!) az UNESCO által nyilvántartott Világörökség része, ma is műemléki védelem alatt áll.

Először egy rövid kis videó. Nem tökéletes minőség, fényképezőgéppel készült, nem kamerával. Körpanoráma az épület tetejéről. Klassz lehet itt macskának lenni...


URL: https://www.youtube.com/watch?v=jfRmi43CCU0




A bejáráson készült fotóimat feltöltöttem a Picasa-ra - javaslom a diavetítés funkcióval, a képváltást 10 mp-re állítva megnézni a képeket:

Tozsdepalota


Link az albumhoz: http://picasaweb.google.com/7788fido/Tozsdepalota


2005-ben 70 millió eurót fizetett az ORCO az Ofer Brothersnek azért az ingatlancsomagért, ami a Szervita téri parkolóházat, a Gresham szálló melletti Mérleg utcai három csillagos hotelt, a Budapest Bank két Váci úti épületét, és a Tőzsdepalotát is tartalmazta. Az ORCO honlapján megtekinthetők az átalakítás utáni állapot látványtervei is. Az ORCO felkérésére Christian Biecher francia építész és a König-Wagner iroda tervezték meg az átalakítást. A cél, hogy az értékes örökség helyreállítása mellett új funkciót kapjon az épület, így újra élet költözzön az üres falak közé. Az új funkció nagyobbrészt luxus üzletek kialakítását jelenti, de éttermek is helyet kapnak itt az átalakítás után. A bérbeadható összterület 9800 négyzetméter (más forrás szerint 9603 nm) lesz. Az épület luxusára jellemző, hogy az összes hasznos terület 43%-a (!) folyosó, előtér, lépcsőház. Ez az arány az átépítés után is 40% körül marad. A Tervtanács ülésén az átalakításnál elsősorban egy lépcső elbontását, és a tetőterasz felépítményét érte komoly kritika. Ezzel együtt az átalakítás hónapokon belül elkezdődhet, és 2010-ben már itt verhetjük el fölös százezreinket a nagy világmárkák legújabb kollekcióira. Így az épület tulajdonképpen a Fashion Street lezárásaként is értelmezhető lesz.

Források:
http://www.hg.hu/?hg3=cikk_print&cikk_id=2803
http://www.hg.hu/?hg3=cikk_print&cikk_id=317
http://www.hg.hu/cikk/uj_fazisban_az_orco_budapesti_fejlesztesei
http://www.epulettar.hu/cikk/20875.aspx
http://www.nol.hu/cikk/380636/
http://www.hg.hu/?hg3=cikk_reszletes&cikk_id=317
http://www.orco.hu/projects/vaci-1
 

Gyorshír: Vízbetörés a Rákóczi téri állomásépítésen

2008. április 8-án éjjel nagy mennyiségű, legalább 120 köbméternyi víz és sóder ömlött be a Rákóczi téri metróállomás gödrébe. Először csőtörésre gyanakodtak, de a Vízművektől hamar kiderült, hogy 22 méter mélyen sehol nincsenek vízvezetékcsövek. Valójában egy vízzárvány nyílt meg. Sérülés, haláleset szerencsére nem történt. 9-ére elhordták a sódert, ezután kibélelik a tíz méter átmérőjű kürtőt, ahonnan az anyag kiomlott.

Források:
http://www.nol.hu/budapest/cikk/487836/
http://belfold.ma.hu/tart/cikk/a/0/10473/1/belfold/Vizbetores_a_Rakoczi_teren_epulo_metroallomason

süti beállítások módosítása
Mobil